Gå til innhold

Barnevernsaker i media. Opplyser om offentlig omsorgssvikt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Snaskesnusken said:

Hun risikerte ingenting? Hva sier personvernloven? 
 

Innlegget ditt er videre preget av manglende forståelse av norsk lov. Pinlig..

Jo, hun risikerte ingenting. Om jeg ikke har rett, vennligst send meg referanse til loven hvor det står hvilken straff fortjente hun. Fordi 

16 hours ago, Snaskesnusken said:

Du skjønner ikke personvernloven.. 

-- det stemmer! Og jeg vil gjerne vite mer, spesielt det som gjelder lovbestemte straffer.

Anonymkode: 7dba6...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.10.2019 den 1.12, Snaskesnusken skrev:

Nei, ungdommen ble ikke mishandlet. Hun delte sensitiv informasjon om andre mennesker mot deres vilje på Internett. Det er straffbart! 

Kanskje det hadde vært bedre at hun ble satt i fengsel :ironi:

Hun begikk lovbrudd og hadde hun blitt anmeldt og kommet i fengsel, hadde jo dette kommet på rullebladet henne. Det er visst bedre for antibarneverns-menneskene.

Anonymkode: 88f96...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hadde vært bedre at hun ble satt i fengsel :ironi:

Hun begikk lovbrudd og hadde hun blitt anmeldt og kommet i fengsel, hadde jo dette kommet på rullebladet henne. Det er visst bedre for antibarneverns-menneskene.

Anonymkode: 88f96...51c

Det er jo det jeg stiller spørsmål om her inne. Hadde fengsel vært bedre? Det er jo åpenbart at alt enkelte i denne tråden tror at det er lov å dele sensitiv informasjon om andre mennesker. Personvernloven, hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, hun risikerte ingenting. Om jeg ikke har rett, vennligst send meg referanse til loven hvor det står hvilken straff fortjente hun. Fordi 

-- det stemmer! Og jeg vil gjerne vite mer, spesielt det som gjelder lovbestemte straffer.

Anonymkode: 7dba6...16f

Dette blir for dumt, å dele informasjon om andre på Internett er ikke lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 267. Krenkelse av privatlivets fred

Den som gjennom offentlig meddelelse krenker privatlivets fred, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Anonymkode: e860e...f55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å uttale seg når en ikke kjenner hele saken. Ofte kan ungdommen være så skadet at det er gjort tiltak som dette for å hjelpe ungdommen. Vet for lite om det til å kunne uttale meg. 

Denne jenta skulle nok hatt hjelp mange år før det endre slik. Er hun til fare for seg selv eller samfunnet? 

Trist! 

Anonymkode: e3254...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2581429965284243&id=535078393252754

 

Mer fakta rundt selve saken👍 

Anonymkode: d0b69...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kommenter sjelden i slike tråder. Men vet dere at svært mange barn som blir akuttplassert i barnevernet, allerede er så skada på grunn av omsorgssvikt i hjemmet, at de sjelden blir fullstendig rehabilitert til tross for gode fosterhjem? Så jeg tenker det er veldig feil å si at det er barnevernet sin skyld at barn/ ungdom/ voksne tar livet sitt. Det er heller ikke barnevernet sin feil at de havner utpå, eller tar valg i livet som påvirker fysisk eller psykisk helse - relasjonsskaden skjedde som regel i hjemmet. 

Barnevernet akuttplasserer ikke barn fra mor og far uten at det er fare for liv og helse. Slike vedtak er strengt hjemlet i lovverket, og er siste utvei. Det innebærer i de fleste tilfeller at foreldre ikke er veiledbare, til tross for at mange tiltak har vært utprøvd før barnevernet må ta barna ut av hjemmet. 

Jag sier ikke at barnevernsforeldre med akuttplasserte barn er dårlige mennesker, men de har ofte en nedsatt evne til å mentalisere ungene sine, og de ser seg selv innenfra: Typ alt er andres feil (...). Jag skulle dog ønske at oppfølgingen av barnevernsforeldre var bedre, de har fortsatt behov for veiledning etter at barna er fjernet. 

Anonymkode: f20d5...839

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok?

F13D3E91-5A15-436D-AECE-985D756540FB.jpeg

Anonymkode: ad37b...803

Logg deg inn på facebook og prøv igjenn😊👍

Mange saker har skjulte sider, slik som denne

Anonymkode: d0b69...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logg deg inn på facebook og prøv igjenn😊👍

Mange saker har skjulte sider, slik som denne

Anonymkode: d0b69...8d4

Tviler, brudd på personvernet til eget barn for å vise frem sin egen gode omsorgsevne sier meg noe helt annet.

Anonymkode: ad37b...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler, brudd på personvernet til eget barn for å vise frem sin egen gode omsorgsevne sier meg noe helt annet.

Anonymkode: ad37b...803

Om du sjekker ut linken så ser du at denne moren forsatt er ekstrem på nettet, samtidig som hun har drevet med dop👍😉 derfor jeg postet denne

Anonymkode: d0b69...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du sjekker ut linken så ser du at denne moren forsatt er ekstrem på nettet, samtidig som hun har drevet med dop👍😉 derfor jeg postet denne

Anonymkode: d0b69...8d4

Såpass 🤔 

Anonymkode: ad37b...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såpass 🤔 

Anonymkode: ad37b...803

Jepp:/ hun fortsetter å henge ut andre sine barn også. Denne moren fortjener virkelig fengselstraff! Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor ingen griper inn.

Anonymkode: d0b69...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kunne jo ha tatt fra henne teknologisk utstyr, jeg skjønner at hun synes det var drøyt å bli flyttet alene ut i helvete. Det er ingen varme eller kjærlighet over det. Tenåringer skal bli voksen i et hjem, ikke i en institusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du sjekker ut linken så ser du at denne moren forsatt er ekstrem på nettet, samtidig som hun har drevet med dop👍😉 derfor jeg postet denne

Anonymkode: d0b69...8d4

"Ekstrem"? Hvordan er denne moren ekstrem? 

Anonymkode: 76c49...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp:/ hun fortsetter å henge ut andre sine barn også. Denne moren fortjener virkelig fengselstraff! Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor ingen griper inn.

Anonymkode: d0b69...8d4

Fengselstraff? For hva? For å skrive om barnevernssaker på nettet?

Anonymkode: 76c49...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fengselstraff? For hva? For å skrive om barnevernssaker på nettet?

Anonymkode: 76c49...54b

Du får lese linken til nrk lengre opp i tråden.

Anonymkode: e860e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...