Gå til innhold

Jenta i 3.etasje med vinduet på gløtt


Within my guitar

Anbefalte innlegg

Kjære B. :)

Det er så utrolig sterkt og så gjennkjennende å lese det du skriver om angsten din. Selv om vi har forskjellige opplevelser rundt det, er følelsen så lik at jeg får helt frysninger av å lese det du skriver, du er så utrolig flink til å skildre hvordan du har det. Jeg vet at dette er veldig tøft for deg, og jeg må bare si at jeg synes du er utrolig flink og modig som klarer alt du gjør. Jeg håper at du klarer å se det selv også, iallefall litt? Det står virkelig respekt av det du gjør, jeg vet mer enn godt nok hvor vanskelig det er å klare dette.

Du fortjener både skolebrød og masse is, kjære deg - og alt annet som er godt i livet også!

Håper du har hatt/ får en fin kveld! :)

Masse klemmer fra meg...

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også på Unni konsert i sommer. Gleder meg!

Kommer Anony and the Johnsons til Norge? Åh. Det må jeg få med meg!

God pinse til deg

Da gleder jeg meg på både dine og mine vegne! Det blir ikke sommer for meg uten Unni-konsert.

Ja, Antony kommer! 5. september! Oslo Konserthus. :hoppe: SKynd deg og bestill!

God pinse til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære B.

Det er så utrolig sterkt og så gjennkjennende å lese det du skriver om angsten din. Selv om vi har forskjellige opplevelser rundt det, er følelsen så lik at jeg får helt frysninger av å lese det du skriver, du er så utrolig flink til å skildre hvordan du har det. Jeg vet at dette er veldig tøft for deg, og jeg må bare si at jeg synes du er utrolig flink og modig som klarer alt du gjør. Jeg håper at du klarer å se det selv også, iallefall litt? Det står virkelig respekt av det du gjør, jeg vet mer enn godt nok hvor vanskelig det er å klare dette.

Du fortjener både skolebrød og masse is, kjære deg - og alt annet som er godt i livet også!

Håper du har hatt/ får en fin kveld!

Masse klemmer fra meg...

A.

Hei A! Tusen takk for de ordene. Betyr ekstra mye når det kommer fra en jeg vet skjønner. Sånne ting glemmer jeg ikke.

Ja, jeg ser det litt, at jeg er litt modig. Jeg ser det ikke hele tiden, for det er lettere å huske de gangene jeg ikke er modig. Men jeg har bestemt meg for å prøve å forandre på det.

Takk for at du forstår.

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk. Jeg har blitt matforgiftet. Aner ikke hva jeg har spist, men det føles ikke bra.

Jeg vil ikke til legen.Unngår det i det lengste. Men kanskje jeg må.. Å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meteora

Uff, vennen. Det hørtes ikke bra ut. Jeg tror det er lurt å komme seg til legen. Vet det er tøft, men. Husk at jeg heier på deg. Jeg vet du kan.

Tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg trenger ikke lege. Det er jo som regel ikke noe farlig. Og nå er jeg frisk. :)

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg EGENTLIG vil:

-Fiske hele dagen og hele natta, med medbrakt kaffe på termos. Skremme vekk fisken ved å bade.For vi fisker jo ikke først og fremst for å få fisk.

-Hoppe i fallskjerm og le verden opp i ansiktet.

-Spille sangene mine utenfor mine fire vegger.

-Svømme i havet.

-Svømme i elv.

-Gå i fjellet hele dagen, med en som er god. Dytte han overende i lyngen. Igjen, med medbrakt kaffe på termos.

-Tegne mor og barn-bildet mitt på et stort lerret. Og på mange små. Og bruke det til omslaget på romanen min.

-Lage musikk til en film. Eller film til musikk. Musikk til bilder. Bilder til musikk.

-Spille friteater/gateteater igjen.

-Studere noe skikkelig gikete som ingen andre enn meg interesserer seg for.Og så når jeg er ferdig: Studere noe annet gikete som ingen andre interesserer seg for.

-Spille bass.

-Spille trommer.

-Kjøpe forsterker til gitaren min.

-Spille piano. MITT piano.

-Finne et sted jeg kan spille alt dette i frihet.(Les:lydtett)

-Spise mere kake.

-Stå opp midt på natta og lage pannekaker. I et hus uten overfølsom røykvarsler som vekker hele bygget.

-Lese ti bøker i uka, som jeg gjorde før.

-Plante i min egen hage.

-Søke på Teaterhøgskolen bare for å se om jeg kommer inn, og så takke nei.

-Søke på musikkonservatoriet bare for å se om jeg kommer inn, og så takke nei.

-Søke på masse annet bare for å se om jeg kommer inn, og så takke nei.

-Hjelpe andre.

-Elske noen.

-Lage kaffe til ham.

Jeg har ikke vært ute av leiligheten siden lørdag. Jeg mistenker at jeg må gjøre noe med det først.

B. Men nå skal jeg lage grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

små "babysteps" er bra, og før du vet ordet av det sitter det en gutt på kjøkkenet ditt som du lager kaffe til! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal sitte en gutt på kjøkkenet mitt, må noen kidnappe ham og sette han der.

Hehe, Nei, spøk til side, kanskje du har rett. Jeg bare ser det ikke. Jeg husker ikke engang hvordan de ser ut. Guttene altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full stopp i går. Rakettfart tilbake i tid til de åpne vinduene jeg har brukt de siste årene på å komme meg langt bort fra. Eller i det minste klare å passere dem uten å stoppe opp og vurdere.

