Gå til innhold

Hvorfor er ikke menn ærlig om hensiktene sine ang sex og forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jammen lyst til å kommentere det ene og det andre her inne, men det ser ikke ut til å nytte uansett. 
Så:

:popcorn:

Anonymkode: 96684...51f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett, forskjellen mellom menn og kvinner seksuelt, er at de fleste menn er helt desperate etter å få seg sex, og gjerne lyver om sine hensikter for å oppnå det, omtrent med hvem som helst som har et hull!

Det må vi kvinner bare ha i bakhodet til enhver tid, så slipper vi å bli lurt og utnyttet av slike menn..

Kvinner er ikke desperate etter å få sex, og vi klarer oss faktisk fint uten! For oss flest er det ikke en livsnødvendighet overhodet..

Menns seksuelle behov er verken vårt ansvar eller problem! Og at kvinner flest ikke ønsker å ligge rundt er en kjensgjerning, vi er ikke skapt som dere menn, heldigvis!

Så jeg oppfordrer menn som kun er ute etter sex til å ta ansvar, være åpen og ærlig mot dama i forkant, og si at han ikke nødvendigvis ikke vil ha et forhold, men sex der og da!

Mye av hatet kvinner føler overfor menn kunne vært unngått om menn var ærlig fra starten av om slike ting..

Anonymkode: 98622...a32

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg holder meg unna menn, så jeg slipper å bli psykisk ødelagt. Menn får jo ereksjon av å være mest mulig jævlig mot damer virker det som :( 

Anonymkode: 439f6...0c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg laget denne tråden. Veldig interessant å høre hva folk skriver. 

Synes som sagt at det er dårlig å lure andre dersom man vet at denne dama ikke er interessant til annet enn sex og man later som man er interessert. Det sier mest om den personen og verdier. Noe annet er at man liker en og på sikt finner ut man ikke matcher av andre grunner. 

Anonymkode: 6be75...dc9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
43 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Årsakene til at man kan være usikker på om han er interessert eller ikke, kan være at han selv er usikker - som er helt normalt i en datingfase. Synes mange stiller for høye krav når de mener alt skal være avklart og definert innen tredje date eller første ligg.

Det er jo ikke sånn at man alltid vet fra første sekund at dette enten bare er sex eller om de skal gifte seg med personen. Det finnes en mellomting, hvor man dater og blir kjent og gjerne har sex, og så faller man kanskje for personen, og det kan det utvikle seg videre. Eller ikke. 

Så sitter kvinnen igjen og gjentar den gamle myten "han var bare ute etter sex", eller enda verre - at man ikke skulle "åpnet beina" for tidlig. Men kanskje han var åpen for et forhold, dere var bare ikke en bra match. Kanskje hun til og med var elendig i senga eller en kjedelig samtalepartner i lengden, det gjør det vel enda viktigere å skylde på at menn bare er rasshøl, for å ikke miste all selvtillit av stadige avvisninger.

Når det er sagt så er ikke jeg en utpreget forholdsperson og gjør dette ofte klart tidlig for menn jeg dater, så jeg synes jo det er en OK ting å gjøre dersom man vet at det er 90% sjanse for at det vil bli en kortvarig affære. Så jeg er ikke uenig i prinsippet om at man skal være ærlig, jeg tror bare ikke man kan kreve at alle menn som ligger med deg faktisk vet allerede da at dette er for evig. Intensjonene hans kan ha vært like gode som dine, selv om det ikke varte. 

Enda et godt og reflektert innlegg. 👏

Jeg tror ærlig talt ikke at menn flest bare vil finne et hull, tømme seg og rømme. Det er mer komplekst enn som så. Mange menn håper nok å finne en person de matcher med de også. Men det å finne den rette krever faktisk utrolig mye klaff. Menn er kanskje er litt flinkere (eller enkle) til å ikke ta sex i tidlig fase så blodseriøst? At man har sex sammen betyr jo ikke samboerskap på flekken. Mange menn tenker muligens for lett på sex? Men da tenker kanskje mange kvinner litt for komplisert på det?

Derfor det skurrer så fælt hos meg når jeg leser slike tråder. Jeg vet om utallige langvarige forhold som startet på et ONS.

