Gå til innhold

Dame 50+ ønsker kjæreste, men det er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, hva svikter? Tror mennene synes det blir skummelt, og ikke vil forplikte seg i et forhold. De ønsker den lette datingen som man har i starten, og vil avslutte når ting blir mer seriøst. 

Men samtidig - det har kanskje ikke vært helt riktige følelser til stede da! Og for noen tar det litt tid å finne ut av dette med følelser.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Hvor seriøst skal det bli da? Du sier jo selv at du vil ha bestevenn du kan være intim med, og ikke noen ny samboer. 

Gir du kanskje et annet inntrykk? Hva er det som plutselig blir mer "seriøst" enn den tidlige datingen? Tar du opp hvorvidt dere skal treffe andre?

Anonymkode: 5b03d...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som godt voksen mann blir jeg litt forvirret over gubbestempelet. Hva innebærer dette egentlig?

Hvis det bare er tidens tann, tror jeg kanskje det er en del kvinner som bør gå en runde med seg selv og senke forventningene sine. Ekstremt sjelden jeg ser 45+ damer som kan konkurrere med noe yngre kvinner når det gjelder utseende. 

Hvis det gjelder livsstil, hjemmekjærhet/tiltaksløshet osv. så skjønner jeg det bedre hvis den andre parten ønsker en mer aktiv fritid. Men dette er jo egentlig uavhengig av kjønn, og mer et individtrekk. De mennene jeg kjenner, inkludert meg selv, er jo heller ikke interessert i kvinner som suller rundt hjemmet med et rødvinsglass hele helga, eller synes det å reise til en storby for å sitte på en restaurant er meningen med livet. 

Anonymkode: 07e3d...4ac

 

Sjarmerende... De mennene jeg har likt best har faktisk sagt det motsatte av det du sier her. De har sagt at de synes voksne kvinner er flotte, og at grått hår er naturlig og fint, og at rynker bare er bevis for levd liv. 

For meg handler dette ikke om utseende, jeg synes mange menn rundt 50 ser bra ut. Og siden jeg er på samme alder selv trenger jeg ikke gå en runde med meg selv for å se at jeg ikke er ung og pen, jeg vet at vi ser jevnaldrende ut. Det som gjør en mann gubbete er holdningene han viser. Og at mange menn rundt 50 enten trener som om de har Mannen med ljåen i hælene, eller så har de vondter i kroppen og begynt å senke farten. Det er sånne ting, ikke hvordan man ser ut.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor seriøst skal det bli da? Du sier jo selv at du vil ha bestevenn du kan være intim med, og ikke noen ny samboer. 

Gir du kanskje et annet inntrykk? Hva er det som plutselig blir mer "seriøst" enn den tidlige datingen? Tar du opp hvorvidt dere skal treffe andre?

Anonymkode: 5b03d...fb7

 

Ja, jeg tar opp ganske tidlig det med å treffe andre. Tror nok kanskje at jeg kan fremstå mer seriøs enn jeg egentlig tenker jeg er. Jeg knytter meg fort til personer også, og signaliserer sikkert en forventning om å være der for og med meg.  Vanskelig å se dette selv og gjøre noe med det, har med følelseslivet å gjøre..

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

ts her:

Jeg har forsøkt noen datingsider og liker best Sukker og Tinder. Har faktisk møtt flest gjennom Tinder.

Men det er et hav av ulike datingsider, antar at mange er på flere ulike sider. Allikevel er det kanskje på Sukker og Tinder det er flest brukere?

Anonymkode: b5868...ee8

Takk for svar. Så Tinder funker for oss over 50 også da? Er jo greit å vite. Sukker har jeg prøvd tidligere, men jeg likte ikke den siden. Alt for mange sure og negative menn. Og de ville alltid ha noen som er 20 år yngre. Ellers må jeg si jeg synes det tipset om Singelreiser var fint :) Var inne og så på nettsiden og det så veldig bra ut :) Det kunne jeg tenkt meg å prøve. 

