Gå til innhold

Sliter med å respektere mennesker som er imot homofili


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som møter alle mennesker med et åpent sinn, og jeg er ikke en inneslutta fjott uten evnen til å reflektere. Men, når det gjelder homofober, og mennesker som er imot homofili.... Da mister jeg det litt. Når en person mener at homofili er ekkelt, "unaturlig", ikke riktig og at man bør behandles for det, at det blir sett på som en sykdom.... Hvordan går det an å mene noe sånt? Betyr kjærlighet plutselig ingenting? 

Noen andre som har det slik? Jeg blir så jævla provosert når folk kaller det en sykdom. Jeg selv er bifil og har flere bekjente og venner som er homofile, og jeg blir sjokkert over kommentarer de noen ganger kan få... 

Anonymkode: 3f687...6b2

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke rart at du tenker slik om homofobene, når du selv er bifil og har homofilt nettverk. 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke rart at du tenker slik om homofobene, når du selv er bifil og har homofilt nettverk. 

Anonymkode: 713ed...618

Jeg var ikke homofob når jeg var barn eller tidlig tenårene heller. Og ja, jeg visste godt hva homofili var da og nei jeg var ikke tiltrukket av kvinner da. Kjærlighet er kjærlighet, kjærester er kjærester, det tenkte jeg da også, og det var ikke tanker hverken foreldre eller lærere satte i hodet mitt. De kom av seg selv. 

Anonymkode: 3f687...6b2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke rart at du tenker slik om homofobene, når du selv er bifil og har homofilt nettverk. 

Anonymkode: 713ed...618

Jeg tenker det samme som henne og jeg er 100% heterofil.

Anonymkode: 20da5...5ac

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ofte at de menneskene som er sterkest imot homofile er de som har gått «livets harde skole» og generelt er litt enkle. Mennesker med en genuin godhet ovenfor andre blir ikke sure fordi noen elsker en person av samme kjønn. 

Anonymkode: 45178...55f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan lure på hvordan det går an. At religiøse har intoleranse er forståelig nok da det står i Bibelen. Mens andre kristne tolker ting annerledes.

Du trenger ikke respektere synet deres. Jeg gjør ikke det. Men jeg blir ikke provosert lenger heller, og går aldri i diskusjon med folk som har slike meninger. Fullstendig meningsløst. De kommer aldri til å vinne uansett, til det har vi kommet for langt. Men de som velger å kjempe mot dem kan jeg støtte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Opplever ofte at de menneskene som er sterkest imot homofile er de som har gått «livets harde skole» og generelt er litt enkle. Mennesker med en genuin godhet ovenfor andre blir ikke sure fordi noen elsker en person av samme kjønn. 

Anonymkode: 45178...55f

Og de som er svært kristne. 

Anonymkode: 3f687...6b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din egen legning burde ikke spille noen rolle her! Det finnes ingen grunn til å blande seg i andres legning og jeg forstår heller ikke grunnen til at mennesker velger å blande seg i dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig irriterende at konservative kristne skal være så harde på dette fordi det er så mye annet som står i bibelen de glatt overser. Skal de følge eventyrboka så får de gjøre det til punkt og prikke og ikke velge ut det som passer dem. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke respektere dem. Respekt er ikke noe man har krav på. Jeg respekterer absolutt ikke alle meninger eller mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen

Selv er jeg heterofil, men har alltid hatt et helt avslappet forhold til homofile. Kjenner en hel rekke, og hadde faktisk aldri forestilt meg på at de var det uten at de hadde sagt det til meg. Eller at andre hadde fortalt meg om det. Jeg synes det er vanskelig å forestille meg at noen kan ha så mye imot en minoritet som er praktisk talt usynlig i hverdagen, og ikke gjør en flue fortred.

Samtidig ser jeg at denne konflikten mellom homofober og LGBT-miljøet egentlig er uløselig. Det er en kulturkonflikt hvor kompromiss egentlig er umulig, begge parter må bare «bite tenna sammen» og leve med at de andre også finnes.

