Gå til innhold

Hva kjennetegner menn som kjøper sex?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om menn selger sex er de også fæle ?

Anonymkode: 31671...eb0

Hva mener du? Mange menn som selger sex. Dette handler ikke om kjønn, men om at enkelte synes det er greit å utnytte andre seksuelt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, jabx skrev:

Joda, det er mange menn som selger sex også. Men det må jo være et personlig valg, som vedkommende du angriper her påpeker.

Poenget er vel at de mennene som påstår det er så enkelt og ukomplisert, "bare en kroppsdel som alle andre kroposdeler" osv, i de fleste tilfeller ikke ville ha gjort det selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ville du vært sammen med ham om du visste at han hadde solgt sex som noen damer gjør ?

Anonymkode: 31671...eb0

Ville ikke dumpet han pga det, nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at menn kjøper sex er frykt for å fortelle sin elskede at de er skikkelig grisegutter. Som tenner på noe kona har sagt er ekkelt eller perverst. 

Anonymkode: 94bca...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Thyra said:

Hva mener du? Mange menn som selger sex. Dette handler ikke om kjønn, men om at enkelte synes det er greit å utnytte andre seksuelt. 

Hva om vi tenker at flesteparten av de som kjøper sex har en eller annen form for psykisk sykdom, lidelse eller ubalanse? Eksempelvis personlighetsforstyrrelse, depresjon, angst, bipolar, adhd, autisme e.l., eller en kombinasjon av flere, og at det å kjøpe sex blir en form for terapi, behandling, utløp for et eller annet. Hva sier det da om kvinner som utnytter disse mennene for egen økonomisk vinning? Hvorfor er det greit å utnytte de som kjøper sex, men ikke de som selger sex?

Anonymkode: 4e8dd...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Thyra said:

Poenget er vel at de mennene som påstår det er så enkelt og ukomplisert, "bare en kroppsdel som alle andre kroposdeler" osv, i de fleste tilfeller ikke ville ha gjort det selv. 

Og det er jo helt greit å mene det. Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: 4e8dd...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt kvinner som forkaster en mann som er en notorisk horekjøper. Der i mot synes jeg noen kvinner her overreagerer og fordømmer en mann som en gang i livet har falt for fristelsen. Det kunne like gjerne vært meg. Heldigvis har jeg blitt forskånet fra å treffe kvinner med så lav takhøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Juno. skrev:

De er for menneskehandel. Bedritne sjeler.

Kan du bevise at alle som kjøper sex er for menneskehandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thyra skrev:

Poenget er vel at de mennene som påstår det er så enkelt og ukomplisert, "bare en kroppsdel som alle andre kroposdeler" osv, i de fleste tilfeller ikke ville ha gjort det selv. 

Om de ville gjort det selv eller ikke er jo irrelevant. Jeg hadde ikke kost meg på jobb som søppelkjører, men det betyr ikke at jeg må være for å forby søppelkjøring av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Thyra skrev:

Poenget er vel at de mennene som påstår det er så enkelt og ukomplisert, "bare en kroppsdel som alle andre kroposdeler" osv, i de fleste tilfeller ikke ville ha gjort det selv. 

Men det gjelder jo veldig mye. Jeg kunne overhodet ikke tenke meg å stelle eldre mennesker, tørke avføring osv. men jeg er samtidig glad for at noen gjør det. For en del er det kanskje mer forståelig at noen orker å jobbe et sted der en gir "happy ending" enn at en orker å tørke andres avføring. 

Så tror jeg dette er veldig individuelt. De fleste kvinner og menn kunne ikke tenke seg å selge sex til fremmede menn og det fleste kvinner er veldig mye mindre "lettvinte" enn menn. Samtidig finnes det kvinner som har et helt annet forhold til sex, som ikke mener det er noen "big deal" og som har det med å våkne i en ny seng annenhver helg. Om en slik person får betalt for det en gang i blant fremstår det kanskje ikke som noe så skrekkelig komplisert lenger. 

Nettopp det siste her tror jeg kan være en av grunnene til at en del ikke har problemer med å kjøpe sex. Mantraet i vår tid er noe i retning av "det er jo bare sex", og det legges stor vekt på at sex ikke er noen "big deal". Jeg tror det også bidrar til å bygge ned sperrene en del har mot å kjøpe sex, for det er jo "bare sex".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Om de ville gjort det selv eller ikke er jo irrelevant. Jeg hadde ikke kost meg på jobb som søppelkjører, men det betyr ikke at jeg må være for å forby søppelkjøring av den grunn.

Hva hadde værr verst, da? Å kjøre søppel eller å bli tatt bak av en ukjent mann? Utallige ukjente menn? Du synes de to tingene er naturlig å sammenligne? Du tror ikke at folk flest hadde hatt større problemer med å ha sex med stadig nye folk de ikke har lyst på, helt på den andres premisser enn å ha en h ilken som helst kjedelig jobb? 

