Gå til innhold

Hva er din mest politisk ukorrekte eller upopulære mening?  

Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte trenger man bare å se en side av en sak for å gjøre seg opp en mening. Spesielt om den ene siden er så hinsides mye større enn den/de andre.

Anonymkode: 727a9...eba

At flere mener noe betyr ikke at de har rett, 

Anonymkode: 78620...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg takler ikke musikken til Astrid S. 🤭Har ikke noe imot henne som person, jeg vil bare spares for musikken. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At fornuftige mennesker stemmer Ap, Høyre, eller sentrum. Alle andre er enten korttenkte, naive, dumme eller en kombinasjon.

Anonymkode: f3135...d99

oversettelse= Alle som har en annen mening en meg er idioter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At flere mener noe betyr ikke at de har rett, 

Det sa jeg ikke heller.

Anonymkode: 727a9...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du avslag hos DPS, så har du det faktisk ikke så ille som du skal ha det til selv. Mange kommer hit på Kg og syter over avslag på avslag, også sier de enten "må jeg virkelig ha selvmordstanker for å få hjelp, må jeg true med å ta livet mitt?". NEI! Da er du en løgner og en snylter og du burde seriøst straffes for å lyve deg til en plass som andre trenger mer enn deg. 

Også har du de som sier "og jeg har selvmordstanker, allikevel så får jeg avslag". Sorry, men så å si alle vil oppleve selvmordstanker en og ofte flere ganger i livet. Grow the fuck up. 
Selvmordstanker og selvmordsforsøk er ikke det samme. Selvmordsforsøk for oppmerksomhet, er ikke det samme som reelle selvmordsforsøk som er.. ekte. 

Du har fått avslag av en god grunn, slutt å syt og godta det. 
Veldig mange blir ganske blind på sin egen situasjon, og vil ofte fremstå som stakkarslig og verre enn de egentlig er.

Får du avslag på grunn av dårlig henvisning så er det ikke det jeg snakker om. Mange fastleger suger i å skrive henvisninger og noen ganger så er det også pasienten selv som ikke gir hele bildet til fastlege. Også syter de over avslag fordi ting er faktisk verre enn det som sto i henvisningen. Det er ikke den gruppen mennesker jeg snakker, men om de som får avslag fordi de er ikke syke nok og det er andre som trenger plassen mer enn dem. 

-------------
Jeg vet ikke helt, jeg forstår jo at folk er forskjellige. Jeg ble psykisk skadet av psykisk vold, mine søsken ble ikke det. Ikke på samme måte som meg (de havnet i rus, ikke jeg)... men jeg klarer ikke å ta voksne folk som syter over mobbing i barndommen. seriøst. Vet det blir litt "Det kunne ha vært verre"-holdning, men det kunne faktisk vært verre og det å bli utsatt for samme oppførsel av foreldre er langt mer skadelig enn at nabogutten mobbet deg. Det kan liksom ikke sammenlignes, og jeg blir direkte såret og tar meg nær når noen sammenligner slike barnslige traumer opp mot ekte alvorlige relasjonstraumer av familie. Disse voksne mobbeofferne vil ofte sette seg i samme bås som de som ble psykisk eller fysisk mishandlet i barndommen av sine egne foreldre. Og det er ikke greit, fordi det er ikke det samme i det hele tatt. Og det er et hån ovenfor de som har alvorlige traumer. Jeg er heldig og er midt på treet og jeg vet at det folk som har blitt mer ødelagt enn meg, fordi de har også opplevd overgrep av nær familie. Jeg vet at det nok det mest alvorlige, det kan egentlig ikke bli noe mer alvorlig enn det tror jeg. Så jeg er ikke en av de mest alvorlige, men jeg er forsatt mer enn disse voksne mobbeofferne. 

