Gå til innhold

Mobbet hele livet, tok igjen i vokse alder...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ørefik er mer nedverdigende for en mann å få fra en annen mann enn et knyttneveslag. Og det skader kun stoltheten. Syns det passet seg helt ypperlig.

Anonymkode: 9ccc1...1d6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette.

På et eller annet tidspunkt må man la det gå. Når man oppfører seg som TS, viser man at man fortsatt lar det styre en. 

Den beste "hevnen" man kan få, er jo å heve seg over det og lykkes i livet.

Anonymkode: e4328...766

Ja Ts må move on. 

Anonymkode: e5a2c...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet på skolen når jeg var liten pga utseende mitt (farge på håret og kviser). Det har gjort som at jeg sliter med selvbilde i dag, men jeg hadde aldri slått til en person. Jeg følte at fikk tatt igjen når de fleste som mobbet meg har null utdannelse og har kviser som voksen, men jeg har null kviser og avslutter master nr 2 snart. Du er ikke bedre som han som mobbet deg når du tyr til fysisk vold. Jeg håper virkelig at han anmelder deg.

Anonymkode: 38de0...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser folk har forskjellige meninger, Og takk for svar. Jeg kan si dere følgende:

Jeg er klar over konsekvensene jeg kunne ha fått... f.eks en politianmeldelse.. Vel, denne står jeg gjerne for. Bot, fengsel.. ja samma det. Men har ikke hørt noe, så da regner jeg med alt er ok. Men til syvende og sist. Over 10 år med mobbing VS en ørefik? Man kan diskutere hva som er rett eller galt...

Om jeg sank på deres nivå? Trolig.. kanskje enda lavere. Men helt ærlig så gir jeg f... det var som noen skriver her inne, TERAPEUTISK for min del. De som har vært mobbeoffer selv, og spesielt den ekstreme varianten skjønner dette godt.

Jeg er langt ifra en voldelig person... det vet alle som kjenner meg. Kona vart ikke så blir til å starte med (mest pga at jeg kan få en politianmeldelse... resten synnes hun var fortjent.), men hun kjenner meg, så hun skjønte dette godt.

 

Anonymkode: 9c830...76d

Skjønner deg dessverre ikke og er blitt mobbet nøyaktig slik du beskrev det og muligens enda verre om det er mulig. Nei jeg kunne aldri håndtert det slik-da senker du deg ned på hans nivå-

Anonymkode: df720...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kult, kanskje noen bestemmer seg for å gjøre det samme med deg fordi de fuckings kan!

Anonymkode: 0a0f9...626

Var vel det de gjorde hele oppveksten. 

Og ettersom de spurte hvorfor han gjorde det spørs det om de kjente han igjen eller tok koblingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt og på en måte vil jeg gratulere deg. Men husk på at om man gjør slike ting så synker du ned på deres nivå. Og ikke minst, det kan medføre anmeldelse og straff. Og det er det vel ikke verdt? At du kan havne i fengsel? 

Fengsel pga en ørefik? Det må nok litt mer til da.

Anonymkode: 570c4...577

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar igjen ved anledning når kan kan på folk som har oppført seg dårlig. Har ikke blitt mobbet men en "kødd" var en pest og plage lenge. Gladkristen ikke røyker , en krysning mellom bilselger, politiker og ungdomsprest. En typisk karismatisk ledertype som hakket på andre. Alltid med et smil selfølgelig... sosial faen, høy på seg selv.

Han jobber som selger i et større firma nå, jeg jobber med innkjøp i et stort firma. Fikk en E-Post angående en møte angående noen produkter han skulle promotere og facebook invitasjon.

Han henger der enda gitt. Blir ikke noe salgsbonus på han....

Føles barnslig godt :-) 

Anonymkode: 82994...a57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde heller ha skjelt dem ut! Skreket ut hvor jævlig oppveksten din var pga dem men at du tross alt har klart å reise deg opp og er den du er i dag! Vold løser ingenting! Og det er nesten sånn at jeg håper han som fikk æresmedlem anmelder deg, for ja, jeg skjønner at det var godt, men det var likevel dumt gjort av deg!

Anonymkode: 6af94...ed9

Det var ikke noe dummere enn den hylinga du foreslår er. Det ville jo oppfattes som hysterisk.

Anonymkode: e0c82...303

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er full av politisk korrekte folk. Ikke hør på de Ts. Du fortjener honnør for at du ga faen og ga han en ørefik. Tror dere virkelig slike typer skjønner et annet språk?

Eneste jeg hadde håpet Ts skulle gjort etter ørefiken, når han spurte hvorfor han gjorde det, var å spørre tilbake hvorfor han uten grunn prøvde å kvele han foran hele skolegården. 

Anonymkode: 308e4...bfb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå deg og hvorfor du gjorde som du gjorde, mobbing er helt jævlig og ikke noe noen skal måtte oppleve. Likevel: Dette kan jo få konsekvenser for deg, og det er jo også litt flaks at de ikke gjorde motstand. Hvis man angriper noen uprovosert, så er det ikke utenkelig at en av dem trekker kniv, og da risikerer du å slite. 

Anonymkode: 558cf...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fengsel pga en ørefik? Det må nok litt mer til da.

Anonymkode: 570c4...577

Neppe fengsel for legemsfornærmelse, men man kan bli anmeldt og bøtelagt for det, noe som kan gå utover jobbmuligheter, reisemuligheter etc. 

