Gå til innhold

IKM november


siljur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:humpe:: Jobber med saken  : 

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.11 - IKM 03.11

  

 :frustrert::Mensen : 

 

 :gravid:: Gravid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.11 - IKM 03.11

«H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11

 :frustrert::Mensen : 

  

 :gravid:: Gravid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.11 - IKM 03.11

«H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11
Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

  :frustrert::Mensen : 

  

 :gravid:: Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom i dag, så jeg melder meg på neste måneds prøvegruppe. Første måned med temping, så det blir spennende. Har også kjøpt en dyr type EL-tester, som forhåpentligvis gir utslag denne måneden.

I følge FF har jeg fertile days 26., 27. og 28. oktober og EL 29. oktober. Selvfølgelig skal jeg på jentetur 25.-27. Når ville dere lagt inn aksjer da? Kvelden 24., 27., og 29.? Eller 28. Også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.11 - IKM 03.11

«H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11
 

Kassiopeia8 - 25 år - B1 - PP4 - EL ca 29.10 - IKM 13.11

  :frustrert::Mensen : 

  

  :gravid:: Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

:humpe:: Jobber med saken  : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Karamelltopp - 26 år - B2 - PP 23 -  EL ca 17.10 - IKM 01.11

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.11 - IKM 03.11

«H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11
 

Kassiopeia8 - 25 år - B1 - PP4 - EL ca 29.10 - IKM 13.11

  :frustrert::Mensen : 

  

  :gravid:: Gravid

Melder meg inn her 😊 Trodde jeg hadde IKM 30 okt, men viser seg at jeg mest sannsynlig har det 01.11. Dette er første PP jeg temper, og jeg er usikker på om jeg i det hele tatt har EL, så det blir spennende å se. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Jeg tipper at EL står for eggløsning. PP står neppe for p-piller.

Hjelp meg med disse forkortelsene, damer. Slik at jeg kan følge nøye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kognosøren skrev:

Jeg tipper at EL står for eggløsning. PP står neppe for p-piller.

Hjelp meg med disse forkortelsene, damer. Slik at jeg kan følge nøye med.

PP står for prøveperiode.

Anonymkode: fea26...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Karamelltopp - 26 år - B2 - PP 23 -  EL ca 17.10 - IKM 01.11

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.10 - IKM 03.11

«H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11

Kassiopeia8 - 25 år - B1 - PP4 - EL ca 29.10 - IKM 13.11

Smashy - 24 år - B1 - PP13 - EL ca 1.11 - IKM 14.11

 

  :frustrert::Mensen : 

  

  :gravid:: Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Karamelltopp - 26 år - B2 - PP 23 -  EL ca 17.10 - IKM 01.11

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.10 - IKM 03.11

 «H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11

Kassiopeia8 - 25 år - B1 - PP4 - EL ca 29.10 - IKM 13.11

Netteflette - 33 år - B1 - PP5 - EL ca 30.10 - IKM 13.11

Smashy - 24 år - B1 - PP13 - EL ca 1.11 - IKM 14.11

  :frustrert::Mensen : 

  

  :gravid:: Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Karamelltopp - 26 år - B2 - PP 23 -  EL ca 17.10 - IKM 01.11

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.10 - IKM 03.11

 «H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11

unknown1 - 29 år - B1 - PP3 - EL 28.10 - IKM 12.11

Kassiopeia8 - 25 år - B1 - PP4 - EL ca 29.10 - IKM 13.11

Netteflette - 33 år - B1 - PP5 - EL ca 30.10 - IKM 13.11

Smashy - 24 år - B1 - PP13 - EL ca 1.11 - IKM 14.11

  :frustrert::Mensen : 

  

  :gravid:: Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, unknown1 skrev:

 

:humpe:: Jobber med saken  : 

Skrufa - 31 år - B1 - PP2 - EL 18.10 - IKM 01.11

Karamelltopp - 26 år - B2 - PP 23 -  EL ca 17.10 - IKM 01.11

Mira - 19 år - B1 - PP1 - EL 17.10 - IKM 2.11

Siljur - 23år - B2 - PP4 - EL rundt 20.10 - IKM 03.11

 «H» - 29 år - B1 - PP9 - EL 22.10 - IKM  06.11

unknown1 - 29 år - B1 - PP3 - EL 28.10 - IKM 12.11

Kassiopeia8 - 25 år - B1 - PP4 - EL ca 29.10 - IKM 13.11

Netteflette - 33 år - B1 - PP5 - EL ca 30.10 - IKM 13.11

 Smashy - 24 år - B1 - PP13 - EL ca 1.11 - IKM 14.11

   :frustrert::Mensen : 

  

   :gravid:: Gravid

 

 

Anonymkode: 76dd2...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke eggløsningstester bruker dere, når starter dere testing og når på dagen tester dere?