Jeg vet at mobbing kan føre til store psykiske skader. Og ja, mange trenger hjelp til å bli bedre. Men å bli bedre, mener og tror jeg, er mye lettere enn når det er snakk om omsorgsspersoner og foreldre som står for traumene. Og at voksne mobbeoffere burde vokse opp og faktisk skjerpe seg litt etter x antall år i terapi, det er på tide å kom seg videre og voks opp. 
Forstår at barn og unge kan slite noe ekstremt, jeg sier ikke det, men at noe sånt henger igjen når du er 40 år og du har gått i terapi i 10 år for det, da burde man faktisk se litt på seg selv og sine egne holdninger. For da tror jeg at du faktisk selv opprettholder traumene, bare for å leke psykisk syk og offer. Problemet er, tror jeg, mangel på.. selvdisiplin? ønske om å bli frisk? latskap? jeg vet ikke hva som går i hodet på de folkene, men at det er et problem der og det er ikke snakk om alvorlige psykiske senskader for å si det slik. Det handler mer om dem som person og deres vilje og styrke.

Som sagt. 
Ja jeg vet og godtar at man kan få senskader av mobbing. Ja det er alvorlig for barn og unge. Men, det er faktisk noe man kan vokse av seg og som man burde kunne vokse av seg ved hjelp av terapi. Mens traumer fra foreldre, det går dypere, sårene sitter inni ryggmargen og det er ofte ikke mulig å bli helt frisk og det er folk som vil slite hele livet sitt. Fordi de skadene de sitter så dypt at det er umulig å fikse de sårene. For slike traumer går så dypt at man kan si at det rokkerer om på hele mennesket helt ned til DNA'et og endrer hjernestrukturen, det er så ødeleggende for barn å få slike traumer fra dag 1, at jeg har ikke ord og det er medisinsk bevist og det går utover utviklingen til små barn som vil få følger for hele livet deres. 
Mens mobbing i barn- og tenårene går mer på det litt mer overfladiske og ja, på selvfølelse, identitet og alt det men ikke i nærheten av så dypt som de andre traumene. 

Anonymkode: 817ba...e73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig teit å kopiere religiøse tradisjoner når man ikke er religiøs, bare fordi man vil ha gaver og feiring. Først og fremst såkalt navnefest og borgerlig konfirmasjon, men også å feire jul. Jeg vokste opp med julekrybber og gamle testamentet i barnehagen og på skolen, det er vel ikke lov engang nå. Men jul skal man likevel ha. Jeg har ikke troen nå mer, og hater å få jula trykket i trynet hvert år. Så er det alltid noen som sier at "pøh, vi feirer jo jooool, og jula er egentlig ikke kristen" etc. Som en patetisk unnskyldning for å feire likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg synes det er utrolig teit å kopiere religiøse tradisjoner når man ikke er religiøs, bare fordi man vil ha gaver og feiring. Først og fremst såkalt navnefest og borgerlig konfirmasjon, men også å feire jul. Jeg vokste opp med julekrybber og gamle testamentet i barnehagen og på skolen, det er vel ikke lov engang nå. Men jul skal man likevel ha. Jeg har ikke troen nå mer, og hater å få jula trykket i trynet hvert år. Så er det alltid noen som sier at "pøh, vi feirer jo jooool, og jula er egentlig ikke kristen" etc. Som en patetisk unnskyldning for å feire likevel. 

Tradisjon og kultur har jo spor av vår religiøse kulturarv, så jeg ser ikke et problem i at nordmenn forsetter med tradisjonene sine. Vi gjør de tingene vi alltid har gjort. Min familie har aldri vært religiøs, vi dro aldri i kirken eller noe, men for meg er julen familietid. Jeg spiser med familien min, vi gir hverandre gaver og setter pris på hverandre, og det har vi gjort hele livet mitt. Skal jeg bare plutselig slutte å feire jul, fordi jeg ikke tror på gud? Jeg har aldri trodd på gud, men jeg er veldig glad for at jeg en gang i året har denne tradisjonen hvor vi alle tilbringer tid sammen uansett hvor i landet vi vanligvis befinner oss. Hvorfor er det være patetisk?