 

Anonymkode: 0c696...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man fremstår sjelden som særlig attraktiv ved å hakke på kvinners utseende generelt..Vil ikke kalle det gubbestempel, mer dysfunksjonell og aggressiv av en eller annen usunn art. Slik tolker jeg menn med slike utsagn, og det er slettes ikke de fleste menn som er så ukloke. 

Anonymkode: e3bcd...fbc

Støtter denne. Å kritisere kvinners utseende generelt er så turn-off som det går an. Og et rødt flagg. Helt enig at det er dysfunkjonelt og aggressiv og veldig usunt. Og jævlig usjarmerende. 

Anonymkode: 0c696...28f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Så Tinder funker for oss over 50 også da? Er jo greit å vite. Sukker har jeg prøvd tidligere, men jeg likte ikke den siden. Alt for mange sure og negative menn. Og de ville alltid ha noen som er 20 år yngre. Ellers må jeg si jeg synes det tipset om Singelreiser var fint :) Var inne og så på nettsiden og det så veldig bra ut :) Det kunne jeg tenkt meg å prøve. 

 

Anonymkode: 0c696...28f

 Mange menn over 50 på Tinder. Mange som er seriøse og hyggelige. Vanskeligere på Sukker fordi så mange man ikke har interesse av tar kontakt, mens på Tinder har du jo selv sagt ja til kontakt via sveipingen.  Singelreiser ser bra ut! Turistforeningen har også singelturer. Eneste er at jeg tror det er mest kvinner på slike turer... Single kompiser drar på skiferie i alpene eller fjellene i Norge. De drar på fotballkamper i England. 

 

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere flere som lurer, nå er jeg noe yngre, og vil helst være uten partner i lang tid. Men jeg anbefaler seriøst (om dere tør, og er typen til det) å dra litt på "morotur" i byer hvor det er vanlig å være 50+ og fortsatt vanlig å bli regnet med blant "ungdommen". Berlin, Hamburg, Amsterdam er de jeg kan komme på, København kanskje. 

Jeg mener kun for å bli med på f.eks festivaler, gå på konserter, bli med ut i naturen på utflukter, dra på nakensauna (!) - det har ingenting med sex å gjøre forresten. Dra på Berlinale, på jam sessions, på dansekvelder. Dra på sære teaterstykker og konserter. Dra dit dere møter helt nye sanseinntrykk! 

Løsne snippen litt! 

Ikke for at dere skal gjøre noe spesielt, finne mann eller flørte med alle - men dere vil se hvor annerledes en mann kan være, og kvinner også. 

Dere vil se hvordan det går an å være 50 og 60 og fortsatt ung.

Dra på yogafestival, på gatefestivaler med mat og drikke (skjer stadig), i Berlin - dra til Mauerpark på søndager! Bare gå på opplevelser som gjør at en "våkner litt"! 

Det er mitt råd

Om dette er laangt utenfor deres tankegang, så meld dere inn i DNT (den norske turistforeningen), jeg kjenner til at flere som er med der som er på kjærestejakt, de bruker vel forskjellige farger på luene for å vise hvem som er opptatt og ikke. :)

 

Anonymkode: 220db...3dc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere flere som lurer, nå er jeg noe yngre, og vil helst være uten partner i lang tid. Men jeg anbefaler seriøst (om dere tør, og er typen til det) å dra litt på "morotur" i byer hvor det er vanlig å være 50+ og fortsatt vanlig å bli regnet med blant "ungdommen". Berlin, Hamburg, Amsterdam er de jeg kan komme på, København kanskje. 

Jeg mener kun for å bli med på f.eks festivaler, gå på konserter, bli med ut i naturen på utflukter, dra på nakensauna (!) - det har ingenting med sex å gjøre forresten. Dra på Berlinale, på jam sessions, på dansekvelder. Dra på sære teaterstykker og konserter. Dra dit dere møter helt nye sanseinntrykk! 

Løsne snippen litt! 

