Gå til innhold

Sliter med å respektere mennesker som er imot homofili


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Bestemoren min er kjempekristen, jeg har hatt masse kristendomsopplæring i skolen og deltatt i julefeiring og skolegudstjenester hele oppveksten. Er jeg da født kristen? Dette er helt meningsløst. Kristendommen er en tro, det er noe du aktivt må velge å tro selv. Det er ikke som å være født nordmann eller italiener. Alle har det fulle ansvaret for sine meninger.

Det virker ikke som dere muslimer klarer å skille mellom tro og etnisitet og kulturell bakgrunn. En inder er ikke «født hindu».

At du ikke er født homofob var ment som et eksempel fra min side. Din oppdragelse har gitt deg disse fordomsfulle holdningene, det er ikke noe du har sittet og reflektert deg frem til på egen hånd.

Det du snakker om er geografisk identitet. Når man har bodd i et land over flere hundre år så har man en geografisk identitet som er sterkt forbundet med landets historie. Derfor klarer man å skille mellom nasjonalitet og religiøs overbevisning. Unge nasjoner har ikke nødvendigvis denne geografiske identiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Jeg har lest flere kommentarer av deg om innvandrere. Kan en innvandrer tenke det samme, at hvis noen er mot innvandring så er de mot innvandreren?

I prinsippet kan man ta avstand fra en gruppe, uten å ta avstand fra et individ som inngår i gruppen. Men dette varierer jo fra sak til sak, og avhenger av hver enkelt persons meninger.

Nesten alle mennesker har evnen til å se individet og gjøre en helhetsvurdering når man møtes ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i familie med en som er selverklært kristen, alt ettersom. Når det kommer til dette med homofile, er h*n svært så religiøs. Samme person fornekter så klart alt som har med klimakrisen å gjøre, mener at abort er drap, at muslimer er roten til alt vondt, og at utlendinger er noe som bør sendes i retur. For de kristne er jo så gode og inkluderende 🙄
Er da selvfølgelig også stor tilhenger av FRP, og de blåblå, men syter over at trygda er lav...

Kjenner at jeg har store problemer med å forholde meg til denne personens meninger.

Anonymkode: b9662...edd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er i familie med en som er selverklært kristen, alt ettersom. Når det kommer til dette med homofile, er h*n svært så religiøs. Samme person fornekter så klart alt som har med klimakrisen å gjøre, mener at abort er drap, at muslimer er roten til alt vondt, og at utlendinger er noe som bør sendes i retur. For de kristne er jo så gode og inkluderende 🙄
Er da selvfølgelig også stor tilhenger av FRP, og de blåblå, men syter over at trygda er lav...

Kjenner at jeg har store problemer med å forholde meg til denne personens meninger.

Anonymkode: b9662...edd

Disse "kristne" ble det flere av etter at Listhaug spankulerte rundt med korset rundt halsen. Folk som ikke bryr seg om religion ble over natten religiøse. Bland det sammen med kulturbegrepet så har du en fin cocktail :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Jeg har lest flere kommentarer av deg om innvandrere. Kan en innvandrer tenke det samme, at hvis noen er mot innvandring så er de mot innvandreren?

Det må innvandreren selv bestemme, men jeg syns det er en veldig dårlig sammenligning. Hvis noen er imot innvandring, så betyr ikke det at de hater mennesker fra andre land og syns de burde slutte å eksistere. Å være imot innvandring handler vanligvis om at enkelte mener at den norske stat bruker for mye penger på mennesker som ikke er født her, det handler ikke om menneskehat. Jeg har ikke noe imot innvandrere.

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Det du snakker om er geografisk identitet. Når man har bodd i et land over flere hundre år så har man en geografisk identitet som er sterkt forbundet med landets historie. Derfor klarer man å skille mellom nasjonalitet og religiøs overbevisning. Unge nasjoner har ikke nødvendigvis denne geografiske identiteten.

Jeg ser jo klart at religion har en mye større betydning som identitetsmarkør for noen folkegrupper enn andre. Likevel mener jeg en tro, tanke eller mening aldri kan være medfødt.

Selv om jeg har en kulturell tilknytning til Norge, og er påvirket av oppdragelsen her, kan ingen av mine meninger sies å være medfødt. Hvem skulle det i så fall være?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i familie med en som er selverklært kristen, alt ettersom. Når det kommer til dette med homofile, er h*n svært så religiøs. Samme person fornekter så klart alt som har med klimakrisen å gjøre, mener at abort er drap, at muslimer er roten til alt vondt, og at utlendinger er noe som bør sendes i retur. For de kristne er jo så gode og inkluderende 🙄
Er da selvfølgelig også stor tilhenger av FRP, og de blåblå, men syter over at trygda er lav...

Kjenner at jeg har store problemer med å forholde meg til denne personens meninger.

Anonymkode: b9662...edd

Jeg antar de bare syter over at trygda er for lav for DEM, men ikke for andre, og spesielt ikke for mennesker som ikke er etnisk norsk? 