Endret av Chiyo
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Tradisjon og kultur har jo spor av vår religiøse kulturarv, så jeg ser ikke et problem i at nordmenn forsetter med tradisjonene sine. Vi gjør de tingene vi alltid har gjort. Min familie har aldri vært religiøs, vi dro aldri i kirken eller noe, men for meg er julen familietid. Jeg spiser med familien min, vi gir hverandre gaver og setter pris på hverandre, og det har vi gjort hele livet mitt. Skal jeg bare plutselig slutte å feire jul, fordi jeg ikke tror på gud? Jeg har aldri trodd på gud, men jeg er veldig glad for at jeg en gang i året har denne tradisjonen hvor vi alle tilbringer tid sammen uansett hvor i landet vi vanligvis befinner oss. Hvorfor er det være patetisk?

Enig. Jul er mer tradisjon enn religion for de aller fleste. Det er en del av Norges historie. 

Anonymkode: 9bc8d...f8f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I julen feirer både ateister og kristne Jesus' fødsel. Koselig høytid det. 
Pussig nok feirer også mange Jehovas vitner jul. Fra en religion som går å venter på at Jesus skal bli født.
Og muslimer nå også, fordi dem bor i Norge, selv om Jesus ikke har noe plass i deres tro.

Jul handler ikke om religion lengre. Det handler om tradisjon.
Likevel er det Jesus som feires. 

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ateister er noen av de mest fordømmende og hatefulle mennesker jeg møter. 

Anonymkode: 82540...eaa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du avslag hos DPS, så har du det faktisk ikke så ille som du skal ha det til selv. Mange kommer hit på Kg og syter over avslag på avslag, også sier de enten "må jeg virkelig ha selvmordstanker for å få hjelp, må jeg true med å ta livet mitt?". NEI! Da er du en løgner og en snylter og du burde seriøst straffes for å lyve deg til en plass som andre trenger mer enn deg. 

Også har du de som sier "og jeg har selvmordstanker, allikevel så får jeg avslag". Sorry, men så å si alle vil oppleve selvmordstanker en og ofte flere ganger i livet. Grow the fuck up. 
Selvmordstanker og selvmordsforsøk er ikke det samme. Selvmordsforsøk for oppmerksomhet, er ikke det samme som reelle selvmordsforsøk som er.. ekte. 

Du har fått avslag av en god grunn, slutt å syt og godta det. 
Veldig mange blir ganske blind på sin egen situasjon, og vil ofte fremstå som stakkarslig og verre enn de egentlig er.

Får du avslag på grunn av dårlig henvisning så er det ikke det jeg snakker om. Mange fastleger suger i å skrive henvisninger og noen ganger så er det også pasienten selv som ikke gir hele bildet til fastlege. Også syter de over avslag fordi ting er faktisk verre enn det som sto i henvisningen. Det er ikke den gruppen mennesker jeg snakker, men om de som får avslag fordi de er ikke syke nok og det er andre som trenger plassen mer enn dem. 

-------------
Jeg vet ikke helt, jeg forstår jo at folk er forskjellige. Jeg ble psykisk skadet av psykisk vold, mine søsken ble ikke det. Ikke på samme måte som meg (de havnet i rus, ikke jeg)... men jeg klarer ikke å ta voksne folk som syter over mobbing i barndommen. seriøst. Vet det blir litt "Det kunne ha vært verre"-holdning, men det kunne faktisk vært verre og det å bli utsatt for samme oppførsel av foreldre er langt mer skadelig enn at nabogutten mobbet deg. Det kan liksom ikke sammenlignes, og jeg blir direkte såret og tar meg nær når noen sammenligner slike barnslige traumer opp mot ekte alvorlige relasjonstraumer av familie. Disse voksne mobbeofferne vil ofte sette seg i samme bås som de som ble psykisk eller fysisk mishandlet i barndommen av sine egne foreldre. Og det er ikke greit, fordi det er ikke det samme i det hele tatt. Og det er et hån ovenfor de som har alvorlige traumer. Jeg er heldig og er midt på treet og jeg vet at det folk som har blitt mer ødelagt enn meg, fordi de har også opplevd overgrep av nær familie. Jeg vet at det nok det mest alvorlige, det kan egentlig ikke bli noe mer alvorlig enn det tror jeg. Så jeg er ikke en av de mest alvorlige, men jeg er forsatt mer enn disse voksne mobbeofferne. 

