Gå til innhold

Ufint å ikke åpne døren om det kommer uanmeldt besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke ufint, men utrolig sært. Litt respektløst vil jeg også si. 

Helt greit at det ikke passer med besøk, men da får man heller si det til den som kommer. 

Anonymkode: 8b987...5a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor midt i Oslo og åpner ikke opp. 100% av gangene så er det en strømleverandør som vil ha meg til å bytte, noen som vil ha meg til å bli kristen eller «reddet», politisk parti som vil bable eller det er en person som vil selge papirdukker osv osv. Aldri opplevd familie eller venner som ringer på spontant, alle har telefonnummeret mitt.

Anonymkode: d87ff...4f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner når det passer meg. Folk får tenke hva de vil. Med to barn under skolealder og en mann som sjeldent er hjemme, har jeg mer enn nok å henge fingrene i. Ser jeg at det er en venn av datteren min, åpner jeg. 
 

Står jeg der med fett hår og sminke på en søndag ettermiddag/kveld, så lar jeg være. 
Hvorfor må man være tilgjengelig 24/7? Svarer ikke alltid tlf heller, eller SMS med én gang. SÅ viktig, er det sjelden..

Anonymkode: 6413b...28e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? 

Anonymkode: 3ad6f...3ff

Er jo du som bestemmer om du skal åpne døra når noen ringer på.

Er det virkelig så vanskelig å ta det valget?

Anonymkode: e8ec2...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke ufint, men utrolig sært. Litt respektløst vil jeg også si. 

Helt greit at det ikke passer med besøk, men da får man heller si det til den som kommer. 

Anonymkode: 8b987...5a0

Skjerp deg.

Du er jo helt på jordet, slike som deg bør man aldri ha på døra hvertfall.

Anonymkode: e8ec2...085

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har informert alle om at det bare er å komme, når som helst hele døgnet, og bli så lenge man vil. :) Så folk kommer gjerne uten å si fra først, ingen banker på eller ringer på, de går bare rett inn og tar seg til rette. :)

Anonymkode: 9b978...6c7

Det høres veldig koselig ut. Det er veldig unorsk egentlig og flott at det finnes folk som er så gjestmilde. Jeg kunne aldri i verden hatt det slik men det er mest fordi jeg og samboer har mye behov for alenetid og stillhet. Du må være ekstremt utadvendt og sosial. Høres deilig ut å aldri ha behov for alenetid, skulle ønske jeg var slik :) Har du aldri dager du er for sliten til besøk? 

Anonymkode: 1a4d7...25a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke ufint, men utrolig sært. Litt respektløst vil jeg også si. 

Helt greit at det ikke passer med besøk, men da får man heller si det til den som kommer. 

Anonymkode: 8b987...5a0

Er det ikke like sært og respektløst å forvente at alle liker uanmeldt besøk?

Anonymkode: b1291...6f8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg.

Du er jo helt på jordet, slike som deg bør man aldri ha på døra hvertfall.

Anonymkode: e8ec2...085

Det er ikke ok å kalle noen helt på jordet bare fordi man har ulike meninger. 

Jeg mener det er sær oppførsel å ikke åpne døra når det ringer på. Det har jeg full rett til å mene. 

Ufint av deg å kommentere på en sånn måte. Men det er jo deg det sier mest om. 

Anonymkode: 8b987...5a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke like sært og respektløst å forvente at alle liker uanmeldt besøk?

Anonymkode: b1291...6f8

Ja kanskje det. Jeg er heller ikke så glad i uanmeldt besøk, men jeg lar ikke være å åpne døra likevel. 

Har opplevd flere ganger at eldre besteforeldre feks kommer uanmeldt. Da syns jeg det hadde vært respektløst overfor dem å la være å åpne. 

Anonymkode: 8b987...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ok å kalle noen helt på jordet bare fordi man har ulike meninger. 

Jeg mener det er sær oppførsel å ikke åpne døra når det ringer på. Det har jeg full rett til å mene. 

Ufint av deg å kommentere på en sånn måte. Men det er jo deg det sier mest om. 

Anonymkode: 8b987...5a0

Jeg er også rett til å kalle deg helt på jordet.

Ikke kall det sært å ikke åpne om noen ringer på!

Anonymkode: e8ec2...085

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er også rett til å kalle deg helt på jordet.

Ikke kall det sært å ikke åpne om noen ringer på!

Anonymkode: e8ec2...085

Er det ikke det som er temaet i denne tråden da...? 

🙈😂 

Anonymkode: 8b987...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her åpnes det ikke med mindre det er avtalt besøk. 

