Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 19.23):

646 dager alkoholfri. Nærmer seg 2år. Det hadde jeg aldri sett for meg.

W

Anonymkode: b0430...b6c

Imponerende, spesielt om man har slitt med avhengighet.

Jeg er på dag 50 nå, ikke fordi jeg sliter med avhengighet men rett og slett for helsa sin skyld. Sliter med mye hodepine, angst og hjertebank etter alkoholbruk. Det hjelper å være uten alkohol, men jeg har samtidig lært at det ikke er hele forklaringen. Det bare forsterker helseproblemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg  gikk på trynet i helgen - igjen. Jeg hadde jo vært så bra, så flink! Nesten en måned uten å drikke, og jeg vet ikke engang hvorfor det gikk galt. Men, for vel prøve igjen. Og jeg blir alltid så dårlig når jeg slutter å drikke, skikkelige abstinenser. Jeg burde jo ha lært nå, ikke sant? 

Jeg har forresten drukket i over 25 år, ikke hele tiden, men på det meste hver dag og vin er tingen. Jeg sliter også psykisk, og er nå på aap.

Jeg leser av og til i denne tråden, mest fordi at det hjelper å vite at jeg er ikke alene som sliter med dette. Fordi det er hva jeg har følt.  Ensomhet, redsel, skam. Jeg gir ikke opp. Jeg går til ruskonsult, psykisk helse, Nav, fastlege. Får snart time hos Dps ( igjen). Jeg nekter å gi opp! Jeg har bare dårlige dager av og til...

-D-

Anonymkode: 92492...143

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg  gikk på trynet i helgen - igjen. Jeg hadde jo vært så bra, så flink! Nesten en måned uten å drikke, og jeg vet ikke engang hvorfor det gikk galt. Men, for vel prøve igjen. Og jeg blir alltid så dårlig når jeg slutter å drikke, skikkelige abstinenser. Jeg burde jo ha lært nå, ikke sant? 

Jeg har forresten drukket i over 25 år, ikke hele tiden, men på det meste hver dag og vin er tingen. Jeg sliter også psykisk, og er nå på aap.

Jeg leser av og til i denne tråden, mest fordi at det hjelper å vite at jeg er ikke alene som sliter med dette. Fordi det er hva jeg har følt.  Ensomhet, redsel, skam. Jeg gir ikke opp. Jeg går til ruskonsult, psykisk helse, Nav, fastlege. Får snart time hos Dps ( igjen). Jeg nekter å gi opp! Jeg har bare dårlige dager av og til...

-D-

Anonymkode: 92492...143

Selv om du sprakk i helga så har du likevel klart nesten en måned, og det er veldig bra. Nå kan du fortsette den gode jobben. Du starter jo ikke forfra igjen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 10/30/2021 at 11:36 PM, Magika_fra_Fyll said:

Forrige fredag, lørdag OG søndag drakk jeg meg full alene foran pc'en, mandag hadde jeg vondt i siden ca der jeg antar leveren er og klarte knapt fungere på jobb selv om det bare er hjemmekontor.. nå holder det jaggu meg, har ikke rørt alkohol denne helgen og skal heller ikke gjøre det på lange tider tror jeg. De siste par årene har jeg drukket alt for mye og som regel bare for meg selv mens jeg ser på sport eller bare tilfeldig tull på youtube i timesvis, det føles veldig destruktivt. Denne uken dro jeg på treningsstudio for første gang på nesten 1.5 år, føler meg mildt positiv til at den smellen kanskje kan ha vært bunnpunktet og at det kan gå mot lysere og mer rusfrie tider fremover

Siden dette ble skrevet har jeg knapt drukket annet enn i sosiale sammenhenger med venner, heldigvis er jeg tilsynelatende kvitt trangen til å drikke på kveldene. Jeg var i en veldig vanskelig livssituasjon den gangen og tror det var derfor jeg hadde behov for å bedøve hodet for å få slutt på den konstante tankespinninga

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 8.11):

hvis du har den tilnærmingen så går det ikke bra. "Får se hvordan det går" ??? Total ansvarsfraskrivelse. 

