Gå til innhold

Så. Hva er den/ de mest alvorlige sykdommene du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Multippel sklerose. Har den jo selvsagt fremdeles, men nå har jeg det tippetitopp! Merket veldig mye til den i 20-årene. Føler jeg har mistet 10 år av livet mitt. 

Anonymkode: 1c033...a16

Hva endret seg? Er sykdommen i remisjon? Blir sykdommen verre også bedre? 

Men det er bra ! Å leve uten symptomer er noe alle som er syke ønsker.

Anonymkode: 18837...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) medfødt hjertefeil, helt fint og ingen problemer etter operasjon

2) bihulebetennelse som utvikla seg til lungebetennelse, hjemmeværende sjuk i seks uker

3) streptokokker- infisert sår 

4) nakkebrudd (skade, ikke sykdom..?)

5) anoreksi--av og på i femten år, døden nær og sondeforing på det Værste. Heldigvis mye bedre nå, rent fysisk, men sliter fremdeles med tankene 

Anonymkode: 9a8dd...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe alvorlig. Har bare vært innlagt på sykehus en gang uten å få barn, eller bli født og da var det bare for å ta en søvndeprivasjonstest og det var bare for å berolige eksen med at jeg ikke hadde epilepsianfall, når jeg svimte av.

Ellers har jeg vært mest syk, en gang da jeg hadde en illsint brystbetennelse og to ganger med kraftige streptokokker. 

 

Anonymkode: 1c910...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PDA (en type hjertefeil), så ikke så alvorlig med andre ord. Ellers schizofreni, som oppleves veldig alvorlig- men ikke er det så lenge man ser bort fra selvmordsforsøk. 

Anonymkode: 2145e...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser når jeg leser denne tråden at jeg har vært heldig og vært lite fysisk syk, det «verste» jeg har hatt er grove celleforandringer som jeg ble operert for to ganger. Psykisk derimot har jeg vært mye alvorlig syk, innlagt mange ganger og vært døden nær av depresjon. 

Anonymkode: 104c0...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk sykdom........ 

Stod om liv og død flere ganger i året i mange år. 

Anonymkode: 6e4a9...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært innlagt på akuttmottak på grunn av alvorlige overdoser hvor jeg har ligget i respirator, alvorlig alkoholforgiftning og slike ting. Vært innlagt på grunn av hjerteproblemer, på grunn av noe som ligner et hjerteinfarkt og vært svært mye innlagt på grunn av alvorlig psykisk sykdom som depresjon, suicidalitet og slikt. Har også vært i rusbehandling. Vært mer på institusjon/sykehus siste tre år enn i hjemmet. Ikke frisk. 

Anonymkode: 49284...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel teknisk sett ikke en sykdom, men jeg ble født ekstremt prematurt. Jeg fikk hjerneblødning etter fødselen, og lå i kuvøse en god stund. Det gikk heldigvis relativt greit til tross for det, og jeg har ingen sykdommer eller tilstander som følge av prematuritut. Det er dog en mulighet for at min ADHD skyldes prematur fødsel/hjerneblødning, men det er ikke sikkert. 

Ellers har jeg ikke hatt noe mer alvorlig enn influensa, hvis man ikke regner med alvorlig psykisk sykdom og alvorlige selvmordsforsøk. 

Anonymkode: 4064f...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva endret seg? Er sykdommen i remisjon? Blir sykdommen verre også bedre? 

Men det er bra ! Å leve uten symptomer er noe alle som er syke ønsker.

Anonymkode: 18837...37d

Medisinen som heter lemtrada. Dette har stanset utviklinga og gjort meg bedre. Litt prikking her og der, samt følelsesløs enkelte steder. Bagatell i forhold til alt det andre jeg har hatt. Det aller beste er at det føles som et tykt teppe av bomull har sklidd av hjernen min. Fra å være sløv, forvirret, litt dum og treg, er den nå kjapp og oppmerksom. 

Nå er jeg snart ferdig med en bachelor og på tur ut i jobb igjen. 🙂 

HURRA! 

Anonymkode: 1c033...a16

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjerneslag (infarkt). Er mann i slutten av 20-årene så veldig overraskende. Har et medfødt hull i hjertet (åpen foramen ovale) som disponerer til slag, det har imidlertid 25 % av befolkningen uten at alle de får slag så jeg var veldig uheldig. Har heldigvis kommet meg helt uten følger. 

Anonymkode: b11b3...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig svangerskapsforgiftning med påfølgende hellp-syndrom under og etter fødsel, med overhengende fare for hjerneblødning. Det utviklet seg til en livstruende kamp i flere døgn etter forløsning, om å få ned blodtrykket mitt, hvor jeg responderte dårlig på legemidlene de ga. Det var ekkelt å være såpass tilstede og ikke ha kontroll og usikker på om legene hadde kontroll. Spesielt når man har verdens nydeligste bylt å leve for. Men det gikk nå bra 😁

Anonymkode: 2f672...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nok til nå vært himla heldig, for det verste jeg har hatt er én kraftig ørebetennelse da jeg var barn. Tror aldri jeg har hatt influensa engang, eller feber over 39.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig som har holdt meg frisk i 30 år. Det er jeg veldig takknemlig for! Har en skrøpelig og vond rygg eneste

Anonymkode: 5a405...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

VSD- Ventrikkelseptumdefekt med påfølgende åpen hjerteoperasjon. 

K-ptsd og alvorlig angst 

Anonymkode: 20555...8f2

Og matforgiftning, det var grusomt vondt 

Anonymkode: 20555...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjertestans grunnet at jeg kastet opp veldig mye i laaang tid og pga det rotet til hjerterytmen. Jeg har kompleks ptsd, noe som gjorde at jeg for noen år siden mistet kontakten med sultfølelsen min. Kunne ikke kjenne at jeg var sulten. Eksponerte meg mye og prøvde å studere. Men var bare ekstremt kvalm hele tiden uten at jeg visste hvorfor eller følte meg stresset. Hadde konstant over 100 i hvilepuls, men kjente meg liksom ikke stresset. Kvalmen kom hele tiden, og det var umulig å få den vekk uten å kaste opp. Dette skjedde ofte av seg selv, og jeg kastet opp mye på fortau helt plutselig. Uten å stikke fingeren i halsen. I kombinasjon med at jeg ikke fikk i meg mat, var ikke dette så heldig. Oppsøkte ikke hjelp. Var mye alene og hadde ikke noe nettverk. Lite kontakt med familie. Visste at det var farlig, men brydde meg ikke. Tenkte ikke at livet mitt var verdt å leve. Endte dessverre med hjertestans. Våknet opp på sykehuset og visste ikke hva som hadde skjedd. 

Anonymkode: 27d51...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...