Gå til innhold

Hva er din mest politisk ukorrekte eller upopulære mening?  


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

Gjest 007_008_007
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de har gjort det som i mine (og de fleste andres) øyne er forkastelige handlinger. De har likevel «bare» et annet syn på, eller et annet forhold til rett og galt enn de fleste andre. Det er mye mennesker har gjort tidligere, som i dag ville blitt sett på som grusomt. F.eks så giftet jo Muhammad seg med en 9 år gammel jente, og mange menn i vikingtiden hadde ikke særlig store problemer med å drepe hverandre. Hva som anses som rett og galt endrer seg hele tiden, noe som gjør at ondskap ikke eksisterer. Det er bare et begrep mennesker har konstruert. 

Anonymkode: 935bb...4e2

Gandhi giftet seg i 12 års alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få barn er ikke en menneskerett.

Folk som ønsker å få barn må først gjennom egnethetstest før de kan prøve. Altfor mange barn blir skadet av foreldres egoisme og dumskap.

Kanskje ikke mulig å få til i praksis, men kvinner som bevisst lurer en mann til farskap i form av «glemt p-pille», bør få straff.

Anonymkode: 4c716...75d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Cleopatra. skrev:

At de som ikke vil være organdonor, havner bakerst i køen om de selv skulle trenge organer.

Skulle heller vært slik at man automatisk var donor, men at man måtte melde seg ut om man ikke ønsket å være det.

Jeg synes ikke det burde være en selvfølge at folk VIL ta imot fremmede organer heller. Jeg vil ikke det. Funker ikke de jeg har så la meg dø! 

Anonymkode: 1841a...93e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Norge er i ferd med å bli styrt av staten. Vi tør nesten ikke være oss selv lenger. Barn skal i bhg fra de er ett år, mor og far må jobbe. Man skal ha det slik og slik. Man skal også mene slik og slik. Ingen tør leve slik de egentlig ønsker å leve og lurer seg selv til å tro de enten er lykkelige eller vil bli det når de har oppnådd det de tror de trenger som "alle andre" har.

Anonymkode: 8a33b...2c3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym, ettersom jeg tror det er den mest politisk ukorrekte meningen jeg har:

Jeg synes ikke voldtekt er så ille som alle skal ha det til, og mener denne holdningen om at voldtekt er det verste i verden kommer av at vi som samfunn ubevisst mener en kvinnes verdi handler om seksualiteten hennes. Jeg mener den stakkarsliggjøringen og offermentaliteten vi som samfunn har overfor voldtatte er med på å gjøre situasjonen verre for de som har blitt utsatt for det. Ikke lett å komme seg etter en voldtekt når hele samfunnet mener livet ditt er ødelagt.

Misforstå meg rett, voldtekt er ikke bra, men jeg synes ikke det er det verste man kan gjøre mot et annet menneske, slik de fleste ser ut til å mene. Jeg synes det er på linje med all annen vold. Grov voldtekt er på lik linje med annen grov vold. Jeg har blitt voldtatt selv, og livet mitt ble ikke ødelagt av den grunn. Tenker sjelden på det i dag.

Anonymkode: 03781...648

Jeg har ikke tenkt på dette, men må faktisk si meg litt enig. Jeg har selv opplevd det som kan kalles voldtekt. Men mer en daterape (ikke overfallsvoldtekt som er værre i seg selv pga volden). I tillegg er jeg vokst opp i et hjem med mye psykisk vold og en omsorgsperson som nok lider av en eller flere personlighetsforstyrrelser. Dette har satt dype spor i meg. Voldtekten derimot var ubehagelig, og ute av sinn ikke lenge etter.

Anonymkode: 8a33b...2c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym, ettersom jeg tror det er den mest politisk ukorrekte meningen jeg har:

Jeg synes ikke voldtekt er så ille som alle skal ha det til, og mener denne holdningen om at voldtekt er det verste i verden kommer av at vi som samfunn ubevisst mener en kvinnes verdi handler om seksualiteten hennes. Jeg mener den stakkarsliggjøringen og offermentaliteten vi som samfunn har overfor voldtatte er med på å gjøre situasjonen verre for de som har blitt utsatt for det. Ikke lett å komme seg etter en voldtekt når hele samfunnet mener livet ditt er ødelagt.