Ikke for at dere skal gjøre noe spesielt, finne mann eller flørte med alle - men dere vil se hvor annerledes en mann kan være, og kvinner også. 

Dere vil se hvordan det går an å være 50 og 60 og fortsatt ung.

Dra på yogafestival, på gatefestivaler med mat og drikke (skjer stadig), i Berlin - dra til Mauerpark på søndager! Bare gå på opplevelser som gjør at en "våkner litt"! 

Det er mitt råd

Om dette er laangt utenfor deres tankegang, så meld dere inn i DNT (den norske turistforeningen), jeg kjenner til at flere som er med der som er på kjærestejakt, de bruker vel forskjellige farger på luene for å vise hvem som er opptatt og ikke. :)

 

Anonymkode: 220db...3dc

 

Takk for mange gode tips! Det er jo mange ting man kan gjøre for å treffe noen, men ofte begrenses dette av både økonomi og tid. Men DNT har mange gode aktiviteter der både menn og kvinner deltar. Skal vurdere en tur der til sommeren!

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er 42 år, og min ekskjæreste som var 5 år eldre enn meg gikk til ei dame som var 5 år eldre enn seg, så det er da fullt mulig å møte yngre menn også. Han ble tydeligvis hodestups forelsket og solgte leiligheten og flyttet inn til henne etter 3 mnd. Men jeg må jo si at han sannsynligvis passer bedre med ei som er eldre, så tenker det er en bra match. Men de møttes via jobb da, det er nok få menn som er åpne for såpass mye eldre damer på nettdating.

Selv er jeg nå sammen med en som er like gammel som meg. Og det fungerer så mye bedre! Så får man bare håpe at det varer da, hvis det er tilfelle at det blir enda vanskeligere å finne noen for et varig forhold når man blir eldre. Jeg skjønner veldig godt tanken om samme aktivitetsnivå og energi, det er viktig for meg også. Men ut over det så kan man jo være åpen for at man ikke trenger å gjøre absolutt alt sammen med kjæresten heller? Noe kan man også gjøre med venninner. Det spørs i hvilken setting det er viktigst for deg med partner/kjæreste også. Og hvorfor det ikke har blitt noe varig tidligere. Å finne noen man passer veldig godt med og virkelig ønsker å dele resten av livet med er vanskelig uansett alder. Jeg har inntrykk av at menn i 50-åra er mer interessert i noe varig og stabilt enn menn i 40-åra (som gjerne er helt nyskilte og nok føler at de skal leve livet en periode). men man kommer vel ikke utenom den at mange menn absolutt skal ha yngre damer....

Anonymkode: 4653d...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er 42 år, og min ekskjæreste som var 5 år eldre enn meg gikk til ei dame som var 5 år eldre enn seg, så det er da fullt mulig å møte yngre menn også. Han ble tydeligvis hodestups forelsket og solgte leiligheten og flyttet inn til henne etter 3 mnd. Men jeg må jo si at han sannsynligvis passer bedre med ei som er eldre, så tenker det er en bra match. Men de møttes via jobb da, det er nok få menn som er åpne for såpass mye eldre damer på nettdating.

Selv er jeg nå sammen med en som er like gammel som meg. Og det fungerer så mye bedre! Så får man bare håpe at det varer da, hvis det er tilfelle at det blir enda vanskeligere å finne noen for et varig forhold når man blir eldre. Jeg skjønner veldig godt tanken om samme aktivitetsnivå og energi, det er viktig for meg også. Men ut over det så kan man jo være åpen for at man ikke trenger å gjøre absolutt alt sammen med kjæresten heller? Noe kan man også gjøre med venninner. Det spørs i hvilken setting det er viktigst for deg med partner/kjæreste også. Og hvorfor det ikke har blitt noe varig tidligere. Å finne noen man passer veldig godt med og virkelig ønsker å dele resten av livet med er vanskelig uansett alder. Jeg har inntrykk av at menn i 50-åra er mer interessert i noe varig og stabilt enn menn i 40-åra (som gjerne er helt nyskilte og nok føler at de skal leve livet en periode). men man kommer vel ikke utenom den at mange menn absolutt skal ha yngre damer....

