Gå til innhold

Sliter med å respektere mennesker som er imot homofili


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Sirkelen skrev:

Jeg tror du har veldig rett i hva du skriver. Det fungerer egentlig mot sin hensikt med disse voldsomme Pride-paradene og det generelle overfokuset rettet mot homofili.

Det klokeste kompromisset er nok at vi alle respekterer hverandre, tar hensyn og godtar at folk er litt uenige om dette spørsmålet.

Heterofile må godta at LGBT-folk lever sine liv på sine egne premisser, mens LGBT-folk må godta at heterofili er den samfunnsbevarende og naturlige formen for seksualitet. En fullstendig likestilling er dermed hverken mulig eller ønskelig.

All kjærlighet er kjærlighet, og det å rakke ned på andres kjærlighetsforhold er forkastelig. Men samtidig må samfunnets fremtid og stabilitet være et hensyn man må ta. Særlig media må opptre mer ansvarlig, her som på andre områder. Å skape seksuell forvirring og rotløshet gagner ingen.

Helt klart. Et fornuftig og godt kompromiss også. Og derav slå fred om saken, og slutte å trykke homofili i trynet på folk til tider og utider. Det er faktisk sistnevnte som skaper forskjeller og debatt. Og det er også mitt "problem" i saken. Homofob er jeg ikke, men jeg er lei nå. Og ønsker egentlig at homofili opptrer og behandles på samme nivå som alle andre seksuelle legninger. Akkurat nå er det et overfokusert fokus på homofili.

Egentlig veldig enig i alt du skriver her. 

Anonymkode: 713ed...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke homofob i den grad, men jeg kjenner at jeg misliker pride-parader og den homopropagandaen som ruller og går gjennom hele sommeren og høsten både i sanntid og på sosiale medier. J

Anonymkode: 713ed...618

Det er fordi du ikke forstår hva Pride handler om eller hvor viktig det faktisk er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sirkelen said:

Jeg tror du har veldig rett i hva du skriver. Det fungerer egentlig mot sin hensikt med disse voldsomme Pride-paradene og det generelle overfokuset rettet mot homofili.

Det klokeste kompromisset er nok at vi alle respekterer hverandre, tar hensyn og godtar at folk er litt uenige om dette spørsmålet.

Heterofile må godta at LGBT-folk lever sine liv på sine egne premisser, mens LGBT-folk må godta at heterofili er den samfunnsbevarende og naturlige formen for seksualitet. En fullstendig likestilling er dermed hverken mulig eller ønskelig.

All kjærlighet er kjærlighet, og det å rakke ned på andres kjærlighetsforhold er forkastelig. Men samtidig må samfunnets fremtid og stabilitet være et hensyn man må ta. Særlig media må opptre mer ansvarlig, her som på andre områder. Å skape seksuell forvirring og rotløshet gagner ingen.

Wait what?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
7 minutter siden, Anonymanda skrev:

Kan man være "litt" kristen ? "Litt" muslim? "Svært" buddhist ? "Superjødisk"? 

Alt dette er mulig, og mye mer til.

Alle religioner, ideologier, teorier, filosofier og oppfatninger har tilhengere av ulik grad av overbevisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, Chiyo skrev:

Det er fordi du ikke forstår hva Pride handler om eller hvor viktig det faktisk er. 

Pride-parader har hatt og har fremdeles en funksjon, men det er mulig det begynner å bli for mye etterhvert. Det virker litt mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sirkelen said:

Hva mener du? Ditt innlegg var kort.

Ironien ved å skulle være respektfull samtidig som du hevder at kun heterofili er naturlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig legger man merke til det som er unaturlig. Det er jo det jeg sier at det er. Jeg snakker ikke om å holde hender eller kysse, men jeg snakket om råklining. Snakk om drama på deg, jeg har ikke snakket om at dette er mitt største problem, men TS inviterte til dialog om dette og jeg ga vedkommende et annet perspektiv. Beklager, det skulle jeg selvfølgelig sett ikke var ønsket i denne tråden. Aller helst burde alle være enige om temaet. Jeg venter bare på krenketkortet også nå. 

Anonymkode: 713ed...618

Jeg synes det er unaturlig med råklining offentlig uansett hvem som gjør det. For meg så blir det for intimt, men så er jeg litt prippen 😉 

Jeg forstår godt at lgbt-folk vil ha disse store Pride-paradene. De har blitt og blir fortsatt undertrykt. Nå er nok ikke Norge det verste stedet, men bare det at homoterapi er lovlig her til lands er god nok grunn! 

Hadde jeg vært religiøs hadde jeg nok brydd meg mer om nestekjærlighet og samhold enn akkurat dette med hvem som "får lov" til å elske hvem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Ironien ved å skulle være respektfull samtidig som du hevder at kun heterofili er naturlig.

Det er jo det, i den forstand at det er naturens måte å videreføre en art på. Selvfølgelig finnes det andre seksuelle varianter, men det forandrer jo ikke menneskets biologi. En viss andel homofile er nok naturlig forekommende både hos mennesker og mange andre dyrearter, det har forskning vist.

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Sirkelen skrev:

Selv jeg synes absolutt det grenser opp mot propaganda når homofili skal frontes så mye i media. De virkelig homofobe menneskene blir neppe noe mer tolerante av å få det «slengt i fleisen» hele tiden på denne måten.

Fronter??? Hallo. Vi homofile får heterofile trykt opp i fleisen fra alle kanter, og vi har vært så godt som usynlig i media veldig lenge. Nå når vi har homofile i media, så blir vi representert av stereotyper som ikke representerer flertallet av oss. Homofile menn får dobbelt så mye representasjon som lesbiske, og de blir til klovner i komedier, dra queens og interiøsdesignere. 