Jeg vet at mobbing kan føre til store psykiske skader. Og ja, mange trenger hjelp til å bli bedre. Men å bli bedre, mener og tror jeg, er mye lettere enn når det er snakk om omsorgsspersoner og foreldre som står for traumene. Og at voksne mobbeoffere burde vokse opp og faktisk skjerpe seg litt etter x antall år i terapi, det er på tide å kom seg videre og voks opp. 
Forstår at barn og unge kan slite noe ekstremt, jeg sier ikke det, men at noe sånt henger igjen når du er 40 år og du har gått i terapi i 10 år for det, da burde man faktisk se litt på seg selv og sine egne holdninger. For da tror jeg at du faktisk selv opprettholder traumene, bare for å leke psykisk syk og offer. Problemet er, tror jeg, mangel på.. selvdisiplin? ønske om å bli frisk? latskap? jeg vet ikke hva som går i hodet på de folkene, men at det er et problem der og det er ikke snakk om alvorlige psykiske senskader for å si det slik. Det handler mer om dem som person og deres vilje og styrke.

Som sagt. 
Ja jeg vet og godtar at man kan få senskader av mobbing. Ja det er alvorlig for barn og unge. Men, det er faktisk noe man kan vokse av seg og som man burde kunne vokse av seg ved hjelp av terapi. Mens traumer fra foreldre, det går dypere, sårene sitter inni ryggmargen og det er ofte ikke mulig å bli helt frisk og det er folk som vil slite hele livet sitt. Fordi de skadene de sitter så dypt at det er umulig å fikse de sårene. For slike traumer går så dypt at man kan si at det rokkerer om på hele mennesket helt ned til DNA'et og endrer hjernestrukturen, det er så ødeleggende for barn å få slike traumer fra dag 1, at jeg har ikke ord og det er medisinsk bevist og det går utover utviklingen til små barn som vil få følger for hele livet deres. 
Mens mobbing i barn- og tenårene går mer på det litt mer overfladiske og ja, på selvfølelse, identitet og alt det men ikke i nærheten av så dypt som de andre traumene. 

Så ingen må syte fordi andre har det verre, bortsett fra du som har det mye verre enn andre og de andre må bare vokse opp? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At osteopati, kiropraktikk, akupunktur og naprapati bare er tøv og ikke har noe hold i vitenskapen overhodet. Jeg tenker at folk som betaler for denne typen behandling er naive og mindre intelligente.

Anonymkode: b2dd8...650

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

At osteopati, kiropraktikk, akupunktur og naprapati bare er tøv og ikke har noe hold i vitenskapen overhodet. Jeg tenker at folk som betaler for denne typen behandling er naive og mindre intelligente.

Anonymkode: b2dd8...650

Både og, det er jo samtaleterapi og fysioterapi. Blir litt som å gå til presten istedenfor psykologen. Effekten er jo der, selv om forklaringsmodellen er litt luguber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.10.2019 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Synes nordmenn er sure og materialistiske, og synes det er topp med innvandring som kan løse litt opp i den norske egokulturen der alt handler om å få økt verdien på boligen.

Anonymkode: 79710...5ee

Masseinnvandring vil øke boligprisene... Så folk som ikke vil ha innvandring er mer for flat boligprisvekst enn folk som er for innvandring.

Anonymkode: 6c811...bca

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Juks skrev:

Pussig nok feirer også mange Jehovas vitner jul. Fra en religion som går å venter på at Jesus skal bli født.
Og muslimer nå også, fordi dem bor i Norge, selv om Jesus ikke har noe plass i deres tro.

Sånn som jeg forstår det er Jesus en av mange profeter i islam.

https://snl.no/Jesus_-_innen_islam

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse stønadene til gravide kvinner(alenemor to be) må det bli en stopp på. 

Har de ikke mulighet til å forsørge de så kan barna heller bli adoptert bort. 

En tidligere nabo av meg ønsket kategorisk ikke å bli samboer med kjæresten sin, for da ville hun gå glipp av så mye penger. 

Etter det så har jeg sett ned på alenemødre, sidestiller de som rottene i bakgården.. Sleske og slue,som overhodet ikke ser barnets beste, selv om de hevder det

Anonymkode: b9232...937

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes man skal øke innvandring av folk med utdanning og minske innvandringen av analfabeter.