Anonymkode: 4653d...e96

 

Ja, jeg har faktisk tenkt en del på dette. Det er et godt liv på egen hånd, så ønsker en kjæreste, men trenger ikke noen for enhver pris.. Så akkurat det er litt vanskelig, nåløyet kan bli for lite da.

ts

 

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 12.35, AnonymBruker skrev:

 

Selvfølgelig ikke noe galt i å være alene, men savner nærheten og intimiteten et kjæresteforhold bringer med seg.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Hvilket aldersspenn søker du?

Anonymkode: 30c1d...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket aldersspenn søker du?

Anonymkode: 30c1d...b74

 

På nettdating fra 5 år yngre til 10 år eldre

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

På nettdating fra 5 år yngre til 10 år eldre

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Burde tatt omvendt spør du meg...eller vær generelt ålen for det meste. Elsker de som har aldersspenn på 18-99 av menn.. thumbs up👍🏻👍🏻👍🏻

dame +50

Anonymkode: d3112...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde tatt omvendt spør du meg...eller vær generelt ålen for det meste. Elsker de som har aldersspenn på 18-99 av menn.. thumbs up👍🏻👍🏻👍🏻

dame +50

Anonymkode: d3112...e5f

 

Ja, sikkert riktig det! Mulig i hvert fall +/- 10 år er bedre, da ser jeg flere av dem som er litt yngre. Har nok matcher allikevel med dem på min alder, går også på date med dem jeg ønsker. Mitt problem er at jeg ønsker at det blir kjæresteforhold, og det har jeg litt vanskeligere med....

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 13.07, AnonymBruker skrev:

 

Ja, jeg tar opp ganske tidlig det med å treffe andre. Tror nok kanskje at jeg kan fremstå mer seriøs enn jeg egentlig tenker jeg er. Jeg knytter meg fort til personer også, og signaliserer sikkert en forventning om å være der for og med meg.  Vanskelig å se dette selv og gjøre noe med det, har med følelseslivet å gjøre..

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Det virker litt lite fleksibelt å si at man ikke kan gjøre noe med. Du kritiserer jo selv menn som er blitt for satt i sine holdninger og gubbete, mens du selv konkluderer med at "sånn er jeg".

Det å være ung til sinns handler jo om å være åpen og fleksibel. Det som kjennetegner unge mennesker er jo at de faktisk fortsatt gror til og kan endre seg. Vår personlighet er bare 50% gitt. 

Så i stedet for å tenke "jeg knytter meg raskt til mennesker og trenger forpliktelse raskt", kanskje du rett og slett må tenke "dating i min alder skjer på en annen måte, og jeg må senke skuldrene og ta ting mer som det kommer".

De fleste på din alder som er orientert mot å ha en partner, har allerede et samliv bak seg. Mange menn har vært forsørger og støttespiller i mange år, for en kvinne som kanskje har forlatt dem. Og med voksne barn har de kanskje fritid for første gang på lang tid. Det siste de da vil ha, er en kvinne som stiller dem til veggs om deres intensjoner før de overhodet har rukket å bli ordentlig kjent med henne.

Bare til ettertanke :)

Anonymkode: 5b03d...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/9/2019 at 11:23 AM, AnonymBruker said:

Jeg har datet noe, brukt flere ulike nettdatingsider bl.a. Tinder. Møtt noen fine menn, de fleste bare en gang. Et par har jeg hatt lengre forhold til, knyttet meg til. Men så blir det ikke kjæresteforhold ut av det etter en stund. 

Det er så vanskelig å innse at jeg kanskje ikke finner noen jeg blir kjæreste med, å slå seg til ro alene. Er ute av dating i lange periode, og har det fint alene, men tenker ofte på at jeg ønsker en kjæreste, en mann som er min nærmeste.

Så da er det bare å fortsette datingen da? For i livet ellers, har jeg blitt så "gammel" at jeg nærmest er usynlig for menn....

