Gå til innhold

Så. Hva er den/ de mest alvorlige sykdommene du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Fighting skrev:

Har vært innlagt ett år sammenhengende pga. leddgikt. (Pluss mange måneder utenom det året av samme grunn, og mange operasjoner) 

Var også innlagt noen uker etter en bilulykke, med veldig kraftig hjernerystelse, sprekk i milten, og mange sting flere steder. 

Har vært innlagt ca. 10 ganger pga. hjerteproblemer. 

Psykisk tar jeg ikke med. 

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 83cd8...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en hissig Clostridium infeksjon i tarmen tidligere i år, lå på isolat på infeksjonsavdelingen i 10 dager. Holdt på å bli sprø, men tror det er mer slitsomt enn farlig så lenge det behandles riktig 😅

Anonymkode: e4f8d...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke.

Heldig er jeg som er frisk.

Gode tanker til alle forut i tråden.

Anonymkode: 2532a...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysisk: influensa. Heldigvis bare hatt det en gang. 

psykisk: selektiv mutisme, som jeg desverre fortsatt har i voksen alder. 

Anonymkode: 2cfce...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 83cd8...677

Vil ikke oppgi helt eksakt alder, men mellom 20 og 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kollapsa under ein joggetur, alt ble svart. Våkna opp på sjukehuset. Dei fant eigentlig aldri ut kva det var, sto utmattelse og dehydrering i papira. Men eg følte det var ein heilt vanlig dag. Aldri skjedd etterpå da.

- Svineinfluensa, over 40 i feber og delerium. Følte at veggane kom mot meg samtidig som dei var langt unna. Alt var stort og lite på same tid, lydar var høge og lave om kvarandre. Følte meg heilt kokko av feber. Eg var så dårlig at eg ikkje orket å ligge tasta på mobilen ein gong.

Anonymkode: 5ff66...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært alvorlig syk i 20 år, hatt mange store operasjoner (8-10 timer), hjertestans (ble komprimert, heter d vel...) og sepsis/blodforgiftning nå 6 ganger, de 3 siste de 12 siste månedene. Smerter som har krevd måneder m morfinpumpe ved flere anledninger. Nå er kroppen totalt utslitt. Dritt lei!!!

Anonymkode: 5ee6d...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vært alvorlig syk i 20 år, hatt mange store operasjoner (8-10 timer), hjertestans (ble komprimert, heter d vel...) og sepsis/blodforgiftning nå 6 ganger, de 3 siste de 12 siste månedene. Smerter som har krevd måneder m morfinpumpe ved flere anledninger. Nå er kroppen totalt utslitt. Dritt lei!!!

Anonymkode: 5ee6d...82f

Jeg glemte blodpropp og hjernehinnebetennelse og sikkert masse mer. Har fått påvist immunsvikt.

Anonymkode: 5ee6d...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært heldig som ikke har hatt noe alvorlig. Hatt kraftige migreneanfall fra jeg var veldig liten, og den har vært kronisk siden ungdomsskolen. Vært innlagt en gang for smertelindring. Migrenen preger livet mitt og det er helt jævlig å leve med til tider.

Har vært på legevakta en del pga. migrenen, men i noen tilfeller fordi de fryktet at noe annet var galt. Aura kan noen ganger utarte seg likt som hjerneslag og den episoden skremte meg veldig. Mistet taleevne og ble nesten helt lam på ene siden av kroppen. En annen gang lignet det på hjernehinnebetennelse.

Anonymkode: 34d0f...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...