Gå til innhold

Sliter med å respektere mennesker som er imot homofili


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkelen
3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Nå er homofili også utbredt i dyreverdenen, i tillegg til at man ikke kan forklare all atferd med biologisk determinisme.

At man trenger heterofil 'sex' for å produsere barn er det lite tvil om, men det betyr ikke at dét er det eneste naturlige. I tillegg ligger det veldig mye negativt i ordet unaturlig. 

Fra et biologisk perspektiv er all sex som ikke har forplantning som funksjon, unaturlig. Det gjelder også oralsex og analsex mellom heterofile, samt selvfølgelig all bruk av prevensjon. I likhet med homofili er ingenting av dette moralsk galt.

Men det er forskjell på moral og biologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofili har blitt regnet som unormalt i alle år frem til nylig hvor det skal fremmes som noe bra og normalt. Dere må bare tåle at andre ikke støtter dette og heller mener vi bør følge det som har vært normalen i tusenvis av år.

Anonymkode: 8b6e5...af7

Hvis du åpner en bok i blant så kan du lese om hvordan homofili har vært tilstede i samfunn i tusenvis av år. :klaske: Ærlig talt, for en toskete kommentar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Homofili har blitt regnet som unormalt i alle år frem til nylig hvor det skal fremmes som noe bra og normalt. Dere må bare tåle at andre ikke støtter dette og heller mener vi bør følge det som har vært normalen i tusenvis av år.

Anonymkode: 8b6e5...

Det hadde vært utrolig mye steining om vi ikke hadde kunnet fornye tankegangen vår de siste tusenvis av årene. 

Er jo heller ikke veldig lenge siden det var normalt å ha slaver så kanskje vi burde forsette med det. 

Vi kan jo droppe alt som har skjedd innen medisin og gå tilbake til blodlating og bønn. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chiyo skrev:

Det virker mot sin hensikt for deg, men jeg er sikker på at homofile i alle de landene hvor homofile blir fenglset og henrettet setter pris på at vi fortsetter å kjempe for dem.

Jeg ser godt at pride har en hensikt. Men jeg snakker om den totale propagandaen som homofili har. Denne propagandaen er faktisk med på å skape debatt, fordommer og større skiller. Det er for mye, derav mot sin hensikt. Når pride og alt annet propaganda skaper mer konflikt og hat, er det ikke på tide å roe ned da? 

Jeg tror at alt dette har nå vært med på å vekke homofiliens største motkjempere, herav religiøse sekter. 

Det føler jeg faktisk er litt homofiles egen skyld. 

Debatten homofili kan og bør skje på individnivå, som alt annet i livet, og ikke ha som mål å overta samfunnet fullstendig. 

Folk flest bryr seg ikke, men homofile får dem til å bry seg. 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vi mennesker rare? Det er krig, sult, død over alt du enn snur deg, også er det hvilket kjønn du blir glad i som skal være et tema...

 

 

Anonymkode: 3dc2a...d41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot homofile men klarer ikke å ta utagerende homofile seriøst, disse som gestikulerer, ikke snakker riktig og prøver å fremstå som superfeminine. Denne type oppførsel blir bare for dumt og veldig slitsomt. 

Anonymkode: b8541...542

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
6 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg skal si det til kameraten min som ble banka opp i Oslo for noen uker siden fordi han er homofil. Sorry, kompis, det er ikke noe mer vi kan endre på her i Norge. This is as good as it's going to get. 

Slike hatere blir ikke omvendt av Pride-parader. Hadde verden vært så enkel hadde rasisme, voldtekt, vold mot kvinner og annen ondskap og urett vært så godt som borte etter alle de demonstrasjonene og togene det har vært arrangert mot dette. Noen mennesker er onde. Og for dem vil hatobjektet variere alt etter omstendighetene. Dessverre.

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser godt at pride har en hensikt. Men jeg snakker om den totale propagandaen som homofili har. Denne propagandaen er faktisk med på å skape debatt, fordommer og større skiller. Det er for mye, derav mot sin hensikt. Når pride og alt annet propaganda skaper mer konflikt og hat, er det ikke på tide å roe ned da? 

Jeg tror at alt dette har nå vært med på å vekke homofiliens største motkjempere, herav religiøse sekter. 

Det føler jeg faktisk er litt homofiles egen skyld. 

