Gå til innhold

Dame 50+ ønsker kjæreste, men det er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Han siste jeg møtte var skikkelig ivrig i starten, ville møte meg masse og la planer langt fram. Jeg la nok litt forventninger om et forhold litt for tidlig, selv om han var ivrig så ønsket han nok å ta det roligere i starten. Så ble det bråstopp, og så har vi hatt en liten pause og har etter det  fortsatt å ha kontakt. Hvor det går vet jeg ikke, men jeg liker han og er villig til å se hvor det ender. 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Er nok lurt hvis du liker noen å la de kjøre tempoet når du har bestemt deg for at han her vil jeg satse på. Space kan gjøre underverker

Anonymkode: d3112...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok lurt hvis du liker noen å la de kjøre tempoet når du har bestemt deg for at han her vil jeg satse på. Space kan gjøre underverker

Anonymkode: d3112...e5f

 

Ja, og til tross for at jeg er godt voksen, må jeg faktisk lære dette😂 Det var ikke sånn som dette da jeg var ung og fri! Da var mennene mer ivrige, og man kunne gi gass begge to fra starten. Nå som de fleste jeg treffer er over 50, vil de se det an litt, la det vokse seg rolig fram. Menn (og sikkert også kvinner) er redd for å velge feil.

Og da har jeg lært dette:  Å gi litt space, og ta det litt med ro, men samtidig vise interesse og kommunisere - det har gjort at vi fremdeles har kontakt med hverandre! 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om det er positivt eller negativt med å ta det med ro? Mange her skriver jo at man viser interesse når man er det, og klarer å treffes hvis man vil.... Kanskje dette gjelder mest de som er yngre?

 

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere innspill? Jeg har møtt en, hva skal jeg gjøre for å holde igjen og skape forhold ut av dette???

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk nettdating med mindre du ønsker useriøse folk. Man trenger ikke ha mye vett for å forstå det vel? 📯

Anonymkode: 1144f...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk nettdating med mindre du ønsker useriøse folk. Man trenger ikke ha mye vett for å forstå det vel? 📯

Anonymkode: 1144f...00e

 

Hmmm. Men i min alder snubler man ikke over single jevnaldrende stadig vekk... Og det er litt trist tanke å skulle være alene resten av livet. Savner nærheten og intimiteten en kjæreste bringer inn.

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hmmm. Men i min alder snubler man ikke over single jevnaldrende stadig vekk... Og det er litt trist tanke å skulle være alene resten av livet. Savner nærheten og intimiteten en kjæreste bringer inn.

Anonymkode: b5868...ee8

Jeg bruker nett. 50+ hvor skulle jeg ellers møte single menn? Jeg liker ikke å gå på byen? Er ikke noe hobby jeg har heller. En arena en møter mange menn er å begynne med pistol skyting det har jeg drevet med men da letet jeg ikke ett er noe mann. Men det er faktisk en artig hobby. 
Bueskyting? Sikkert mange menn. Mye enklere med nett kan sitte hjemme å skravle med folk i en avslappet atmosfære.

Anonymkode: d3112...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk nettdating med mindre du ønsker useriøse folk. Man trenger ikke ha mye vett for å forstå det vel? 📯

Anonymkode: 1144f...00e

Jeg fant samboer på Tinder, vi er over 40 og har vært sammen i 5 år. 

Anonymkode: 20df8...99d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant samboer på Tinder, vi er over 40 og har vært sammen i 5 år. 

Anonymkode: 20df8...99d

 

Måtte du treffe mange før du fant en du matchet godt med? 

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Måtte du treffe mange før du fant en du matchet godt med? 

Anonymkode: b5868...ee8

Ja en hel haug over 1 år. Men jeg tok ikke alt så seriøst, syntes det var gøy å skrive ned folk, noen ganger visste jeg med en gang at det ikke ville bli noe, noen ganger datet man ett par ganger. Traff masse hyggelige folk da. Styrte alltid unna kjekkasene som kun vil styrke egoet sitt.

