Gå til innhold

Ufint å ikke åpne døren om det kommer uanmeldt besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Husholdning1 skrev:

For den som får besøk og den som kommer på besøk.

For mitt vedkommende er trivelig besøk planlagt besøk. Når folk bare står i døra og jeg er midt oppe i andre ting, så er det så langt fra trivelig som du kommer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Juniper skrev:

For mitt vedkommende er trivelig besøk planlagt besøk. Når folk bare står i døra og jeg er midt oppe i andre ting, så er det så langt fra trivelig som du kommer. 

Deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Deg om det.

Akkurat! Og hvis det er meg folk ønsker å besøke må de faktisk forholde seg til det!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juniper skrev:

Akkurat! Og hvis det er meg folk ønsker å besøke må de faktisk forholde seg til det!

Tja. Det er vel ingen som har sagt noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg fikk uanmeldt besøk! Kan ikke huske sist gang det skjedde, må ha vært da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine for 15 år siden.

Anonymkode: 10f31...a34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Husholdning1 said:

For den som får besøk og den som kommer på besøk.

Triveligere å komme på besøk til en som du ikke vet om ønsker besøk? Nei. Triveligere å få besøk når man ikke har planer om å få besøk? Nei.

Anonymkode: 46bdd...2ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Triveligere å komme på besøk til en som du ikke vet om ønsker besøk? Nei. Triveligere å få besøk når man ikke har planer om å få besøk? Nei.

Anonymkode: 46bdd...2ad

Deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Da  vi bodde på landet, åpnet vi alltid. Av årsaker som du sier: Nærmeste hus. Åpnet for en fortvilet mann som sa at kona lå i grøfta, hadde veltet på sykkel. Ordnet med ambulanse. Åpnet da en gråtende kvinne sto på døra og hadde kjørt på katten vår 😞

Nå bor vi i byen. I 4. etasje. Så vi er aldri "nærmeste hus". Åpner ikke for uanmeldte. 

Anonymkode: 20f3b...ad7

Ser så klart forskjellen her ja :) Jeg hadde nok likevel lettet på ræva og kikket i kikkehullet på døren om det var kjentfolk :) Hadde det vært en ukjent person kunne jeg nok funnet på å ikke åpnet jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2019 at 3:56 PM, Brunello said:

Tilfeldig at akkurat denne blir sitert, men hvor lite ryggrad har dere som ikke klarer å si nei til selgere og jehovas vitner? 

Har for min del rikelig med ryggrad, og ingen problemer med å si et klart nei 😉. Problemet er at man er oppdratt til å være høflig og vise gode manerer når man snakker med andre, så det man prøver seg med først er et høflig men bestemt "Nei takk, jeg er ikke interessert". Dessverre er det en del innpåslitne folk der ute som ikke tar hintet og prøver å presse på for å få et salg/redde sjelen din. Da ender det med at jeg bare lukker døren rett i fjeset på dem (eventuelt gir dem noen velvalgte gloser hvis jeg har en dårlig dag). Det er pokker så irriterende å måtte gå gjennom dette gang på gang, så det å ikke åpne døren med mindre man venter gjester er faktisk en aldeles utmerket måte å spare seg for unødvendig irritasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Jeg åpner alltid døra. Kan jo hende at det er 9.klassingene her som skal selge deilige kjeks:wow: Det var en gang jeg tok ansiktsmaske og kooooste meg da det ringte på. Den stakkars mannen ble jo vettskremt, jeg hadde glemt at jeg så ut som shrek:fnise:

Det jeg synes er en uting er familien min som ringer på og mens de ringer på så slenger de opp døra og bare: «HALLLOOOOOO ER DET NOEN HJEEEEEMME?!?!» Tenk om vi står der nakne liksom😵

Anonymkode: da13c...8c4

Dette er en grunn til at jeg har kodelås. For da er det låst hele tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått såpass med uanmeldt besøk, at jeg har måtte lære meg å ha det ryddig til ene hver tid. Men gubben har en kompis som helst skulle ha vært inne kriker og kroker så fort han kommer inn. Kan ikke vente på at gubben skal få kommet seg ned trappen til 2 etg før han løper opp. Føler at det bare er for å sjekke ståa her. Det irriterer med mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sock puppet skrev:

Har for min del rikelig med ryggrad, og ingen problemer med å si et klart nei 😉. Problemet er at man er oppdratt til å være høflig og vise gode manerer når man snakker med andre, så det man prøver seg med først er et høflig men bestemt "Nei takk, jeg er ikke interessert". Dessverre er det en del innpåslitne folk der ute som ikke tar hintet og prøver å presse på for å få et salg/redde sjelen din. Da ender det med at jeg bare lukker døren rett i fjeset på dem (eventuelt gir dem noen velvalgte gloser hvis jeg har en dårlig dag). Det er pokker så irriterende å måtte gå gjennom dette gang på gang, så det å ikke åpne døren med mindre man venter gjester er faktisk en aldeles utmerket måte å spare seg for unødvendig irritasjon.

Personlig sier jeg: nei takk, ha en god kveld. Då lukker jeg døra. Funker alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hater det. Fremdeles ganske utbredt på bygda dette her. Glemmer ikke i fjor sommer når jeg skulle passe huset og dyra til foreldrene mine mens de var på ferie. En sen kveld satt jeg i stua og tok et fotbad. Satt med bena i ei bøtte i bare trusa, og håret mitt fett og skittent satt opp i en dott på hodet. Satt der med øynene lukket og lyttet til musikken da jeg hører døra går opp og inn kommer ei fra nabogården og sier "god kveld!". Ikke ville hun noe heller, gikk bare tilfeldigvis forbi huset. Noe så frekt

Anonymkode: 59f44...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uanmeldte besøk savner jeg. Her er det kun avtalte besøk dessverre. Ytterdøren er låst hele tiden da stua og kjøkkenet er i andre etasje og jeg ikke ser ytterdøra fra stua.

Jeg åpner døra når noen ringer på.

Anonymkode: ebcb4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hater det. Fremdeles ganske utbredt på bygda dette her. Glemmer ikke i fjor sommer når jeg skulle passe huset og dyra til foreldrene mine mens de var på ferie. En sen kveld satt jeg i stua og tok et fotbad. Satt med bena i ei bøtte i bare trusa, og håret mitt fett og skittent satt opp i en dott på hodet. Satt der med øynene lukket og lyttet til musikken da jeg hører døra går opp og inn kommer ei fra nabogården og sier "god kveld!". Ikke ville hun noe heller, gikk bare tilfeldigvis forbi huset. Noe så frekt

Anonymkode: 59f44...ab5

Ja, det var frekt. men også din egen feil hvis du ikke låste døra. Ser ellers ikke helt nødvendigheten av å dra opp en to år gammel tråd for å fortelle at du glemte å låse.

Anonymkode: 46bdd...2ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på bøgda og har folk uanmeldt innom nesten hver dag. Og jeg elsker det! Det er jo bare familie, venner, barnas venner osv. Alltid kaffe på kanna og tid til en prat. Er ikke så selvhøytidelig, og tenker de som kommer innom oss kjenner oss og er glade i oss uansett om huset står litt på hodet ;)

 

edit: ser nå at tråden er gammel, men fortsatt relevant tenker jeg.

Endret av Meloni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...