Gå til innhold

Hva er din mest politisk ukorrekte eller upopulære mening?  


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsker mer innvandring, elsker Israel, ser ned på familier med aupair, ser ned på folk som bruker pels, synes amming er mye bedre enn flasking.

Anonymkode: e2ae5...ffd

Hvorfor elsker du ikke også Israels stramme innvandringpolitikk, og ønsker det samme for Europa? Er du jøde?

Anonymkode: 450b6...d2c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner bør ikke ha stemmerett (er selv kvinne).

Anonymkode: 450b6...d2c

Vær foreberedt på å bli kalt alt mulig forferdelig nå. Jeg startet nemlig en tråd hvor jeg spurte om hvordan samfunnet hadde sett ut dersom kvinner ikke hadde stemmerett. Ble kalt forræder mot mitt eget kjønn og Eva Braun. Eller først Hitler da, for ingen trodde jeg var dame. For øvrig er jeg ikke helt uenig med deg.

Anonymkode: f08b0...01c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vær foreberedt på å bli kalt alt mulig forferdelig nå. Jeg startet nemlig en tråd hvor jeg spurte om hvordan samfunnet hadde sett ut dersom kvinner ikke hadde stemmerett. Ble kalt forræder mot mitt eget kjønn og Eva Braun. Eller først Hitler da, for ingen trodde jeg var dame. For øvrig er jeg ikke helt uenig med deg.

Anonymkode: f08b0...01c

Kvinner er generelt sett mer naive, lettpåvirkelige, opptatt av status og å innrette seg etter flokken, følge strømmen. De er veldig lette å manipulere, bare bruk nok patos og spill på følelser/skam så har du dem. Hvem følger ikke moten mer slavisk enn kvinner? Hvem smykker seg med de mest riktige og trendy politiske meninger og sko? Jessda, damer. 

Anonymkode: 450b6...d2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær foreberedt på å bli kalt alt mulig forferdelig nå. Jeg startet nemlig en tråd hvor jeg spurte om hvordan samfunnet hadde sett ut dersom kvinner ikke hadde stemmerett. Ble kalt forræder mot mitt eget kjønn og Eva Braun. Eller først Hitler da, for ingen trodde jeg var dame. For øvrig er jeg ikke helt uenig med deg.

Anonymkode: f08b0...01c

Vel, jeg er kvinne også, og kan på en måte se det litt. Kvinner stemmer ofte mer ''empatisk'', og det kan også få konsekvenser. Tenker på ''redde-verden-syndromet''. Det er viktig å være empatisk, men det er også viktig å være realistisk i forhold til hva en kan gjøre.

Anonymkode: 878af...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det politisk korrekte må være at vi må ta vare på naturen og fjerne plast fra vårt forbrukersystem.

Ukorrekte er at vi må være mye mer restriktive med innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er generelt sett mer naive, lettpåvirkelige, opptatt av status og å innrette seg etter flokken, følge strømmen. De er veldig lette å manipulere, bare bruk nok patos og spill på følelser/skam så har du dem. Hvem følger ikke moten mer slavisk enn kvinner? Hvem smykker seg med de mest riktige og trendy politiske meninger og sko? Jessda, damer. 

Anonymkode: 450b6...d2c

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er kvinne også, og kan på en måte se det litt. Kvinner stemmer ofte mer ''empatisk'', og det kan også få konsekvenser. Tenker på ''redde-verden-syndromet''. Det er viktig å være empatisk, men det er også viktig å være realistisk i forhold til hva en kan gjøre.

Anonymkode: 878af...8b2

Nettopp. Og selv om jeg stemmer fornuftig og har satt meg inn i politikk, og ikke bare stemmer på Moxnes "for han er bare sååå kjekk da", så betyr ikke det at de fleste andre kvinner gjør det.

Kvinner tenker mer med følelser (generelt sett, finnes unntak som meg selv) og menn tenker mer logisk og rasjonelt (finnes, igjen, unntak her også, men generelt) (Må påpekes fordi på KG så kommer"jammen jeg er kvinne og jeg tenker ikke sånn", "slutt å dra alle under en kam (som ikke engang er det riktige)osv. hver gang når man generaliserer. Akkurat som folk ikke vet hva en generalisering er)

Anonymkode: f08b0...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen politisk ukorrekt frase jeg likerislam har rett når det gjelder kvinner.