Føler jeg kjenner igjen typen. :sukk:

Anonymkode: 6ca06...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
4 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Disse "kristne" ble det flere av etter at Listhaug spankulerte rundt med korset rundt halsen. Folk som ikke bryr seg om religion ble over natten religiøse. Bland det sammen med kulturbegrepet så har du en fin cocktail 😄

Saken er jo den at grupper forholder seg dynamisk til hverandre. Så denne gruppen kulturkonservative kristne (eller «kristne») vil naturlig nok vokse i størrelse og bli mer pågående og offensive etterhvert som det politisk korrekte miljøet vokser i intensitet og innvandringen bare øker og øker i antall og påvirkning.

Det er bare å stålsette seg på kulturkamp i tiårene fremover, uansett om du tar side eller velger å stå på sidelinjen og spise popcorn 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Disse "kristne" ble det flere av etter at Listhaug spankulerte rundt med korset rundt halsen. Folk som ikke bryr seg om religion ble over natten religiøse. Bland det sammen med kulturbegrepet så har du en fin cocktail 😄

Skål 😑

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar de bare syter over at trygda er for lav for DEM, men ikke for andre, og spesielt ikke for mennesker som ikke er etnisk norsk? 

Føler jeg kjenner igjen typen. :sukk:

Anonymkode: 6ca06...613

Ja, selvfølgelig. Trygd og andre ytelser, som ikke etniske får, er jo helt ekstreme i forhold. De har en helt egen sats, på størrelse med en godt lønnet person i full jobb må vite.

Anonymkode: b9662...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av denne diskusjonen. At den i det hele tatt er en diskusjon. Hele verden kommer aldri til å akseptere dette, uansett hvor mye pride og flagg som holdes.

De som vil være homo, hadde ikke trengt å flagge om det, eller hyle og skrike høyt om det. Det er faktisk ikke interessant hvem dere har med på soverommet. Like lite interessant som det er å høre hva ei venninne gjorde sammen med typen eller eksen.

Folk flest vil leve livet sitt i fred, og bryr seg ikke om hva andre gjør med livene sine. Hele denne flaggingen og oppstyret i Norge, er faktisk unødvendig. Det gir heller irritasjon for folk flest, men nesten ingen tør å si det. For er man ikke med og flagger, så hater man disse menneskene. Nei, det gjør man faktisk ikke.

Syns heller ikke at man skal vie likekjønnede i kirken, da dette strider mot det kirken står for. Da kan heller folk gjøre det hos det offentlige, signere noen papirer, og få det overstått. Alt for mange skiller seg allikevel, og da er det veldig dumt å ha kastet bort tusenvis på fest, klær, reiser, og gaver.

Anonymkode: 9428a...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar de bare syter over at trygda er for lav for DEM, men ikke for andre, og spesielt ikke for mennesker som ikke er etnisk norsk? 

Føler jeg kjenner igjen typen. :sukk:

Anonymkode: 6ca06...613

Det er jo forsåvidt logisk. Velferdsstaten har bare begrensede ressurser å ta av.

Men det klarer mange ikke å ta inn over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
11 minutter siden, Chiyo skrev:

Det må innvandreren selv bestemme, men jeg syns det er en veldig dårlig sammenligning. Hvis noen er imot innvandring, så betyr ikke det at de hater mennesker fra andre land og syns de burde slutte å eksistere. Å være imot innvandring handler vanligvis at enkelte mener at den Norske stat bruker for mye penger på mennesker som ikke er født her, det handler ikke om menneskehat. Jeg har ikke noe imot innvandrere.

Å være mot innvandring handler bare om å tenke på konsekvenser for kommende generasjoner i form av velferdsstatens bærekraft, nasjonens identitet og kriminalitetsnivået. Alt dette vil påvirkes negativt.

Det er bare fordomsfulle duster og rasister som hater den enkelte innvandrer for konsekvensene av politikernes uansvarlige innvandringspolitikk.

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar de bare syter over at trygda er for lav for DEM, men ikke for andre, og spesielt ikke for mennesker som ikke er etnisk norsk? 

Føler jeg kjenner igjen typen. :sukk:

Anonymkode: 6ca06...613

Trygda er lav for alle som har den, men det hadde ikke gått an at alle på trygd skulle ha like mye betalt som en yrkesaktiv med full ansiennitet. Ikke hadde det vært rettferdig heller. 

Anonymkode: 9428a...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av denne diskusjonen. At den i det hele tatt er en diskusjon. Hele verden kommer aldri til å akseptere dette, uansett hvor mye pride og flagg som holdes.

De som vil være homo, hadde ikke trengt å flagge om det, eller hyle og skrike høyt om det. Det er faktisk ikke interessant hvem dere har med på soverommet. Like lite interessant som det er å høre hva ei venninne gjorde sammen med typen eller eksen.

Folk flest vil leve livet sitt i fred, og bryr seg ikke om hva andre gjør med livene sine. Hele denne flaggingen og oppstyret i Norge, er faktisk unødvendig. Det gir heller irritasjon for folk flest, men nesten ingen tør å si det. For er man ikke med og flagger, så hater man disse menneskene. Nei, det gjør man faktisk ikke.

