Gå til innhold

Hva kjennetegner menn som kjøper sex?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til deg over: Kan også si da at slaveri er kanskje et enda eldre yrke... Betyr det at det er noe man skal liksom opprettholde i dagenes verden??

 

Anonymkode: 760e2...748

Dette var et veldig korttenkt svar. Det innlegget du sikter til beskriver et forslag til håndtering av noe som uansett ikke blir borte kun ved å forby det. 

En slaveeier/slavehandler kan du sammenlikne med en hallik/menneskehandler. Disse har vi hatt strenge lover mot i all moderne tid, lenge før noe sexkjøpslov dukket opp. Et offentlig styrt bordell, der folk kan selge seksuelle tjenester, motta lønn, betale skatt, ha alle rettigheter som andre har tilgang til, er en arbeidsplass. Man kan dessuten slutte når man selv ønsker det. 

Organisasjonene som jobber i disse miljøene sier selv at forbudet ikke har redusert antall prostituerte. Eneste endring var at man fikk fjernet de «plagsomme» som sto på Karl Johan og liknende steder der «ordentlige folk» ferdes. Jentene (og guttene) vegrer seg for å gå til politiet der de ellers ville gjort det, bl.a i frykt for å bli kastet ut fra hus og hjem. 

I Sveits gjorde de et forsøk, Zürich eller Genève tror jeg, der de lukket av et område ute, med vakthold, tilgang til helseråd/tjenester osv.  Resultatet er så godt som null tilfeller av vold eller utpressing, og så lenge dette stedet blir brukt, er markedet mindre for de som driver på ulovlig vis. Jeg synes dette høres ut som en mye bedre løsning enn den «ute av syne, ute av sinn» holdningen man ser i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg noensinne gjort det, hadde jeg hvertfall holdt kjeft om det 

Anonymkode: b9d29...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 ... 

Teknisk sett selger de fleste av oss kroppen vår; idrettsstjerner selger armer, bein, muskler og kondisjon. Sangstjerner selger stemmen sin. Politikere selger snakketøyet, Mange har fysisk tunge yrker, og selger manuell arbeidskraft gjennom bruk av kroppen. Filosofer selger masse rare tanker og intellekt. osv, osv. Imidlertid blir det ramaskrik når det er noen som frivillig selger dåsa si. Hvorfor det?  Den er jo bare en del av kroppen som vi daglig  selger andre deler av

 

Anonymkode: 4ddca...6b3

Er det forskjell på å synge for noen du ikke har lyst på, snekere eller kjøre flyttelass for noen du ikke har lyst på, vaske for noen du ikke har lyst på, og å ha sex med noen du ikke har lyst på??? 

Det handler heller ikke bare om å "selge dåsa si". Det kan like gjerne være du som selger rasshølet ditt.... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thyra skrev:

Er det forskjell på å synge for noen du ikke har lyst på, snekere eller kjøre flyttelass for noen du ikke har lyst på, vaske for noen du ikke har lyst på, og å ha sex med noen du ikke har lyst på??? 

Det handler heller ikke bare om å "selge dåsa si". Det kan like gjerne være du som selger rasshølet ditt.... 

Helt enig i dette. Det blir så utrolig feil å si at det "bare er en kroppsdel som alle andre". Sex er personlig og privat for de aller fleste mennesker og sånn er det ment å være. Ville dere menn solgt rompehullet deres til homofile menn fordi det bare er en kroppsdel som alle andre?

Anonymkode: a8e95...7f6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. Tenkte før at det var menn som ikke fikk seg noe på andre måter, men har etterhvert oppdaget at masse attraktive menn som ikke har problemer med å få seg noe også gjør det, så tror ikke det er så lett å finne utseende-karakteristikker for disse. 

Det som kjennetegner situasjonen er kanskje at en ønsker sex med en attraktiv kvinne, men ønsker å slippe å bruke masse tid og energi på å sjarmere og overtale til det. I en del av tilfellene jeg har hørt om har det rett og slett handlet om å kunne bruke tiden på en tur sammen med kompisene og slippe å "kaste" bort den på kvinner på byen, men fortsatt få sex med en attraktiv kvinne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre hvorfor de gjør det? Istedenfor å fordømme? Kan jo kanskje være noe å lære av det...

En ting er helt sikkert. Etterspørselen etter attraktive, kåte, ukompliserte, hyggelige kvinner er iallefall 100 ganger større enn tilbudet...

Endret av Resignert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer har gjort det. Lenge før vi traff hverandre. Han var til sjøs og det var ikke uvanlig å kjøpe sex når de seilte rundt. 

Anonymkode: 56b02...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, oysterlover skrev:

Det som kjennetegner menn som kjøper sex er at de er kåte og har penger.

Du glemte mangelfullt utviklet empati. 

(på gruppenivå er damer flinkere til å lese følelser og mer empatiske, damer er også tiltrukket av empati og altruisme hos menn. Dette rimer godt med at mange inkludert meg ikke ønsker forhold med menn som kjøper/ har kjøpt sex .)

 

Anonymkode: d02c2...2a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du glemte mangelfullt utviklet empati. 

(på gruppenivå er damer flinkere til å lese følelser og mer empatiske, damer er også tiltrukket av empati og altruisme hos menn. Dette rimer godt med at mange inkludert meg ikke ønsker forhold med menn som kjøper/ har kjøpt sex .)

 

Anonymkode: d02c2...2a4

Hvorfor er det lite forenlig med å være empatisk og altruistisk å kjøpe sex? Det kan jo hende at sexkunden bryr seg genuint om sexselgeren.

Endret av oysterlover
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Mange, men heldigvis langt fra de fleste. 