Misforstå meg rett, voldtekt er ikke bra, men jeg synes ikke det er det verste man kan gjøre mot et annet menneske, slik de fleste ser ut til å mene. Jeg synes det er på linje med all annen vold. Grov voldtekt er på lik linje med annen grov vold. Jeg har blitt voldtatt selv, og livet mitt ble ikke ødelagt av den grunn. Tenker sjelden på det i dag.

Anonymkode: 03781...648

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt på dette, men må faktisk si meg litt enig. Jeg har selv opplevd det som kan kalles voldtekt. Men mer en daterape (ikke overfallsvoldtekt som er værre i seg selv pga volden). I tillegg er jeg vokst opp i et hjem med mye psykisk vold og en omsorgsperson som nok lider av en eller flere personlighetsforstyrrelser. Dette har satt dype spor i meg. Voldtekten derimot var ubehagelig, og ute av sinn ikke lenge etter.

Anonymkode: 8a33b...2c3

Helt enig. Det handler om innstillingen til deg selv. Skal du se på deg selv som et offer for voldtekt hele livet? 

Anonymkode: fbf66...dcd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at alle som har bidratt til å vanne ut metoo-bevegelsen, er idioter.

Jeg synes at alle som har bidratt til å gjøre feminismen om til en -isme som ikke lenger handler om likestilling, er idioter.

Jeg synes miljøbevegelsen slik den fremstår i dag, er helt på bærtur, og håper at de andre partiene snart kan vise befolkningen at det finnes andre måter å tenke klodevennlig på enn den sykt irriterende grønnsosialismen som foreløpig regjerer.

Anonymkode: b3b73...da6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosetelys skrev:

Fordi jeg syns ikke det. Det er veldig mange av barna som sliter med identiteten og identitetsfølelsen sin i større grad enn norskadopterte. Jeg kjenner flere utenlandsadopterte som sliter med å høre til, hvem de er, hvorfor er de her osv. Norskadopterte sliter ikke med de samme følelsene i samme grad. Det blir veldig synlig at man er adoptert når man ikke ser ut som resten av familien. 

Ja, de hadde sikkert hatt det mye bedre om de vokste opp i et barnehjem i et fattig land... 

Dessuten, barn som blir adoptert fra. f.eks Øst-Europa og i noen tilfeller Sør-Amerika, kan jo se ganske "norske" ut. 

Og mange får jo barn på tvers av "rasegrensene", så det er jo ikke alle biologiske barn som ser ut som resten av familien heller... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det burde være en selvfølge at folk VIL ta imot fremmede organer heller. Jeg vil ikke det. Funker ikke de jeg har så la meg dø! 

Anonymkode: 1841a...93e

Det er jo en annen sak. Innlegget mitt handler jo om de som ikke ønsker å være donor :) Man trenger ikke organene sine når man ikke lever lenger, så hvorfor ikke redde liv.

Endret av Cleopatra.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Helt enig. Det handler om innstillingen til deg selv. Skal du se på deg selv som et offer for voldtekt hele livet? 

Anonymkode: fbf66...dcd

For noen er voldtekt det verste som kan skje. Det er en brutalt skremmende opplevelse som kan gi følelse av å være i livsfare. Og den følelsen, den sitter i kroppen. Mange utvikler ptsd og sliter med dødsangst i etterkant. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hubbie skrev:

For noen er voldtekt det verste som kan skje. Det er en brutalt skremmende opplevelse som kan gi følelse av å være i livsfare. Og den følelsen, den sitter i kroppen. Mange utvikler ptsd og sliter med dødsangst i etterkant. 

Slike følelser kan man få av mange ulike hendelser. Det handler ikke først og fremst om individers følelser. For min del handler det mest om samfunnets holdninger til voldtekt - det er liksom opplest og vedtatt at det er det verste i verden og nå er både kroppen og livet ditt ødelagt, du er et offer. Når man blir møtt med slik stakkarsliggjøring fra alle rundt seg, er det jo ikke rart man ikke kommer seg videre, heller. 

