Gå til innhold

A4liv og familieidyll.

Safirblå

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt tre iui og satt inn to egg. Er i gang med mitt andre uttak nå. Er liksom ikke så mye tid til å snakke om følelser nå når vi går offentlig. Egentlig ikke følt for det da vi holdt på privat, ville bare bli ferdig med det. Har vært dødsfall som er litt vanskelig oppi det hele så er litt ekstra sliten og følsom.æ, men på timene er det mer praktisk info og få med seg den. 
Ja jeg føler at jeg ikke har  kontroll på hva som skjer på en måte. Jeg må bare si ok og gjøre som en ukjent lege har bestemt jeg skal gjøre. Det føles litt vanskelig å stole på noen andre når det er noe som betyr så mye for oss. 

Godis skrev (2 minutter siden):

Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å holde på håpet. Jeg vil tro det blir veldig intenst når hvert prøveforsøk er i regi av enten sykehus eller privatklinikk. Hvor mange forsøk har dere vært gjennom nå? Tenker både iui og ivf.

Kan det kanskje hjelpe å snakke med noen av behandlerene om følelsene som oppstår underveis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt skuffa i dag. Ved kontroll har jeg nesten ikke respondert på medisinene. Må ha høyere dose. 
Lurer litt på hvorfor jeg ikke gjør det nå når jeg gjorde det på samme dose forrige gang. 

Menmen. Jeg blir nok ikke mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

HannaNO skrev (7 timer siden):

Så fantastisk!! Hvordan føler du deg? 💕

Litt redd. Håper så inderlig at den klamrer seg fast i 9 mnd! 
Er ganske sliten. Har ingen spesielle symptomer egentlig, så bekymrer meg over manglende ømme bryst, murringer og alt mulig alle snakker om. Nå er det veldig tidlig enda da. Ikke tatt blodprøven enda en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (8 timer siden):

Gratulerer😁

HannaNO skrev (8 timer siden):

Så fantastisk!! Hvordan føler du deg? 💕

Og tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig overtalt skrev (5 timer siden):

Leste dagboken din fra begynnelsen, så ikke dette komme på siste side.. Gratulerer 👏👏👏❤️

Takk ❤️❤️ 

Man leser så mye negativt om behandlingen folk får på offentlig sykehus at jeg begynte å tro det var udugelige drittsekker hele gjengen. Var derfor ekstremt negativ til det hele da jeg begynte. Nå syns jeg ikke at det var så stor forskjell fra privat og offentlig egentlig. Tatt i betraktning at jeg ikke har noen utfordringer som krever spesiell/individuell behandling. (Mener de da, jeg kan fremdeles ha uoppdagete sykdommer, hodet mitt slutter ikke å kverne på det!)  Jeg har spurt både privatklinikk og offentligklinikk om det er noe annet jeg kan prøve og svaret er nei hos begge. Dessuten syns jeg både leger og sykepleiere var hyggelige og framsto som dyktige i jobben sin. Bortsett fra en lege jeg ikke helt likte, men heldigvis slapp jeg unna med en time hos den legen.
Enda mer pessimistisk ble jeg da det knapt var egg i eggstokkene mine ved kontroll. Og syntes det var fryktelig urettferdig at de ikke visste at de skulle gitt meg er medisiner helt fra begynnelsen! Følte det knapt var vits å møte opp til uttaksdagen og var sint for at jeg måtte gjennom den uten at de hadde troa på mer enn kanskje to!  Og når jeg skjønte at de skulle sette inn allerede på dag to,  så visste jeg at dette kom hvertfall ikke til å gå! Kunne kjenne mensen komme allerede.
Insettdagen fikk jeg en liten opptur da alt så så fint ut med embryoet de skulle sette inn, det hadde superkvalitet, og de overbeviste meg om at det faktisk bare er ett egg som trengs. Og at det egget helst bør være inne i mammaen sin og ikke utenfor i et varmeskap. Selv om det er diskusjoner rundt dyrking til blastocyst eller ikke, var det positive leger og helsepersonell jeg trengte akkurat denne dagen. Hvis ikke hadde jeg nok gått helt i kjelleren. 
Ser ut til at det var offentlig sykehus , lang protokoll , null tro og symptomer på graviditet som skulle til. For nå sitter jeg her med en som har klamra seg fast i magen og en på frys. 

Jeg bekymrer meg litt fordi det ikke er noen symptomer og hente da. De ømme brystene er forsvunnet, men testen er like sterk i dag som i går. 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safirblå skrev (34 minutter siden):

I dag viste digital test gravid ❤️

GRATULERER ❤️❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (37 minutter siden):

I dag viste digital test gravid ❤️

Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste og løpe og kjøpe denne boka det er en stor glede å fylle ut i den gjennom svangerskapet. Det er som en dagbok og så står det masse info om babyen og graviditeten osv og er masse å fylle ut utenom. Det er sååååå kos ❤️❤️❤️ Den starter fra eggløsning så du kan skrive allerede nå. ❤️ Jeg starta med engang jeg fikk positiv. Klart noen av svangerskapa endte i MA (3stk) men så har jeg også 3 fullførte bøker med 3 barn jeg har født. Det er kjempe kos og lese gjennom dem og jeg kan minnes svangerskapet. ❤️ Den gir masse info hva du kan gjøre og vente deg osv og så er det mye utfylling i den. Koster 198kr.https://www.norli.no/graviditetsjournalen

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne35+ skrev (På 13.2.2021 den 9.23):

Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste og løpe og kjøpe denne boka det er en stor glede å fylle ut i den gjennom svangerskapet. Det er som en dagbok og så står det masse info om babyen og graviditeten osv og er masse å fylle ut utenom. Det er sååååå kos ❤️❤️❤️ Den starter fra eggløsning så du kan skrive allerede nå. ❤️ Jeg starta med engang jeg fikk positiv. Klart noen av svangerskapa endte i MA (3stk) men så har jeg også 3 fullførte bøker med 3 barn jeg har født. Det er kjempe kos og lese gjennom dem og jeg kan minnes svangerskapet. ❤️ Den gir masse info hva du kan gjøre og vente deg osv og så er det mye utfylling i den. Koster 198kr.https://www.norli.no/graviditetsjournalen

Tusen takk for tips😊 Skal se på det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok blodprøven i dag. Er spent på resultatet, men føler meg trygg når streker er veldig sterke og digital viste 2-3 uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...