Debatten homofili kan og bør skje på individnivå, som alt annet i livet, og ikke ha som mål å overta samfunnet fullstendig. 

Folk flest bryr seg ikke, men homofile får dem til å bry seg. 

Anonymkode: 713ed...618

Jeg har ikke sett noe propaganda i media. Det finnes homofile i den virkelige verden så da må det også finnes i media. Synes egentlig det er for lite av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sirkelen skrev:

Pride-parader har hatt og har fremdeles en funksjon, men det er mulig det begynner å bli for mye etterhvert. Det virker litt mot sin hensikt.

Hvorfor trenger vi tog og hvorfor kan ikke folk flest akseptere at noen kvinner elsker andre kvinner og noen menn elsker andre menn. I et ideelt samfunn burde dette være noe som alle bør og skal respektere.

Dessverre lever vi ikke i et ideelt samfunn og dette er både en synd og en skam. Til tross for at Norge er rangert som det meste tolerante landet i verden (etter Island) så forekommer det fremdeles diskriminering av transseksuelle, homofile og lesbiske.

Vi har sett en økning av vold rettet mot homofile. At to menn går hånd i hånd langs gaten kan medføre at de blir slått ned.

Sånn kan vi ikke ha det, sånn skal vi ikke ha det. 

Derfor må det arrangeres tog hvor samfunnet viser støtte til denne utsatte gruppen som på alle fronter og bauer møter diskriminering. Vi må sende signaler til alle som bor i Norge at intoleranse rettet med homofile, lesbiske og transseksuelle ikke er akseptabelt og at disse gruppene har hele samfunnet bak seg som støttespillere. 

Vi må si klart og tydelig ifra at det å være homofil eller lesbisk ikke er unaturlig, at det ikke er noe som skal medføre skam, at det er noe de ikke trenger skjule, vi må vise de at de har all grunn til og være stolte av seg selv. Vi må bli flinkere til å si ifra om dette, for homofile gutter er faktisk den gruppen som har en av de høyeste selvmordsstatistikkene i landet og det gjør meg vondt å tenke på. For hvorfor skal de måtte skamme seg over å være den de er? For den de elsker? Det gir ingen logisk mening!

Derfor gjør det meg både glad og litt stolt når jeg ser at toppolitikere , næringslivsledere, politiet og andre øvre instanser deltar i disse Pride markeringene. Fra Jonas Gahr Støre, Siv Jensen til Knut Hareide. 

Dette viser at minoriteter i Norge har eliten bak seg som støttespillere. 

Men jeg som deg, håper at en dag trenger vi ikke lenger gå i tog for å vise støtte til minoriteter, jeg håper at en dag så vil det være like akseptert å være homofil, lesbisk eller trans som det er å være heterofil. Den dagen homofile og lesbiske er like akseptert i samfunnet som heterofile så vil det ikke lenger være behov for støtte-tog.

Enn så lenge har vi ikke nådd dette punktet så da er det viktig at vi viser vår støtte ved for eksempel å delta i Pride markeringer.

Jeg skulle gjerne vært med på det selv som en heterofil mann men jeg var dessverre ikke i Norge under denne viktige markeringen i år, men jeg har vært med på de tidligere.

HeartLoveWins.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vi mennesker rare? Det er krig, sult, død over alt du enn snur deg, også er det hvilket kjønn du blir glad i som skal være et tema...

 

 

Anonymkode: 3dc2a...d41

Problemet er bare det at hatere finnes. Onde mennesker som finner glede i å hetse, mobbe, true og bruke vold. Og de velger seg ut sårbare grupper i samfunnet som offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser godt at pride har en hensikt. Men jeg snakker om den totale propagandaen som homofili har. Denne propagandaen er faktisk med på å skape debatt, fordommer og større skiller. Det er for mye, derav mot sin hensikt. Når pride og alt annet propaganda skaper mer konflikt og hat, er det ikke på tide å roe ned da? 

Jeg tror at alt dette har nå vært med på å vekke homofiliens største motkjempere, herav religiøse sekter. 

Det føler jeg faktisk er litt homofiles egen skyld. 

Debatten homofili kan og bør skje på individnivå, som alt annet i livet, og ikke ha som mål å overta samfunnet fullstendig. 

Folk flest bryr seg ikke, men homofile får dem til å bry seg. 