Jeg skulle ikke hit igjen. Jeg kunne ikke hit igjen. Jeg kan ikke være her igjen. Jeg ble sittende i går, for beina mine bærte meg ikke uansett. Men jeg tenkte en tanke jeg ikke skulle tenke igjen. Og enda en. Det var ikke nødvendigvis en vurdering, men jeg så bildet i hodet. Og bildet i hodet fristet. Det er et farlig bilde. Bare å ha det i hodet er farlig. For det er sånn det starter. Og jeg vet det, for det startet med et bilde den gangen også. Også fikk bildet lyd. Så fikk det lukt. Så ble det en film. Og så var det virkeligheten.

Bare et bilde, bare et bilde, bare et bilde.

Jeg er trygg nå, her jeg sitter med kaffekoppen. Jeg har spist is. Jeg har startet på nytt etter å ha stoppet helt i går. Og jeg kjenner denne kroppen, jeg vet at siden jeg var så langt nede som jeg var i går, så havner jeg ikke der igjen i kveld.Og heller ikke i morgen. For jeg gråt ut alt i går. Det kan du se på øynene mine nå, de er dobbelt så store.

Så jeg har i dag, og i morgen til å unngå at jeg havner dit igjen.

Så jeg har vasket trappene. Jeg har sittet på gresset i parken med skjørt og solbriller (så jeg ikke skulle skremme livet av noen med øynene mine), og jeg har lest en bok jeg ikke husker innholdet i. Men jeg var der. Jeg husker det ikke. Men jeg var der. Og det hadde jeg ikke trodd i natt.

Jeg må bare fortsette å være her.

Og vinduet er åpent. Ikke metaforisk. Men jeg har åpnet vinduet. For lydene utenfra er ikke like truende når jeg nettopp har vært der ute, og når jeg mistet alt i går. Jeg mistet alt i går. Ergo har jeg ikke mer igjen å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

Elsker den lista di!!! Sånn vil jeg også lage!! Og jeg har lyst å studere noe som jeg har kjempelyst til som er fullstendig ufornuftig!! Vet ikke helt hva, men kanskje historie eller psykologi eller noe jeg ikke engang vet går an å studere!! Eller gå et år på hudpleien, bare fordi jeg har lyst... :sjenert:

*Setter igjen en skål med kaffe is som jeg nettopp har laget* :sikle:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde meg opptatt. Det skal gjøre så vondt at jeg ikke rekker å falle inn i tomheten. Jeg skal fylle på med inntrykk av alle slag, og håpe at det legger et lokk over desperasjonen.It's a long shot, men likevel. Jeg har ikke en døyt å tape. Ingenting. Jeg skal reise snart, hele natten med tog. Og det er ikke noe annet mål med reisen enn overlevelse. Jeg må reise nå. Det er nå eller aldri. Den holder meg opptatt. Det kommer til å gjøre så vondt at jeg ikke får tid til noe annet enn redselen der og da. Og da er målet nådd. Og så kommer ny redsel, pluss rollen de forventer at jeg skal fylle. Og jeg fyller, for så lenge jeg later som jeg er en av dem, så er jeg en av dem. Enn så lenge. Jeg bruker dem. Jeg bruker dem for å komme over dette. De tror jeg kommer nå, fordi jeg savner dem. Men jeg kommer fordi jeg ikke har andre steder å komme til. Og her kan jeg ikke være. Selvfølgelig savner jeg dem. Noen av dem. Men det gagner ingen å være sammen med meg nå. Men det vet de ikke ennå. Dog de finner det nok fort ut.

Jeg er også mammas redning. Atter en gang. Jeg reddet henne på telefonen i går, og jeg kommer til å fortsette å redde henne når hun henter meg på stasjonen. Fjerne børen fra skuldrene hennes. Børen over å være en mor som har feilet. Ikke bare ovenfor meg, men også de to andre. Broren min faller fra hverandre og ingen vet hva å gjøre. Og han er jo broren min, jeg kan ikke la være å lete etter løsninger. Men det finnes jo ingen. Han har forsvunnet, og vi får ikke tak i han. Faen, minn meg på hvorfor jeg reiser dit igjen.

Det må bare skje noe. Jeg har bestilt billetter til to konserter, og i dag sa jeg visst ja til en til. Bare fordi det er så umulig at jeg er nødt. Forstå det den som kan. Men det holder meg gående. Det tvinger meg til å holde meg oppreist, fokusere. Og det får hjertet mitt til å rase av gårde. Før det omsider blir vant til stresset. Det er håpet mitt. Det lille jeg har. Det virker ikke logisk, men jeg later som det er det.

Det funker vel en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nivea! Lag din egen liste da vel! :) Du kan gjøre akkurat som DU vil!

Takk for isen!! Har du laget selv??? Åh, høres godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

Ja jeg skal lage liste!! Har gått og drømt om hva jeg vil studere bare for gøy siden jeg leste lista di!!! :ler:

Jepp - isen var hjemmelaget etter grunnoppskrift fra Arkana. Den beste ble grunnoppskrift iblandet neskaffe - den ble helt himmelsk!! Anbefales - og ikke vanskelig!! :sikle:

Ikke lett det der når familiemedlemmer man gjerne skulle støttet seg til istedet må støtte seg til deg!! Ikke brenn deg ut vennen.. Håper du kan finne litt styrke hos andre venner..? Og på kg;-) Vi er her og tenker på deg!! :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det der når familiemedlemmer man gjerne skulle støttet seg til istedet må støtte seg til deg!! Ikke brenn deg ut vennen.. Håper du kan finne litt styrke hos andre venner..? Og på kg;-) Vi er her og tenker på deg!!  :klem:  :klem:  :klem:

Takk for det. Nå har jeg ikke så mange venner at det gjør noe. Begrenset hvor mange mennesker man treffer når man aldri forlater leiligheten. Men jeg har en, som jeg deler leilighet med, og hun er selvfølgelig en god støtte. Aldri klart meg uten henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...