Gå til innhold

Mobbet hele livet, tok igjen i vokse alder...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Syns det hørtes ut som en deeilig payback TS 🙌

Kommentaren din var jo bra ! Jeg hadde følt meg bra pissa på om jeg sto med en kompis utenfor en butikk,  pang fikk en ørefik 😮  og så bare ble stående 😮 med kompisen mens han karen som ga meg en ørefik sa "fordi jeg kan og snudde på hæla og gikk " :ler: genialt!!  Det var nok vrieeent for de to å være like "kule" som de pleier på vei hjem fra butikken den dagen.

:5: TS!

Helt ærlig, så var det en deilig følelse.. Selvsagt gjorde de ikke noe.. de kunne nemlig ikke :) Tro meg, jeg kunne filleristet dem begge to idag... men ett ørefik er veldig nedverdigende synnes jeg.. Og det var liksom perfekt tid og sted for det. Har hørt at det går litt rykter på bygda om det som skjedde. En onkel som vi besøkte ringte med noen dager etterpå og sa: "Vet ikke hvordan dere hilser på gamle bekjente på sørlandet, men her pleier vi å si hei!" og så lo han godt...

Altså gjort er gjort. Jeg er ikke stolt over det jeg gjorde, men satan det føltes godt der og da! Kanskje barslig, umodent, usivilisert bla bla bla... men når det gjelder denne personen, så synnes jeg i det minste at det var moralskt riktig! Ja det stemmer, moralskt riktig! Jeg kjenner fyren... flere har sagt at han holdt på slik med andre lenge etter at vi var ferdige med videregående. Han har alltid vært sånn. måtte ha seg ett offer...

Anonymkode: 9c830...76d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, så var det en deilig følelse.. Selvsagt gjorde de ikke noe.. de kunne nemlig ikke :) Tro meg, jeg kunne filleristet dem begge to idag... men ett ørefik er veldig nedverdigende synnes jeg.. Og det var liksom perfekt tid og sted for det. Har hørt at det går litt rykter på bygda om det som skjedde. En onkel som vi besøkte ringte med noen dager etterpå og sa: "Vet ikke hvordan dere hilser på gamle bekjente på sørlandet, men her pleier vi å si hei!" og så lo han godt...

Altså gjort er gjort. Jeg er ikke stolt over det jeg gjorde, men satan det føltes godt der og da! Kanskje barslig, umodent, usivilisert bla bla bla... men når det gjelder denne personen, så synnes jeg i det minste at det var moralskt riktig! Ja det stemmer, moralskt riktig! Jeg kjenner fyren... flere har sagt at han holdt på slik med andre lenge etter at vi var ferdige med videregående. Han har alltid vært sånn. måtte ha seg ett offer...

Anonymkode: 9c830...76d

For en taper... Selvfølgelig så kunne de ha gjort deg noe. Du var bare heldig at du ikke fikk sikkerlig bank. Tydeligvis så bryr han seg ikke om deg og for han er du bare luft. Hvis du virkelig føler for å slå til folk fordi de mobbet seg for lenge siden så må du oppsøke hjelp.

Anonymkode: 38de0...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en taper... Selvfølgelig så kunne de ha gjort deg noe. Du var bare heldig at du ikke fikk sikkerlig bank. Tydeligvis så bryr han seg ikke om deg og for han er du bare luft. Hvis du virkelig føler for å slå til folk fordi de mobbet seg for lenge siden så må du oppsøke hjelp.

Anonymkode: 38de0...de7

Hehehhe.. artig fyr du.. :) 

Anonymkode: 9c830...76d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser folk har forskjellige meninger, Og takk for svar. Jeg kan si dere følgende:

Jeg er klar over konsekvensene jeg kunne ha fått... f.eks en politianmeldelse.. Vel, denne står jeg gjerne for. Bot, fengsel.. ja samma det. Men har ikke hørt noe, så da regner jeg med alt er ok. Men til syvende og sist. Over 10 år med mobbing VS en ørefik? Man kan diskutere hva som er rett eller galt...

Om jeg sank på deres nivå? Trolig.. kanskje enda lavere. Men helt ærlig så gir jeg f... det var som noen skriver her inne, TERAPEUTISK for min del. De som har vært mobbeoffer selv, og spesielt den ekstreme varianten skjønner dette godt.