Og jeg har ikke sagt noe om forbud, jeg har kun sagt hva jeg mener om temaet. Men skulle man forbudt alle kjedelige jobber, ville samfunnet stoppet opp. Samfunnet trenger ikke prostitusjin. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Men det gjelder jo veldig mye. Jeg kunne overhodet ikke tenke meg å stelle eldre mennesker, tørke avføring osv. men jeg er samtidig glad for at noen gjør det. For en del er det kanskje mer forståelig at noen orker å jobbe et sted der en gir "happy ending" enn at en orker å tørke andres avføring. 

Så tror jeg dette er veldig individuelt. De fleste kvinner og menn kunne ikke tenke seg å selge sex til fremmede menn og det fleste kvinner er veldig mye mindre "lettvinte" enn menn. Samtidig finnes det kvinner som har et helt annet forhold til sex, som ikke mener det er noen "big deal" og som har det med å våkne i en ny seng annenhver helg. Om en slik person får betalt for det en gang i blant fremstår det kanskje ikke som noe så skrekkelig komplisert lenger. 

Nettopp det siste her tror jeg kan være en av grunnene til at en del ikke har problemer med å kjøpe sex. Mantraet i vår tid er noe i retning av "det er jo bare sex", og det legges stor vekt på at sex ikke er noen "big deal". Jeg tror det også bidrar til å bygge ned sperrene en del har mot å kjøpe sex, for det er jo "bare sex".

Nei, sex trenger ikke å være noen big deal. Men det skal være lystbetont, ikke en sur ubehagelig plikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om vi tenker at flesteparten av de som kjøper sex har en eller annen form for psykisk sykdom, lidelse eller ubalanse? Eksempelvis personlighetsforstyrrelse, depresjon, angst, bipolar, adhd, autisme e.l., eller en kombinasjon av flere, og at det å kjøpe sex blir en form for terapi, behandling, utløp for et eller annet. Hva sier det da om kvinner som utnytter disse mennene for egen økonomisk vinning? Hvorfor er det greit å utnytte de som kjøper sex, men ikke de som selger sex?

Anonymkode: 4e8dd...922

Vi kan alltids tenke at menn som kjøper sex har en psykisk lidelse, og at sexkjøp blir en form for terapi. Men slik er det ikke. 

Og det er ikke bare kvinner som selger sex. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thyra said:

Hva hadde værr verst, da? Å kjøre søppel eller å bli tatt bak av en ukjent mann? Utallige ukjente menn? Du synes de to tingene er naturlig å sammenligne? Du tror ikke at folk flest hadde hatt større problemer med å ha sex med stadig nye folk de ikke har lyst på, helt på den andres premisser enn å ha en h ilken som helst kjedelig jobb? 

Og jeg har ikke sagt noe om forbud, jeg har kun sagt hva jeg mener om temaet. Men skulle man forbudt alle kjedelige jobber, ville samfunnet stoppet opp. Samfunnet trenger ikke prostitusjin. 

 

Har snakket med mange i finans og PR/markedsføring bransjer som føler at de pimper seg ut. Ikke egentlig noe som kun prostituere gjør. 

Om du vil snakke om endring i arbeidsliv og kapitalisme OK. Men lite interessant med ensidige fokus på prostitusjon. 

Anonymkode: 940b1...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Thyra skrev:

Nei, sex trenger ikke å være noen big deal. Men det skal være lystbetont, ikke en sur ubehagelig plikt. 

Ja det bør det, der tror jeg ikke noen er uenige. Poenget er at det godt kan tenkes at terskelen for å kjøpe sex blir lavere av at det "bare er sex" og sex ikke er noen big deal. Om det ikke er noen stor greie uansett kan det nok for en del ikke virke som noen stor greie å kjøpe det heller. Det er jo bare sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har snakket med mange i finans og PR/markedsføring bransjer som føler at de pimper seg ut. Ikke egentlig noe som kun prostituere gjør. 

Om du vil snakke om endring i arbeidsliv og kapitalisme OK. Men lite interessant med ensidige fokus på prostitusjon. 

Anonymkode: 940b1...20c

Mange som sier at de føler at de pimper seg ut. Men da vet fe nok egentlig ikke hva de snakker om.... 

Anonymkode: 14c1b...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel velstående menn med kone og barn og litt for mye penger.

Anonymkode: 98776...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor ble du prostituert, hva var grunnen til det ? 

Anonymkode: 31671...eb0

Overgrep under oppveksten, utenforskap og null peil på hvordan man blir del av A4-verden. Jeg var ung, pen og dum. Ga meg i tide, dvs jeg klarte å få meg et A4-liv til slutt. Skulle heller gått rett til høyere utdanning, hadde helt greie karakterer fra vgs. Men trodde i mange år at sånt ikke var for meg. 

Anonymkode: a78b0...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har snakket med mange i finans og PR/markedsføring bransjer som føler at de pimper seg ut. Ikke egentlig noe som kun prostituere gjør. 

Om du vil snakke om endring i arbeidsliv og kapitalisme OK. Men lite interessant med ensidige fokus på prostitusjon. 

Anonymkode: 940b1...20c

Du underbygger sterkt argumentasjonen med mangelfullt utviklet empati her. 

Det er forresten en tydelig korrelasjon mellom prostitusjon og PTSD. Det er også en korrelasjon mellom å ha opplevd overgrep tidligere i livet og å prostituere seg. 

Anonymkode: d02c2...2a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...