Gå til innhold

Ufint å ikke åpne døren om det kommer uanmeldt besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er utrolig sært å ikke åpne døra når noen ringer på. Etter min mening, så er det en samfunnsnorm, en del av normal skikk og bruk, å åpne døra. Så får man heller ta den ubehagelige konfrontasjonen ved å avvise besøk man ikke ønsker og som ikke passer. Eller så får man ta imot et lite besøk, da, om det ikke er krise. 

Det er først her på forumet jeg har hørt om at noen syns det mest normale er å ikke åpne døra når det ringer på. 

Denne meninga er selvsagt ment for normale situasjoner, og hvis man har hemmende sykdom, antisosiale folk rennende på dørene, eller andre særlige forhold i livet sitt, så kan jeg forstå at man ikke åpner. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg åpner aldri uanmeldt. Har hatt skikkelig ubehagelige opplevelser med selgere to ganger. Vil noen på besøk får de klare å sende en melding. 

Anonymkode: 189bf...3e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig at naboene dropper innom sånn dann og vann. Alltid hyggelig med en prat over kaffekoppen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det banker på vår dør er det stort sett naboene i oppgangen som vil gi oss beskjeder. Så ja, jeg åpner stort sett døren. Hvis jeg hører at noen kommer utenfra og banker på, så åpner jeg ikke. Rett og slett fordi det kan være noen som har gått feil etc. 🤷🏼‍♀️ Er det noen jeg kjenner ringer de eller sender melding når døren er låst.

Anonymkode: 0911c...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ufint er det vel ikke, men veldig sært. Jeg åpner døren når det ringer på uansett når det er.

Anonymkode: db127...f6e

Jeg synes det er så rart med mennesker som aldri dusjer, går på do, har sex, sover, er syk, sitter i en viktig eller personlig telefonsamtale eller er midt i et kritisk punkt i middagslaginga annet enn midt på natta. Eller åpner dere virkelig døra med spybøtta i hånda, shampo rennende fra håret eller fittesaft i hele ansiktet...? 

Anonymkode: 45c5a...d98

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg åpner aldri uanmeldt. Har hatt skikkelig ubehagelige opplevelser med selgere to ganger. Vil noen på besøk får de klare å sende en melding. 

Anonymkode: 189bf...3e5

Er jo sjeldent at man vet hvem som står utenfor før man har åpnet? Hva om det gjelder noe viktig og det er politi, prest eller andre som ikke har telefonnummeret ditt? 

Anonymkode: bcc71...bd4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jo sjeldent at man vet hvem som står utenfor før man har åpnet? Hva om det gjelder noe viktig og det er politi, prest eller andre som ikke har telefonnummeret ditt? 

Anonymkode: bcc71...bd4

Har de ikke telefonnummeret mitt så har de vel neppe adressen min heller. 

Anonymkode: 45c5a...d98

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo sjeldent at man vet hvem som står utenfor før man har åpnet? Hva om det gjelder noe viktig og det er politi, prest eller andre som ikke har telefonnummeret ditt? 

Anonymkode: bcc71...bd4

Tviler på at politiet har vanskeligheter med å finne telefonnummer ved behov. 

Anonymkode: b1291...6f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på settingen egentlig.
Er ikke så gøy hvis man f.eks nettopp har stått opp og ikke fått stelt seg, generelt føler seg litt ufresh. Og skal få besøk liksom.

Tar ikke meg fem flate øre og låse døra.

 

Anonymkode: 8e316...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at politiet har vanskeligheter med å finne telefonnummer ved behov. 

Anonymkode: b1291...6f8

Har opplevd at politiet ikke klarte finne nummeret til en nær venn av en savnet som kunne ha viktig informasjon i forhold til dette. Så jo, det skjer. Hvor vanlig det er at det skjer kan jeg der i mot ikke si noe om.

Anonymkode: bcc71...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

95% av gangene det ringer på er det en pågående selger, resten noen som vil snakke om Jesus og dele ut Jesusbrosjyrer. Ikke vært ute for at venner plutselig står på døren uten å ha ringt eller sendt melding først.

Jeg har en jobb som gjør at jeg ønsker å bestemme selv når jeg vil være sosial på fritiden.

Anonymkode: b1291...6f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ufint! Folk får avtale først!

Anonymkode: 2aeba...5ee

Man trenger ikke på død og liv å avtale besøk. Vi kan være sosiale uten å planlegge også. Det går helt fint. Koselig å være litt sammen med vennene sine uten å måtte avtale også. 

Anonymkode: 9f567...9f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 
 
 
 
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags mennesker gjemmer seg hjem og ikke åpner døren når han eller hun vet at noen står der? Det er mye verre enn å besøk noen på sparket.

Anonymkode: 77b74...22b

Mennesker som vil være i fred.

Jeg skjønner at du har lyst til å tillegge "den slags mennesker" en hel rekke karakteristikker, men jeg tror ikke vi er noe ondere enn andre mennesker altså. 

Anonymkode: 4f2c7...b6e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke på død og liv å avtale besøk. Vi kan være sosiale uten å planlegge også. Det går helt fint. Koselig å være litt sammen med vennene sine uten å måtte avtale også. 

Anonymkode: 9f567...9f6

Jeg personlig synes det er mest koselig å være litt sammen med vennene mine når de også har lyst til å være sammen med meg, ikke når de sitter dere udusja eller med migrene og prøver å finne en anledning til å bli kvitt meg. 

Men det er meg. Andre mener tydeligvis noe annet. 

Anonymkode: 45c5a...d98

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo sjeldent at man vet hvem som står utenfor før man har åpnet? Hva om det gjelder noe viktig og det er politi, prest eller andre som ikke har telefonnummeret ditt? 

Anonymkode: bcc71...bd4

Deres problem.

Anonymkode: 189bf...3e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg åpner aldri for uanmeldt besøk. Det er faktisk mye lettere å spørre om det passer, enn det er å sette seg i bilen eller på bussen og reise hit og håpe det beste og så bli fornærmet om ingen åpner. 

Anonymkode: 46bdd...2ad

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker besøk! 😍 Alle vennene våre og familien vet at det er åpent hus hele året her, til og med hvis vi ikke er hjemme er det bare å gå inn, forsyne seg med noe mat eller drikke, og slenge seg ned i sofaen til vi kommer hjem! 😍 Vi har besøk så ofte som mulig, folk kommer og går. Trenger noen en plass å bo i noen mnd, så kan de bo hos oss, så lenge de følger husregler og vasker etter seg. ;)

Vil noen komme en tur mens vi er bortreist, så må de bare gjøre det, kose seg og dra igjen. 😍

Åpenhet og raushet har gitt oss en diger omgangskrets av nydelige mennesker, som gir oss så mye glede. Og vi får så masse igjen. ❤️

Jeg ønsker meg en landsby, der alle folka våre kan bo og barna springer inn og ut, og ingen bryr seg om fett hår eller rot. Foreløpig må vi klare oss med et hus. Men det er nesten alltid minst én person hos oss som ikke "hører til kjernefamilien". ❤️

 

Anonymkode: 9b978...6c7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ana0603

Jeg får "uanmeldt" besøk hele tiden 😂 Ingen av venninnene mine må "melde" besøket for å komme hjem til meg, det må heller ingen av familiemedlemmene mine, uansett om de er nære eller ikke så nære. 

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...