Horekunder er nok ulike i utseende og yrke osv. Men de har vel til felles:

- De er ikke er redd for sykdommer

- De  syns ikke det er turn off  å være partner nr 5 den dagen og partner nummer 17 den uka

- De anser ikke  sex som noe betydningsfult og personlig

- De bryr seg ikke om hva den prostituerte måtte føle/tenke

- De er gjerne en sånn type person som ikke revurderer sitt eget selvbilde basert på handlingene sine . De blir en horekunde og ser seg i speilet og føler de er akkurat like 👌 oppegående kvalitets-menn som de alltid har vært. 

- De bryter loven om det passer de.

 

Bra sagt og så sant! 

Anonymkode: f2290...387

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, oysterlover skrev:

Hvorfor er det lite forenlig med å være empatisk og altruistisk å kjøpe sex? Det kan jo hende at sexkunden bryr seg genuint om sexselgeren.

 Jeg skrev empati, ikke sympati? 

Anonymkode: d02c2...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to bekjente. Brautende, dårlig kvinnesyn, generelt lite respekt for andre og glade i rusmidler som amfetamin og kokain. Tar ikke i de med ildtang engang. 

Anonymkode: 9972a...410

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har to bekjente. Brautende, dårlig kvinnesyn, generelt lite respekt for andre og glade i rusmidler som amfetamin og kokain. Tar ikke i de med ildtang engang. 

Anonymkode: 9972a...410

Dette er kanskje karakteristika mer typisk for de du vet om som gjør det enn alle som faktisk gjør det? Vil tro disse i dikatorene er mest typisk for de som ikke skammer seg over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert mange slags type menn som går til prostituerte. Men en ting har de hvertfall felles: De bryr seg ikke om at de har sex med en dame som egentlig ikke tenner på dem eller vil ha sex med dem. Men bare gjør det for penger. Og det synes de tydeligvis er helt greit. Det er det som er rart med dem etter min mening. Men jeg er jo dame da. 

Anonymkode: a8e95...7f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Er sikkert mange slags type menn som går til prostituerte. Men en ting har de hvertfall felles: De bryr seg ikke om at de har sex med en dame som egentlig ikke tenner på dem eller vil ha sex med dem. Men bare gjør det for penger. Og det synes de tydeligvis er helt greit. Det er det som er rart med dem etter min mening. Men jeg er jo dame da. 

Anonymkode: a8e95...7f6

Ja, så den vesentlige forskjellen mellom en mann som kjøper seg sex, og en som ikke gjør det, må å jo være relatert til f.eks manglende empati, forståelse for andre mennesker, manglende moral, egoisme og kun et ønske om å dekke egne behov på bekostning av andre, personlighets forstyrrelser osv..?

Det må jo være noen personlighetstrekk el som kjennetegner dem?!

Ts

Anonymkode: a53fa...c5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann har vært hos prostituerte. En gang i thailand og flere ganger i øst-europa. Det er de største avskummene som gjør dette i slike land, det hadde føltes mye bedre dersom han haddr kjøpt sex av en norsk "sugarbaby". Jeg sliter svært mye med å godta dette. 

Anonymkode: b7a71...25c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Min mann har vært hos prostituerte. En gang i thailand og flere ganger i øst-europa. Det er de største avskummene som gjør dette i slike land, det hadde føltes mye bedre dersom han haddr kjøpt sex av en norsk "sugarbaby". Jeg sliter svært mye med å godta dette. 

Anonymkode: b7a71...25c

Skjønner deg veldig godt! Jeg ville aldri vært sammen med eller hatt sex med en hore kunde..

Anonymkode: a53fa...c5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Moden dame said:

Hvis jeg legger evt moral og politikk til side, så har jeg et spørsmål som jeg har undret litt på: De fleste menn jeg har kjent (seksuelt) har hatt min kåthet som en forutsetning for egen nytelse (altså at de gjerne vil kjenne på at kåtheten er gjensidig). Og det samme leser jeg ut av mange menns kommentarer her inne på spørsmål om hva som tenner dem, etc. Altså at dama må være kåt på dem.

Så: Ved kjøp av sex så ligger det jo åpenbart i kortene at den som blir kjøpt ikke gjør det fordi hun er kåt på personen som kjøper. Blir ikke det en turn-off? Eller veies det opp av profesjonalitet, eller noe annet?

Mye man kan lure på en lørdags formiddag...

Du aner ikke hvor lett det er å lure menn, altså... Er utrolig mange flere enn bare prostituerte som faker orgasme og begeistring i senga. 

Anonymkode: a78b0...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du glemte mangelfullt utviklet empati. 

(på gruppenivå er damer flinkere til å lese følelser og mer empatiske, damer er også tiltrukket av empati og altruisme hos menn. Dette rimer godt med at mange inkludert meg ikke ønsker forhold med menn som kjøper/ har kjøpt sex .)

 

Anonymkode: d02c2...2a4

Nei, vil ikke si det. Enkelte kunder var veldig opptatt av at " jeg er ikke sånn typisk horekunde, jeg respekterer deg, jeg". Men ensomheten, desperasjonen eller deres manglende sosiale kompetanse som hindret dem i fra å kontakte damer på vanlig vis, betydde mer enn å ta innover seg at de kjøpte sex, liksom. Og i tillegg var det mange som mente at å kjøpe sex er en ærligere sak enn dating: da "betaler" man for masse gaver, middager, storby-weekendturer osv i håp om sex. En hore for 1000-5000kr er jo sånn sett "billigere" og man er garantert sex.

Jeg ble ikke mannehater av å være prostituert. Jeg så for mange ynkelige, stakkarslige og dypt ensomme menn til det - uansett om de var velpolerte  fasademenn eller trygda og uflidde einstøinger.

Anonymkode: a78b0...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...