Jeg har kjøpt inn CB sine digitale EL-tester (de med smiley) pluss babyplan sine strimmeltester. Har jo fått sånn 25 av strimmeltestene, så her tenkte jeg kanskje å starte testingen allerede med en gang etter mens er ferdig, ettersom jeg har slitt litt med å finne EL tidligere Pp-er. Jeg har 10 CB-tester, så disse kjører jeg fra anbefalt dato, som er CD11 (da min syklus er ca 31/32 dager lang).

Når jeg nå prøver å sette meg inn i disse opplever jeg at de har litt ulik info. Strimmeltestene fra babyplan sier ikke noe spesifikt om når på dagen man bør teste, men jeg leser fra andre tråder at man helst ikke skal ta morgenurin, men gjerne teste på ettermiddagen. CB sin derimot SKAL man teste med morgenurin. Dette synes jeg virker litt snodig, med tanke på at jeg trodde de i utgangspunktet testet det samme? Grunnen til at man ikke skal ta strimmeltest om morgenen er vel fordi LH finnes i urinen til vanlig, og at det kan fremkomme konsentrerte mengder i morgenurinen uavhengig om det har skjedd en økning. Noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kassiopeia8 skrev:

Hvilke eggløsningstester bruker dere, når starter dere testing og når på dagen tester dere?

Jeg har kjøpt inn CB sine digitale EL-tester (de med smiley) pluss babyplan sine strimmeltester. Har jo fått sånn 25 av strimmeltestene, så her tenkte jeg kanskje å starte testingen allerede med en gang etter mens er ferdig, ettersom jeg har slitt litt med å finne EL tidligere Pp-er. Jeg har 10 CB-tester, så disse kjører jeg fra anbefalt dato, som er CD11 (da min syklus er ca 31/32 dager lang).

Når jeg nå prøver å sette meg inn i disse opplever jeg at de har litt ulik info. Strimmeltestene fra babyplan sier ikke noe spesifikt om når på dagen man bør teste, men jeg leser fra andre tråder at man helst ikke skal ta morgenurin, men gjerne teste på ettermiddagen. CB sin derimot SKAL man teste med morgenurin. Dette synes jeg virker litt snodig, med tanke på at jeg trodde de i utgangspunktet testet det samme? Grunnen til at man ikke skal ta strimmeltest om morgenen er vel fordi LH finnes i urinen til vanlig, og at det kan fremkomme konsentrerte mengder i morgenurinen uavhengig om det har skjedd en økning. Noen som har erfaringer her?

Jeg bruker strimlene fra babyplan, og veldig fornøyd :)

Pga.ustabile sykluser av diverse grunner har jeg en syklus startet dagen etter endt mens og en annen syklus startet jeg på CD9, funnet EL begge gangene. Tester i hovedsak om morgenen, men når jeg ser den begynner å bli sterkere har jeg testet på kvelden i tillegg :) Dette har fungert bra for meg!

Hvorfor en test helst skal tas på ettermiddagen og en annen på morgenurin vet jeg ikke, da jeg kun har erfaring med babyplan sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er veldig ny i dette, og siden jeg ikke blir helt klok på mine sykluser etter å ha mistet i april(planlagt svangerskap) - så tester jeg for «harde livet». Jeg har egentlig et litt dumt og teit spørsmål, kan være at jeg ikke fulgte med i naturfagen på ungdomsskolen - og det kan være at seksualundervisningen ikke er helt optimal, jeg vet ikke. Det jeg lurer på er hvorfor testene blir positiv dagen FØR eggløsning? Hvorfor er LH-stigningen dagen før?

Jeg har ikke fått tak i nye el-tester for denne mnd før i dag, og da var det klinkende klart positivt. Men hvordan vet jeg at eggløsningen da er i morgen, og ikke i dag?