Og på et personlig plan. Jeg visste tidlig med dama at hun var helt spesiellt bra og flott basert på prat, tekstmeldinger og den hun var som person. Hun var klaff på interesser og humor og alt. Men det var etter vi hadde sex første gangen at det sa "hun er perfekt. Jeg vil leve med henne resten av livet" i hodet mitt. Det var en bekreftelse for meg at alt matchet. Hadde jeg blitt holdt på avstand i lang tid, hadde jeg lurt på om hun fant meg tiltrekkende. Det ville vært ødeleggende for meg som i utgangspunktet har lav selvtillit.

Og hvor er logikken i at en fyr som er desp etter å pule endelig får seg et ligg. Han nyter det men stikker av? Hvorfor stikke av fra noe han fikk enorm glede av og som vil sikre ham mer av det? Derfor tror jeg som du sier at det kan være andre grunner til at menn stikker etter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Glad jeg laget denne tråden. Veldig interessant å høre hva folk skriver. 

Synes som sagt at det er dårlig å lure andre dersom man vet at denne dama ikke er interessant til annet enn sex og man later som man er interessert. Det sier mest om den personen og verdier. Noe annet er at man liker en og på sikt finner ut man ikke matcher av andre grunner. 

Anonymkode: 6be75...dc9

Helt enig med deg ts!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og at kvinner flest ikke ønsker å ligge rundt er en kjensgjerning, vi er ikke skapt som dere menn, heldigvis!

Så jeg oppfordrer menn som kun er ute etter sex til å ta ansvar, være åpen og ærlig mot dama i forkant, og si at han ikke nødvendigvis ikke vil ha et forhold, men sex der og da!

Mye av hatet kvinner føler overfor menn kunne vært unngått om menn var ærlig fra starten av om slike ting..

Siden du mener så mange menn ligger rundt...du vet at hver av de mannfolka ligger med en dame ikke sant? Hva sier det om de? Ligger ikke de rundt? Newsflash: kvinner ligger også rundt i 2019. Og det må de få lov til.

På alt det andre du skriver vil jeg bare anbefale deg å lese posten til Cuntzilla. Det gir et mye mer nyansert og gjennomtenkt svar på hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HarryDotter skrev:

Men selv generaliserer du voldsomt. 

Du har tydeligvis oppskriften på at kvinner må ha følser før de har sex og at kvinner ikke får mye utav ons? Er ikke det å generalisere kvinner da?

Altså, det er jo ikke min personlige hjemmesnekrede oppskrift. Det er en evolusjonsbiologisk realitet, fundert i vitenskaplig forskning. 

Jeg mener at kvinner, i tillegg til tiltrekning, trenger å føle seg trygg på og tilknyttet partner for å ha god sex. Det betyr ikke visshet om at man skal være sammen for evig, men å kjenne at vedkommende er i stand til å vise respekt og omtanke før, under og etter. Uavhengig av veien videre. 

Kvinners holdninger til sex er forankret i århundrer med skam og seksuell undertrykkelse. Ikke rart mange sliter med å nyte sex med menn de ikke kjenner så godt da. Det betyr ikke at kvinner må ha følser før sex. Det har historien vist klart. Mange unge kvinner idag er ikke så sterkt bundet opp mot disse gamle holdningene og har frigjort seg mye fra det. Jeg vet om flere som nyter ONS svært godt! Å føle utrygghet og ikke klare å slappe av under sex er en mental tilstand man kan kvitte seg med. Det meste dreier seg om holdninger.

Nja, de biologiske mekanismene styrer vel. De kulturelle forholdene endrer seg over tid, og er selvsagt viktige også. Som tidligere nevnt handler det om trygghet og tilknytning - som i dag ikke innebærer en ekteskapskontrakt.

Hvorfor må kvinner endre sine holdninger og adoptere menns seksuelle atferd, på tross av sin biologiske disposisjon? Det dreier seg slett ikke bare om holdninger. Sex er også kjemiske reaksjoner og frigjøring av hormoner som virker ut over det fysiske. Hvorfor skal ikke kvinner ta hensyn til dette? 

De fleste går på 2-3 dater før de puler. Det er helt normalt og noe både kvinner og menn føler komfortabelt. Jeg sier ikke det er galt å bli godt kjent før man hopper i køya. Men å teste menn i mange måneder, som enkelte kvinner gjør, er tull! Det finnes grenser syntes jeg. For menn som er seriøse og som også ønsker et trygt og langt forhold, er sex utrolig viktig! Psykisk OG fysisk tiltrekkelse henger sammen når man virkelig faller for en person. Når seriøse menn møter kvinner som bare vil utsette og utsette noe som betyr så mye i et forhold, gidder ikke de heller henge. Jeg kan ikke forstå at den strategien er suksessful 🤔 og da snakker jeg om de som over lang tid regelrett kvier seg for å ha sex pga masse tanker og bekymringer.