Anonymkode: 450b6...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse klimadagene mener jeg det må insentiver til for å endre adferden samt forbud. 

Flyreiser bør skattes enda hardere (evt en uselgbarkvote PR pers el), cruiseskip bør begrenses langt mere! 

Det bør være tvang på levering og foredling av havfangst lokalt. Å sende fiske og slikt fram og tilbake er totalt idiotisk! 

Arbeidsplasser trumfer IKKE naturen og klima! 

Klær og elektronikk må lages for å skulle vare langt lengre enn dagens kvalitet! Høyere pris: Helt greit! 

Anonymkode: a82b1...66d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort burde være lov helt frem til fosteret er levedyktig utenfor mors mage. 

Jeg håper man ikke finner en kur for alle typer kreft. Jorden er allerede overbefolket, så det er bra det finnes sykdommer som kan tynne ut litt. Jeg mistet min bestemor til kreft, og har hatt flere i nær relasjon som har fått kreft og overlevd. 

Jeg tror religiøse mennesker er mindre intelligent, og at foreldre som døper babyer for at de skal kunne "velge selv senere" er idioter.

Jeg synes sauebønder er grinete gjerrigknarker som sutrer hver gang en ulv tar et lam eller to, i steden for å faktisk ta vare på dyrene sine selv. Unnskyldninger som at det er "for dyrt" å ha gjetere, er bare gjerrigheten som snakker. Om det er for dyrt, så skru opp prisen for kjøttet da. Det vil jo bli kjøpt uansett. Dere sitter med alle kortene her.

Jeg mener basisvarer for generell overlevelse og livskvalitet burde vært mye billigere, eller til og med gratis. 

Jeg synes medisiner man ikke kan leve uten, som insulin o.l. burde være gratis.

Jeg synes dysleksi er en diagnose man får altfor lett. Og folk med dysleksi burde bli flinkere til å øve på å lese/skrive, og ta i mot beskjeder når de får høre at de skriver feil. I steden skylder de på diagnosen sin, og gidder ikke å prøve å lære hvordan ting faktisk skrives. Ja, det er vanskelig, men det er faktisk ikke umulig for noen med dysleksi å lære seg å skrive skikkelig. 

Folk som ikke liker dyr, er rare. Og jeg skulle ønske flere spurte om å få hilse på hunden på tur, sånn at han lærer seg hvordan man hilser på mennesker.

Anonymkode: 3df11...e3a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor elsker du ikke også Israels stramme innvandringpolitikk, og ønsker det samme for Europa? Er du jøde?

Anonymkode: 450b6...d2c

Aldri sagt at jeg elsker politikken, men landet og menneskene. Akkurat som jeg elsker Norge, men er veldig uenig med statsministeren i Norge. 

Anonymkode: e2ae5...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri sagt at jeg elsker politikken, men landet og menneskene. Akkurat som jeg elsker Norge, men er veldig uenig med statsministeren i Norge. 

Anonymkode: e2ae5...ffd

Hvorfor tror du landet og menneskene er som de er? Kanskje fordi de får bestemme selv over hvem de skal ta inn og fordi de de stor grad er et særdeles homogent samfunn?

Kan ikke tvinge Israel til å ta imot flyktninger vet du, for du vet, andre verdenskrig og sånt. Jødene må ha sitt eget land.
(men ingen andre kan ha det da, det er rasistisk)

Anonymkode: f08b0...01c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er generelt sett mer naive, lettpåvirkelige, opptatt av status og å innrette seg etter flokken, følge strømmen. De er veldig lette å manipulere, bare bruk nok patos og spill på følelser/skam så har du dem. Hvem følger ikke moten mer slavisk enn kvinner? Hvem smykker seg med de mest riktige og trendy politiske meninger og sko? Jessda, damer. 

Anonymkode: 450b6...d2c

Jeg opplever at menn er mer opptatt av status, penger og makt. Mennesker generelt innretter seg etter flokken og følger strømmen. Bare se på ulik forskning gjort på det temaet. 
 
Både unge kvinner og menn er opptatt av trender. Det var nok annerledes for noen generasjoner siden. 

De som smykker seg med de mest trendy politiske meninger må være kvinner og menn med et veldig fokus på miljø. 
 

 

 

Anonymkode: b88a2...e93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greta Thunbergs foreldre utsetter henne for omsorgssvikt.

