AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #61 Del Skrevet 24. september 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er at det er vanskelig å tilberede vegetarmat naturlig! Naturlig måltider fra naturen: Pølse: En pølse er på en måte en omvendt gris. Man vrenger grisen med tarmen utenpå, flesket inni. Så det gir mening Burger: Burger også, kvernet ku med skivet gris oppå, vegetarmat over og under. Gir også mening. Anonymkode: fa31a...0f5 Det som også er naturlig er å logge på KG og lese sånt som dette, ingenting overrasker meg her lenger. Anonymkode: ca028...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 24. september 2019 #62 Del Skrevet 24. september 2019 På 19.9.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev: Det er også helt uholdbart at veganere legger sin veganske livsstil over på oss kjøttetere. Start en skremmende undergrunn-organisasjon med folk som spiser veganere. Det kan på sikt få folk til å tenke seg om to ganger før de blir veganere. Men gjør det diskre. For det vil i nesten alle tilfeller være ulovlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #63 Del Skrevet 24. september 2019 Jeg har ikke noe problem med normale veganere. Det er de som absolutt skal prakke livsstilen på alle, og hater alle som spiser kjøtt som er slitsomme. De kan trykke i seg hva de vil for min del, men jeg føler meg berettiget til å spise det jeg selv vil. Anonymkode: c5d55...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #64 Del Skrevet 24. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe problem med normale veganere. Det er de som absolutt skal prakke livsstilen på alle, og hater alle som spiser kjøtt som er slitsomme. De kan trykke i seg hva de vil for min del, men jeg føler meg berettiget til å spise det jeg selv vil. Anonymkode: c5d55...0d7 Det skal du få lov til å mene. Men for å være ærlig synes jeg selv at jeg hører mest syting fra kjøttetere enn motsatt. Anonymkode: a4ce5...882 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #65 Del Skrevet 24. september 2019 Folk må få spise det dem selv vil, uten at andre skal kommentere... Forstår veldig godt at man blir lei enkelte veganere som legger ut veganer quotes på instagram og facebook hver dag, og har "veganer" i bioen sin. Og som sier at kjøttetere er mordere osv... Forstår også veldig godt at veganere blir lei av alt etere som maser i et sett at man MÅÅ ha kjøtt osv, og skal drive å blande seg inn i at det er usunt og være veganer... Heldigvis er ikke flertallet slik som noen av beskrivelsene over, men jeg må si at slike personer skaper et skille mellom veganere og alt etere. Det hadde vært så mye enklere om alle bare hadde akseptert hverandres valg! Er selv vegetarianer, og snakker så og si aldri om det, med mindre noen spør meg om hvordan det er. Jeg kan fint sitte rundt folk som spiser kjøtt uten å bry meg, akkurat som de jeg spiser lunsj med ikke bryr seg om hva jeg spiser. Anonymkode: ffdce...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #66 Del Skrevet 24. september 2019 På 19.9.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev: Kan vi alle tenke litt godt gjennom dette med å være "veganer". De fleste innenfor denne gruppen tror selv de er så sunne. Til middag spiser de mat som er en direkte replika av kjøtt. De spiser bønnepølser (formet som kjøttpølser) erteburger (formet som burger), det jeg tenker er rett og slett at skal du virkelig være veganer må du klare holde deg til det naturen naturlig skaper, det finnes ikke noe naturlig ved disse fabrikkerte ferdig produktene som er til salgs i butikkene nå. Har de egentlig sjekket hva maten de spiser inneholder? Det er jo bare svada! Det er også helt uholdbart at veganere legger sin veganske livsstil over på oss kjøttetere. Jeg ønsker å spise kjøttet mitt i fred uten gnål fra disse. Jeg mener i tillegg det er på grensen til omsorgssvikt å tvinge på barna sine en slik livsstil som er kommet til på bakgrunn av foreldres dårlige livsvalg. Synes slike skal meldes til barnevernet. Dere er langt fra sunne og jeg tipper dere blir syke av det på lang sikt. Anonymkode: d5ca3...491 Lei av deg. Hilsen frisk og sunn veganer Anonymkode: b76bb...