Anonymkode: cd9e0...eaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke ufint, men utrolig sært. Litt respektløst vil jeg også si. 

Helt greit at det ikke passer med besøk, men da får man heller si det til den som kommer. 

Anonymkode: 8b987...5a0

Da er nordmenn et sært folkeslag. Det handler mye om å ikke være tilgjengelig 24/7 som noen sier. I det samfunnet vi har idag kreves det mye mer effektivitet på jobb og man skal helst være tilgjengelig på mobil hele tiden. Da synes jeg ikke det er sært å ikke ville ha privatliv. Det var annerledes den tiden man ikke hadde tlf. Jeg synes det er mye særere å troppe opp på døren og forvente at folk skal dele sin tid med deg enn det er ringe å høre om det passer å komme. Hvorfor er det særere å forvente privatliv enn å forvente at folk skal bruke tiden sin på deg, når folk kanskje er slitne eller travle??

Anonymkode: 1a4d7...25a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ringer på hos meg og jeg ikke venter besøk, er jeg veldig nølende til å svare. Tenker det er selgere, Jehovas Vitne, eller lignende, og de har jeg ingen interesse av å svare/slippe inn i blokka. Er det bekjente av meg får de plinge på telefonen i  tillegg så jeg vet hvem det er. Ville åpnet for de, selv om jeg ikke er overbegeistret for uanmeldt besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje det. Jeg er heller ikke så glad i uanmeldt besøk, men jeg lar ikke være å åpne døra likevel. 

Har opplevd flere ganger at eldre besteforeldre feks kommer uanmeldt. Da syns jeg det hadde vært respektløst overfor dem å la være å åpne. 

Anonymkode: 8b987...5a0

Vel, vennene mine sender melding eller ringer. All familie bor minst 1,5 t flytur unna, så det ville overrasket meg veldig om noen av dem ringte på uanmeldt.

Min erfaring er at når det ringer på døren, er det enten selgere eller noen som vil misjonere. Dersom de blir fornærmet over at jeg ikke åpner, plager det meg ikke så veldig.

Anonymkode: b1291...6f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, vennene mine sender melding eller ringer. All familie bor minst 1,5 t flytur unna, så det ville overrasket meg veldig om noen av dem ringte på uanmeldt.

Min erfaring er at når det ringer på døren, er det enten selgere eller noen som vil misjonere. Dersom de blir fornærmet over at jeg ikke åpner, plager det meg ikke så veldig.

Anonymkode: b1291...6f8

Nettopp, man gjør seg opp meninger på bakgrunn av blant annet egne erfaringer. 

Min erfaring er at eldre familiemedlemmer og til tider naboer kommer uanmeldt av og til. En gang i blant folk som selger lodd og lignende, en sjelden gang folk som misjonerer. 

Jeg syns ikke alltid det er like stas, men jeg åpner alltid døra. 

Anonymkode: 8b987...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, man gjør seg opp meninger på bakgrunn av blant annet egne erfaringer. 

Min erfaring er at eldre familiemedlemmer og til tider naboer kommer uanmeldt av og til. En gang i blant folk som selger lodd og lignende, en sjelden gang folk som misjonerer. 

Jeg syns ikke alltid det er like stas, men jeg åpner alltid døra. 

Anonymkode: 8b987...5a0

Jeg åpner av og til, men står jeg f.eks og vasker hunden eller er selv i dusjen, løper jeg ikke for å åpne. 

Anonymkode: b1291...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg åpner av og til, men står jeg f.eks og vasker hunden eller er selv i dusjen, løper jeg ikke for å åpne. 

Anonymkode: b1291...6f8

Nei, jeg løper heller ikke for å åpne hvis jeg står i dusjen. Husker jeg bada sønnen min da han var baby, og det ringte på gang på gang. Tok et håndkle rundt han å løp ut å åpna. Der sto den gamle nabodama og skulle gi oss et julekort. Hyggelig ærend, men litt stressende situasjon😂 

Anonymkode: 8b987...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg løper heller ikke for å åpne hvis jeg står i dusjen. Husker jeg bada sønnen min da han var baby, og det ringte på gang på gang. Tok et håndkle rundt han å løp ut å åpna. Der sto den gamle nabodama og skulle gi oss et julekort. Hyggelig ærend, men litt stressende situasjon😂 

Anonymkode: 8b987...5a0

😂 Hvis noen ringer på gang på gang regner man gjerne med at det er noe veldig prekært. 

Anonymkode: b1291...6f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...