Vi er enig om at spill ikke greit i den ene eller andre formen. Og jeg tror egentlig vi er enig om mye annet også. Men jeg tror at mange menn strever med å forstå og respektere at kvinners seksualitet ikke er lik deres, og tillegger oss motiver som det ikke er belegg for. 

Edit: Den siste setningen er nok gyldig for mange kvinners syn på menn også. 

Endret av den grønnkledde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har null interesse av å pule gud og hvermann som jeg har datet, for å si det mildt, som viser seg å være totalt uinteressante..Hvorfor skulle jeg? Har null glede av det som kvinne..

Jeg har sex i et forhold, med en mann jeg elsker og som elsker meg! Case closed..

Jeg snakker ikke om å bevisst oppsøke og pule menn man ikke føler noe for. Jeg snakker om en man puler FORDI man føler noe for ham i utgangspunktet, men at det etter sexen viser seg at matchen kanskje ikke er bra eller at han stikker av ymse årsaker. Hvorfor skal man som kvinne skamme seg etterpå? Hvorfor gremme seg så over at det ble sex på dere? Kanskje begge hadde gode intensjoner? Var sexen bra da? Fokuser på det positive og move on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange ganger vil menn ha kun sex, eller et forhold der han ikke trenger å gi, bare få. 

Hvorfor de ikke er ærlige? 

Fordi de selvsagt vet at de ikke vil få særlig mange interessenter. Det er flere menn enn kvinner som bare vil ligge rundt uten forpliktelser. Og det er flere menn enn kvinner som vil ha et forhold der en bare gir og den andre bare tar. 

Anonymkode: 42f33...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, HarryDotter said:

Jeg snakker ikke om å bevisst oppsøke og pule menn man ikke føler noe for. Jeg snakker om en man puler FORDI man føler noe for ham i utgangspunktet, men at det etter sexen viser seg at matchen kanskje ikke er bra eller at han stikker av ymse årsaker. Hvorfor skal man som kvinne skamme seg etterpå? Hvorfor gremme seg så over at det ble sex på dere? Kanskje begge hadde gode intensjoner? Var sexen bra da? Fokuser på det positive og move on.

Sorry, har ikke behov for å pule rundt med menn som lyver om sine hensikter, ellers takk, mye bedre uten sex enn å ha sex med disse mennene..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mange ganger vil menn ha kun sex, eller et forhold der han ikke trenger å gi, bare få. 

Hvorfor de ikke er ærlige? 

Fordi de selvsagt vet at de ikke vil få særlig mange interessenter. Det er flere menn enn kvinner som bare vil ligge rundt uten forpliktelser. Og det er flere menn enn kvinner som vil ha et forhold der en bare gir og den andre bare tar. 

Anonymkode: 42f33...dba

Så det skal liksom forsvare at menn holder på sånn?! Og lyver mht sine egentlige hensikter(å få tømme seg selv)..! Vel de aller fleste kvinner får ikke en utløsning av den sexen engang..

At menn ikke får seg sex hvis de er ærlige om at det kun er en tømming de vil ha, bryr seg null og null interesse for dama ellers?!

Du verden så glad jeg er for at jeg er totalt ferdig med menn, på alle måter!!

Mitt livs beste valg! Egenomsorg.no ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så FLAU over dere damer noen ganger. Ja, jeg er også dame, men det som skiller meg fra de damene dere henvender dere til, på generelt grunnlag, er at jeg har selvrespekt og tar ansvar for meg selv, ikke løper inn i offerrollen og gir menn ansvar for å passe på meg.

Bonusen; Jeg slipper å treffe sånt makkverk av «menn» som dere beskriver. Hvorfor kan dere ikke heller gå i dere selv, hvorfor gir dere alltid skylden på alle andre??

Anonymkode: 092ad...d02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
3 minutter siden, den grønnkledde skrev:

Jeg mener at kvinner, i tillegg til tiltrekning, trenger å føle seg trygg på og tilknyttet partner for å ha god sex. Det betyr ikke visshet om at man skal være sammen for evig, men å kjenne at vedkommende er i stand til å vise respekt og omtanke før, under og etter. Uavhengig av veien videre. 