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #67 Del Skrevet 24. september 2019 På 22.9.2019 den 7.30, AnonymBruker skrev: Gi det ett tiår eller to, så har de aller fleste skjønt at det er forferdelig dårlig for menneskehelsa å være veganer. Vi ser allerede at utrolig mange eks-veganere må gå helt motsatt retning for å prøve å redde helsa deres, altså til carnivore (kun kjøtt og vann). Gå på youtube og søk etter "ex-vegan sv3rige", så har du time på time med intervjuer av eks-veganere. Anonymkode: e2cd5...36a Men du fortjener jo det da Anonymkode: b76bb...d9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #68 Del Skrevet 24. september 2019 Det verste med veganere er at dem prøver legge skylda på kuene for å forurense planeten med promp, men sannheten er at veganere er dem som promper mest av all fiberen de ikke klarer å fordøye (kun noen dyr klarer fordøye fiber) Også sier dem at kjøtt og fisk er usunt, mens de spiser "liksom kjøtt", men disse matvarene er høyt prosesserte og myyyyyye verre en kjøtt. Det beste er å spise litt av alt, både kjøtt, fisk og grønnsaker! Anonymkode: 6f84b...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #69 Del Skrevet 25. september 2019 Sukker er bra i moderate mengder, som alt annet. Sukker og fett er hjerneføde. Det er meget mulig vi trenger en kombinasjon alt? Anonymkode: 2b7a9...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #70 Del Skrevet 25. september 2019 Såklart er ikke vi mennesker skapt for å spise rått kjøtt og drikke andres arters morsmelk. tidligere generasjoner spiste det da de ikke hadde tilgang på annet. veganere og vegetarianere som får i seg det de skal, er mye sunnere enn "alterere", dette er jo allmennkunnskap, Syntes også vi kjøtterere er verst på klaging. Om du sier det er naturlig å spise kjøtt, så drep dine egne dyr og spis de rå. Så skal vi se hvor "godt" det er uten alt av krydderier og steking. Og andres morsmelk uten tilsetingsstoffer, det er ikke særlig digg, eller sunt. Anonymkode: 395a6...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #71 Del Skrevet 25. september 2019 Veganere er kanskje irriterende, men de kan få billigere helse- og livsforsikring. Hvorfor det tro? https://www.livekindly.co/cheaper-insurance-vegans-thanks-health/ Anonymkode: ca028...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #72 Del Skrevet 25. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Såklart er ikke vi mennesker skapt for å spise rått kjøtt og drikke andres arters morsmelk. tidligere generasjoner spiste det da de ikke hadde tilgang på annet. veganere og vegetarianere som får i seg det de skal, er mye sunnere enn "alterere", dette er jo allmennkunnskap, Syntes også vi kjøtterere er verst på klaging. Om du sier det er naturlig å spise kjøtt, så drep dine egne dyr og spis de rå. Så skal vi se hvor "godt" det er uten alt av krydderier og steking. Og andres morsmelk uten tilsetingsstoffer, det er ikke særlig digg, eller sunt. Anonymkode: 395a6...fba Jeg spiser gjerne rå biff og drikker gjerne råmelk fra ku, jeg. Kan du si det samme om for eksempel rå ubehandlet korn, soya, kidneybønner, cashew rett fra treet, osv? Veganere er sunnere fordi de røyker mindre, drikker mindre alkohol, trener mer, sover mer, stresser mindre. Anonymkode: e2cd5...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 25. september 2019 #73 Del Skrevet 25. september 2019 Har en venninne som er veganer. Hun får ikke servert spesiell mat hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 25. september 2019 #74 Del Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser gjerne rå biff og drikker gjerne råmelk fra ku, jeg. Kan du si det samme om for eksempel rå ubehandlet korn, soya, kidneybønner, cashew rett fra treet, osv? Jeg spiser gjerne rå grønnsaker og plukker frukt rett fra treet jeg. Kan du si det samme om for eksempel rå ubehandlet gris og høne osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #75 Del Skrevet 25. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg spiser gjerne rå biff og drikker gjerne råmelk fra ku, jeg. Kan du si det samme om for eksempel rå ubehandlet korn, soya, kidneybønner, cashew rett fra treet, osv? Veganere er sunnere fordi de røyker mindre, drikker mindre alkohol, trener mer, sover mer, stresser mindre. Anonymkode: e2cd5...36a Nåh. Skal vi ramse opp mat som går an å spise direkte som er vegansk, og så ramse opp matvarer som går an å spise direkte som er animalsk og se hva det blir mest av? Anonymkode: ca028...