Anonymkode: 713ed...618

Vet du hva... det her gidder jeg ikke. Det er ingen ting jeg kan si til mennesker som deg, som har bestemt dere for at det finnes et "gay agenda". Vi er mennesker som blir diskriminert på grunn av vår legning, mennesker som oss blir banka opp (ja, i Norge også), vi kan bli fenglslet i mange land, vi kan bli henrettet, og for hva? Fordi vi eksisterer. Det er viktig å synliggjøre vår kamp. Det er ikke synd på hetereofile om må tolerere Pride en uke i året. Dere har ikke min sympati. Dere sutrer over helt ubetydelige ting. Stakkars! "Jeg så et Pride-flagg uten for kommunehuset! Sutre sutre." :grine: 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting imot homofile men klarer ikke å ta utagerende homofile seriøst, disse som gestikulerer, ikke snakker riktig og prøver å fremstå som superfeminine. Denne type oppførsel blir bare for dumt og veldig slitsomt. 

Anonymkode: b8541...542

Dette kan beskrive hvem som helst og ikke bare homofile. Alle mulige folk kan irritere meg, men jeg er ikke imot dem for det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting imot homofile men klarer ikke å ta utagerende homofile seriøst, disse som gestikulerer, ikke snakker riktig og prøver å fremstå som superfeminine. Denne type oppførsel blir bare for dumt og veldig slitsomt. 

Anonymkode: b8541...542

Kan det tenkes at disse er modige mennesker som tør å være seg selv uten å være redd for hva andre tenker? Jeg kjenner mange homofile menn som oppfører seg veldig forskjellig. Noen er veldig feminine, noen er litt feminine, og andre er skikkelig butch. Det de har til felles er at de er seg selv med stolthet. De ville aldri omgås fordomsfulle mennesker som deg uansett, så da er det ikke noe problem egentlig. Det kan ikke være slitsomt med mennesker som ikke vil være venner med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Chiyo skrev:

Hvis du åpner en bok i blant så kan du lese om hvordan homofili har vært tilstede i samfunn i tusenvis av år. :klaske: Ærlig talt, for en toskete kommentar. 

Tilstede ja, men ikke normalt. Det har først skjedd de siste tiårene og strider med tusenvis av år med historie.

 

12 minutter siden, Marieeeee skrev:

Det hadde vært utrolig mye steining om vi ikke hadde kunnet fornye tankegangen vår de siste tusenvis av årene.

Vi tolerte homofili og fjernet forbudet og det var riktig, men man gikk for langt og forsøker å gjøre det til den nye normalen, det er hva mange reagerer på.

Anonymkode: 8b6e5...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilstede ja, men ikke normalt. Det har først skjedd de siste tiårene og strider med tusenvis av år med historie.

Anonymkode: 8b6e5...af7

Sex mellom menn var helt normalt i mange kulturer. I romerriket var det helt akseptabelt at menn hadde sex med andre menn. De giftet seg ikke, fordi det var viktig å ha en kone og videreføre slekten, men de kunne ha mannlige elskere. De kalte det ikke homoseksualitet, fordi det er et veldig nytt begrep, men det var en kjent fenomen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilstede ja, men ikke normalt. Det har først skjedd de siste tiårene og strider med tusenvis av år med historie.

 

Vi tolerte homofili og fjernet forbudet og det var riktig, men man gikk for langt og forsøker å gjøre det til den nye normalen, det er hva mange reagerer på.

Anonymkode: 8b6e5...af7

Det er ikke sånn at homofile prøver å omvende heterofile! Det finnes ikke propaganda som skal omvende heterofile, men det som skjer er at flere tørr å stå frem med sin legning. Det skjer fordi noen går foran og da tørr flere å komme etter. Dette er jo fantastisk! Da kan flere tørre å være seg selv og de kan leve livet sitt slik de selv ønsker. Den eneste propagandaen jeg har sett er heterofile som skal omvende homofile fordi de lever i synd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke homofiles feil at vi ikke får riktig representasjon. Problemet er at homofile mennesker er ganske usynlig i media. Vi får lite og urettferdig representasjon, men du peker på den lille representasjonen vi får og kaller det propaganda. Jeg kaller det synliggjøring, urettferdig synliggjøring, men synliggjøring. 
Sannheten er, Sirkelen, at homofile lever blandt deg i samfunnet. Det er mange av oss, veldig mange. Media ignorerer oss for det meste, så ikke si til meg at det er "for mye" når vi faktisk blir vist FOR LITE. 