Anonymkode: 6ca06...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Det er jo det, i den forstand at det er naturens måte å videreføre en art på. Selvfølgelig finnes det andre seksuelle varianter, men det forandrer jo ikke menneskets biologi. En viss andel homofile er nok naturlig forekommende både hos mennesker og mange andre dyrearter, det har forskning vist.

Hvordan kan homofili være "unaturlig" når homofili kan observeres i nesten 500 arter i naturen? Katter, hunder, delfiner, elefanter osv. Det er en del av naturen. Hvorfor er det bare forplantning som er naturlig i dine øyne? Det en del av å være menneske, og en del av å være dyr. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fronter??? Hallo. Vi homofile får heterofile trykt opp i fleisen fra alle kanter, og vi har vært så godt som usynlig i media veldig lenge. Nå når vi har homofile i media, så blir vi representert av stereotyper som ikke representerer flertallet av oss. Homofile menn får dobbelt så mye representasjon som lesbiske, og de blir til klovner i komedier, dra queens og interiøsdesignere

Anonymkode: 6ca06...613

Dette du peker på her er jo endel av det jeg peker på, hvordan media og underholdningsbransjen synes spesielt homofile menn er «trendy» og in. Med slike kule og dyktige folk som Jan Thomas kan jeg jo forstå det, men selv når det gjelder ham synes jeg han fortjener mye mer oppmerksomhet for sine prestasjoner og talent enn legning.

Det eneste jeg prøver å få frem, er at enkelte i samfunnet synes det kan bli litt mye. Og det kan jeg forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, Chiyo skrev:

Hvordan kan homofili være "unaturlig" når homofili kan observeres i nesten 500 arter i naturen? Katter, hunder, delfiner, elefanter osv. Det er en del av naturen. Hvorfor er det bare forplantning som er naturlig i dine øyne? Det en del av å være menneske, og en del av å være dyr. 

Seksualitetens hensikt er forplantning. Det er bare slik. At homoseksualitet forekommer i et vidt spekter av dyrearter er jeg klar over. Men det forandrer ikke seksualitetens funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sirkelen said:

Det er jo det, i den forstand at det er naturens måte å videreføre en art på. Selvfølgelig finnes det andre seksuelle varianter, men det forandrer jo ikke menneskets biologi. En viss andel homofile er nok naturlig forekommende både hos mennesker og mange andre dyrearter, det har forskning vist.

Nå er homofili også utbredt i dyreverdenen, i tillegg til at man ikke kan forklare all atferd med biologisk determinisme.

At man trenger heterofil 'sex' for å produsere barn er det lite tvil om, men det betyr ikke at dét er det eneste naturlige. I tillegg ligger det veldig mye negativt i ordet unaturlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sirkelen skrev:

Pride-parader har hatt og har fremdeles en funksjon, men det er mulig det begynner å bli for mye etterhvert. Det virker litt mot sin hensikt.

Det virker mot sin hensikt for deg, men jeg er sikker på at homofile i alle de landene hvor homofile blir fenglset og henrettet setter pris på at vi fortsetter å kjempe for dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke å ha all mulig respekt for alle meninger, tvert i mot er det absolutt lov å ikke respektere at folk er hatske. Det er uforståelig for meg at noen bruker energi på å mislike kjærlighet.

Anonymkode: 8c965...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Homofili har blitt regnet som unormalt i alle år frem til nylig hvor det skal fremmes som noe bra og normalt. Dere må bare tåle at andre ikke støtter dette og heller mener vi bør følge det som har vært normalen i tusenvis av år.

Anonymkode: 8b6e5...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, Chiyo skrev:

Det virker mot sin hensikt for deg, men jeg er sikker på at homofile i alle de landene hvor homofile blir fenglset og henrettet setter pris på at vi fortsetter å kjempe for dem.

Det er klart at det er en stor kamp som gjenstår å kjempes for at homofile skal få like rettigheter som andre på global basis. Det er jeg fullstendig klar over. Men her i Skandinavia tror jeg det er lite å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirkelen skrev:

Dette du peker på her er jo endel av det jeg peker på, hvordan media og underholdningsbransjen synes spesielt homofile menn er «trendy» og in. Med slike kule og dyktige folk som Jan Thomas kan jeg jo forstå det, men selv når det gjelder ham synes jeg han fortjener mye mer oppmerksomhet for sine prestasjoner og talent enn legning.

Det eneste jeg prøver å få frem, er at enkelte i samfunnet synes det kan bli litt mye. Og det kan jeg forstå.

Det er ikke homofiles feil at vi ikke får riktig representasjon. Problemet er at homofile mennesker er ganske usynlig i media. Vi får lite og urettferdig representasjon, men du peker på den lille representasjonen vi får og kaller det propaganda. Jeg kaller det synliggjøring, urettferdig synliggjøring, men synliggjøring. 
Sannheten er, Sirkelen, at homofile lever blandt deg i samfunnet. Det er mange av oss, veldig mange. Media ignorerer oss for det meste, så ikke si til meg at det er "for mye" når vi faktisk blir vist FOR LITE. 

Anonymkode: 6ca06...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirkelen skrev:

Det er klart at det er en stor kamp som gjenstår å kjempes for at homofile skal få like rettigheter som andre på global basis. Det er jeg fullstendig klar over. Men her i Skandinavia tror jeg det er lite å vinne.

Jeg skal si det til kameraten min som ble banka opp i Oslo for noen uker siden fordi han er homofil. Sorry, kompis, det er ikke noe mer vi kan endre på her i Norge. This is as good as it's going to get. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...