Gå til innhold

Dame 50+ ønsker kjæreste, men det er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet noe, brukt flere ulike nettdatingsider bl.a. Tinder. Møtt noen fine menn, de fleste bare en gang. Et par har jeg hatt lengre forhold til, knyttet meg til. Men så blir det ikke kjæresteforhold ut av det etter en stund. 

Det er så vanskelig å innse at jeg kanskje ikke finner noen jeg blir kjæreste med, å slå seg til ro alene. Er ute av dating i lange periode, og har det fint alene, men tenker ofte på at jeg ønsker en kjæreste, en mann som er min nærmeste.

Så da er det bare å fortsette datingen da? For i livet ellers, har jeg blitt så "gammel" at jeg nærmest er usynlig for menn....

 

Så er det noen som treffer hverandre i voksen alder! Del gjerne din egen eller andres erfaring når det gjelder å treffe noen i voksen alder.

 

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å være alene?

Anonymkode: b9c6a...579

 

Selvfølgelig ikke noe galt i å være alene, men savner nærheten og intimiteten et kjæresteforhold bringer med seg.

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på å lage meg en ny profil på Tinder og gi det en sjanse. Lurer litt på gode råd for en på min alder i så fall..

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lurer litt på å lage meg en ny profil på Tinder og gi det en sjanse. Lurer litt på gode råd for en på min alder i så fall..

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Mitt råd er: Lag en hyggelig profil. Ikke list opp hva du ikke vil ha. Og ikke list opp overfladiske krav (høyde etc.). Tenk over hvilken aldersgruppe du søker, det blir veldig mye vanskeligere om du ikke vil ha kontakt med menn som er mer enn et par år eldre enn deg. 

Anonymkode: 532f9...ab7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame i samme alder her. Har ikke noen råd, men opplever det samme som deg. Det er vanskelig og jeg har tatt en pause fra datingsider. Som du sier, så er det nok vanskelig å finne noen irl også, men har ikke erfaring med det selv. Jeg er i noen singelgrupper på FB, men ser ikke ut som det hjelper noe særlig. Jeg har forøvrig to venninner som begge fant kjærester i hh 50 og 60-årene så det er jo mulig. Den ene fant han på nettet og hun andre irl. Så jeg tenker at vi må ikke miste håpet, det er jo det de fleste sier når man snakker om det. Men man blir nokså motløs innimellom må jeg si. 

Anonymkode: 0c696...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er: Lag en hyggelig profil. Ikke list opp hva du ikke vil ha. Og ikke list opp overfladiske krav (høyde etc.). Tenk over hvilken aldersgruppe du søker, det blir veldig mye vanskeligere om du ikke vil ha kontakt med menn som er mer enn et par år eldre enn deg. 

Anonymkode: 532f9...ab7

 

Har innsett at kvinner på min alder nok må akseptere litt eldre menn, selv om jeg føler de eldre mennene ofte kan bli litt for "gamle" for meg...

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dame i samme alder her. Har ikke noen råd, men opplever det samme som deg. Det er vanskelig og jeg har tatt en pause fra datingsider. Som du sier, så er det nok vanskelig å finne noen irl også, men har ikke erfaring med det selv. Jeg er i noen singelgrupper på FB, men ser ikke ut som det hjelper noe særlig. Jeg har forøvrig to venninner som begge fant kjærester i hh 50 og 60-årene så det er jo mulig. Den ene fant han på nettet og hun andre irl. Så jeg tenker at vi må ikke miste håpet, det er jo det de fleste sier når man snakker om det. Men man blir nokså motløs innimellom må jeg si. 

Anonymkode: 0c696...28f

 

Må helt klart ikke miste håpet, men kan få litt angst for å bli alene resten av livet...

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener. Føler det på samme måte jeg også. (AB over her). Når det gjelder menn som er mye eldre så føler jeg ofte også at de blir for gamle for meg. 

Anonymkode: 0c696...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, skjønner hva du mener. Føler det på samme måte jeg også. (AB over her). Når det gjelder menn som er mye eldre så føler jeg ofte også at de blir for gamle for meg. 

