Gå til innhold

Så. Hva er den/ de mest alvorlige sykdommene du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært heldig å aldri vært veldig alvorlig syk, men er nyskjerrig på om dere har vært like heldige. Det mest alvorlige som har hent meg er at jeg i løpet av 1 år var innlagt 3 ganger. En gang pga. Forkjølelse som gjorde at jeg var potte tett og ikke fikk puste, en gang med symptomer på hjerteinfarkt, men som vite seg å ikke ha en forklaring (og heller ikke angst) og en gang med nyrebekkenbetennelse som utviklet seg til sepsis. Jeg har også en tendens til å få høy feber (40-41,5) som har gjort at jeg har følt meg «sånn passe» redusert. 

Jeg ligger nå med forkjølelse og feber (heldigvis ikke såå høy enda), og syns jo ekstremt synd på meg selv. 

 

Så. Hva er den/ de mest alvorlige sykdommene du har hatt? 

Anonymkode: 9bf5e...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Multippel sklerose. Har den jo selvsagt fremdeles, men nå har jeg det tippetitopp! Merket veldig mye til den i 20-årene. Føler jeg har mistet 10 år av livet mitt. 

Anonymkode: 1c033...a16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skadet meg såpass at de måtte skru sammen beinet igjen. Ble noen døgn på sykehuset da ja. Men teller kanskje ikke som sykdom. 

Kreft var det verste jeg har hatt. Håper den aldri dukker opp igjen.

Anonymkode: 45883...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprukket blindtarm, med påfølgende bukhinnebetennelse. Det gikk nesten helt galt.

 

Anonymkode: 4f530...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm - en gang hadde jeg så ekstrem halsbetennelse at jeg ikke klarte å drikke vann en gang. Det føltes veldig alvorlig, men da jeg dro til legen så fikk jeg beskjed om "her var det litt rødt, ikke noe å gjøre med det, hold deg varm, få nok søvn, så går det over av seg selv". Han hadde rett i det. Jeg overdramatiserte 😅

Anonymkode: 611dc...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjerteproblemer/arytmi.

Fikk operert inn ICD/hjertestarter som 38-åring, for to år siden. 

Anonymkode: d6604...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreftsvulst i hjernen med i likhet som deg nyrebekkenbetennelse med blodforgiftning på kjøpet som en god nummer to. 

Anonymkode: 93c37...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm - en gang hadde jeg så ekstrem halsbetennelse at jeg ikke klarte å drikke vann en gang. Det føltes veldig alvorlig, men da jeg dro til legen så fikk jeg beskjed om "her var det litt rødt, ikke noe å gjøre med det, hold deg varm, få nok søvn, så går det over av seg selv". Han hadde rett i det. Jeg overdramatiserte 😅

Anonymkode: 611dc...c96

😅🤗

Anonymkode: 96a9e...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig betennelse i livmoren under en fødsel jordmødrene og ansvarlig lege lot gå alt for lenge. Måtte ha akutt ks, mistet mye blod, hadde blod prosent på 4, crp 390. Armene å beina mine ble blå, da fikk de fart på sakene. 

Gikk heldigvis bra med både meg og babyen. :) 

Anonymkode: 898f8...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, theTitanic said:

Hvorfor virker denne tråden som en konkurranse....? 

Folk svarer jo bare på spørsmålet.

Anonymkode: 4f530...70b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk sykdom: Bihulebetennelse - hehe.. vondt det altså, men gikk da over etter et par uker :) 

psykisk: 

bipolar lidelse og at jeg har i depressiv fase ved to anledninger hatt selvmordsforsøk (ble gjennopplivet ved (u)flaks...) ellers er det sying ved alvorlig selvskading... tja.. såå, kan jo bli alvorlig, men er vel ikke sånn «sykdom» du mener.... 

Anonymkode: 4697f...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 @Sliten&kjørt52-har du noen historier på lager? 😁

Verste jeg har opplevd var å bli påkjørt mens jeg syklet, uten hjelm. Utrolig nok gikk alt bra, pådro meg bare en hjernerystelse og masse skrubbsår.

Anonymkode: 35635...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært heldig å aldri vært veldig alvorlig syk, men er nyskjerrig på om dere har vært like heldige. Det mest alvorlige som har hent meg er at jeg i løpet av 1 år var innlagt 3 ganger. En gang pga. Forkjølelse som gjorde at jeg var potte tett og ikke fikk puste, en gang med symptomer på hjerteinfarkt, men som vite seg å ikke ha en forklaring (og heller ikke angst) og en gang med nyrebekkenbetennelse som utviklet seg til sepsis. Jeg har også en tendens til å få høy feber (40-41,5) som har gjort at jeg har følt meg «sånn passe» redusert. 

Jeg ligger nå med forkjølelse og feber (heldigvis ikke såå høy enda), og syns jo ekstremt synd på meg selv. 

 

Så. Hva er den/ de mest alvorlige sykdommene du har hatt? 

Anonymkode: 9bf5e...056

Depresjon. Husker at jeg inntok alkohol en dag ting overhode ikke var bra, og at jeg da vurderte ta livet mitt når jeg forlot festen. Noen dager før tenkte jeg masse på natta og en tanke om at det beste ville være å bli borte.. Gikk heldigvis hjem den dagen. Har slitt mye med angst de siste årene. 

Anonymkode: af09e...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VSD- Ventrikkelseptumdefekt med påfølgende åpen hjerteoperasjon. 

K-ptsd og alvorlig angst 

Anonymkode: 20555...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...