Gå til innhold

Så. Hva er den/ de mest alvorlige sykdommene du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar det fysiske, psykisk sykdom er kjedelig.

Gikk rundt med blødende magesår vanvittig lenge som legen sa ikke var blødende magesår fordi jeg bare var 20. Første timen sa jeg til henne "jeg spyr noe helt svart som ser ut som kaffegrut" . Hun svarte helt seriøst "er det fordi du har spist kaffegrut?" 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hjerteproblemer/arytmi.

Fikk operert inn ICD/hjertestarter som 38-åring, for to år siden. 

Anonymkode: d6604...a1a

Samme her, etter å ha overlevd hjertestans som 57-åring.  Har hatt utrolig flaks.

Anonymkode: 3ab9f...4dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det teller, men som barn fikk jeg en kraftig allergisk reaksjon på et antibiotika jeg fikk for ørebetennelse. Jeg måtte være en 6-7 år kanskje. Fikk så ekstremt høy feber som de ikke fikk ned at de trodde jeg skulle få organskade. Eneste minnet jeg har av dette, mens jeg lå med øreverk i tillegg, var en syke- eller hjelpepleier som kom inn og skulle legge lunkne omslag på meg for å forsøke å få ned feberen. Husker jeg hylte fordi de var iskald, men i følge min mor var de behagelig dusj-temperatur, men mot feberkroppen min så kjentes de kald:P Husker hun pleieren kjempet mot tårene, var sikkert yngre enn jeg er nå. Men ja, det gikk bra:D De teoriserte at jeg overlevde fordi jeg var så ung. Men de sa at jeg aldri, aldri måtte få den typen antibiotika igjen, da kom jeg til å dø. Så det står i journalen gitt!

Anonymkode: d7662...dd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble påkjørt som 17 åring på scooter, det medførte hjerneslag, hjerneblødning, lunger som klappet sammen, bekkenet knuste, også var det vel noen armer som brakk. Koma i tre måneder, 87%sjanse for å dø i to uker, halve hodeskallen måtte tas av i samme periode, også visste de vel ikke om jeg ville våkne fordi smellet var så hardt. Men men. Shit seriøst happens, life goes on! Orker faktisk ikke begynne på veien derfra og hit jeg er i dag 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, CMHuser skrev:

Jeg ble påkjørt som 17 åring på scooter, det medførte hjerneslag, hjerneblødning, lunger som klappet sammen, bekkenet knuste, også var det vel noen armer som brakk. Koma i tre måneder, 87%sjanse for å dø i to uker, halve hodeskallen måtte tas av i samme periode, også visste de vel ikke om jeg ville våkne fordi smellet var så hardt. Men men. Shit seriøst happens, life goes on! Orker faktisk ikke begynne på veien derfra og hit jeg er i dag 😅

Oi. Du må ha hatt helt vanvittige smerter i kroppen😮😮

Anonymkode: 20555...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernehinnebetennelse for noen år siden, det var litt stress rundt meg noen timer inntil de fikk kontroll på situasjonen.

Anonymkode: c6c3a...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi. Du må ha hatt helt vanvittige smerter i kroppen😮😮

Anonymkode: 20555...8f2

Husker omtrent ingenting av det, men det er jo noe jeg alltid vil ha med meg, kroppen glemmer det ikke. Men en vender seg til det! 11 år siden i oktober 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CMHuser skrev:

Husker omtrent ingenting av det, men det er jo noe jeg alltid vil ha med meg, kroppen glemmer det ikke. Men en vender seg til det! 11 år siden i oktober 😊

Fikk du ptsd i etterkant? 

Anonymkode: 20555...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Objektivt sett skulle man tro det var kreft, men å være deprimert og spiseforstyrret med ansvar for småbarn var faktisk verre. Veldig glad for at jeg kom meg helskinnet igjennom begge deler!

Anonymkode: b5c53...0b2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent bortsett fra 15 år med spiseforstyrrelser, er en voldsom ulykke det «verste» jeg har overlevd. Har vært lite syk, egentlig – men må ha hatt englevakt som ikke døde den gangen. Veldig takknemlig for det. (Både frisk fra sf og grodd sammen «for lengst»)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anoreksi som endte med nyresvikt. Overlevde åpenbart, men er enda syk, så vi får se hva som skjer.. 

Anonymkode: 82b4a...bb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innlagt ett år sammenhengende pga. leddgikt. (Pluss mange måneder utenom det året av samme grunn, og mange operasjoner) 

Var også innlagt noen uker etter en bilulykke, med veldig kraftig hjernerystelse, sprekk i milten, og mange sting flere steder. 

Har vært innlagt ca. 10 ganger pga. hjerteproblemer. 

Psykisk tar jeg ikke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...