Gå til innhold

IKM november


siljur

Anbefalte innlegg

1 time siden, Amber_91 skrev:

Hiver meg også med her! :) Er helt ny i forum-verden, men har lest så mage av innleggene deres at jeg følte jeg bare måtte bli med selv! 😄 Er 28 år, samboer, og ønsker oss veldig en liten en ! ❤️ Har prøvd å skrive meg inn på lista, men litt usikker på om det ble rett.. Så gøy å følge med på reisen til dere alle! Håper vi alle snart får en gladnyhet ❤️ 

Så hyggelig at du blir med :) 
Du har kopiert en gammel liste, annet enn det så har du skrevet riktig. Det ligger en nyere liste på side 31, så fint om du legger deg inn der i stede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, fløtekaramellen skrev:

Skygge eller strek? Test tatt ca 10 DPO med CB early detection. Har IKM 20.11, men stoler ikke helt på dato. Dette er alt for spennende!😝

 

145FE93B-9A35-41FC-9882-D3BFC77A4986.jpeg

Helt klart positiv i mine øyne 😍 Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fløtekaramellen skrev:

Skygge eller strek? Test tatt ca 10 DPO med CB early detection. Har IKM 20.11, men stoler ikke helt på dato. Dette er alt for spennende!😝

 

145FE93B-9A35-41FC-9882-D3BFC77A4986.jpeg

Helt tydelig strek. 😊 Gratulerer. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre dere om å forklare meg temping litt sånn kortfattet? Det jeg lurer på er hvordan dere bruker det etter eggløsning og hva er det dere ser etter da? Er det ok å måle i øret, eller hva gjør dere? Jeg har aldri brukt det og lest lite om det, så lurte bare på en kort oppsummering. 😊 

Ser nå at temperaturen skal holde seg høy etter eggløsning. Jeg har hatt 38 (!) grader i øret den siste uka, de gangene jeg har målt. 🙈😅 Trodde jeg hadde feber for en uke siden, men har jo vært samme temp i en uke nå. Skjønner at ikke øret kanskje et det rette osv, men kanskje det betyr noe da. 😊 

Endret av Kaisamaia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Kan jeg spørre dere om å forklare meg temping litt sånn kortfattet? Det jeg lurer på er hvordan dere bruker det etter eggløsning og hva er det dere ser etter da? Er det ok å måle i øret, eller hva gjør dere? Jeg har aldri brukt det og lest lite om det, så lurte bare på en kort oppsummering. 😊 

Etter eggløsning så er det for å se at tempen fortsatt holder seg høy :) Noen kan også få et tempfall etter ca.én uke, som vi kaller for "festedipp". Holder tempen seg høy rundt IKM er det en sjanse for at man er gravid. Noen får også et tempfall alt fra et par dager før IKM og den dagen man venter mensen - noe som indikerer at mensen er på vei :)

I øret blir nok for upresist, så anbefaler enten oralt eller vaginalt :)

- Bruk et termometer med to desimaler. De fleste her inne opplever jeg å bruke dette fra Babyplan: https://babyplan.no/produkter/termometer/babyplan-digitalt-termometer-med-fleksibel-tupp/

- Ta temperaturen med én gang du våkner

- Ta temperaturen til samme tid hver morgen! Gjelder både ukedager, helg og helligdager ;)

- Ta temperaturen etter minst 3-4t sammenhengende søvn. Våkner du likevel tidligere eller senere enn når du skal tempe, kan du justere tempen ved å bruke denne kalkulatoren: https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

- Plott resultatet inn i en app, som f.eks. FertilityFriend.

Hjemmesiden til FertilityFriend er veldig hjelpsom, der finner du mye god info :)

https://www.fertilityfriend.com/Faqs/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kaisamaia 

@J1994 ga deg masse god info der:)

Jeg mener man bør måle i munnen, men man kan også måle under armen (anbefaler ikke) eller endetarmen. 
 

men les her inne, masse god info nedover på den siden 😄

https://babyplan.no/produkter/termometer/babyplan-digitalt-termometer-med-fleksibel-tupp/

og her:

https://babyplan.no/bbt/

Endret av -C-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, J1994 skrev:

Etter eggløsning så er det for å se at tempen fortsatt holder seg høy :) Noen kan også få et tempfall etter ca.én uke, som vi kaller for "festedipp". Holder tempen seg høy rundt IKM er det en sjanse for at man er gravid. Noen får også et tempfall alt fra et par dager før IKM og den dagen man venter mensen - noe som indikerer at mensen er på vei :)

I øret blir nok for upresist, så anbefaler enten oralt eller vaginalt :)

- Bruk et termometer med to desimaler. De fleste her inne opplever jeg å bruke dette fra Babyplan: https://babyplan.no/produkter/termometer/babyplan-digitalt-termometer-med-fleksibel-tupp/

- Ta temperaturen med én gang du våkner

- Ta temperaturen til samme tid hver morgen! Gjelder både ukedager, helg og helligdager ;)

- Ta temperaturen etter minst 3-4t sammenhengende søvn. Våkner du likevel tidligere eller senere enn når du skal tempe, kan du justere tempen ved å bruke denne kalkulatoren: https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

- Plott resultatet inn i en app, som f.eks. FertilityFriend.