Anonymkode: 5d21b...16f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du landet og menneskene er som de er? Kanskje fordi de får bestemme selv over hvem de skal ta inn og fordi de de stor grad er et særdeles homogent samfunn?

Kan ikke tvinge Israel til å ta imot flyktninger vet du, for du vet, andre verdenskrig og sånt. Jødene må ha sitt eget land.
(men ingen andre kan ha det da, det er rasistisk)

Anonymkode: f08b0...01c

 

images.jpeg

3c4cad9234e28359b01cee7a0d5b1932559ad86c.jpeg

Anonymkode: 450b6...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et hån mot svært mange, at influencere tjener alt for mye penger på å være fake på nett. Det er et hån for lærere, sykepleiere, politi, brannvesen og alle som gjør Norge til et bedre sted. Burde ikke være lov for influencere å tjene så mye som de gjør. 

Anonymkode: 9bc8d...f8f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner bør ikke ha stemmerett (er selv kvinne).

Anonymkode: 450b6...d2c

Hvorfor?

Anonymkode: 565f3...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du landet og menneskene er som de er? Kanskje fordi de får bestemme selv over hvem de skal ta inn og fordi de de stor grad er et særdeles homogent samfunn?

Kan ikke tvinge Israel til å ta imot flyktninger vet du, for du vet, andre verdenskrig og sånt. Jødene må ha sitt eget land.
(men ingen andre kan ha det da, det er rasistisk)

Anonymkode: f08b0...01c

Homogent samfunn? Spesielt. De fleste jøder som bor her i Israel er fra Frankrike, Marokko, Irak, Russland, Etiopia, Tyskland osv. I tillegg veldig mange fra Filippinene og andre asiatiske land. Så jeg er usikker på hva homogent betyr for deg, men min definisjon på homogent samfunn er ikke Israel hvertfall. 

ellers vet jeg ikke helt hva du sikter til. Jeg synes Israel er et fantastisk land å være i, men å bo her på permanent basis er ikke fristende. Blant annet pga en politikk jeg er helt uenig i.

Og ja, jeg er jøde. Så totalt inhabil. Og hele poenget med tråden var jo nettopp å si min upolitisk korrekte mening. Men hvis man skal få sleng dårlig skjult kritikk så mister tråden litt hele sitt poeng, eller?

Anonymkode: e2ae5...ffd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homogent samfunn? Spesielt. De fleste jøder som bor her i Israel er fra Frankrike, Marokko, Irak, Russland, Etiopia, Tyskland osv. I tillegg veldig mange fra Filippinene og andre asiatiske land. Så jeg er usikker på hva homogent betyr for deg, men min definisjon på homogent samfunn er ikke Israel hvertfall. 

ellers vet jeg ikke helt hva du sikter til. Jeg synes Israel er et fantastisk land å være i, men å bo her på permanent basis er ikke fristende. Blant annet pga en politikk jeg er helt uenig i.

Og ja, jeg er jøde. Så totalt inhabil. Og hele poenget med tråden var jo nettopp å si min upolitisk korrekte mening. Men hvis man skal få sleng dårlig skjult kritikk så mister tråden litt hele sitt poeng, eller?

Anonymkode: e2ae5...ffd

Homogent som i at de fleste der er jøder. Er du jødisk så kan du flytte til Israel uansett hvor du er fra i verden. Jødene vil alltid ha sitt eget land. Ingen andre har den rettigheten, eller godet om du vil, lenger. 
At du som jøde vil ha et eget land kun for jøder er jo helt naturlig, akkurat som jeg vil ha landet mitt for nordmenn, men noen få unntak av utlendinger. Det er ikke kritikk av deg, personlig. Mer verdenseliten og de politisk korrekte.

Anonymkode: f08b0...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommer nok mange til reagere på, men jeg mener det helt og fullt: Det er kun ok å gifte seg mer enn en gang dersom ektefellen dør, og det er kun ok å få barn med en mann/kvinne med mindre ektefelle/samboer/partner dør.

 

 

 

Anonymkode: c24fc...fbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kommer nok mange til reagere på, men jeg mener det helt og fullt: Det er kun ok å gifte seg mer enn en gang dersom ektefellen dør, og det er kun ok å få barn med en mann/kvinne med mindre ektefelle/samboer/partner dør.

 

 

 

Anonymkode: c24fc...fbd

Mer enn*

Anonymkode: c24fc...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...