Jeg er langt ifra en voldelig person... det vet alle som kjenner meg. Kona vart ikke så blir til å starte med (mest pga at jeg kan få en politianmeldelse... resten synnes hun var fortjent.), men hun kjenner meg, så hun skjønte dette godt.

 

Anonymkode: 9c830...76d

Det er ingen som sier at mobbing er greit, men man kan ikke gå rundt i voksen alder og slå til folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehhe.. artig fyr du.. :) 

Anonymkode: 9c830...76d

Artig fyr? 😂 Prøv å tenk litt. Som The Kitten skrev det er ingen som skriver at mobbing er greit men man kan ikke gå rundt å slå folk som voksen. Forresten, det virker som du faktisk trenger hjelp når du skryter på KG at du slo til noen. 

 

Hilsen tidligere mobbeoffer 

Anonymkode: 38de0...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er ingen som sier at mobbing er greit, men man kan ikke gå rundt i voksen alder og slå til folk.

Jo , man kan det . Men hvis man vil slippe å få ørefiker, så burde man la være å oppføre seg på en måte som fremkaller dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fjelltopp skrev:

Jo , man kan det . Men hvis man vil slippe å få ørefiker, så burde man la være å oppføre seg på en måte som fremkaller dem.

Jada, jeg vet han «fuckings kan» men det gjør det ikke riktig (og ekstremt usexy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Jada, jeg vet han «fuckings kan» men det gjør det ikke riktig (og ekstremt usexy).

Altså... ut fra tråden kan en da se at folk har forskjellige meninger. Og det respekterer jeg. Noen sier at dette ikke er greit, men de fleste mener det er velfortjent... Uansett hva som er rett eller galt, så blir vi nok ikke enige. Og til din info: Målet mitt var heller ikke å være sexy, selv om jeg ikke skjønner hva dette har med saken å gjøre. Skulle jeg imponere deg kanskje?

Anonymkode: 9c830...76d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tusseladen skrev:

Jeg er for å ta hevn på mobbere, men tror ikke vold var noen god ide. De har nok masse å sladre om på bygda nå. 

Hevn blir for dumt ja. Bedre og overse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, så var det en deilig følelse.. Selvsagt gjorde de ikke noe.. de kunne nemlig ikke :) Tro meg, jeg kunne filleristet dem begge to idag... men ett ørefik er veldig nedverdigende synnes jeg.. Og det var liksom perfekt tid og sted for det. Har hørt at det går litt rykter på bygda om det som skjedde. En onkel som vi besøkte ringte med noen dager etterpå og sa: "Vet ikke hvordan dere hilser på gamle bekjente på sørlandet, men her pleier vi å si hei!" og så lo han godt...

Altså gjort er gjort. Jeg er ikke stolt over det jeg gjorde, men satan det føltes godt der og da! Kanskje barslig, umodent, usivilisert bla bla bla... men når det gjelder denne personen, så synnes jeg i det minste at det var moralskt riktig! Ja det stemmer, moralskt riktig! Jeg kjenner fyren... flere har sagt at han holdt på slik med andre lenge etter at vi var ferdige med videregående. Han har alltid vært sånn. måtte ha seg ett offer...

Anonymkode: 9c830...76d

Det skjønner jeg godt 👍

Hehe ja men smart og holde seg til kun en ørefik. Får jo frem poenget og oppleves jo skikkelig nedverdigende 😅

Haha sånn hilser man på Sørlandet ja😂😂

Jeg hadde vært stolt over det jeg og syns ingen av beskrivelsene -barnslig, umoden osv passer. Hvis du mobber og påfører andre folk (flere folk ,år etter år)bevisst sjelelig plager og smerte, så får du er egentlig bare prise deg lykkelig hvis det  kun en ørefik du får i retur. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har deg fortsatt under vingen sin, når du reagerer slik når du ser han. Er han like kjip nå som han var da fryder han seg nok bare over dette, dessverre. 

 

Hilsen et annet mobbeoffer.

Anonymkode: cbb60...da8

Tror ikke det uttrykket betyr det du tror det betyr...

Anonymkode: 9562f...3d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kitten skrev:

Jada, jeg vet han «fuckings kan» men det gjør det ikke riktig (og ekstremt usexy).