Syns heller ikke at man skal vie likekjønnede i kirken, da dette strider mot det kirken står for. Da kan heller folk gjøre det hos det offentlige, signere noen papirer, og få det overstått. Alt for mange skiller seg allikevel, og da er det veldig dumt å ha kastet bort tusenvis på fest, klær, reiser, og gaver.

Anonymkode: 9428a...a27

Jeg er selv lesbisk, men faktisk helt enig med deg. Er drittlei av at homofili er et tema hele tiden. Vil egentlig bare være i fred uten at folk skal bry seg om det eller heise det opp. Det er ikke noe å gjøre noe med uansett. Drømmer hverken om å gifte meg i kirken eller få barn. Naturen sier praktisk talt til oss at vi ikke kan få barn. Det eneste ønske mitt er at homofili skal slutte å være et tema. 

Anonymkode: a3807...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er selv lesbisk, men faktisk helt enig med deg. Er drittlei av at homofili er et tema hele tiden. Vil egentlig bare være i fred uten at folk skal bry seg om det eller heise det opp. Det er ikke noe å gjøre noe med uansett. Drømmer hverken om å gifte meg i kirken eller få barn. Naturen sier praktisk talt til oss at vi ikke kan få barn. Det eneste ønske mitt er at homofili skal slutte å være et tema. 

Anonymkode: a3807...02a

Så slutt og gni legningen deres opp i tryne på andre ved og sexualusere den da sexualiser den på normal måte slik hetrofile gjør og slutt og overdriv. Når homofile overdriver så reagerer folk!

Anonymkode: 83f56...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili er et av de temaene som gjør at jeg synes religiøse folk er skumle.
Synes det er ubehagelig å lese/høre om kristne foreldre som straffer barna sine når de får vite om seksualiteten deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
3 minutter siden, Inverto skrev:

Homofili er et av de temaene som gjør at jeg synes religiøse folk er skumle.
Synes det er ubehagelig å lese/høre om kristne foreldre som straffer barna sine når de får vite om seksualiteten deres

Det er noe grunnleggende usunt ved det dømmende sexfokuset i slike gamle, patriarkalske religioner. Det vitner om en sykelig hang til «renhet», som om man kommer nærmere «Gud» ved å benekte det at vi alle har en kropp og kroppslige behov. De spiser og går på do som alle andre. Som oss alle skal de en gang dø og råtne bort. De er ikke det fnugg mer «hellige» enn oss andre, og troen deres vil ikke hjelpe dem overhodet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt og gni legningen deres opp i tryne på andre ved og sexualusere den da sexualiser den på normal måte slik hetrofile gjør og slutt og overdriv. Når homofile overdriver så reagerer folk!

Anonymkode: 83f56...65a

Jeg skriver jo at jeg er enig. Jeg driver ikke å gnir det inn i trynet på folk. Tvert imot, synes heller at folk spør for mye om ting de ikke har noe med. Sjelden jeg forteller andre om legningen min, men hvis de spør så svarer jeg selvfølgelig ærlig. Har aldri vært med å gå i pride. 

Anonymkode: a3807...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
På 9.11.2019 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som møter alle mennesker med et åpent sinn, og jeg er ikke en inneslutta fjott uten evnen til å reflektere. Men, når det gjelder homofober, og mennesker som er imot homofili.... Da mister jeg det litt. Når en person mener at homofili er ekkelt, "unaturlig", ikke riktig og at man bør behandles for det, at det blir sett på som en sykdom.... Hvordan går det an å mene noe sånt? Betyr kjærlighet plutselig ingenting? 

Noen andre som har det slik? Jeg blir så jævla provosert når folk kaller det en sykdom. Jeg selv er bifil og har flere bekjente og venner som er homofile, og jeg blir sjokkert over kommentarer de noen ganger kan få... 

Anonymkode: 3f687...6b2

Hele denne tråden er et eneste stort bevis på at folk som ser ned på homofile overhodet ikke klarer å komme med ett eneste argument til fordel for sine homofobe fordommer. Det er rett og slett ingen grunn til å føle respekt for slike meninger. Slike folk henger fast i fortiden og i egen fastlåste motvilje. Heldigvis blir det stadig færre av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at jeg er enig. Jeg driver ikke å gnir det inn i trynet på folk. Tvert imot, synes heller at folk spør for mye om ting de ikke har noe med. Sjelden jeg forteller andre om legningen min, men hvis de spør så svarer jeg selvfølgelig ærlig. Har aldri vært med å gå i pride. 

Anonymkode: a3807...02a

Jeg har aldri opplevd at homofile gnir sin seksualitet på meg, en heterofil mann. Ingen tvinger meg eller andre til å se på Pride-festivaler, eller noe annet homo-relatert.

Dette er bare en helt usaklig anklage som folk med dårlige og homofobe holdninger bruker til å begrunne sine negative følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...