Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Svarer fra før jeg ble gravid, nå drikker jeg ikke.  Dakk kun vin og kun på kveldstid. 10-14 flasker vin i uka. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Ble du ikke fysisk dårlig av det?!

Jeg har ikke sjanse overhodet å tåle så mye, blir fysisk syk bare av nåværende ukentlig ølkonsum, som nevnt overfor!

Glemte å skrive under i sted, etter spørsmål om mengde..

Pia

Anonymkode: 273df...b94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ca 7- 8 flasker vin i uka her, fordelt på 3-4 dager. Da jeg begynte var det nok med tre glass, så utviklingen er ikke bra. Drikker aldri når jeg er alene med barna. De dagene jeg ikke drikker bruker jeg sovetabletter. 

Lisa

Anonymkode: d449d...8a1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du ikke fysisk dårlig av det?!

Jeg har ikke sjanse overhodet å tåle så mye, blir fysisk syk bare av nåværende ukentlig ølkonsum, som nevnt overfor!

Glemte å skrive under i sted, etter spørsmål om mengde..

Pia

Nei, ikke i det hele tatt. Drakk alltid Ett stort glass vann med hvert glass vin da. Ble full selvsagt, men aldri dårlig. Opp og trene kl. 06:00 5 dager i uken. Ikke er jeg spesielt stor heller gjennomsnittlig kroppsvekt og størrelse. 

-Andrea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye drikker dere i løpet av en uke circa?!

Her er det opptil 4 halvlitere daglig, kun på kveldene (aldri noe drikking på dagtid) i ukedagene og 6-8 ofte fredag/lørdag.. Drikker aldri vin, brennevin etc, kun øl.

varierer, men når jeg er på mitt verste ( som betyr fylla ca annenhver dag ) så blir det 10 halvlitere øl eller en kartong hvitvin hver gang.

har ikke drukket siden fredag, og var utrolig fristet til å kjøpe alkohol da jeg var i byen istad ( har hatt en krevende psykologtime idag) men klarte faktisk å stå imot. Er spent på om jeg kan klare hele denne uka uten noe alkohol, men har mine tvil.

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

varierer, men når jeg er på mitt verste ( som betyr fylla ca annenhver dag ) så blir det 10 halvlitere øl eller en kartong hvitvin hver gang.

har ikke drukket siden fredag, og var utrolig fristet til å kjøpe alkohol da jeg var i byen istad ( har hatt en krevende psykologtime idag) men klarte faktisk å stå imot. Er spent på om jeg kan klare hele denne uka uten noe alkohol, men har mine tvil.

-Vimsa

Så sterk og flink du var som ikke kjøpte. En dag av gangen.  Jeg har troen på deg Vimsa! Dette greier du💪🏻💪🏻💪🏻

-Andrea

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gikk det i to tre litere med vin i uka. Men vi var to som drakk det da. Drakk litt hver dag rundt tre glass. Vi klarte oss helt fint både i jobb og hverdag.

Anonymkode: ab763...d0c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så sterk og flink du var som ikke kjøpte. En dag av gangen.  Jeg har troen på deg Vimsa! Dette greier du💪🏻💪🏻💪🏻

-Andrea

Takk .:blomst: Ja, en dag om gangen! Har to behandlingstimer til denne uka, og drikker aldri når jeg skal i behandling neste dag så jeg klarer meg forhåpentligvis ihvertfall til helgen, og kanskje i selve helgen siden min samboer endelig er hjemme. ❤️ 

-Vimsa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer fra før jeg ble gravid, nå drikker jeg ikke.  Dakk kun vin og kun på kveldstid. 10-14 flasker vin i uka. 

-Andrea

Omtrent det samme her, 1-2 flasker dagen, stort sett jevnt fordelt, litt mer i helgene. Måler inntaket om jeg må kjøre bil dagen etter, så ligger godt under grensene. Venter jeg en jobbtelefon, eller skal jeg hente mannen, så drikker jeg ingenting før det er gjort. 