Kanskje viktigere at den ørefiken gir TS en closure/oppgjør med mobberne, enn om du syns det er sexy eller usexy :roll:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2019 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Synes det var en utrolig umoden og tåpelig måte å reagere på. Hadde mannen min oppført seg sånn, hadde jeg virkelig revurdert hele forholdet og i det minste tvangssendt han til psykolog for å ta tak i problemene sine. Jeg har blitt mobbet selv, i 11 år, og vet veldig godt hvordan det føles. Men å synke ned på idiotenes nivå og enda lenger under med tanke på at dere nå er voksne og ikke lenger barn, er rett og slett bare patetisk.

Anonymkode: 6e62b...818

Du føler deg sikkert fresh og foretrekker egne ting.

Anonymkode: 0e34b...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kitten skrev:

Jada, jeg vet han «fuckings kan» men det gjør det ikke riktig (og ekstremt usexy).

Å neimen da så. Alt for å fremstå som sexy.

Anonymkode: 0e34b...a95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var bra. Du burde heller ordlagt deg litt bedre. Fortalt at det var for mange år i helvetet og for en ødelagt barndom. Ellers syns jeg han fortjente det. Skulle han mot formodning komme og be deg og unnskyldning, burde du godt å den..mange er dumme som barn og unge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tar igjen med å oppføre deg verre en de gjorde. Det er lavmål, og nå ser de på deg som ennå mer mislykka enn de gjorde før, fordi du tyr til vold helt uprovosert. Han kan anmelde deg for dette, vet du. Det finnes sikkert et eller flere kamera som har fanget opp hendelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Du tar igjen med å oppføre deg verre en de gjorde. Det er lavmål, og nå ser de på deg som ennå mer mislykka enn de gjorde før, fordi du tyr til vold helt uprovosert. Han kan anmelde deg for dette, vet du. Det finnes sikkert et eller flere kamera som har fanget opp hendelsen.

Kan du forklare hvordan en ørefik er verre en skikkelig mobbing med kvelertak og masse drittsleng hver eneste dag?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har deg fortsatt under vingen sin, når du reagerer slik når du ser han. Er han like kjip nå som han var da fryder han seg nok bare over dette, dessverre. 

 

Hilsen et annet mobbeoffer.

Anonymkode: cbb60...da8

Skjønner hva du mener. Men utrykket 'å ha noen under vingen sin', betyr at man passer på dem og gir dem trygghet. Ikke det som det virker som du la i det, at man har makt over noen. Bare til info. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 13.50, 007_008_007 skrev:

Om man skal være redd for alle mulige konsekvenser kan man like godt legge seg ned og dø. På høy tid at de som blir mobbet blir heiet frem. Ikke dermed sagt at alle må slå, men mobberne må få høre det. I de verste tilfellene har de som har vær utsatt for mobbing tatt sine liv.

Selvfølgelig skal man ikke være redd for alle mulige konsekvenser i alle situasjoner, men det er lov å tenke over om det er verdt det før man tyr til angrep, og hvilken risiko det kan være. For det første var det to stykker der, og det var i grunnen bare flaks at begge ikke fløy på han etterpå. Når du angriper noen du ikke har sett på lenge, så vet du ingenting om eventuell styrke eller kamptrening de måtte ha. Fra min bekjentskapskrets vet jeg om de som ser ganske ufarlige ut, men som man virkelig ikke ville ha møtt i tomannshånd i kamp. Nå har jeg også trent kampsport selv en del, og det å gå løs på en mens kameraten står der er i bunn og grunn idiotisk. For det andre kan det også bli brukt kniv, en del av de som har vært mobbere er den dag i dag ustabile og kan finne på litt av hvert. For det tredje er det kjipt å bli anmeldt og dømt slik at man får en bot og rulleblad, noe som kan få konsekvenser i jobb eller reise. Kjipt å i utgangspunktet være vellykket men ikke få drømmejobben fordi man skaffet seg rulleblad. Det hjelper lite å peke på at man er tidligere offer hvis det blir sak av det, for det eneste som kan bevises der og da er et man har flytt på noen. 

Jeg er helt for at man skal løfte frem mobbeofre, men det må settes fokus på å forhindre det der og da. Selvforsvar i selve situasjonen er noe helt annet, men å gjøre det i lang tid etterpå er gjerne lite matnyttig. 

Anonymkode: 558cf...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...