Anonymkode: 0c696...28f

 

Jeg har masse energi og er frisk og rask, derfor virker menn som bare er 5 år eldre ofte "gamle" for meg. De jeg har truffet har mer fysiske plager, virker slitne og opplever meg som rastløs og utålmodig. Så egentlig skulle jeg kanskje funnet en som er yngre, men de vil som oftest ha enda yngre kvinner.... 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har masse energi og er frisk og rask, derfor virker menn som bare er 5 år eldre ofte "gamle" for meg. De jeg har truffet har mer fysiske plager, virker slitne og opplever meg som rastløs og utålmodig. Så egentlig skulle jeg kanskje funnet en som er yngre, men de vil som oftest ha enda yngre kvinner.... 

ts

Anonymkode: b5868...ee8

Neida! Bedre med en som er yngre hvis du selv er sprek! Jeg er 45 og det var klasseforskjell på han jeg datet på 50 og han som er 39!

Anonymkode: d2990...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre mennene blir jo færre single menn blir det i forhold til single kvinner...det motsatte som er for unge , da er det flest single menn. Men jeg vet om en dame på 48 år og som aldri hadde hatt en mann før som fant seg en mann gjennom nett dating og ble gift med ham..så det kan skje utrolige ting.

Anonymkode: d08f0...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neida! Bedre med en som er yngre hvis du selv er sprek! Jeg er 45 og det var klasseforskjell på han jeg datet på 50 og han som er 39!

Anonymkode: d2990...ee1

 

Herlig😂

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo eldre mennene blir jo færre single menn blir det i forhold til single kvinner...det motsatte som er for unge , da er det flest single menn. Men jeg vet om en dame på 48 år og som aldri hadde hatt en mann før som fant seg en mann gjennom nett dating og ble gift med ham..så det kan skje utrolige ting.

Anonymkode: d08f0...71e

 

Det er nok riktig, for det er mange single kvinner rundt meg privat, på jobb, fritidsaktiviteter etc. men hvor er alle de single mennene?? De er sammen med yngre kvinner.... Derfor er det flere yngre menn som er single.

Vanskelig puslespill dette! Burde jo ikke vært så vanskelig, vi har jo bare ett liv. Bare tøys å drive og stresse og mase for å finne kjærligheten!

Anonymkode: b5868...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er nok riktig, for det er mange single kvinner rundt meg privat, på jobb, fritidsaktiviteter etc. men hvor er alle de single mennene?? De er sammen med yngre kvinner.... Derfor er det flere yngre menn som er single.

Vanskelig puslespill dette! Burde jo ikke vært så vanskelig, vi har jo bare ett liv. Bare tøys å drive og stresse og mase for å finne kjærligheten!

Anonymkode: b5868...ee8

Ja du er inne på noe der.. I min omgangskrets er det flest single damer fra 45+ og oppover.  Mens mange av mennene på samme alder har yngre damer både norske damer og importdamer fra Østen og andre land.  Men det kan skyldes at det er flest kvinner rundt 40+ iflg undersøkelser som bryter ut av samboer forhold og ekteskap. Og at det da er vanskeligere med å finne seg voksne jevnaldrende menn, siden menn på 45+ da ofte finner seg yngre damer etter sine samlivsbrudd. Å finne seg yngre menn etter 50 + er litt urealistisk for kvinner ?  Det er ikke vanlig i allefall.

Anonymkode: d08f0...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, trøndermann38 skrev:

Har vært sammen med dame over 50 beste forhldet jeg har hatt

Var du mye yngre ?

Anonymkode: d08f0...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du er inne på noe der.. I min omgangskrets er det flest single damer fra 45+ og oppover.  Mens mange av mennene på samme alder har yngre damer både norske damer og importdamer fra Østen og andre land.  Men det kan skyldes at det er flest kvinner rundt 40+ iflg undersøkelser som bryter ut av samboer forhold og ekteskap. Og at det da er vanskeligere med å finne seg voksne jevnaldrende menn, siden menn på 45+ da ofte finner seg yngre damer etter sine samlivsbrudd. Å finne seg yngre menn etter 50 + er litt urealistisk for kvinner ?  Det er ikke vanlig i allefall.

Anonymkode: d08f0...71e

Vendela Kirsebom gjorde det, men hun var kanskje i slutten av 40-årene? 

Anonymkode: 20fb3...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vendela Kirsebom gjorde det, men hun var kanskje i slutten av 40-årene? 

Anonymkode: 20fb3...2de

Nei hun er litt over 50 år. Men hun har utseende med seg.

Anonymkode: d08f0...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale at du fokuserer på å finne glede og mening i livet som singel. Sex kan du fortsatt lett få, men forholdstoget har nok forlatt stasjonen for en god stund siden. Hva er det du strengt tatt skal med en "kjæreste"? Hva er det du tror vedkommende kan tilby deg som du ikke kan finne andre steder?

Anonymkode: 39e96...989

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...