Anonymkode: 20df8...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja en hel haug over 1 år. Men jeg tok ikke alt så seriøst, syntes det var gøy å skrive ned folk, noen ganger visste jeg med en gang at det ikke ville bli noe, noen ganger datet man ett par ganger. Traff masse hyggelige folk da. Styrte alltid unna kjekkasene som kun vil styrke egoet sitt.

Anonymkode: 20df8...99d

 

Ser at mange skriver at man må regne med å date mange før man treffer "den rette". Egentlig er det litt ulogisk, med tanke på at man blir mer og mer sliten av datingen etterhvert... Man kanskje man senker kravene sine, og sånn sett søker mer realistisk etterhvert?

 

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser at mange skriver at man må regne med å date mange før man treffer "den rette". Egentlig er det litt ulogisk, med tanke på at man blir mer og mer sliten av datingen etterhvert... Man kanskje man senker kravene sine, og sånn sett søker mer realistisk etterhvert?

 

Anonymkode: b5868...ee8

Jeg ble ikke sliten av det, og det er det jeg mente med å ikke ta det så seriøst. Jeg så på det som en mulighet til å bli kjent med ett nytt menneske. Noen var jo interessante selv om det ikke ble noe mer. Jeg tenkte ikke at «denne gangen treffer jeg drømmemannen» for så å bli skuffet. Da jeg ble kjent med samboeren var det rett og slett en kjemi som var der som jeg ikke hadde opplevd med de andre. Ser at mange synes en date er bortkastet tid, men jeg syntes det var interessant å treffe et helt fremmed menneske, med et annet liv og andre erfaringer. 

Anonymkode: 20df8...99d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke sliten av det, og det er det jeg mente med å ikke ta det så seriøst. Jeg så på det som en mulighet til å bli kjent med ett nytt menneske. Noen var jo interessante selv om det ikke ble noe mer. Jeg tenkte ikke at «denne gangen treffer jeg drømmemannen» for så å bli skuffet. Da jeg ble kjent med samboeren var det rett og slett en kjemi som var der som jeg ikke hadde opplevd med de andre. Ser at mange synes en date er bortkastet tid, men jeg syntes det var interessant å treffe et helt fremmed menneske, med et annet liv og andre erfaringer. 

Anonymkode: 20df8...99d

 

Ser st det er en fin innfallsvinkel tl dating. Får man for høye forventninger, blir man fort skuffet...

 

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser at mange skriver at man må regne med å date mange før man treffer "den rette". Egentlig er det litt ulogisk, med tanke på at man blir mer og mer sliten av datingen etterhvert... Man kanskje man senker kravene sine, og sånn sett søker mer realistisk etterhvert?

 

Anonymkode: b5868...ee8

Man lærer litt mer hva man skal se etter etterhvert. Av å prøve og feile litt. Så det blir lettere å finne de som det er verdt å treffe. Man lærer mye om seg selv på veien også, ikke minst. Lærer hva som faktisk er viktig for deg i en fremtidig partner, og hva som overhodet ikke funker. lærer litt hvilke røde flagg man bør se etter. Føler ikke at jeg har senket kravene, nesten heller tvert om, jeg har blitt mere bevisst på hva jeg vil ha. Vi kvinner over 40 har nok også litt andre krav enn unge kvinner. Har inntrykk av at svært få kvinner i vår alder er veldig opptatt av utseendet til menn, så lenge de ser ut til å være i sånn nogenlunde fysisk form. (og en viss fysisk tiltrekning må det jo være) Men hvor de er i livet og hva de ønsker å gjøre med resten av livet sitt er mer vesentlig. Og energi, humor, livsinnstilling, interesser og alt sånt er viktig. Vi har levd lenge nok til at vi har erfart at førsteinntrykk av et menneske kan være helt feil, og at mennesker kan bli tiltrekkende når man har blitt kjent med dem. Men vi vet også veldig godt hva vi IKKE vil ha. 