Ja det er jeg ikke uenig i. Menn flest trenger også dette for å gå inn i et bra forhold. Jeg er iallefall slik. Selv om jeg også kunne hatt gode opplevelser med en jeg ikke følte noe for på et dypere plan. Men jeg har aldri hatt noen interesse av sex uten sterke følser. Så jeg forstår godt kvinners syn på det. Jeg mener også at menn flest har gode hensikter på dette. Om man møter noen på en bar kl.03.56 en fredagskveld er nok faren for å ende opp som tømmestasjon mye større. Man må se litt på hvor man treffer mennene også.

Hvorfor må kvinner endre sine holdninger og adoptere menns seksuelle atferd, på tross av sin biologiske disposisjon? Det dreier seg slett ikke bare om holdninger. Sex er også kjemiske reaksjoner og frigjøring av hormoner som virker ut over det fysiske. Hvorfor skal ikke kvinner tahensyn til dette? 

Er forsåvidt enig her og men hvorfor skal menn da endre sine holdninger og adoptere kvinners seksuelle adferd? For noen må endre noe om det skal gå bra? Vet det blir barnslig å kopiere setning slik, men jeg mener det er legitimt å stille det tilbake. Du sier jo at dette er mye biologi og at slik er vi. Ja? Menn vil ha enklere og oftere sex. Hvorfor skal menn tilpasse seg og ikke kvinner? Etter min mening bør selvsagt kvinner ta hensyn til både hormoner og det biologiske. Men da bør de jo samtidig anerkjenne at menn bare er slik de er de og. Og samtidig respektere menn for det. Vi bør ikke forskjellsbehandle? Det er vel likestilling i denne verden?

Vi er enig om at spill ikke greit i den ene eller andre formen. Og jeg tror egentlig vi er enig om mye annet også.

Her er jeg helt enig.

Men jeg tror at mange menn strever med å forstå og respektere at kvinners seksualitet ikke er lik deres, og tillegger oss motiver som det ikke er belegg for. 

Bytt ut menn med kvinner og motsatt og det vil gjelde den veien og. Føler menn blir pålagt seksuelle holdninger som jeg ikke kjenner meg igjen i. Ikke alle av oss planlegger å dyppe pikken og stikke av. Ikke alle av oss går inn for å såre kvinner og utnytte dem for et fattig knull. Jeg leser disse holdningene over alt og er pisslei dem! Ingen menn i min krets bruker kvinner til egen nytelse. Tvert imot. Jeg hører aldri om kvinner som klager over menn som utnytter kvinner. Igjen vil jeg anbefale Cuntzilla's post om temaet. Det var mye bedre skrevet enn jeg kunne klare å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, har ikke behov for å pule rundt med menn som lyver om sine hensikter, ellers takk, mye bedre uten sex enn å ha sex med disse mennene..

Det er ikke sikkert han lyver om sine hensikter! Hvor vanskelig er det å forstå? Kanskje han likte deg veldig godt og ville bli bedre kjent? Men at du var lat i senga og at dere ikke matchet så bra i lengden som han håpet? Det er en million grunner til at folk har sex sammen for så å ikke gå videre med det. At du må ty til beskyldninger om løgn for å rettferdiggjøre det er helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er ironisk oppi alt dette er jo at kvinner flest har hatt langt flere sexpartnere enn menn flest. Det er jo alltid både en mann og en kvinne som har heterofil sex, og det er en ganske liten gruppe kjekke menn som har sex med ekstremt mange. Og det er jo høyst frivillig å ha sex med dem, de fleste som gjør det vet vel hva de går til. 

Anonymkode: 6e46b...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, HarryDotter said:

Det er ikke sikkert han lyver om sine hensikter! Hvor vanskelig er det å forstå? Kanskje han likte deg veldig godt og ville bli bedre kjent? Men at du var lat i senga og at dere ikke matchet så bra i lengden som han håpet? Det er en million grunner til at folk har sex sammen for så å ikke gå videre med det. At du må ty til beskyldninger om løgn for å rettferdiggjøre det er helt merkelig.

😂🤣

Det er en million grunner til å ikke hoppe til sengs med første "mann" som står på døra, og heller ikke med han som åpenbart ikke klarer å vente en stund til man blir bedre kjent og vet at man passer sammen, og som evner å vise at han faktisk er interessert i DEG som kvinne og menneske, og ikke i bare å få knulle deg..!

Just saying..sorry men vi kvinner er faktisk bare ikke interessert i slike menn i vårt liv, enkelt og greit!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det viste seg at når menn og kvinner møtes, er cirka halvparten av mennene interessert i å ha sex med kvinnen, mens de fleste kvinnene ikke er interessert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...