Hjemmesiden til FertilityFriend er veldig hjelpsom, der finner du mye god info :)

https://www.fertilityfriend.com/Faqs/

Takk for nyttig info. 😊 Tror ikke jeg skal prøve det. 😅 Men nå har jeg hatt 38 (målt i øret) i en uke.. Målte ikke før det. Og jeg er på 12 dpo. Kan det bety noe da, eller har jeg bare feber? 😂 Du sier jo at tempen kan droppe på ikm også, så jeg har vel ikke noe svar med det der, egentlig.. Synes bare det var merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, -C- skrev:

Jobber med saken  : 

 Karamelltopp - 26 år - B2 - PP 23 -  EL ca 17.10 - IKM 01.11

 Mira - 19 år - B1 - PP1 - EL 17.10 - IKM 2.11

  «H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11

Duckly - 24 år - B1 - PP4 - EL 28.10 - IKM 11.11

Smilha - 34 år - B2 - PP4 - EL ca 30.10 - IKM 12.11

Dingdoria - 22 år - B1 - PP6 - EL 29.10 - IKM 12.11

Arwina - 27 år - B1 - PP1 - EL  4.11, IKM 16.11

imjohansen - 19 år - B1 - PP7 - EL 2.11 - IKM 17.11

Amber_91 - 28 år - B1 - PP2 - EL 4.11 - IKM 18.11

Cacar - 30 år - B1 - PP2 - EL 1.11 - IKM 18.11

Kaisamaia - 33 år - B2 - EL ca. 3.11 - IKM 18.11-20.11

Sekundærinfertil - 30 år - B2 - PP19 - EL 4.11 - IKM 19.11

  Håperpånr3 - 33 år - B3 - PP4 - EL 5.11 - IKM 19.11

Fløtekaramellen- 35 år- B1- PP?- EL 5.11- IKM 20.11

Karoline89 - 30 år -B0 -PP14 El 7.11 - IKM 21.11

 Carjo4 - 25 år - B1 - PP3 - EL 7.11? - IKM 23.11?

Ønskebarnnr2 - 32 år - B2 - PP13 - EL 09.11 - IKM ca 21 - 23.11

 Copycats - 24 år - B1 - PP 4 - EL 9.11 - IKM 23.11

 Annie86 - 33 år - B1 - PP8 - EL ca 09.11 - IKM ca 24.11

 Stella1987 - 32 år - B1 - PP2 - EL ca 09.11 - IKM 24.11

J1994 - 25 år - B1 - PP? - EL 09.11 - IKM 24.11

Fiva - 29 år - B1 - PP3 - EL 10.11 - IKM 25.11

 -C- - 37 år - B3 - PP9 - EL12.11 - IKM 26.11

 siljur - 23 år - B2 - PP5 - EL 15.11 - IKM 29.11
 

   :frustrert::Mensen : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Cer3s - 29 år - B2 PP4 - EL 25.10 - IKM 08.11

 Autorain - 25 år - B1 - PP1 - 31.10 - IKM 10.11

Vestalinn - 29 år - B1 - PP2 - EL 28.10 - IKM 12.11

Leonaen -38år - B2 - PP3 - EL 30.10 - IKM 13.11

Smashy - 24 år - B1 - PP13 - EL ca. 30.10 - IKM 14.11

 

   :gravid:: Gravid

  Kassiopeia8 - 26 år - B1 - PP4 - EL ca 30.10 - TB 09.11

Grønnkål - 30 år - B1 - PP5 - EL rundt 28.10 - TB 07.11

 Netteflette - 33 år - B1 - PP5 - EL 30.10 - TB 10.11

Miso - 27 år - B1 PP3 - EL 27.10 - TB 09 -10.11

  unknown1 - 29 år - B1 - PP3 - EL 01.11 - TB 11.11

 Silisium - 29 år - B1 - PP1 - EL 30.10 - TB 

Førstegangs - 25 år - B1 - PP6 - EL 04.11 (?) - IKM 20.11 - TB 12.11

Da tror jeg det ble rett 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Takk for nyttig info. 😊 Tror ikke jeg skal prøve det. 😅 Men nå har jeg hatt 38 (målt i øret) i en uke.. Målte ikke før det. Og jeg er på 12 dpo. Kan det bety noe da, eller har jeg bare feber? 😂 Du sier jo at tempen kan droppe på ikm også, så jeg har vel ikke noe svar med det der, egentlig.. Synes bare det var merkelig. 

I øret blir for unøyaktig, dessverre.