Aldri full, fyllesyk eller redusert. Sover godt, ingen angst eller andre plager. Står opp kl 6.30, og løper 5-10km før jobb nesten daglig. Har aldri avlyst eller mistet en avtale. 

Hadde det begynt å gå utover liv/forhold/jobb hadde jeg nok sluttet tvert. 

-E

Anonymkode: a6a6a...b9a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

-Vimsa

Ikke gi opp,du klarer det!!❤️

Tenker å prøve alkohol fri uke fra mandag til fredag i neste uke selv, det skal gå!

Pia

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Vimsa

Flott!! Jeg kjøpte heller ikke i dag😊 Stå på! Har fått pågangsmot av denne tråden. Blir neppe å slutte og drikke med det første, men får motivasjon av å høre at vi er flere. Ingen andre enn dere og mannen min som vet hvordan det egentlig står til. 

Lisa

Anonymkode: d449d...8a1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent det samme her, 1-2 flasker dagen, stort sett jevnt fordelt, litt mer i helgene. Måler inntaket om jeg må kjøre bil dagen etter, så ligger godt under grensene. Venter jeg en jobbtelefon, eller skal jeg hente mannen, så drikker jeg ingenting før det er gjort. 

Aldri full, fyllesyk eller redusert. Sover godt, ingen angst eller andre plager. Står opp kl 6.30, og løper 5-10km før jobb nesten daglig. Har aldri avlyst eller mistet en avtale. 

Hadde det begynt å gå utover liv/forhold/jobb hadde jeg nok sluttet tvert. 

-E

Jeg også, men det er kanskje også problemet. Jeg har ingen motivasjon for å slutte. 

-Andrea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere kan tåle så mye!!?

Kjenner meg konstant slapp, sliten, med hodepine og sover vanvittig dårlig bare etter å ha drukket 4 halvlitere per dag og opptil det dobbelte helgedager..

Det brenner tilnærmet konstant i område høyre side av magen, type lever/galle området og har antageligvis betennelse i magesekken så det holder..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også, men det er kanskje også problemet. Jeg har ingen motivasjon for å slutte. 

-Andrea

Det er nettopp det. 

Jeg vet det ikke er bra helsemessig. Men foreløpig er jeg jo frisk, slank, og i toppform. 

Er jeg avholds en uke merker jeg ingen forskjell på kropp, søvn og psyke. 

Jeg drikker (relativt sett) mindre enn andre i sosiale sammenkomster og på julebord, er i det hele tatt aldri full, så alkohol har aldri ført til ubehagelige situasjoner. 

Har også relativt grei økonomi, så det merkes ikke på lommeboka. 

Selv de årlige helsesjekkene jeg får gjennom jobb viser at kroppen er i tipp-topp form. 

Så hva er egentlig motivasjonen

-E

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tidligere i tråden og signerte "Indianer". Jeg er enda mer overbevist om at jeg ikke tåler alkohol på samme måte som andre her. På det meste har jeg drukket 1-2 flasker i uka, men heller 3-4 i måneden, og det er problematisk nok for meg. Jeg blir kranglete, får kort lunte og sover utrolig dårlig. Kjenner energien forsvinner i opptil 3-5 dager etter drikkinga. Går nesten rett inn i en tung depresjon. Og er overbevist om at det stinker alkohol av meg i lang tid etter inntak. Hadde jeg kunne være sånn som hun som skrev over her at hun ikke får angst, står opp tidlig og trener hver dag kl 0600 etter et stor alkoholkonsum hadde saken vært annerledes. Men, uansett, selv på midt lave forbruk så skaper det problemer. Alt jeg ikke tør å si til partner sånn ellers kommer ut når jeg drikker litt. Er jo egentlig tragisk at vi som voksne ikke klarer å kommunisere bedre uten alkohol...