Analfabeter trenger kanskje mer hjelp fordi de ikke har en fremtid i hjemlandet sitt uansett om det er krig eller fred, men de vil også kreve ekstremt mye mer ressurser enn en innvandrer med utdanning som kommer seg i jobb i landet de bosetter seg i.

Bedre å redde mange enn å redde få. Vi kan redde mange flere med utdannelse og jobb enn vi kan redde tygdede analfabeter. Jeg synes ikke det er greit at folk med utdanning skal nedprioriteres til fordel for analfabeter.

Å rangere mennesker er liksom ikke greit. Og det er vel kanskje mest her min upolitisk korrekte mening ligger. Noen mennesker ER faktisk mer verdt. I kroner og øre iallefall. Og vi må faktisk tenke i kroner og øre, fordi penger ikke vokser på trær og vi er avhengig av å se på regnskapet for å forhindre kollaps.

Derfor mener jeg også at familieinnvandring av analfabeter eller folk som ender opp på trygd er tull og burde stoppes. Vi kan tilby en trygg hverdag for mennesker på flukt og burde bruke pengene våre på det, ikke på mennesker som kommer fra fred og som bare vil ha et mer behagelig liv.

Lett å si her jeg er født i Norge, men... livet er urettferdig og sånn er det bare.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Sånn som jeg forstår det er Jesus en av mange profeter i islam.

https://snl.no/Jesus_-_innen_islam

Haha. Kult, da lærte jeg noe nytt i dag også. Trodde at symbolet og skikkelsen Jesus kun tilhørte Kristendommen. Til ettertanke er jo Jesus også en skikkelse i Jødedommen. Jesus var jødisk. Med andre ord: mange av de religiøse konspirasjonsteoriene og fortellingene har jo basert seg rundt en felles skikkelse i det minste. Kanskje han faktisk da har eksistert, selv om historiene er ulike? Historieforvrengning er ikke et ukjent fenomen så. 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sier jo at jeg ikke har det verre enn andre. 
Jeg sier at det er ikke rett at mobbeofre skal sette seg i samme bås som andre traumeofre, og at de burde ikke syte over noe de skulle ha klart å komme seg utav. At det er ikke så ille som de selv skal ha det til.
Samtidig som at jeg sier at jeg forstår at mobbing vil skade en person, og at mange trenger behandling, men at det også er noe man evner å vokse av seg i den forstand at man får mer kunnskap og livserfaring. På samme måte som at... ta for eksempel, 14 åring, ei i klassen lyver og sier at du har sugd en fyr i klassen (og det er ikke sant) og den 14 åring kan føle at hele verden raser sammen. At det er seriøst verdens undergang. Mens for en oppegående voksen så er samme scenarioet en ikke-sak, noe som er ubetydelig og ikke noe å gråte over. Så på samme måte, så er senskadene etter mobbing kanskje ille for en 18 åring som har kommet seg vekk fra skolen og miljøet (er ofte i ettertid og når man kommer seg vekk at det psykiske blir verre eller reaksjoner dukker opp) så er det veldig ille der og da, men med hjelp og litt mental modning så kan de faktisk bli frisk. Så det at en 40 åring oppfører seg som en umoden 18 åring, er syting. Og de har ihvertfall ikke rett til å sette seg i samme bås som en med ekte alvorlige traumer. Den pasienten igjen, vil slite mye mer og mye lengre, enn mobbeofferet og for dem så er det ofte liten forskjell på 18 og 40 år. Skaden er like stor, problemene er like sterke, traumene sitter like dypt. Mens mobbeofferene burde ha kommet seg videre for lenge siden, fordi deres traumer er faktisk ikke så ille som de skal ha det til. 

Når ble det en konkurranse om å ha det verst? Hva vet du om hva andre har i gått gjennom og føler? Hvilken rett har du til å bagatellisere det og si at de burde skjerpe seg? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juks skrev:

Nei. Jeg feirer ikke at Jesus ble født. Men jeg feirer jul. Nordmenn har feirer på den tiden av året siden før vi ble kristne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...