Homofobe vil helst slippe å måtte forholde seg til homofili og «avvikende» seksualitet i noen form. De vil at det skal bli like skambelagt som før i tiden, og misliker sterkt Pride-parader og det de ser på som samfunnsnedbrytende og pervers homopropaganda.

LGBT-miljøet vil helst at alle skal bli en supertolerant gjeng som godtar alt mulig av kjønnsuttrykk og seksualitet. Og de vil helst at skolevesen, medier og annen kultur får frem LGBT-temaer og fremmer aksept av dem, samtidig mens homofobi fordømmes kraftig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirkelen skrev:

De vil at det skal bli like skambelagt som før i tiden, og misliker sterkt Pride-parader og det de ser på som samfunnsnedbrytende og pervers homopropaganda.

Jeg er ikke homofob i den grad, men jeg kjenner at jeg misliker pride-parader og den homopropagandaen som ruller og går gjennom hele sommeren og høsten både i sanntid og på sosiale medier. Jeg synes homofili er helt greit, vær så snill å vær det for min del, det er hverken skambelagt eller absurd for min del. Hold gjerne hender også! Men jeg kjenner det er blitt litt for mye homofili nå. Overalt, hele tiden. Som du sier: det er propaganda. Ikke perverst som du skriver visstnok, men propaganda er det faktisk. Det har bare blitt litt mye nå, tenker jeg. 

Slå et slag for både kjærligheten og homofili. Men ikke rop det i trynet på folk hele tiden. 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke homofob i den grad, men jeg kjenner at jeg misliker pride-parader og den homopropagandaen som ruller og går gjennom hele sommeren og høsten både i sanntid og på sosiale medier. Jeg synes homofili er helt greit, vær så snill å vær det for min del, det er hverken skambelagt eller absurd for min del. Hold gjerne hender også! Men jeg kjenner det er blitt litt for mye homofili nå. Overalt, hele tiden. Som du sier: det er propaganda. Ikke perverst som du skriver visstnok, men propaganda er det faktisk. Det har bare blitt litt mye nå, tenker jeg. 

Slå et slag for både kjærligheten og homofili. Men ikke rop det i trynet på folk hele tiden. 

Anonymkode: 713ed...618

Selv jeg synes absolutt det grenser opp mot propaganda når homofili skal frontes så mye i media. De virkelig homofobe menneskene blir neppe noe mer tolerante av å få det «slengt i fleisen» hele tiden på denne måten.

Personlig tror jeg at mye av grunnen til at mange samfunn har hatt (eller fremdeles har) homofobe holdninger, egentlig dreier seg mer om samfunnets stabilitet enn seksualitet som sådann. Stabile heterofile par er nødvendig for å danne familier med barn, og de må holde sammen for at barna skal ha best mulig oppvekst og bli produktive samfunnsborgere. At seksualitet er flytende og normløs av natur, tror jeg de fleste tenkende mennesker alltid har sett. Ved å godta homofili vil flere med en flytende seksualitet velge å være sammen med det samme kjønn istedet. Det samme gjelder normene mot utroskap, bigami og tilfeldig sex. Alt dette er helt naturlig for mennesker. Poenget med disse «dømmende» normene er å verne om familiedannelsen, slik at befolkningen videreføres. 
 

Hvis du ser tilbake i historien ser du forøvrig alle mulige slags seksuelle «utskeielser» blant alle lag av samfunnet. De holdt likevel fast på disse «dømmende» og ganske urealistiske normene om livslangt monogami som rammen om all seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirkelen skrev:

Selv jeg synes absolutt det grenser opp mot propaganda når homofili skal frontes så mye i media. De virkelig homofobe menneskene blir neppe noe mer tolerante av å få det «slengt i fleisen» hele tiden på denne måten.