 

Så er det noen som treffer hverandre i voksen alder! Del gjerne din egen eller andres erfaring når det gjelder å treffe noen i voksen alder.

 

Anonymkode: b5868...ee8

Tinder er først og fremst en app for knulling. Men det betyr ikke at det å finne seg kjæreste der er utelukket. Men ha det i bakhodet, evnt prøv andre tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker litt lite fleksibelt å si at man ikke kan gjøre noe med. Du kritiserer jo selv menn som er blitt for satt i sine holdninger og gubbete, mens du selv konkluderer med at "sånn er jeg".

Det å være ung til sinns handler jo om å være åpen og fleksibel. Det som kjennetegner unge mennesker er jo at de faktisk fortsatt gror til og kan endre seg. Vår personlighet er bare 50% gitt. 

Så i stedet for å tenke "jeg knytter meg raskt til mennesker og trenger forpliktelse raskt", kanskje du rett og slett må tenke "dating i min alder skjer på en annen måte, og jeg må senke skuldrene og ta ting mer som det kommer".

De fleste på din alder som er orientert mot å ha en partner, har allerede et samliv bak seg. Mange menn har vært forsørger og støttespiller i mange år, for en kvinne som kanskje har forlatt dem. Og med voksne barn har de kanskje fritid for første gang på lang tid. Det siste de da vil ha, er en kvinne som stiller dem til veggs om deres intensjoner før de overhodet har rukket å bli ordentlig kjent med henne.

Bare til ettertanke :)

Anonymkode: 5b03d...fb7

 

Ja, men etter noen år alene, så er det litt sånn enten lever man livet uten dating, eller så dater man og da får man en forventning om at noe skal skje og man skal møte noen. Når man har blitt 50 er det ikke så enkelt å bare slå seg til ro og la livet gå. Man blir eldre og eldre og mindre og mindre attraktiv ettersom årene går. Dette tenker jeg faktisk en del på. Har ikke lyst til å være singel resten av livet egentlig.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ntrane skrev:

Tinder er først og fremst en app for knulling. Men det betyr ikke at det å finne seg kjæreste der er utelukket. Men ha det i bakhodet, evnt prøv andre tjenester.

Tinder er det du gjør det til.  For 50+ har jeg ikke inntrykk av at det er bare sex. 

Anonymkode: 8d6dd...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp håpet i allefall, kjærligheten kan dukke opp når du minst venter det :) men tror kanskje sjekke-arenaer som Tinder ikke er veien å gå. Har aldri brukt tinder selv siden jeg har vært gift lenge, men har venner og venninner som har eller har hatt tinder, og etter hva de sier så er det mye useriøst der. Dog; broren min på 40+ er nå forlovet med ei på samme alder som han møtte på tinder. Men han er den eneste jeg kjenner som har funnet lykken der. 

Stemoren min var over 50 da hun møtte faren min (han er endel år eldre enn henne), de er fortsatt sammen og er nå samboere og har kjøpt leilighet sammen. De hadde ikke noe særlig kjennskap til hverandre utenom at de visste hvem hverandre var, men de møttes og ble kjent via felles venner. 

Så kanskje du burde sondere terrenget via omgangskretsen din. Det er helt sikkert flere ensomme sjeler der ute som kunne tenkt seg noen å dele hverdagene med. 

Du kunne også ha meldt deg på turer for single som er arrangert av Den norske turistforening, varme følelser kan fort oppstå i den norske fjellheimen :) 

https://www.dnt.no/aktiviteter/?category_tags=singeltur

Hvis ikke fjellheimen frister så finnes det arrangerte turer på single til det store utland også 

https://www.carpe-diem.no

Ble et langt innlegg, men det jeg ville frem til er at jeg tror det er lurt å unngå de typiske sjekkearenaene som Tinder som mange bruker for sex og ikke for seriøse forhold. Det finnes mange enslige som er godt voksne som drømmer om å møte noen å dele livet med. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...