Gå til innhold

Sliter med å respektere mennesker som er imot homofili


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet her er følgende: hva er det homofilie bekjemper i land hvor det allerede er bekjempet? Vet du hva begrepet bekjempe er? Om det er snakk om at homofile har gaypride for bekjempelse så er det merkelig at de ikke starter med og prøve og bekjempe i land hvor det ikke er bekjempet! Gay pride er ingen pride for bekjempelse gay pride er en feiring homofilie feirer hvert år ca 2 uker i strekk ikke 1 dag ikke 2 dager men 14 dager. Disse 14 dagene er det veldig tydelig at det er viktig for homofile og kline det oppi tryne til folk. Folk som ikke støtter legningen men som egenklig ikke bryr seg men hvorfår de blir provoserte er vel fordi homofilie ofte missbruker gaypriden ved og sexualisere den. Derfår reagerer folk også.

Anonymkode: cb58d...1cb

Du fokuserer jo bare på den delen av Pride som provoserer deg. Hvis du faktisk hadde deltatt så hadde du fått med deg litt mer. 
I Pride Park har mange organisasjoner en bod hvor man kan bli medlem eller få informasjon, og man kan også teste seg for HIV. I løpet av Pride kan man møte opp på debatter, foreleninger, worshops osv. 
Det er ikke pare fest 24/7 og en parade.

Anonymkode: 6ca06...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja ikke sant. Faktisk mye mye lengre. På et eller annet vis har homofile nærmest "kuppet" hele sommeren, iallefall på sosiale medier. Dem har også merkedager på høsten og våren hvor sosiale medier igjen får disse homofiliflaggene til å rulle. I mediene fokuseres det på homofili hele året. Så snart det er en homofil på tv, så er det utelukkende seksualiteten hens som er i fokus, ikke personen. 

Hvorfor kan ikke bare homofili opptre i samfunnet som alle andre seksuelle legninger? Hvorfor skal homofili ha så skyhøyt fokus hele tiden? Desprasjonspropaganda, som ikke fungerer, mot sin hensikt, som aldri stopper. 

Vær homofil så mye dere vil, men ikke gni det inn! 

Anonymkode: 713ed...618

Helt enig!

Anonymkode: cb58d...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Du fokuserer jo bare på den delen av Pride som provoserer deg. Hvis du faktisk hadde deltatt så hadde du fått med deg litt mer. 
I Pride Park har mange organisasjoner en bod hvor man kan bli medlem eller få informasjon, og man kan også teste seg for HIV. I løpet av Pride kan man møte opp på debatter, foreleninger, worshops osv. 
Det er ikke pare fest 24/7 og en parade.

Anonymkode: 6ca06...613

Hvorfår skal jeg gå i gaypride om jeg ikke liker det? La oss som ikke liker det få være i fred.

Anonymkode: cb58d...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt tullerusk selvom det er lov til og være muslim i norge så blir muslimer både voldtatt og angrepet og drept. Det samme med psykisk syke og fusjonshemmede. Men i dine øyne betyr vel ikke det noe? Det viktigste er at homofile for støtte men ingen andre?

Anonymkode: cb58d...1cb

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Gratulerer med å bare tillegge meg fullt av meninger jeg ikke har. 

Anonymkode: a4df4...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke har vært på pride tror det er en eneste lang sexorgie. 

Anonymkode: a4df4...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at homofile blir spessial behandlet! Det er fks ikke lov og ikke like homofili. Hvorfår kan man ikke få lov til og ikke like homofili? Hvorfår blir vi tvingt til og like den? Jeg kommer aldri til og like homomofili jeg bestemmer over meg selv og ingen kan tvinge meg til og like den.

Anonymkode: cb58d...1cb

Gode nyheter: Det kommer ingen politimann og forteller deg hva du skal like eller mislike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fokuserer jo bare på den delen av Pride som provoserer deg. Hvis du faktisk hadde deltatt så hadde du fått med deg litt mer. 
I Pride Park har mange organisasjoner en bod hvor man kan bli medlem eller få informasjon, og man kan også teste seg for HIV. I løpet av Pride kan man møte opp på debatter, foreleninger, worshops osv. 
Det er ikke pare fest 24/7 og en parade.

Anonymkode: 6ca06...613

En god utdypelse av temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfår skal jeg gå i gaypride om jeg ikke liker det? La oss som ikke liker det få være i fred.