Og joda, man kan bli litt lei innimellom. Og ønske at "den rette" kunne dukke opp så man slapp dette styret. Men det kan være hyggelig også. Jeg har møtt mange hyggelig personer på veien, så selv om det ikke har blitt noe varig der så har det vært mange hyggelige opplevelser. Jeg har ikke oppfattet dating som noe mareritt. Men jo, man vil jo helst finne en kjæreste og være ferdig med det. Men faktisk vet man jo ikke før etter et par år om et forhold blir varig, når forelskelsen blekner og man har prøvd hverdagen en stund. Først da ser man om man kan og ønsker å leve sammen. Det er nå sånn det er. Det siste gjelder jo uansett alder. Jeg tenker at det ligger mye i det å klare å senke skuldrene og prøve å leve i nuet, og nyte det. Ingen vet hva som skjer om 1 mnd eller om 1 år eller 10 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Engel skrev:

Man lærer litt mer hva man skal se etter etterhvert. Av å prøve og feile litt. Så det blir lettere å finne de som det er verdt å treffe. Man lærer mye om seg selv på veien også, ikke minst. Lærer hva som faktisk er viktig for deg i en fremtidig partner, og hva som overhodet ikke funker. lærer litt hvilke røde flagg man bør se etter. Føler ikke at jeg har senket kravene, nesten heller tvert om, jeg har blitt mere bevisst på hva jeg vil ha. Vi kvinner over 40 har nok også litt andre krav enn unge kvinner. Har inntrykk av at svært få kvinner i vår alder er veldig opptatt av utseendet til menn, så lenge de ser ut til å være i sånn nogenlunde fysisk form. (og en viss fysisk tiltrekning må det jo være) Men hvor de er i livet og hva de ønsker å gjøre med resten av livet sitt er mer vesentlig. Og energi, humor, livsinnstilling, interesser og alt sånt er viktig. Vi har levd lenge nok til at vi har erfart at førsteinntrykk av et menneske kan være helt feil, og at mennesker kan bli tiltrekkende når man har blitt kjent med dem. Men vi vet også veldig godt hva vi IKKE vil ha. 

Og joda, man kan bli litt lei innimellom. Og ønske at "den rette" kunne dukke opp så man slapp dette styret. Men det kan være hyggelig også. Jeg har møtt mange hyggelig personer på veien, så selv om det ikke har blitt noe varig der så har det vært mange hyggelige opplevelser. Jeg har ikke oppfattet dating som noe mareritt. Men jo, man vil jo helst finne en kjæreste og være ferdig med det. Men faktisk vet man jo ikke før etter et par år om et forhold blir varig, når forelskelsen blekner og man har prøvd hverdagen en stund. Først da ser man om man kan og ønsker å leve sammen. Det er nå sånn det er. Det siste gjelder jo uansett alder. Jeg tenker at det ligger mye i det å klare å senke skuldrene og prøve å leve i nuet, og nyte det. Ingen vet hva som skjer om 1 mnd eller om 1 år eller 10 år.

 

For mange blir kanskje datingen litt stress og mas i hverdagen. Ja, man treffer hyggelige menn, men samtidig blir det den litt tunge bli-kjent-fasen gang på gang. Det synes i hvert fall jeg er litt ekstra slitsomt..

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 13.28, Engel skrev:

Jeg tenker at det ligger mye i det å klare å senke skuldrene og prøve å leve i nuet, og nyte det. Ingen vet hva som skjer om 1 mnd eller om 1 år eller 10 år.

Jeg tenker at dette er et godt råd for alle! Dating kan være så stress!

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50+ dame. Jeg har blitt kjent med en på møteplassen for 3-4 uker siden. Vi har snakket sammen masse alle disse ukene.

Det er vel første gang på 1-2 år online at jeg har følt noen har vært genuint interessert i meg. Jeg har ymtet frempå om vi kommer til å treffes før jul? Kanskje det kom det til svar. Jeg har sagt hva jeg liker med han. Humor’n spesielt. Han får meg til å le. Vært en veldig god lytter. Virker tålmodig... små erter meg hele tiden. Hørt fra han tidlig morgen til sen kveld hver dag. 
Jeg vil gjerne møte han. Så går å venter på at han skal få ut finger’n og spørre om vi skal treffes snart. Har lagt ballen til han fordi jeg tror det blir enklere å møtes når han bestemmer seg for det. Enn hvis jeg bestemmer så blir det ofte mye frem og tilbake fra hans side og så koker det bort i kålen. Det er nok til at jeg mister interessen hvis vi er enig om å møtes og har dato og kl og så begynner vinglingen som fra hans side om blitt sjuk etc på den dagen så må drive å avtale på nytt og på nytt... d gidde heller ikke jeg. 
Derfor prøve å la han bestemme denne gangen. Men syns han er treg... begge ønsker jo kjæreste så den biten er grei. Vil ha litt fremgang.... er redd d vil fisle bort når vi har pratet så mye online og man går tom for interessante ting å prate om. 
Der er jeg nå.... venter og venter på grønt lys😂