Anonymkode: 558cf...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for å ta hevn på mobbere, men tror ikke vold var noen god ide. De har nok masse å sladre om på bygda nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Tusseladen skrev:

Jeg er for å ta hevn på mobbere, men tror ikke vold var noen god ide. De har nok masse å sladre om på bygda nå. 

Nesten så jeg håper de gjør det :)

Anonymkode: 9c830...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tusseladen skrev:

Jeg er for å ta hevn på mobbere, men tror ikke vold var noen god ide. De har nok masse å sladre om på bygda nå. 

Men samtidig så vet nok alle de gamle klassekameratene hva som foregikk. 

Ikke politisk korrekt men forstår deg godt TS. Det er forsmedelig å få en ørefik men det overlever man. Hvis han anmelder deg for vold pga en ørefik så ja... ha ha ha. Det er flaut i seg selv. (Sånn i denne situasjonen). Hadde du banka fyren hadde det vært noe annet. 

Digger det tause i dette. Det at du ikke forklarte. De begge skjønner jo hvorfor. Er man oppegående og følger litt med så kjenner man også til hvor ødeleggende mobbing er og at det setter sine spor. 

Prinsipielt er jeg imot vold. Også her sånn egentlig. Men skjønner TS godt. Hadde de vært kule hadde de tatt kontakt og dere snakket om det som skjedde da og før. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Jeg tror at det hadde spilt liten rolle for TS. Jeg tror at han fikk selvrespekten sin sterkere tilbake og beviste for seg selv at han klarer å stå opp for seg selv. Folk er for snare med å kritisere handlingen til TS. Jeg tror at de fleste ville gjort det de kunne for å gjøre opp gammel gjeld. Selvsagt kunne TS vært falsk og snakket med dem, men han markerte seg. Det gjør han ikke til en voldsmann eller psykopat. Men på et kvinneforum vil man selvsagt nedsnakke handlingen hans fordi man skal være så PK. Jeg tror at det hadde løpt en faen i de fleste om de hadde opplevd det samme. Men så er vel 99% av brukerne her moralsk og etisk sett i en overklasse og som i alle situasjoner hadde fornuften med seg, og tar kun fornuftige valg...

Jepp, føles helt sikkert godt der og da, og er man pissed off, så kan jeg forstå at man gjør som TS gjorde ut fra det han opplevde i barndommen. Det er bare det at konsekvensene kanskje ikke kan bli så hyggelige. Er de gale nok, så kan de fort finne på å komme etter han som hevn. Hvis det ikke anmeldes og TS får juridiske konsekvenser da. 

Anonymkode: 558cf...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, føles helt sikkert godt der og da, og er man pissed off, så kan jeg forstå at man gjør som TS gjorde ut fra det han opplevde i barndommen. Det er bare det at konsekvensene kanskje ikke kan bli så hyggelige. Er de gale nok, så kan de fort finne på å komme etter han som hevn. Hvis det ikke anmeldes og TS får juridiske konsekvenser da. 

Anonymkode: 558cf...0e1

Om man skal være redd for alle mulige konsekvenser kan man like godt legge seg ned og dø. På høy tid at de som blir mobbet blir heiet frem. Ikke dermed sagt at alle må slå, men mobberne må få høre det. I de verste tilfellene har de som har vær utsatt for mobbing tatt sine liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar "hevn" noen ganger i måneden. 

Har mange på instagram og snapstory, de som la til "alt og alle" da det ikke er så mange å følge på bygda. 

Jeg flyttet, tok utdannelse, traff en fantastisk mann, holder meg godt, er ofte på utenlandsturer, har mye penger å bruke, og har et aktivt sosialt liv. Mens mange av de som tydde til den type oppførsel på barne- og ungdomsskole sitter hjemme eller jobber på en lokal butikk, i samme bygda, småfeite og fraskilt. 

Barnslig, jada, men det gir meg glede å se at disse sitter og ser på storyene mine. 

Anonymkode: c821a...715

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar "hevn" noen ganger i måneden. 

Har mange på instagram og snapstory, de som la til "alt og alle" da det ikke er så mange å følge på bygda. 

Jeg flyttet, tok utdannelse, traff en fantastisk mann, holder meg godt, er ofte på utenlandsturer, har mye penger å bruke, og har et aktivt sosialt liv. Mens mange av de som tydde til den type oppførsel på barne- og ungdomsskole sitter hjemme eller jobber på en lokal butikk, i samme bygda, småfeite og fraskilt. 

Barnslig, jada, men det gir meg glede å se at disse sitter og ser på storyene mine. 

Anonymkode: c821a...715

Det er heller sånn man skal gjøre det. Vise at man vant over de likevel. Ikke tapte slik TS gjorde. 

Alle kan gi noen en ørefik. Det er ikke noe unikt, ei veldig mandig. Men å heve seg over de og vise at man "eier" livet klarer ikke alle. 

Anonymkode: f1dbf...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke noe dummere enn den hylinga du foreslår er. Det ville jo oppfattes som hysterisk.

Anonymkode: e0c82...303

Absolutt ikke! Å bli tatt for å være hysterisk er uansett mye, mye, mye, mye bedre enn å utøve vold!

Anonymkode: 6af94...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...