Anonymkode: cb58d...1cb

Poenget mitt er at du har mange meninger om noe du ikke forstår.  Du har jo aldri vært der! Du vet ikke hva Pride handler om, hva folk gjør på Pride. Du tenker at det er bare en fest, men du vet ikke, så går du på internet og sprer masse bullshit som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. 
 

Anonymkode: 6ca06...613

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke har vært på pride tror det er en eneste lang sexorgie. 

Anonymkode: a4df4...6ba

Synes du det er rart at folk har det inntrykket egentlig? 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er at du har mange meninger om noe du ikke forstår.  Du har jo aldri vært der! Du vet ikke hva Pride handler om, hva folk gjør på Pride. Du tenker at det er bare en fest, men du vet ikke, så går du på internet og sprer masse bullshit som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. 
 

Anonymkode: 6ca06...613

Helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vi som er her i dag på jorden er født av en dame og det måtte en mann til for at vi skulle bli til. Vi kan takke begge kjønn for dette. Vår far og mor, enten det er en surrogatmor/far eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet her er følgende: hva er det homofilie bekjemper i land hvor det allerede er bekjempet? Vet du hva begrepet bekjempe er? Om det er snakk om at homofile har gaypride for bekjempelse så er det merkelig at de ikke starter med og prøve og bekjempe i land hvor det ikke er bekjempet! Gay pride er ingen pride for bekjempelse gay pride er en feiring homofilie feirer hvert år ca 2 uker i strekk ikke 1 dag ikke 2 dager men 14 dager. Disse 14 dagene er det veldig tydelig at det er viktig for homofile og kline det oppi tryne til folk. Folk som ikke støtter legningen men som egenklig ikke bryr seg men hvorfår de blir provoserte er vel fordi homofilie ofte missbruker gaypriden ved og sexualisere den. Derfår reagerer folk også.

Anonymkode: cb58d...1cb

Du får lese om temaet: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gay_pride

Anonymkode: f621b...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ingenting om jeg har stått og sett gaypride eller ikke det eneste jeg har sagt er at jeg ikke deltar i den og det kommer jeg heller aldri til og gjøre.

Anonymkode: cb58d...1cb

Men hva er Gay Pride? Tror du at hvis du står på fortauet og ser på en parade, så har du sett Pride? Da vet du hva det handler om? :fnise: 

Det er mange heterofile som stikker innom parken også, ikke bare homofile. 

Anonymkode: 6ca06...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at homofile blir spessial behandlet! Det er fks ikke lov og ikke like homofili. Hvorfår kan man ikke få lov til og ikke like homofili? Hvorfår blir vi tvingt til og like den? Jeg kommer aldri til og like homomofili jeg bestemmer over meg selv og ingen kan tvinge meg til og like den.

Anonymkode: cb58d...1cb

Du vet altså ikke hva Stolthetsparaden er. Du etterlyste en parade for de med funksjonsnedsettelser, og det er akkurat det Stolthetsparaden er. 

Anonymkode: f621b...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nyfødt har vi ingen peiling på religion, det kommer sakte men sikkert via den oppdragelsen/ informasjonen våre foreldre gir oss ang. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier hva og hvem, basert på hva og hvorfor? 

Jeg finner det ikke. Googler som pokker nå. Finner svært dårlige studier som sier dette, men har fått mye kritikk i ettertid. 

Anonymkode: 713ed...618

Dette!

Anonymkode: cb58d...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk denne forskningen da? Jeg spør forresten ikke for å fremheve et argument, men jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: 713ed...618

Det er gjort mange studier på dette, og det tyder på at det er delvis genetisk. Studiet under har funnet at det ikke er ett gen som gjør en homofil, men at det er flere gen som er assosiert med homofili. Det er ganske komplisert og det umulig å vite hvem som blir homofil eller hvem som ikke blir det, men å si at det bare er miljø vil være feil. Det er jo det mange religiøse argumenterer for, at det har skjedd noe i barndommen din, eller at du ikke hadde farsfigur, eller at du har valgt å være homofil fordi du er et syndig menneske. For meg er det viktig at folk forstår at det ikke er et valg eller noe du kan endre på. Noen mennesker er homofil, sånn er det. 

https://science.sciencemag.org/content/365/6456/eaat7693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, Chiyo skrev:

Det er gjort mange studier på dette, og det tyder på at det er delvis genetisk. Studiet under har funnet at det ikke er ett gen som gjør en homofil, men at det er flere gen som er assosiert med homofili. Det er ganske komplisert og det umulig å vite hvem som blir homofil eller hvem som ikke blir det, men å si at det bare er miljø vil være feil. Det er jo det mange religiøse argumenterer for, at det har skjedd noe i barndommen din, eller at du ikke hadde farsfigur, eller at du har valgt å være homofil fordi du er et syndig menneske. For meg er det viktig at folk forstår at det ikke er et valg eller noe du kan endre på. Noen mennesker er homofil, sånn er det. 

https://science.sciencemag.org/content/365/6456/eaat7693

Endelig noen som respekterer og siterer ekte forskning! Dette er selvfølgelig et komplisert tema, men jeg støtter din konklusjon basert på den forskning som er gjort hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Beklager til dere som mener og tror at homofili er på grunn av biologi og genetikk. 

Det stemmer ikke. 

Det har iallefall vist seg umulig å påbevise. 

Det finnes flere studier som har prøvd å bevise dette, men mange av disse er aldri blitt publisert. Det finnes forskere som tror det skyldes gener og biologi, men tro betyr ingenting i denne debatten. Vitenskap er mye mer enn tro! 

Forskning.no: "Likevel har det vore umogleg å finne eit homo-gen."

Siterer en studie: "Flere store internasjonale undersøkelser av eneggede tvillinger viser at den seksuelle orientering hverken skyldes gener eller påvirkning i fostertilstanden. Hvis homoseksualitet er arvelig betinget, skulle eneggede tvillinger have samme seksuelle preferanser. Men slik er det ikke, viser ny forskning.

– Eneggede tvillinger har helt den samme DNA, og de har hatt like betingelser i livmoren. Hvis homoseksualitet skyldtes genetiske forhold eller påvirkninger i fostertilstanden, skulle begge tvillinger altså hatt samme type seksualitet, men slik er det ikke, sier ph.d. i biokjemi og statistikk, Dr. Neil Whitehead (bildet)."

http://ulfmagne.blogspot.com/2016/11/forskning-homofili-er-ikke-medfdt.html

Jeg finner absolutt ingen sikre kilder på at det eksisterer et gen som påbeviser at homofili er medfødt. Mye tyder derimot på at miljø har enormt å si. 

Jeg skal ikke si hverken eller. Det kan godt være at det faktisk er medfødt, bare ikke påbevist enda. Men akkurat nå trenger man ikke gå rundt å spre rykter om at det er det, fordi ingenting tilsier det på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså. Beklager til dere som mener og tror at homofili er på grunn av biologi og genetikk. 

Det stemmer ikke. 

Det har iallefall vist seg umulig å påbevise. 

Det finnes flere studier som har prøvd å bevise dette, men mange av disse er aldri blitt publisert. Det finnes forskere som tror det skyldes gener og biologi, men tro betyr ingenting i denne debatten. Vitenskap er mye mer enn tro! 

Forskning.no: "Likevel har det vore umogleg å finne eit homo-gen."

Siterer en studie: "Flere store internasjonale undersøkelser av eneggede tvillinger viser at den seksuelle orientering hverken skyldes gener eller påvirkning i fostertilstanden. Hvis homoseksualitet er arvelig betinget, skulle eneggede tvillinger have samme seksuelle preferanser. Men slik er det ikke, viser ny forskning.

– Eneggede tvillinger har helt den samme DNA, og de har hatt like betingelser i livmoren. Hvis homoseksualitet skyldtes genetiske forhold eller påvirkninger i fostertilstanden, skulle begge tvillinger altså hatt samme type seksualitet, men slik er det ikke, sier ph.d. i biokjemi og statistikk, Dr. Neil Whitehead (bildet)."

http://ulfmagne.blogspot.com/2016/11/forskning-homofili-er-ikke-medfdt.html

Jeg finner absolutt ingen sikre kilder på at det eksisterer et gen som påbeviser at homofili er medfødt. Mye tyder derimot på at miljø har enormt å si. 

Jeg skal ikke si hverken eller. Det kan godt være at det faktisk er medfødt, bare ikke påbevist enda. Men akkurat nå trenger man ikke gå rundt å spre rykter om at det er det, fordi ingenting tilsier det på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: 713ed...618

Takk skulle poste den selv men nå trengte jeg ikke det. Homofili er ikke medfødt!!!

Anonymkode: cb58d...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...