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #76 Del Skrevet 25. september 2019 Hvorfor har det plutselig blitt så steile fronter mellom de som spiser plantebasert og altetere? Til og med innenfor de plantebaserte grupperingene er det uro, fordi enkelte veganere mener at vegetarianere er "wannabes ", og ikke gjør nok, og enkelte vegetarianere mener at veganere er for fanatiske.. Det virker på meg som om det er en dobbeltmoral som sprer seg. "Du kan mene hva du vil, men hvis du ikke mener som meg tar du feil, og er en idiot". Friheten til å gjøre som man ønsker innenfor lovens rammer har aldri stått sterkere enn i dag, men samtidig har det aldri vært så mye fordømmelse som det er i dag heller. Det har aldri vært så mye "politi" som det er nå. "Matpoliti", "mammapoliti", "motepoliti" - alt skal være så perfekt til enhver tid. Alle skal gjøre "Det rette", mene "Det rette"... Det er ikke lenger rom for ulikhet. Det er nesten så jeg begynner å savne70- og 80-tallet. Det var langt flere tabuer da, men til tross for det viste de aller fleste respekt for ulikhet, og tålte uenighet uten å ty til krangel og skjellsord. Og når vi snakker om livssyn, hvorfor har det blitt så mange som sier at de tilhører et livssyn (veganere), men som ikke ønsker å følge den vegansk lære? ("Jeg er veganer, men bruker ull og skinn") Det er som å si: " Jeg er kristen, men tror ikke på Gud og Jesus". Er den manglende toleransen for ulikhet på vei til å bli et samfunnsproblem? Anonymkode: f0ae8...13c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #77 Del Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og når vi snakker om livssyn, hvorfor har det blitt så mange som sier at de tilhører et livssyn (veganere), men som ikke ønsker å følge den vegansk lære? ("Jeg er veganer, men bruker ull og skinn") Det er som å si: " Jeg er kristen, men tror ikke på Gud og Jesus". Anonymkode: f0ae8...13c Uenig, det blir som å si: Jeg tror på Gud men følger ikke alt som står i bibelen. Stort sett sånn de fleste andre religiøse utøver sin tro i verden. Fanatikerne er de som følger hvert ord i være seg bibel, koran, kokebok osv. Anonymkode: fa31a...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #78 Del Skrevet 25. september 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nåh. Skal vi ramse opp mat som går an å spise direkte som er vegansk, og så ramse opp matvarer som går an å spise direkte som er animalsk og se hva det blir mest av? Anonymkode: ca028...7c6 Det er vel snakk om hvor mange prosesser det går gjennom. Nært sagt alt kjøtt kan spises rått om det behandles riktig. Men du spiser sikkert soyaen din rå? Anonymkode: 3adf6...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #79 Del Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er vel snakk om hvor mange prosesser det går gjennom. Nært sagt alt kjøtt kan spises rått om det behandles riktig. Men du spiser sikkert soyaen din rå? Anonymkode: 3adf6...054 Jeg spiser ikke soya. Du skjønner at om jeg skal ramse opp alt man kan spise direkte som er vegansk så blir jeg ikke ferdig, mens du nesten ikke kan nevne noen ting? Anonymkode: ca028...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #80 Del Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uenig, det blir som å si: Jeg tror på Gud men følger ikke alt som står i bibelen. Stort sett sånn de fleste andre religiøse utøver sin tro i verden. Fanatikerne er de som følger hvert ord i være seg bibel, koran, kokebok osv. Anonymkode: fa31a...0f5 Jeg er uenig. Veganisme handler om dyrenes rettigheter, og hovedessensen i det vegansk livssyn er å ikke benytte seg av animalske produkter, da dyr ikke kan gi tillatelse til å "la seg utnytte". Ull og skinn er animalske produkter som er tatt fra dyret uten tillatelse, og er i følge den veganske lære utnytting av dyr. Ved å bruke enkelte animalske produkter, men ikke andre går man i mot hovedlæren, som i kristendommen er troen på Gud og Jesus (og at Jesus døde på korset for våre synder), og som innenfor veganisme er at dyr ikke skal utnyttes på noen måte, hverken for mat, drikke eller klær. Jeg tror at det enten handler om status eller kunnskapsløshet. Enten ser man på det som mer status å være veganer enn å ha et rent plantebasert kosthold, eller så kaller disse seg veganere fordi de ikke vet at veganisme handler om mer enn kosthold. Anonymkode: f0ae8...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå