Gå til innhold

Dame 50+ ønsker kjæreste, men det er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller anbefale at du fokuserer på å finne glede og mening i livet som singel. Sex kan du fortsatt lett få, men forholdstoget har nok forlatt stasjonen for en god stund siden. Hva er det du strengt tatt skal med en "kjæreste"? Hva er det du tror vedkommende kan tilby deg som du ikke kan finne andre steder?

Anonymkode: 39e96...989

Helt enig fokuser på andre ting.  Kvinner er lykkeligere og klarer seg mye bedre alene enn menn. Mange menn på 50 + blir dessuten veldig fort innbilske av kvinnelig oppmerksomhet . En mannlig bekjent på 50 +  (som ikke er spesielt attraktiv) skrev på facebook siden sin at han ikke ønsket seg single, skilte voksne damer som venner fordi de som ofte var ute etter mannebein og at han var opptatt og godt gift (med en yngre dame) og ikke interessert i dem. Tror at dette bare er tull og skryt av ham, ingen voksne kvinner er vel så desperate..?

Anonymkode: d08f0...71e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dame 50+ her og. Jeg har opplevd det samme som deg. Syns og eldre menn er for gamle for meg... 

Nå så jeg Elisabeth Andreasson hadde blitt forelsket i en hun møtte på Tinder så hun klarte det nå. Hun er ingen ungdom hun eller.

Jeg har riktignok hatt en fast på 36 år siste året og beste jeg har opplevd. Han takket for seg for en stund siden noe i og for seg er greit. Litt kjærlighetssorg fikk jeg men overlever😊.

De siste ukene har jeg blitt kjent med en ny. Denne gangen via møteplassen ... jeg har forøvrig aldri blitt kjent med noen via Tinder... Han føler jeg er «på» enn så lenge. Det er den god morgen teksten og god natta teksten er blitt fast. En annen ting. Jeg har aldri sett utseendet hans. Men jeg digger personligheten allerede. Han er akkurat en slik jeg blir interessert i. Han er litt yngre da. 46 og det er perfekt for min del. Han dukket opp når jeg minst ventet det så ikke gi opp. Jeg har bare lyst til å møtes men lar den biten bli opp til ham. 

Jeg følte det som deg for en stund siden når en spesielt har avsluttet noe man satte pris på at d var umulig å finne noe seriøst. Jeg er ikke like skråsikker på det lengre nå.

Ha masse lykke til. Vær åpen og ja sats gjerne på litt yngre de er hyggelige og greie kanskje hyggeligere enn hva jeg har opplevd fra menn på min alder


 

Anonymkode: d3112...e5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til det morderne Norge hvor alt skal skje gjennom Tinder ! Det kommer til å bli flere slike tilfeller fremover. Ikke at DU er et ille tilfelle liksom, men dette med at folk får barn her og her, forskjellige fedre og mødre, forlater hverandre når den ene regnes som oppbrukt, og en finner ikke ny. 

Anonymkode: 97955...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, de som du har vært sammen med en stund uten at dere blir ordentlig kjærester: hva er det som svikter?

Anonymkode: 98d16...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann på 34, min faste sexpartner er en kvinne på 62. Vi bor ikke sammen, men alt av interesser og lidenskaper deler vi. 

Anonymkode: 7d816...24b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på dette her, hvor er de kloke og hyggelige mennene uten alt for høy gubbefaktor for oss over 50? 

Anonymkode: c7e31...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var du mye yngre ?

Anonymkode: d08f0...71e

17 år forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller anbefale at du fokuserer på å finne glede og mening i livet som singel. Sex kan du fortsatt lett få, men forholdstoget har nok forlatt stasjonen for en god stund siden. Hva er det du strengt tatt skal med en "kjæreste"? Hva er det du tror vedkommende kan tilby deg som du ikke kan finne andre steder?

Anonymkode: 39e96...989

 

Jeg har masse glede og mening i singel-livet. Har vært singel en del år og det har vært veldig gode år. Jeg ønsker en kjæreste for å ha en å være med i helgene, reise på ferie med, ha sex og kos med. Det er ikke samboerskap jeg er ute etter. Det er heller ikke en bestevenn, for jeg har mange gode kvinnelige og mannlige venner.

Men det å ha nærheten, flørten, intimiteten, det er nok det jeg søker hos en kjæreste som jeg ikke finner hos andre.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dame 50+ her og. Jeg har opplevd det samme som deg. Syns og eldre menn er for gamle for meg... 

Nå så jeg Elisabeth Andreasson hadde blitt forelsket i en hun møtte på Tinder så hun klarte det nå. Hun er ingen ungdom hun eller.

Jeg har riktignok hatt en fast på 36 år siste året og beste jeg har opplevd. Han takket for seg for en stund siden noe i og for seg er greit. Litt kjærlighetssorg fikk jeg men overlever😊.