Anonymkode: ad51d...46e

Spar meg. Du aner ikke hva du snakker om. Ha deg ut av denne tråden asap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt søkt inn til en institusjon for alkoholproblemet mitt. Føles ufattelig deilig å bli tatt på alvor, samtidig som ventetiden knuser meg. Det er som om jeg må drikke tett for å kvalifisere for behandling.

- Lotte

Anonymkode: b612f...efe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har blitt søkt inn til en institusjon for alkoholproblemet mitt. Føles ufattelig deilig å bli tatt på alvor, samtidig som ventetiden knuser meg. Det er som om jeg må drikke tett for å kvalifisere for behandling.

- Lotte

Anonymkode: b612f...efe

Det er veldig normalt å føle det sånn. Hvis det er noen trøst. Men det beste er selvsagt om du allerede nå klarer å begynne å redusere. Det klarte ikke jeg, men. Har vært seks uker i behandling og har vel sånn 10 igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, venter på innleggelse. Men det er stappfullt overalt, så ventekøa er lang 😩

Anonymkode: 2217a...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her, venter på innleggelse. Men det er stappfullt overalt, så ventekøa er lang 😩

Anonymkode: 2217a...0e4

Har du fått noe anslag på ventetid?

Anonymkode: b612f...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du fått noe anslag på ventetid?

Anonymkode: b612f...efe

Ja, 3 mnd...

Anonymkode: 2217a...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

665 dager siden siste gang jeg drakk alkohol. Nærmer seg 2 år.

 

W

Anonymkode: b0430...b6c

  • Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mindre, men merker sug etter å røge. Vet jeg har, men finner det ikke i flyttelasset. Noen som vet om brun-brun pub i Moss? Må ha det for å sove og mot smerter.

Anonymkode: 1d646...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikker mindre, men merker sug etter å røge. Vet jeg har, men finner det ikke i flyttelasset. Noen som vet om brun-brun pub i Moss? Må ha det for å sove og mot smerter.

Anonymkode: 1d646...bca

Røyker ikke daglig. Men noen som vet?

Anonymkode: 1d646...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker og fem dager fra henvisning ble sendt til innleggelse. Det var jaggu kjapt! De ville ha meg inn poliklinisk først, men jeg ba om innleggelse og fikk det. 

- Lotte

Anonymkode: b612f...efe

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 8.50):

665 dager siden siste gang jeg drakk alkohol. Nærmer seg 2 år.

 

W

Anonymkode: b0430...b6c

Utrolig bra jobbet!!! 🥳🥳🥳 

Hvordan har du klart det? Vil du dele litt med oss? ❤️

Anonymkode: f3cac...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin tråd egentlig og kjenner meg mye igjen her. Tidligere så drakk jeg nå minst en 4-5 halvliters bokser med øl daglig. Hadde alle slags rare unnskyldninger som quiz, fotballkamp, sosialt og fordi øl var godt for  å gjøre det der. Så når høsten kom nå så har jeg klart å minke inntaket en god del og kan ha flere hvite dager i uka. Jeg vil fortsatt ha øl på de hvite dagene, men tar den alkoholfrie varianten i stedet som jeg faktisk setter pris på (og ikke minst er den alkoholfrie varianten billigere og i butikken). Har ikke vært innom noe behandling, men engasjerte en PT som fikk ræva mi i gang tl å trene. Nå betyr sistnevnte aktivitet ganske mye for meg også, dvs gjennomføre de tre øktene som er satt opp i uka. PTen vet om dette alkoholforbruket jeg tidligere har hatt og passer litt på meg der. 

 

Anonymkode: b1685...db3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når kan man begynne på antabus, har brukt det før, har det hjemme, det står 24 timer etter siste inntak. Men om jeg har drukket hver dag i 3 mnd eller noe, bør man vente lengre ? Bare seriøse svar helst ❤️ får også annen hjelp så trenger ingen råd ☺️

Anonymkode: 279d8...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når kan man begynne på antabus, har brukt det før, har det hjemme, det står 24 timer etter siste inntak. Men om jeg har drukket hver dag i 3 mnd eller noe, bør man vente lengre ? Bare seriøse svar helst ❤️ får også annen hjelp så trenger ingen råd ☺️

Anonymkode: 279d8...060

Det holder med 24 timer selv om du har drukket hver dag i tre måneder. Hadde det krevd lenger tid så hadde det stått i pakningsvedlegget. 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...