Hilsen Indianeren,

Anonymkode: 9bf15...12f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var veldig fin. Så godt med et sted man kan være ærlig og åpen, men samtidig anonym! Og å se at mange sliter med det samme.

Jeg drikker også ofte vin. Alene. Aldri mer enn 2-3 glass på en kveld, men jeg kan lett kjøpe en kartong og drikke hver dag til den er tom. Ingen vet det, jeg bor alene. Jeg sliter også med mat og vekt, og det er meningen at jeg skal prøve å legge på meg. I dag feilet jeg på alle fronter, og toppet det hele med å gå innom vinmonopolet igjen. Fordi jeg trenger rødvinsnummenheten i tillegg.

I morgen er fasaden på plass igjen. 

Da jeg var innom vinmonopolet tenkte jeg litt på de andre kundene som var der. Hvor mange var som meg, som oss? På vei hjem for å drikke alene?

- Streif

Anonymkode: c198f...9cb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan dere kan tåle så mye!!?

Kjenner meg konstant slapp, sliten, med hodepine og sover vanvittig dårlig bare etter å ha drukket 4 halvlitere per dag og opptil det dobbelte helgedager..

Det brenner tilnærmet konstant i område høyre side av magen, type lever/galle området og har antageligvis betennelse i magesekken så det holder..

Kan det hende at det ikke kun er alkoholen du reagerer på men kullsyre blandet med selve ølen altså karbohydrater? Jeg også orker rett og slett ikke så mye øl/ cider mer mengden på vesken liksom. Har selv aldri problemer med rødvin. Jeg reagerer veldig forskjellig på hva jeg drikker. Feks vodka blir jeg ikke ordentlig full av jeg kan drikke veldig mye føle meg helt fin og så bare sovne med fyllesyke dagen etter. Rødvin er den som gir meg den beste fylla ikke kvalm ikke dårlig bare god og brisen slik jeg liker det. Øl/cider blir altfor mye veske i forhold til alkohol. Blandede drinker er også bare kos men opplever heller ikke så mye fyll der.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det. 

Jeg vet det ikke er bra helsemessig. Men foreløpig er jeg jo frisk, slank, og i toppform. 

Er jeg avholds en uke merker jeg ingen forskjell på kropp, søvn og psyke. 

Jeg drikker (relativt sett) mindre enn andre i sosiale sammenkomster og på julebord, er i det hele tatt aldri full, så alkohol har aldri ført til ubehagelige situasjoner. 

Har også relativt grei økonomi, så det merkes ikke på lommeboka. 

Selv de årlige helsesjekkene jeg får gjennom jobb viser at kroppen er i tipp-topp form. 

Så hva er egentlig motivasjonen

-E

Nettopp. Og når jeg MÅ ( er gravid) så greier jeg helt fint la være. Da er drikking et ikke-tema. Når motivasjonen er der er det ikke vanskelig i det hele tatt. 

Hadde jeg fått skrumplever eller noe hadde jeg jo greid å slutte, det er jeg sikker på. Men jeg er frisk og fin. 

-Andrea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Og når jeg MÅ ( er gravid) så greier jeg helt fint la være. Da er drikking et ikke-tema. Når motivasjonen er der er det ikke vanskelig i det hele tatt. 

Hadde jeg fått skrumplever eller noe hadde jeg jo greid å slutte, det er jeg sikker på. Men jeg er frisk og fin. 

-Andrea

Jeg bare lurer har du tatt blodprøve med den gamma gt saken inni? Min var litt forhøyet en vanlig og legen mente det var bare litt fett lever og ingenting å bry seg med. Er veldig interessert om hvilken resultater dere andre har fått. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer har du tatt blodprøve med den gamma gt saken inni? Min var litt forhøyet en vanlig og legen mente det var bare litt fett lever og ingenting å bry seg med. Er veldig interessert om hvilken resultater dere andre har fått. 

Nei, det har jeg ikke. 

-Andrea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...