De siste ukene har jeg blitt kjent med en ny. Denne gangen via møteplassen ... jeg har forøvrig aldri blitt kjent med noen via Tinder... Han føler jeg er «på» enn så lenge. Det er den god morgen teksten og god natta teksten er blitt fast. En annen ting. Jeg har aldri sett utseendet hans. Men jeg digger personligheten allerede. Han er akkurat en slik jeg blir interessert i. Han er litt yngre da. 46 og det er perfekt for min del. Han dukket opp når jeg minst ventet det så ikke gi opp. Jeg har bare lyst til å møtes men lar den biten bli opp til ham. 

Jeg følte det som deg for en stund siden når en spesielt har avsluttet noe man satte pris på at d var umulig å finne noe seriøst. Jeg er ikke like skråsikker på det lengre nå.

Ha masse lykke til. Vær åpen og ja sats gjerne på litt yngre de er hyggelige og greie kanskje hyggeligere enn hva jeg har opplevd fra menn på min alder


 

Anonymkode: d3112...e5f

 

Interessant at du har blitt kjent med en via Møteplassen! Jeg trodde "alle" brukte Tinder og at de andre gamle datingsidene nærmest var døde nå...

Men du har ikke sett han? Ingen bilder eller facetime? 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, de som du har vært sammen med en stund uten at dere blir ordentlig kjærester: hva er det som svikter?

Anonymkode: 98d16...a56

 

Ja, hva svikter? Tror mennene synes det blir skummelt, og ikke vil forplikte seg i et forhold. De ønsker den lette datingen som man har i starten, og vil avslutte når ting blir mer seriøst. 

Men samtidig - det har kanskje ikke vært helt riktige følelser til stede da! Og for noen tar det litt tid å finne ut av dette med følelser.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er helt håpløst synes jeg (vet at det funker for noen, men disse "halvkleine datene" med ukjente menn passer ikke sammen med min personlighet 😄)   Nå er ikke jeg på jakt etter en kjæreste da, men jeg har blitt kjent med/ fått venner av begge kjønn på diverse singelturer, både i inn- og utland.  Mye lettere og mer avslappet å bli kjent med noen på den måten, og kanskje er "den rette" med på turen også.  Søk på singelreiser, og du får opp mange muligheter. Jeg lenker bare til en som jeg vet har turer primært for din aldersgruppe:  https://www.singelturer.no/

Turistforeningen arrangerer også mange fine turer hvor du plutselig kan "finne gull" ;)  Jeg er usikker på om de arrangerer singleturer lenger, men flotte turer med mange nye bekjentskaper får du i alle fall. -Og får du flere venner, så kanskje de kan introdusere deg for single menn i sin omgangskrets ;) 

 

Anonymkode: 239ea...9f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på den gammeldagse måten, å gå ut og møte folk. Min tidligere kollega, nå 73år, møtte sin kjæreste da hun meldte seg på dansekurs. Det er jammen gøy å se at man blir like fnisete når man blir forelsket som 72-åring, som når man var 14.

Anonymkode: 28d0d...b5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder en knapp på den gammeldagse måten, å gå ut og møte folk. Min tidligere kollega, nå 73år, møtte sin kjæreste da hun meldte seg på dansekurs. Det er jammen gøy å se at man blir like fnisete når man blir forelsket som 72-åring, som når man var 14.

Anonymkode: 28d0d...b5d

 

Det holder jeg en knapp på også! Men sliter litt med å finne noe å gå på for å treffe noen.. Dansekurs var en god ide! 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Interessant at du har blitt kjent med en via Møteplassen! Jeg trodde "alle" brukte Tinder og at de andre gamle datingsidene nærmest var døde nå...

Men du har ikke sett han? Ingen bilder eller facetime? 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Nei jeg har aldri face timet. Er usikker hva det er men tar d for d det er da foreløpig noen å melde med gjennom dagene så får en se hvor det går. Han får meg til å le mye med kommentarene sine. Bare det er jo positivt i seg selv for min del. Jeg har ikke troa på å gå ut å vær sosial e min greie... aldri vært sånn hyper sosial. For min del er det lettere å bli kjent med folk på nett enn ute sosialt. Hadde jeg bodd i mere sentrale strøk kunne jeg nok ha slått meg med på noe kurs eller lignende.. gått ut på byen alene hadde nok også gjort. Det gjorde jeg mye i 20 åra da alle venner ble opptatt med å etablere seg. Så d skulle jeg nok ha turt igjen i noe mer roligere former enn forrige gang😂😂

Anonymkode: d3112...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har masse glede og mening i singel-livet. Har vært singel en del år og det har vært veldig gode år. Jeg ønsker en kjæreste for å ha en å være med i helgene, reise på ferie med, ha sex og kos med. Det er ikke samboerskap jeg er ute etter. Det er heller ikke en bestevenn, for jeg har mange gode kvinnelige og mannlige venner.