Anonymkode: 76dd2...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er veldig ny i dette, og siden jeg ikke blir helt klok på mine sykluser etter å ha mistet i april(planlagt svangerskap) - så tester jeg for «harde livet». Jeg har egentlig et litt dumt og teit spørsmål, kan være at jeg ikke fulgte med i naturfagen på ungdomsskolen - og det kan være at seksualundervisningen ikke er helt optimal, jeg vet ikke. Det jeg lurer på er hvorfor testene blir positiv dagen FØR eggløsning? Hvorfor er LH-stigningen dagen før?

Jeg har ikke fått tak i nye el-tester for denne mnd før i dag, og da var det klinkende klart positivt. Men hvordan vet jeg at eggløsningen da er i morgen, og ikke i dag?

Anonymkode: 76dd2...174

(U-planlagt svangerskap)***

Anonymkode: 76dd2...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her. Fikk mensen i går. Jeg bruker fertilitetsmonitor. Men nå tenkte jeg å tempe. Men jeg forstår ikke så mye av det. Og jeg er oppe flere ganger om natten, til forskjellige tider, så jeg er usikker på om temping er noe for meg 🤔🤔 jeg tempet i går tidlig kl seks. I natt var jeg på do rundt fire, sønnen min våknet rundt fem. Inn til han for å gi en klem, så la jeg meg igjen. Tempet da kl seks, men surret litt med temperaturmåleren. Jeg lurer på om jeg bare skal holde meg til monitoren. Tror dere det holder? 
Og hvordan skriver jeg meg inn i lista? 🤔😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Leonaen skrev:

Jeg melder meg inn her. Fikk mensen i går. Jeg bruker fertilitetsmonitor. Men nå tenkte jeg å tempe. Men jeg forstår ikke så mye av det. Og jeg er oppe flere ganger om natten, til forskjellige tider, så jeg er usikker på om temping er noe for meg 🤔🤔 jeg tempet i går tidlig kl seks. I natt var jeg på do rundt fire, sønnen min våknet rundt fem. Inn til han for å gi en klem, så la jeg meg igjen. Tempet da kl seks, men surret litt med temperaturmåleren. Jeg lurer på om jeg bare skal holde meg til monitoren. Tror dere det holder? 
Og hvordan skriver jeg meg inn i lista? 🤔😂

Velkommen hit! :)

Det jeg pleier å gjøre hvis jeg våkner tidligere ei natt; jeg justerer tempen 0,05 grader opp for hver halvtime hvis jeg våkner tidligere enn kl.6 (da jeg pleier å tempe). F.eks: våkner kl.4, tar tempen som er 36.20, justerer den da opp til 36.40. Temper ikke noe mer den natta da. Justerer på samme måte hvis jeg våkner senere enn 6, men da 0.05 grader ned for hver halvtime. Håper dette var forståelig :)

For å skrive deg inn i lista kan du kopiere den siste lista som ble publisert, da den er den nyeste. Skriv deg inn med dine opplysninger slik de andre har gjort, også publiserer du på vanlig måte :) Hvis du vil jeg skal gjøre det for deg, skriver du bare brukernavn, alder, hvilket barn det prøves på, hvilken prøveperiode du er i, når eggløsning er og når ikm er, så skal jeg ordne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, J1994 skrev:

Velkommen hit! :)

Det jeg pleier å gjøre hvis jeg våkner tidligere ei natt; jeg justerer tempen 0,05 grader opp for hver halvtime hvis jeg våkner tidligere enn kl.6 (da jeg pleier å tempe). F.eks: våkner kl.4, tar tempen som er 36.20, justerer den da opp til 36.40. Temper ikke noe mer den natta da. Justerer på samme måte hvis jeg våkner senere enn 6, men da 0.05 grader ned for hver halvtime. Håper dette var forståelig :)

For å skrive deg inn i lista kan du kopiere den siste lista som ble publisert, da den er den nyeste. Skriv deg inn med dine opplysninger slik de andre har gjort, også publiserer du på vanlig måte :) Hvis du vil jeg skal gjøre det for deg, skriver du bare brukernavn, alder, hvilket barn det prøves på, hvilken prøveperiode du er i, når eggløsning er og når ikm er, så skal jeg ordne det :)

Da kan jeg jo prøve det. Takk for tipset 😊

Leonaen 38år- B2 - PP3 - EL rundt 30.10 - IKM 13.11

 

Tusen hjertelig takk ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...