Anonymkode: d3112...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

50+ dame. Jeg har blitt kjent med en på møteplassen for 3-4 uker siden. Vi har snakket sammen masse alle disse ukene.

Det er vel første gang på 1-2 år online at jeg har følt noen har vært genuint interessert i meg. Jeg har ymtet frempå om vi kommer til å treffes før jul? Kanskje det kom det til svar. Jeg har sagt hva jeg liker med han. Humor’n spesielt. Han får meg til å le. Vært en veldig god lytter. Virker tålmodig... små erter meg hele tiden. Hørt fra han tidlig morgen til sen kveld hver dag. 
Jeg vil gjerne møte han. Så går å venter på at han skal få ut finger’n og spørre om vi skal treffes snart. Har lagt ballen til han fordi jeg tror det blir enklere å møtes når han bestemmer seg for det. Enn hvis jeg bestemmer så blir det ofte mye frem og tilbake fra hans side og så koker det bort i kålen. Det er nok til at jeg mister interessen hvis vi er enig om å møtes og har dato og kl og så begynner vinglingen som fra hans side om blitt sjuk etc på den dagen så må drive å avtale på nytt og på nytt... d gidde heller ikke jeg. 
Derfor prøve å la han bestemme denne gangen. Men syns han er treg... begge ønsker jo kjæreste så den biten er grei. Vil ha litt fremgang.... er redd d vil fisle bort når vi har pratet så mye online og man går tom for interessante ting å prate om. 
Der er jeg nå.... venter og venter på grønt lys😂

Anonymkode: d3112...e5f

Hvis dere har hatt kontakt i 3-4 uker og han ikke er klar for å avtale møte så hadde jeg blitt litt skeptisk. Hva venter han på? Om det ikke er lang avstand eller noe som gjør det vanskelig å møtes da selvfølgelig. Men krysser fingrene for at han får ut fingeren raskt. Fallhøyden kan blli stor når man har kontakt lenge uten å møtes, for selv om alt funker "på papiret" så kan alt være helt feil når man møtes. Jeg har erfart det flere ganger. Blitt skikkelig skuffet.

Anonymkode: 4653d...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har hatt kontakt i 3-4 uker og han ikke er klar for å avtale møte så hadde jeg blitt litt skeptisk. Hva venter han på? Om det ikke er lang avstand eller noe som gjør det vanskelig å møtes da selvfølgelig. Men krysser fingrene for at han får ut fingeren raskt. Fallhøyden kan blli stor når man har kontakt lenge uten å møtes, for selv om alt funker "på papiret" så kan alt være helt feil når man møtes. Jeg har erfart det flere ganger. Blitt skikkelig skuffet.

Anonymkode: 4653d...e96

Ja d er en 4-5 t biltur for meg men ser d ikke som noe problem bare fir å treftes å fått fasiten. Tar gjerne en natt på hotell jeg. Hadde vært moro for meg å fått kommet meg ut på tur. Elsker å kjøre bil... jeg flytter også mye nærmere etter jul pga jobb så da er d plutselig 2 timer mellom oss. Jeg ser ikke for meg samboerskap og alt d fører med seg ... jeg vil bare ha en kjæreste å finne på ting med i helger eller når man har fri i første omgang. Ukedagene er travle nok fra før. Og da er ikke 2 t langt. 

Anonymkode: d3112...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alderen 50+ er det flere single kvinner enn menn. Pga at det dør flest menn i den alderen og mange i den alderen velger yngre. Så man kan ikke vrake og velge som i 20-30 årene. Så ser jo at kvinner med alderen senker kravene..

Anonymkode: d08f0...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...