Men det å ha nærheten, flørten, intimiteten, det er nok det jeg søker hos en kjæreste som jeg ikke finner hos andre.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Signerer denne. Kjenner meg veldig igjen i dette, for er akkurat sånn jeg føler det også. Venner og familie er viktig og koselig, men det gir ikke det samme som en kjæreste for det er noe annet. Nærhet, kos, sex og dra på turer og finne på ting sammen. Det er min store drøm :) Håper den blir noe av en gang :) Og lykke til du også 

Anonymkode: 0c696...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har noen råd til gode datingsider for damer på vår alder? Har prøvd mye forskjellig og det er mye dårlig egentlig. Men har ikke prøvd Tinder da. Trodde den er mer for yngre? Har prøvd Møteplassen tidligere, men er den verdt å prøve igjen? Tenker at den hvertfall er mer seriøs og ikke så dyr. Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 0c696...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som godt voksen mann blir jeg litt forvirret over gubbestempelet. Hva innebærer dette egentlig?

Hvis det bare er tidens tann, tror jeg kanskje det er en del kvinner som bør gå en runde med seg selv og senke forventningene sine. Ekstremt sjelden jeg ser 45+ damer som kan konkurrere med noe yngre kvinner når det gjelder utseende. 

Hvis det gjelder livsstil, hjemmekjærhet/tiltaksløshet osv. så skjønner jeg det bedre hvis den andre parten ønsker en mer aktiv fritid. Men dette er jo egentlig uavhengig av kjønn, og mer et individtrekk. De mennene jeg kjenner, inkludert meg selv, er jo heller ikke interessert i kvinner som suller rundt hjemmet med et rødvinsglass hele helga, eller synes det å reise til en storby for å sitte på en restaurant er meningen med livet. 

Anonymkode: 07e3d...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som godt voksen mann blir jeg litt forvirret over gubbestempelet. Hva innebærer dette egentlig?

Hvis det bare er tidens tann, tror jeg kanskje det er en del kvinner som bør gå en runde med seg selv og senke forventningene sine. Ekstremt sjelden jeg ser 45+ damer som kan konkurrere med noe yngre kvinner når det gjelder utseende. 

Hvis det gjelder livsstil, hjemmekjærhet/tiltaksløshet osv. så skjønner jeg det bedre hvis den andre parten ønsker en mer aktiv fritid. Men dette er jo egentlig uavhengig av kjønn, og mer et individtrekk. De mennene jeg kjenner, inkludert meg selv, er jo heller ikke interessert i kvinner som suller rundt hjemmet med et rødvinsglass hele helga, eller synes det å reise til en storby for å sitte på en restaurant er meningen med livet. 

Anonymkode: 07e3d...4ac

 

Man fremstår sjelden som særlig attraktiv ved å hakke på kvinners utseende generelt..Vil ikke kalle det gubbestempel, mer dysfunksjonell og aggressiv av en eller annen usunn art. Slik tolker jeg menn med slike utsagn, og det er slettes ikke de fleste menn som er så ukloke. 

Anonymkode: e3bcd...fbc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man fremstår sjelden som særlig attraktiv ved å hakke på kvinners utseende generelt..Vil ikke kalle det gubbestempel, mer dysfunksjonell og aggressiv av en eller annen usunn art. Slik tolker jeg menn med slike utsagn, og det er slettes ikke de fleste menn som er så ukloke. 

Anonymkode: e3bcd...fbc

Spot on... det er ikke utseende jeg tenker på med gubbete. Mer dette her at de ser ned på oss i samme alder og derfor ser vi etter noen som behandler oss bedre. Har og med livsstil for min del. En del, sier ikke alle, er der at danseband og middagshvil er det fast rutine på hver fredag eller hvilken dag den der god fot på låven er. De liker seg best i sofa’n. Virker som all gnist for å finne på noe gøy er borte. 
Jeg er impulsiv og liker å prøve nye ting. Sover ikke middagshvil ... og dansbandmusikk er d lengste du kommer unna min musikk smak. Det må være litt fart  gubben ellers blir d for sirup for min del. Jeg føler meg ikke eldre enn 30 i topplokket enda. Full aktivitet og frisk og rask på alle områder. Ha ett positivt syn på livet og åpen for nye ting. 

Anonymkode: d3112...e5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det forresten noen som har noen råd til gode datingsider for damer på vår alder? Har prøvd mye forskjellig og det er mye dårlig egentlig. Men har ikke prøvd Tinder da. Trodde den er mer for yngre? Har prøvd Møteplassen tidligere, men er den verdt å prøve igjen? Tenker at den hvertfall er mer seriøs og ikke så dyr. Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 0c696...28f

 

ts her:

Jeg har forsøkt noen datingsider og liker best Sukker og Tinder. Har faktisk møtt flest gjennom Tinder.

Men det er et hav av ulike datingsider, antar at mange er på flere ulike sider. Allikevel er det kanskje på Sukker og Tinder det er flest brukere?

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...