Fra et objektivt ståsted (om mennesker generelt, ikke om deg spesielt) mener jeg at å bli voldtatt ikke er verre enn å bli banka opp eller mobba. 

Anonymkode: 03781...648

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike følelser kan man få av mange ulike hendelser. Det handler ikke først og fremst om individers følelser. For min del handler det mest om samfunnets holdninger til voldtekt - det er liksom opplest og vedtatt at det er det verste i verden og nå er både kroppen og livet ditt ødelagt, du er et offer. Når man blir møtt med slik stakkarsliggjøring fra alle rundt seg, er det jo ikke rart man ikke kommer seg videre, heller. 

Fra et objektivt ståsted (om mennesker generelt, ikke om deg spesielt) mener jeg at å bli voldtatt ikke er verre enn å bli banka opp eller mobba. 

Anonymkode: 03781...648

Jeg er ikke enig i hvordan du objektivt ser på det. 

Objektivt er ikke å få stikki noe inn i kroppen mot sin vilje likt som å bli banka opp. 

Anonymkode: b9479...167

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da klarer du ikke å ta imot heller hvis du skulle trenge blod eller organer, og du er derfor unnskyldt.

Anonymkode: ed73c...8e5

Tull. Hvis jeg skulle trenge blodoverføring vil jeg være så bortreist at jeg ikke merker noe til den sprøyte. 

Og jeg skrev jo at jeg er organdonor, så du får trekke tilbake det med organer. 

Anonymkode: 773b3...7ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg overhodet ikke forstår hvorfor folk spiser seg smellfeite og at jeg overhodet ikke syns synd på dem!

Anonymkode: 3fadc...0ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym, ettersom jeg tror det er den mest politisk ukorrekte meningen jeg har:

Jeg synes ikke voldtekt er så ille som alle skal ha det til, og mener denne holdningen om at voldtekt er det verste i verden kommer av at vi som samfunn ubevisst mener en kvinnes verdi handler om seksualiteten hennes. Jeg mener den stakkarsliggjøringen og offermentaliteten vi som samfunn har overfor voldtatte er med på å gjøre situasjonen verre for de som har blitt utsatt for det. Ikke lett å komme seg etter en voldtekt når hele samfunnet mener livet ditt er ødelagt.

Misforstå meg rett, voldtekt er ikke bra, men jeg synes ikke det er det verste man kan gjøre mot et annet menneske, slik de fleste ser ut til å mene. Jeg synes det er på linje med all annen vold. Grov voldtekt er på lik linje med annen grov vold. Jeg har blitt voldtatt selv, og livet mitt ble ikke ødelagt av den grunn. Tenker sjelden på det i dag.

Anonymkode: 03781...648

Hva er da det verste?

Anonymkode: 93a03...408

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Jeg hater globalisme og tror at det muligens er riktig det som står i Bibelen og at anti krist da vil komme og forføre  oss alle sammen. Jeg er ikke spesielt religiøs, men etter Greta t,  globalisme , Europas fall med innvandring og ikke minst forakt for kristendommen , vår kultur og umoral så til de grader, så må jeg innrømme at jeg ikke kan utelukke det

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
På 9.10.2019 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Synes nordmenn er sure og materialistiske, og synes det er topp med innvandring som kan løse litt opp i den norske egokulturen der alt handler om å få økt verdien på boligen.

Anonymkode: 79710...5ee

Og innvandrere bringer med seg fredens religion .dette ser vi eksempler på i Malmø hvor en ikke kommer inn med en sykebil en gang. Jeg lurer på om du dum eller bare litt naiv og uopplyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mest ukorrekte "mening" må vel være at jeg ikke greier å opparbeide meg så voldsomt mye meninger eller stor interesse for politikk overhodet....Det er sjelden jeg leser noe av det. Det som skjer, det skjer.

Klikket meg inn på en artikkel om Trump i dag da, det er noe jeg sjelden gjør.

Anonymkode: 94742...158

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...