Gå til innhold

Lei av veganere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var feil forresten, Arnold er vegetarianer, jeg så ham akkurat spise et egg.

Anonymkode: ca028...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var feil forresten, Arnold er vegetarianer, jeg så ham akkurat spise et egg.

Anonymkode: ca028...7c6

Jeg spiste også egg i dag

Anonymkode: fa31a...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Så burger, chips, godteri, pizza og brus er naturlig... uansett. Samme hva som er såkalt naturlig. Det tror jeg ingen egentlig diskuterer. 

Anonymkode: a4ce5...882

Nei, riktig, ingen har diskutert det i denne tråden. Du svarte på et innlegg om hva som er naturlig mat for mennesket og jeg sa at vi har mange eksempler på stammer som har spist tilnærmet 100% animalskt i mange, mange generasjoner. Jeg tviler på at noen av dem har smakt burger, chips, godteri, pizza eller brus... Så jeg ser ikke poenget med å prøve å legge ord i munnen på meg som om jeg mener at burger, chips, godteri, pizza og brus er naturlig.

Anonymkode: e2cd5...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
 
 
 
På 22.9.2019 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Har spist rent vegansk i 15 år og aldri hatt a vitaminmangel, så det sier seg selv at det er noe merkelig med en studie som sier noe annet. 

Anonymkode: 212d6...bf0

Vitamin A er fettløselig og lagres i kroppen. Sakte men sikkert tappes lagrene hos de aller fleste veganere. Det er en av de tingene som er skummelt med veganisme. At de vitaminene og mineralene man ikke få gjennom kosten har man et lager av, så man kan leve en god stund på det kostholdet før mangler begynner å vises. Spiser man bare kjøtt derimot så påstår folk at det mangler vitamin C som vi ikke lagrer, så en mangel ville vist seg fort. Men jeg har aldri hørt om noen på carnivore-dietten som har fått skjørbuk. Selv etter mange år uten planter og uten kosttilskudd har de fortsatt ingen mangler. 

Anonymkode: e2cd5...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vitamin A er fettløselig og lagres i kroppen. Sakte men sikkert tappes lagrene hos de aller fleste veganere. Det er en av de tingene som er skummelt med veganisme. At de vitaminene og mineralene man ikke få gjennom kosten har man et lager av, så man kan leve en god stund på det kostholdet før mangler begynner å vises. Spiser man bare kjøtt derimot så påstår folk at det mangler vitamin C som vi ikke lagrer, så en mangel ville vist seg fort. Men jeg har aldri hørt om noen på carnivore-dietten som har fått skjørbuk. Selv etter mange år uten planter og uten kosttilskudd har de fortsatt ingen mangler. 

Anonymkode: e2cd5...36a

Vitamin A er vel det minste problemet. 

2-3 gulrøtter om dagen, eller litt grønne grønnsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fordel med carnivore dietten er at du unngår sukker, dvs alt av kaker, godteri brus osv. Du får det meste av vitaminer og mineraler via lever og egg. Disclamer, av det jeg har forstått!

Anonymkode: fa31a...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Har aldri noen som spiser usunt vegansk kost som kaller seg selv sunne. 

Hvorfor kalle en sjøløve for en sjøløve når den ikke ligner på en løve?

Det enkleste er ofte det beste. Hadde man begynt å dikte opp navn på veganske retter, så hadde folk kalt dem pretensiøse istedet. Folk blir aldri fornøyd når de ønsker å kritisere noe

Anonymkode: 212d6...bf0

Hvis man liker å spise løver, men bare spiser sjømat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen fordel med carnivore dietten er at du unngår sukker, dvs alt av kaker, godteri brus osv. Du får det meste av vitaminer og mineraler via lever og egg. Disclamer, av det jeg har forstått!

Anonymkode: fa31a...0f5

Du kan unngå alt av sukker uten å bare spise kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tvist skrev:

Du kan unngå alt av sukker uten å bare spise kjøtt.

Jo det er sant, med lettere når man er på diett tenker jeg. Er så lett å ta seg noe godt om kvelden nå som jeg ikke er på diett, brus eller sjokolade eller hva som helst, hvorfor ikke liksom? Men hadde jeg vært carnivore så hadde jeg spist bacon eller noe istedet.

Anonymkode: fa31a...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, riktig, ingen har diskutert det i denne tråden. Du svarte på et innlegg om hva som er naturlig mat for mennesket og jeg sa at vi har mange eksempler på stammer som har spist tilnærmet 100% animalskt i mange, mange generasjoner. Jeg tviler på at noen av dem har smakt burger, chips, godteri, pizza eller brus... Så jeg ser ikke poenget med å prøve å legge ord i munnen på meg som om jeg mener at burger, chips, godteri, pizza og brus er naturlig.

Anonymkode: e2cd5...36a

Du skriver

«Det er absolutt relevant. Nettopp fordi det er unaturlig for oss, og ikke sunt.»