Men det anbefales ikke å bytte målemetode før ny syklus :) Temping gir kun en pekepinn på at du kan være gravid, men svaret får du ikke med mindre du faktisk tar en test :) Hvor lang lutealfase (mellom EL og mens) pleier du å ha? Mulig en test på 12dpo er positiv nå hvis du er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J1994 skrev:

I øret blir for unøyaktig, dessverre.

Men det anbefales ikke å bytte målemetode før ny syklus :) Temping gir kun en pekepinn på at du kan være gravid, men svaret får du ikke med mindre du faktisk tar en test :) Hvor lang lutealfase (mellom EL og mens) pleier du å ha? Mulig en test på 12dpo er positiv nå hvis du er gravid :)

Aha, men jeg bruker ikke ha 38 der til vanlig, da, så det er jo endret uansett. 😊 Tok test i dag, 12 dpo. Har ikke testet for el, men hadde sex syklusdag 15 og er usikker på hvor lang lutealfase jeg pleier å ha, etter som jeg ikke har testet for el siden 2016. 😅 Womanlog sier el var syklusdag 17, men det er jeg ikke så sikker på, altså. Jeg tipper dag 15 eller 16. Får bare se. Testet negativt i dag. ♥ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Aha, men jeg bruker ikke ha 38 der til vanlig, da, så det er jo endret uansett. 😊 Tok test i dag, 12 dpo. Har ikke testet for el, men hadde sex syklusdag 15 og er usikker på hvor lang lutealfase jeg pleier å ha, etter som jeg ikke har testet for el siden 2016. 😅 Womanlog sier el var syklusdag 17, men det er jeg ikke så sikker på, altså. Jeg tipper dag 15 eller 16. Får bare se. Testet negativt i dag. ♥ 

Håpet er ikke ute før mensen kommer, hvertfall ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fløtekaramellen skrev:

OMG! Jeg tør ikke si takk ennå, er redd for at det skal gå galt. Men jeg fikk en ordentlig god følelse når jeg leste svaret ditt🥰❤️ 

Kjøp digital, jeg er veldig sikker på at det kommer til å stå "gravid 1-2" 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Arwina skrev:

Denne er positiv ♥️ gratulerer!

Tusen takk for svar🥰 Jeg veksler dessverre mellom å glede meg og tenke at det ikke kommer til å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Kjøp digital, jeg er veldig sikker på at det kommer til å stå "gravid 1-2" 😍 

Fikk ikke gjort det i går og nå angrer jeg! Tok en Lloyds pharmacy test i dag morges og der var det skuffende resultat. Kan kanskje skimte antydning til strek hvis jeg legger all godvilje til🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Smashy skrev:

Helt klart positiv i mine øyne 😍 Gratulerer! 

Tusen takk for svar🥰 Jeg blir så glad for alle tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, fløtekaramellen skrev:

Fikk ikke gjort det i går og nå angrer jeg! Tok en Lloyds pharmacy test i dag morges og der var det skuffende resultat. Kan kanskje skimte antydning til strek hvis jeg legger all godvilje til🥴

Satser på at de testene er litt treige. Men jeg har ikke opplevd å få så sterk strek på CB og det at det var farge og rett tykkekse er et meget godt tegn ❤️ krysse fingrene for at du om et par dager får sterke strek også på andre tester 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk håpet opp etter et temphopp fra 36.50-36.93 i dag, men ble blenda test.. 😬 jaja, klør ikke like mye etter å teste nå så da venter jeg bare og ser om TR dukker opp ila noen dager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Arwina skrev:

Fikk håpet opp etter et temphopp fra 36.50-36.93 i dag, men ble blenda test.. 😬 jaja, klør ikke like mye etter å teste nå så da venter jeg bare og ser om TR dukker opp ila noen dager 😊

Så spennende. 😊 Krysser fingrene for deg. 😊 Og meg.. 😊 Jeg fikk.. Hvis jeg legger godviljen til.. Kanskje en skyggestrek i dag. 😅 Altså.. Egentlig helt hvit sikkert. Fikk også litt "spotting" eller hva jeg skal kalle det på papiret i kveld.. Sååå... Blir vel te i morgen da. På syklusdag 29. Kom på dag 32 sist. Men 29 gangen før der. 13 dpo i dag. Får se da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisamaia skrev:

Så spennende. 😊 Krysser fingrene for deg. 😊 Og meg.. 😊 Jeg fikk.. Hvis jeg legger godviljen til.. Kanskje en skyggestrek i dag. 😅 Altså.. Egentlig helt hvit sikkert. Fikk også litt "spotting" eller hva jeg skal kalle det på papiret i kveld.. Sååå... Blir vel te i morgen da. På syklusdag 29. Kom på dag 32 sist. Men 29 gangen før der. 13 dpo i dag. Får se da. 

Takk ♥️ ååå, krysser for deg også!🤞 Legg ut bilde av testen?

Jeg er på CD 33, så min syklus er lengre enn normalt denne gangen (har vært rundt 31-32).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...