Personlig tror jeg at mye av grunnen til at mange samfunn har hatt (eller fremdeles har) homofobe holdninger, egentlig dreier seg mer om samfunnets stabilitet enn seksualitet som sådann. Stabile heterofile par er nødvendig for å danne familier med barn, og de må holde sammen for at barna skal ha best mulig oppvekst og bli produktive samfunnsborgere. At seksualitet er flytende og normløs av natur, tror jeg de fleste tenkende mennesker alltid har sett. Ved å godta homofili vil flere med en flytende seksualitet velge å være sammen med det samme kjønn istedet. Det samme gjelder normene mot utroskap, bigami og tilfeldig sex. Alt dette er helt naturlig for mennesker. Poenget med disse «dømmende» normene er å verne om familiedannelsen, slik at befolkningen videreføres. 
 

Hvis du ser tilbake i historien ser du forøvrig alle mulige slags seksuelle «utskeielser» blant alle lag av samfunnet. De holdt likevel fast på disse «dømmende» og ganske urealistiske normene om livslangt monogami som rammen om all seksualitet.

Du skriver mye fornuftig. Jeg tror også at denne homopropagandaen er litt mot sin hensikt nå. Det har blitt så mye at det faktisk har skapt større forskjeller, og kanskje skapt flere homofober. Det virker som om at folk som før syntes det var helt greit å være homofil har blitt motstander, rett og slett pga det evinnelige maset om homofili. Vet at sosiale medier kokte i sommer mot all propagandaen, spesielt under pride-paraden i Oslo. Det tvinger egentlig folk til å ta et valg mellom homofili eller heterofili. Og når 99% av nordmenn er heterofile, så bikker det mot den retningen. 

Propagandaen gjør også barn og unge usikker på sin egen legning. Det fører til usikkerhet. Majoriteten av homofobe er faktisk mest rett for at den store påvirkningen av homofili rett og slett skal gjøre deres nærmeste usikker på sin egen legning. Det er jo ingen tvil om at heterofili er fra naturens side en forhåndsbestemt legning. Propagandaen er en trussel for dette. 

Jeg skjønner godt at homofile reagerer mot heterofiles holdninger rundt deres egen legning. Jeg skjønner det. Men jeg skjønner også at heterofile nå mener at det er nok. Jeg tror som oftest at nesten enhver homofob på et eller annet nivå godtar homofili, bare dem ikke liker det selv. 

Man lærer i organisasjonspsykologien at for å unngå mobbing så må man unngå å ha mobbing på agendaen. Jo høyere fokus på mobbing, jo flere føler seg mobbet. Jeg føler det er litt slik angående homofili også. Både at flere homofile "rekrutteres", men også at homofile dømmes. Homofili på dagsorden skaper debatt. Propagandaen skaper fokus. Da blir det fort opphetet! 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 time siden, Marieeeee skrev:

Egentlig irriterende at konservative kristne skal være så harde på dette fordi det er så mye annet som står i bibelen de glatt overser. Skal de følge eventyrboka så får de gjøre det til punkt og prikke og ikke velge ut det som passer dem. 

Jeg har også reagert mye på hvor selektivt Bibelen og andre hellige tekster blir lest. Det er ærlig talt svært lite av livet i vårt samfunn som stemmer overens med normene i Bibelen, Koranen og andre gamle religiøse skrifter. De ble skrevet i en totalt annen tid. Det blir litt som om leger skulle brukt Hippokrates’ eller Galens skrifter til å behandle pasienter i dag, eller psykologer forklart folks mentale problemer med onde ånder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver mye fornuftig. Jeg tror også at denne homopropagandaen er litt mot sin hensikt nå. Det har blitt så mye at det faktisk har skapt større forskjeller, og kanskje skapt flere homofober. Det virker som om at folk som før syntes det var helt greit å være homofil har blitt motstander, rett og slett pga det evinnelige maset om homofili. Vet at sosiale medier kokte i sommer mot all propagandaen, spesielt under pride-paraden i Oslo. Det tvinger egentlig folk til å ta et valg mellom homofili eller heterofili. Og når 99% av nordmenn er heterofile, så bikker det mot den retningen. 

Propagandaen gjør også barn og unge usikker på sin egen legning. Det fører til usikkerhet. Majoriteten av homofobe er faktisk mest rett for at den store påvirkningen av homofili rett og slett skal gjøre deres nærmeste usikker på sin egen legning. Det er jo ingen tvil om at heterofili er fra naturens side en forhåndsbestemt legning. Propagandaen er en trussel for dette. 

