Gå til innhold

Hva er din mest politisk ukorrekte eller upopulære mening?  


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

Atomkraft er et godt alternativ til fossile energikilder.

Anonymkode: ea1c8...aeb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å jobbe i eldreomsorgen er lavstatus, og blir nok fylt av innvandrere etterhvert

Anonymkode: 50233...e3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er langt bedre omsorgspersoner enn menn, særlig for småbarn. Generelt, finnes selvsagt unntak. 

Anonymkode: 631a7...634

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg feirer ikke jul som en kristen høytid. Har ingen kristne elementer i vår julefeiring. Vår jul har røtter og tradisjoner fra den gamle jòl. I dette klippet kan du se opprinnelsen til alt som ikke har med den kristne jula å gjøre.

 

Anonymkode: f08b0...01c

Når jeg spør er det ingen, absolutt ingen som på stående fot har kunnet forklare hva jol er og hvorfor det feires. De aner ikke, later ikke til å bry seg heller, de liker bare å feire. Selve ordet jol tror jeg alle kjenner til nå, gammel feiring som ble overkjørt av kristendommen osv, men det stopper liksom der for folk flest. Og nei, jeg kommer faktisk ikke til å gidde å sette meg inn i det selv. Hvorfor skal jeg det, når de fleste som påstår å ha et nært nok forhold til å feire dette ikke har gjort det? 

Når det er sagt var ikke dette ment til å være tråd for lange diskusjoner. Noen får opprette en egen tråd om dette var inmari viktig å forsvare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det er slik det er i samfunnet,når alle disse meningene i tråden skal knebles ned for å bli oppfattet som "normal" i hverdagen.

Anonymkode: 727a9...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/9/2019 at 4:42 PM, AnonymBruker said:

Jeans er behagelige, kan godt sovne i jeansen min.

Helt enig!

Anonymkode: 41840...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mye mer redd for at kinesere skal ta over samfunnet enn at muslimer skal gjøre det.

Anonymkode: 37ed8...5b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes damer (ja, det er stort sett alltid damer) som absolutt må kjenne på masse grønnsaker og frukt de ikke kjøper er ekle.

Skjerp dere, eklinger!

Anonymkode: 7a441...0d6

Vi må kjenne på dem for å vite at de er modne, og kjenne og se at de ikke er råtne. 

Anonymkode: 500a4...b09

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Jeg rynker på nesa når foreldre skryter av hvor mange timer de legger ned i den lønnede jobben.   Sett fedre snakke om at de jobber 60-100 arbeidstimer i uka. Det er å skryte av at man knapt ser sine egne barn. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona jobber i barnehage.

Foreldre som leverer barna tidlig på morgenen og henter sent på ettermiddagen. Når de selv har en fridag. Eller f.eks. er arbeidsledige. Til å spy av. Hvorfor få barn når man gjør så godt man kan for å se dem så lite som mulig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 23.47, Solsikke2 skrev:

Jeg mener man burde gå gjennom en omfattende test el lignende for å vise at man er egna til å bli foreldre! Og maks 2 barn per kvinne..

Maks to barn er ikke bæredyktig for samfunnet. 

Anonymkode: b9479...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på disse reglene: 

* Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. Dette inkluderer også voldshandlinger, voldsbruk, voldtekt og lignende. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt for eksempel rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet.

* Krenkende, hetsende, injurierende utsagn, samt trakassering eller trusler.

* Brukerdebatt eller persondebatt. Brukerdebatt er det å diskutere en bruker eller på andre måter legge opp til debatt rundt andre brukere på forumet. Persondebatt er å diskutere en identifiserbar person eller på andre måter legge opp til debatt om andre identifiserbare personer som ikke har valgt å eksponere seg selv. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier, så lenge diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler. Mindreårige har en særlig beskyttelse på Kvinneguiden, og vi tillater heller ikke navn eller kallenavn på barn. Les mer her om regelen.

* Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. 

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens §185, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat.

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Jeg mener at det burde være ulovlig å parkere med fronten først. Dette fordi det er tryggere å rygge inn i et avgrenset område man i stor grad har kontroll på, enn å rygge ut igjen i et stort og uoversiktlig område med mennesker og dyr i fri flyt.

Endret av ByeByeLove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mest politisk ukorrekte mening er at jeg ikke snakker norsk til mine barn selv om det egentlig er morsmålet mitt. Det følte ikke  naturlig å gå tilbake til norsk, og de blir tospråkelige uansett hva jeg velger. Dette provoserer så mye at hver gang jeg nevner det, så har det ført til debatt. 

Ellers kan jeg nevne at jeg ikke liker norsk mat, norsk politikk, norsk kultur, og jeg bor ikke i Norge. 

Anonymkode: 27b12...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mest politisk ukorrekte mening er at jeg ikke snakker norsk til mine barn selv om det egentlig er morsmålet mitt. Det følte ikke  naturlig å gå tilbake til norsk, og de blir tospråkelige uansett hva jeg velger. Dette provoserer så mye at hver gang jeg nevner det, så har det ført til debatt. 

Ellers kan jeg nevne at jeg ikke liker norsk mat, norsk politikk, norsk kultur, og jeg bor ikke i Norge. 

Anonymkode: 27b12...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker mer innvandring, elsker Israel, ser ned på familier med aupair, ser ned på folk som bruker pels, synes amming er mye bedre enn flasking.

Anonymkode: e2ae5...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.10.2019 den 23.49, Maleficenta skrev:

Er ikke max 2 barn normalen i landet her da? Føler det er unntaksvis at noen får flere enn 2

Jeg kjenner knapt tobarns-familier. Kjenner nesten kun folk med 3-6 barn. Eller: Jeg håper dere folk som sier max 1-2 barn hver kvinne er for innvandring, for deres meninger gjør at vi MÅ ta inn utlendinger(gjerne muslimer som får 10 unger per kvinnfolk) for at innbyggertallet ikke skal gå ned.

Anonymkode: 4ff0a...bbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mest politisk ukorrekte mening er at jeg ikke snakker norsk til mine barn selv om det egentlig er morsmålet mitt. 

Anonymkode: 27b12...b1d

Dette er ikke en politisk mening.

Anonymkode: 78620...d8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner bør ikke ha stemmerett (er selv kvinne).

Anonymkode: 450b6...d2c

Kondolerer. 

Anonymkode: b9479...167

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...