Anonymkode: 6ca06...613

Men det er jo mange homofile i media, som nettopp er i fokus på på grunn av sine talenter og prestasjoner innen musikk, idrett, politikk, næringsliv, teater, dans eller andre felt. Men det er jo personen som er i fokus. Om deres legning og kjærester omtales er det i såfall som en del av deres historie, akkurat slik som heterofiles kjærlighetsliv bare omtales som en detalj i deres liv. Og dette er jo akkurat som man kan forvente, og som er rimelig. Jeg kan ikke se en persons legning og det interesserer meg heller ikke særlig. 
 

Når jeg bruker det ladede begrepet «propaganda» (jeg skriver faktisk «kan grense opp mot propaganda», ikke at det faktisk er propaganda) så referer jeg til den trenden som media har til å overfokusere på at den eller den er homofil, og å fremme dette som en stor sak. Det er faktisk ikke det. De aller fleste heterofile har i likhet med meg et helt avslappet syn på dette, og tenker ikke at dette forteller mye om en person. Negativt eller positivt, eller nøytralt. For det gjør det ikke.

 

Jeg kunne sikkert skrevet masse her på KG om mitt eget kjærlighetsliv, men det hadde ikke fortalt stort om meg. Faktisk er det bare relevant for meg selv.
 

 

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tilstede ja, men ikke normalt. Det har først skjedd de siste tiårene og strider med tusenvis av år med historie.

Homofili er ingen ny ting. Det er heller ikke flere homofile nå enn før. Det er bare flere som tør å si at de er det.

images?imageUrl=http%3A%2F%2Fwww.cdn.tv2.no%2Fmultimedia%2FTV2%2Farchive%2F00686%2Fbibelen_2180_686261a.jpg&width=450 BIBELEN: Skrevet for lenge siden

 

 

Homofile filosofer

Blant de gamle grekerne i antikkens Hellas ble kjærlighet mellom menn høyere verdsatt enn kjærlighet mellom mann og kvinne. Og store tenkere som bl.a. Sokrates og Platon var homofile. Homofili var altså vanlig på den tiden. Så hva skjedde?

 

Det gamle testamentet skjedde. Nærmere bestemt Moseloven, som introduserte at homofili skulle straffes med dødsstraff.

Anonymkode: 20da5...5ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Chiyo skrev:

Vet du hva... det her gidder jeg ikke. Det er ingen ting jeg kan si til mennesker som deg, som har bestemt dere for at det finnes et "gay agenda". Vi er mennesker som blir diskriminert på grunn av vår legning, mennesker som oss blir banka opp (ja, i Norge også), vi kan bli fenglslet i mange land, vi kan bli henrettet, og for hva? Fordi vi eksisterer. Det er viktig å synliggjøre vår kamp. Det er ikke synd på hetereofile om må tolerere Pride en uke i året. Dere har ikke min sympati. Dere sutrer over helt ubetydelige ting. Stakkars! "Jeg så et Pride-flagg uten for kommunehuset! Sutre sutre." :grine: 
 

Snakk om å være dramaqueen her. Tålte du ikke å høre en annen versjon? Jeg sier deg at den propagandaen frigjør dere ikke for denne "diskrimineringen", den er imot sin hensikt, og fungerer som tennvæske på bålet. Jeg skulle ønske dere aldri opplevde det slik, men når frontene steiler slik dem gjør så hjelper det ikke å rope motkjemperne i trynet om at du er homo. Dessverre! 

De aller fleste bryr seg faktisk ikke hva du er, men du får dem til å bry seg. 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chiyo skrev:

Sex mellom menn var helt normalt i mange kulturer. I romerriket var det helt akseptabelt at menn hadde sex med andre menn. De giftet seg ikke, fordi det var viktig å ha en kone og videreføre slekten, men de kunne ha mannlige elskere. De kalte det ikke homoseksualitet, fordi det er et veldig nytt begrep, men det var en kjent fenomen.

I et land i noen få år, mens resten var det aldri regnet som normalen. Denne nytolkningen av ekteskapet og hva som er normalt er noe mange av oss misliker,

Anonymkode: 8b6e5...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...