Mitt poeng er at det ikke er så vesentlig hva som var naturlig for mange generasjoner siden. Jeg vil tørre å påstå at de ferreste som lever i vesten i dag spiser som man gjorde for hundrevis av år siden. Og at de ferreste i dag spiser optimalt helsemessig uansett hverken den ene eller andre veien (derfor referanser til typis vanlig kjøttmat i dag som burger, kjøttboller etc)

Videre tror jeg ikke at kosten for hundrevis av år siden nødvenfigvis er synonymt til å være det optimale kostholdet. Folk spiste det de fikk taket i rett og slett. I dag har vi det privilegiet at vi kan velge vårt kosthold. 

Jeg er forøvrig ikke veganer, men vegetarianer. Men er det er uansett ikke eg valg jeg har tatt som er helsebasert. Men når det er sagt så vil jeg anta at når jeg tidligere spiste kjøtt spiste dårligere mat rent innholdsmessig en i dag, da typisk norsk tradisjonsmat ikke er særlig gunstig. I dag får jev i det minste i meg en del mer grønnsaker og er mer opptatt av å få i meg riktig samensetning av næringsstoffene. 

Anonymkode: a4ce5...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er sant, med lettere når man er på diett tenker jeg. Er så lett å ta seg noe godt om kvelden nå som jeg ikke er på diett, brus eller sjokolade eller hva som helst, hvorfor ikke liksom? Men hadde jeg vært carnivore så hadde jeg spist bacon eller noe istedet.

Anonymkode: fa31a...0f5

Man kan jo bare bestemme seg for å ikke spise produkter med sukker.

Synes uansett det høres fryktelig kjedelig og miljøskadelig å bare spise kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som griser fra naturens side er formet som en pølse, eller en okse som en burger. Vi må nå «forme» maten våres uansett. Hvordan skal vegetarmaten se ut da Ts?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, wintergirl skrev:

Akkurat som griser fra naturens side er formet som en pølse, eller en okse som en burger. Vi må nå «forme» maten våres uansett. Hvordan skal vegetarmaten se ut da Ts?

Hør hør ☝️

Diskusjonen der er så håpløs 😂😂 Og hvorfor i det hele tatt bry seg. Om så veggisproduktene var formet som en gris.. 

Anonymkode: a4ce5...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wintergirl skrev:

Akkurat som griser fra naturens side er formet som en pølse, eller en okse som en burger. Vi må nå «forme» maten våres uansett. Hvordan skal vegetarmaten se ut da Ts?

Problemet er at det er vanskelig å tilberede vegetarmat naturlig!

Naturlig måltider fra naturen:

Pølse: En pølse er på en måte en omvendt gris. Man vrenger grisen med tarmen utenpå, flesket inni. Så det gir mening

Burger: Burger også, kvernet ku med skivet gris oppå, vegetarmat over og under. Gir også mening.

 

Anonymkode: fa31a...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er vanskelig å tilberede vegetarmat naturlig!

Naturlig måltider fra naturen:

Pølse: En pølse er på en måte en omvendt gris. Man vrenger grisen med tarmen utenpå, flesket inni. Så det gir mening

Burger: Burger også, kvernet ku med skivet gris oppå, vegetarmat over og under. Gir også mening.

 

Anonymkode: fa31a...0f5

Hæ?? 

Anonymkode: a4ce5...882

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at det er vanskelig å tilberede vegetarmat naturlig!

Naturlig måltider fra naturen:

Pølse: En pølse er på en måte en omvendt gris. Man vrenger grisen med tarmen utenpå, flesket inni. Så det gir mening

Burger: Burger også, kvernet ku med skivet gris oppå, vegetarmat over og under. Gir også mening.

 

Anonymkode: fa31a...0f5

Det høres ikke ut som om du noengang har lagd mat, for å være ærlig. 

Anonymkode: 212d6...bf0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er vanskelig å tilberede vegetarmat naturlig!

Naturlig måltider fra naturen:

Pølse: En pølse er på en måte en omvendt gris. Man vrenger grisen med tarmen utenpå, flesket inni. Så det gir mening

Burger: Burger også, kvernet ku med skivet gris oppå, vegetarmat over og under. Gir også mening.

 

Anonymkode: fa31a...0f5


Burger og pølse osv er jo bare navnet på formen, er ingen regel at det må være laget av gris/ku/kjøtt i det hele tatt. Blir du like krenket av at det heter marsipanpølse også kanskje?

Uansett så er ikke kjøttpølser eller burgere naturlig de heller, du finner ikke burgere og pølser liggende rundt i naturen heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er vanskelig å tilberede vegetarmat naturlig!

Naturlig måltider fra naturen:

Pølse: En pølse er på en måte en omvendt gris. Man vrenger grisen med tarmen utenpå, flesket inni. Så det gir mening

Burger: Burger også, kvernet ku med skivet gris oppå, vegetarmat over og under. Gir også mening.

 

Anonymkode: fa31a...0f5

Du har gått på skolen eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...