Gå til innhold

Derfor ruser jeg meg Mamma!

waco

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Humlen¤

Uvitende unge må en dag läre. Og for å läre må man ha noen som kan läre bort. Slik er det. Og ikke alt er verdt en selvopplevelse.

Attityder og normer kan hjelpe fremtidige narkomane til å få et annet perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Ikke for å si noe, men periodene jeg røyker oftere i, går jeg opp 2 karakterer på skolen. Så jeg vil ikke si du blir dum av det. Gullfiskhukommelse? Ja. Tidlig kommer jeg meg opp og på skolen kommer jeg meg, og en fremtid har jeg, så jeg skjønner ikke hva alt stresset er (nå må sant sies at det ikke er så ekstremt ellers som det har vært de to siste ukene, trenger å roe litt ned nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha kontrollen over meg selv' date=' og så kan man diskutere om det er godt eller dårlig i det lange løp å ha fullstendig kontroll.[/quote']

Du høres ut som et godt menneske Porselen, du ønsker nemlig ikke å straffe mennesker som ruser seg ulikt deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja - Hjernen din er skadet for alltid. Selv om du ikke er påvirket NÅ, vil alle dine syke vrangforestilinger väre innprentet i hodet ditt. For ALLTID.

Er det derfor dere ønsker å straffe meg? Fordi hjernen min er skadet?

Hallo, hvor mange ganger skal jeg si det?

Jeg ruser meg på livet! Når dere drar på byen for å ruse dere på alkohol, ruser jeg meg heller på menneskene jeg møter, - tror dere jeg er en innesluttet fjomp som ikke er meg selv når jeg ikke ruser meg?? Tullinger og småhøner må jeg nesten kalle dere, her driver dere å personsjikanerer meg bare fordi at jeg heller vil ruse meg på forelskelser, illusjoner, cannabis, livet og leken, - DEBATTEN er rus for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOOOOOXY!!!

Jeg bruker IKKE amfetamin! Jeg bruker IKKE heroin, -

ALLIKEVEL vil jeg hjelpe amfetaminbrukere og heroinbrukere, - MEN IKKE MED INNESPERRING!

Så SLUTT å påpek at jeg bruker pepper hele tiden!

Tenk om jeg skal kalle deg anorexiaoffer bare fordi du ikke hadde lyst på dessert en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Er det derfor dere ønsker å straffe meg? Fordi hjernen min er skadet?

Hallo, hvor mange ganger skal jeg si det?

Jeg ruser meg på livet! Når dere drar på byen for å ruse dere på alkohol, ruser jeg meg heller på menneskene jeg møter, - tror dere jeg er en innesluttet fjomp som ikke er meg selv når jeg ikke ruser meg?? Tullinger og småhøner må jeg nesten kalle dere, her driver dere å personsjikanerer meg bare fordi at jeg heller vil ruse meg på forelskelser, illusjoner, cannabis, livet og leken, - DEBATTEN er rus for meg...

Nå er du irrasjonell igjen.

Om du leser det jeg har skrevet og setter det i sammenhengen der det skal väre - så ser du at det er ikke det jeg sier; At du må straffes for at hjernen din er skadet.

Jeg synes du gjör det betydelig vanskligere for deg selv enn det det behöver å väre.

Du! Tror ikke noen andre ruser seg på LIVET! Kjärligheten og en mongo-tur på byen?? Tror du det igjen bare er DU som sitter på klokheten og visdommen? DU som fullt helt nyter mens andre skuer?

Da du innser hvor du selv umotivert plasserer ditt intellekt i forhold til resten av menneskeheten, så oppdager en dag at du er for kul/smart/ for å omgås andre enn deg selv.

Det er vel kjedelig ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine

De "verste" rusmisbrukerne er vel de som driter seg ut hvert år på julebordet og aldri lærer seg måtehold og som samtidig rakker ned på andre for å hevde seg selv og forsvare sin egen rus og handlemåte...

...

Nettopp!

Slike som dette kan irritere vettet av meg, men mennesker som Waco, som sitter stille med hodet fullt av lykkerus, bryr jeg meg overhodet ikke om.

Så lenge straff og behandlingsmetoder blir utformet av nykterister, kommer de aldri til å fungere - rett og slett fordi de aldri vil forstå...

Syns innlegget ditt var bra, Waco - du setterde riktige ordene på det som mange i dette landet tenker og føler.

......en liten digresjon.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
:hoho:

I know, var ikke den kommentaren herlig naiv og sånn passe Forrest Gump? Gi dem en klem. Det får dem ut av psykosen fortere enn svint.

er så gøy når folk forstår bruk av billedbruk, forenkling, metaforer eller allegorier, det gjør diskusjonen så myk, smidig og full av respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attityder og normer kan hjelpe fremtidige narkomane til å få et annet perspektiv.

Du mener vel utstrakt bruk av urinprøver, angivertelefoner og ransakelser,..... Stakkars fremtidens mennesker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så gøy når folk forstår bruk av billedbruk, forenkling, metaforer eller allegorier, det gjør diskusjonen så myk, smidig og full av respekt.

Tilgi dem, de vet ikke hva de gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Og ja - Hjernen din er skadet for alltid. Selv om du ikke er påvirket NÅ, vil alle dine syke vrangforestilinger väre innprentet i hodet ditt. For ALLTID.

Jeg er utrolig interessert i hjerne og atferd, neurobiologi med sine synapser og neurotransmittere, helt seriøst, har du noe empiri å linke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jødene så da de ankom Auzwicht, var over inngangen hvor det sto skrevet; Arbeit Geben Freiheit , arbeid gir frihet.

Feil; det sto (og står); ARBEIT MACHT FREI.

Ædda bædda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hva er egentlig en myk og smidig diskusjon? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du er inne på noe her ja - straffen kommer på grunn av konsekvensene, ikke av en tilfeldig rettet innebygd hevngjerrighet. .

Siden du er imot at folk ikke tar konsekvensene av sine handlinger, mener du f eks at angrepillen burde forbyes, slik at jenter slutter å ha angrefull sex.....?

burde f eks mennesker som har på seg for lite klær og dermed får influensa få hjelp?

burde mennesker som får selvforskyldt diabetes få insulin, hvorfor, - hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- så ser du at det er ikke det jeg sier; At du må straffes for at hjernen din er skadet.

Du sier jo at narkotika skader hjernen, og dermed må man straffe narkomane så de ikke skader hjernen sin.

Poenget mitt er at man blir mer skadet av at andre mennesker skal definere hva som er best for en selv.

tenk om jeg skulle bestemme hva du skal spise til frokost eller hva slags ronkefantasi du tenner best på...!

Cannabis, koffein og nikotin, hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

:ler:

det er derfor jeg kan være så besserwisser, fordi jeg verken røyker eller drikker kaffe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingen cannabisbrukere som liker nikotin og koffein (kaffe), - de nevnte midlene smaker så smakløst når man er stein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

:o

sier du jeg bruker cannabis!?

:ler:

:klem: Du er søt du, waco, skulle tro skråblikk-forumet var laget ene og alene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest women

Det virker jo ikke som om waco ruser seg i særlig grad da, siden han skriver innlegg på en fredag sent på kveld. Eller hva?

Kanskje han kun har tenkt pule par tre stykker bortsett fra par tre her...og kg er en fin plass til sjekke damer på. Det har han fortalt meg, jeg er hans mor og han fortellre meg alt.

Han ruser seg forøvrig svært lite i for hold til resten av befolkningen.

Så les mellom linjene- og ikke tro meg.

Men det jeg vet det vet jeg.

Takk for oppmerksomheten.

"en mor"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

jeg skjønner heller ikke hva som er poenget i å straffe folk som ruser seg!! Det forandrer jo ikke noe! tvert om!

Og milde da, som om ikke det er mer alvorlige ting å henge seg opp i! la nå folk få ruse seg i fred sier nå jeg!

Nå er det ikke slik at alle som er påvirket av rus finner ut at de skal rævkjøre i trafikken! der er det nok alkoholen som har mesteparten av skylden gitt!

Og folk som ikke har prøvd rus, men er veldig imot det, de vet ikke alltid hva de snakker om...

Jeg sier ikke at alle skal få gå rundt og røyke seg stein hver dag blablabla, for det hadde blitt et evig mas! men jeg ser ikke helt logikken i at jeg f.eks skulle blitt sperra inne fordi jeg røykte hasj en gang i måneden, for det eneste folk ville oppnådd med det var at jeg skjulte meg bedre neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...