Jeg skjønner godt at homofile reagerer mot heterofiles holdninger rundt deres egen legning. Jeg skjønner det. Men jeg skjønner også at heterofile nå mener at det er nok. Jeg tror som oftest at nesten enhver homofob på et eller annet nivå godtar homofili, bare dem ikke liker det selv. 

Man lærer i organisasjonspsykologien at for å unngå mobbing så må man unngå å ha mobbing på agendaen. Jo høyere fokus på mobbing, jo flere føler seg mobbet. Jeg føler det er litt slik angående homofili også. Både at flere homofile "rekrutteres", men også at homofile dømmes. Homofili på dagsorden skaper debatt. Propagandaen skaper fokus. Da blir det fort opphetet! 

Anonymkode: 713ed...618

Jeg tror du har veldig rett i hva du skriver. Det fungerer egentlig mot sin hensikt med disse voldsomme Pride-paradene og det generelle overfokuset rettet mot homofili.

Det klokeste kompromisset er nok at vi alle respekterer hverandre, tar hensyn og godtar at folk er litt uenige om dette spørsmålet.

Heterofile må godta at LGBT-folk lever sine liv på sine egne premisser, mens LGBT-folk må godta at heterofili er den samfunnsbevarende og naturlige formen for seksualitet. En fullstendig likestilling er dermed hverken mulig eller ønskelig.

All kjærlighet er kjærlighet, og det å rakke ned på andres kjærlighetsforhold er forkastelig. Men samtidig må samfunnets fremtid og stabilitet være et hensyn man må ta. Særlig media må opptre mer ansvarlig, her som på andre områder. Å skape seksuell forvirring og rotløshet gagner ingen.

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som møter alle mennesker med et åpent sinn, og jeg er ikke en inneslutta fjott uten evnen til å reflektere. Men, når det gjelder homofober, og mennesker som er imot homofili.... Da mister jeg det litt. Når en person mener at homofili er ekkelt, "unaturlig", ikke riktig og at man bør behandles for det, at det blir sett på som en sykdom.... Hvordan går det an å mene noe sånt? Betyr kjærlighet plutselig ingenting? 

Noen andre som har det slik? Jeg blir så jævla provosert når folk kaller det en sykdom. Jeg selv er bifil og har flere bekjente og venner som er homofile, og jeg blir sjokkert over kommentarer de noen ganger kan få... 

Anonymkode: 3f687...6b2

Helt forståelig. Jeg orker ikke omgås med slike mennesker. Hvis de er imot homofile, så er de imot meg. Hvis de ikke greier å akseptere at jeg eksisterer, så orker jeg ikke se trynet deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og de som er svært kristne. 

Anonymkode: 3f687...6b2

Kan man være "litt" kristen ? "Litt" muslim? "Svært" buddhist ? "Superjødisk"? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med å respektere mennesker som er imot homofili

Mitt inntrykk er at homofobe menn er gjerne de samme mannfolka som seksualiserer og objektiviserer kvinner. Menn med utgåtte holdninger sånn generelt på alle plan. Menn som sitter på bygda og maler om at "alt var bedre i gode gamle dager når kvinner var underlagt menn, i gode gamle dager når homofili var ulovlig".

Min ledende teori er at disse homofobe mannfolka er redd for å smake sin egen medisin. De er homofobe fordi de frykter at homofile menn skal objektivisere og seksualisere de på lik måte som de selv gjør mot kvinner.

Du hører de gjerne komme med utspill som "en homse i guttedusjen på treningssenteret? så ekkelt, han kommer til å glo på meg", samme fyren kan si han ønsker glo på damer i damedusjen. De møter seg selv i døra med de dårlige holdningene men jeg tror de ikke ser det selv.

vB6vsFC.jpg 

Med LGBT vennlige og kvinnevennlige hilsener fra Herr Wagner ♀️🏳️‍🌈

Endret av Wagner
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...