Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Linnita skrev (12 minutter siden):

The sky is the limit med den kundegruppa han har der nå...

Ganske så sveiseblind den kundegruppa der, de biter på som gjedda i sivet og vippser i vilden sky hver gang jævel'n trykker på tastaturet sitt og publiserer hva det nå enn måtte være 🤣

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
Linnita skrev (15 timer siden):

En ting skal ingen ta i fra han, han er en god selger. Han har identifisert sin største kundegruppe og sett hvordan han best kan selge til de, hva som er triggerpunktene. Som nå i dag. Starter dagen med et innlegg for å oppsummere det siste året. Sykdom og pæmedisiner, stengt butikk og rekesalg, fødsel og så julehandelen i nettbutikken hans har vært ting som har skapt stort engasjement, mange klikk på bloggen hans og masse kjærlighet fra leserne. Så det er mimringer rundt disse fire temaene innlegget handler om. Naturlig nok kanskje, da det nok i stor grad oppsummerer det siste året hans. Men på bildebruken har han vært smart Masse bilder, av et fat og en dosett full av medisiner, kokken liggende på gulvet ved flere anledninger, utslått av smerter sammen med bilder av tom rekedisk, fulle postsekker og lillebror. Vekker sympati fra følgerne som gjerne vippse noen kroner ekstra for oppskrifter eller kjøper en ekstra krydderboks i nettbutikken for å hjelpe denne arme kokken og hans fantastiske familie. 

Så kjører han på med et innlegg der han linker både til skatteetaten, blogg.no og flere andre sider hvor folk kan rapportere han siden alle tydeligvis er ute etter han. 

Han har og et innlegg der han har som overskrift at han har tjent 1 million på å selge oppskrifter. Skriver i selve innlegget at det selvfølgelig er en spøk og spør om folk først ble glad på hans vegner eller kjente at det vrengte seg i magen. 

Alle tre innleggene er helt tydelig triggerinnlegg til de som syns han er noe av det mest fantastiske som vandrer rundt på jorden. Som ikke ser noe galt i noe han skriver og som syns at alle som uttrykker noen form for skepsis er verdens verste mobbere. Og som mer enn gjerne vippse noen kroner ekstra for ei oppskrift, eller som kjøper en ekstra krydderboks fra nettbutikken hans. Derfor er det nesten på grensen til genialt å legge ut et innlegg med ei oppskrift midt inni der, med den sedvanlige avslutningen om å vippse for å bruke oppskriften. Når han har vekket sympati, kjærlighet og sinne mot "hatgjengen" gjennom tre innlegg på en dag er sjansen stor for noen ekstra oppskriftskroner inn på vipps. 

Man trenger ikke nødvendigvis å like denne måten å gjøre ting på. Men må innrømme at jeg syns det er ganske genialt. Han er en selger, og kunne sikkert solgt sand i Sahara. Jeg beundrer innsatsen det er lagt i å finne si kundegruppe, finne triggerpunktene til denne gruppen for å øke salget og så kjøre på å gjennomføre. Selv om jeg overhodet ikke liker måten han konstant ikler seg offerrollen og stakkarsliggjør seg selv for å oppnå salg. Trur han hadde klart å selge minst like godt uten å "bæse" i innlegg etter innlegg. 

Jeg synes du oppsummerer det veldig godt. Så er jo spørsmålet hvor grensa går for når det går fra å være god forretningsteft og blir uetisk og problematisk. Og så var det det med å holde seg innenfor loven da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladkokken gir bort fem stk av den nye kokeboken sin pluss fem gavekort pålydende kr. 500,- Eneste betingelse er å like innlegget på face, samt kommentere Gratulerer. 
Sånn skal man takke følgerne og leserne sine 👏 ikke oppfordre om betaling i lotteri.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CMarie skrev (16 minutter siden):

Gladkokken gir bort fem stk av den nye kokeboken sin pluss fem gavekort pålydende kr. 500,- Eneste betingelse er å like innlegget på face, samt kommentere Gratulerer. 
Sånn skal man takke følgerne og leserne sine 👏 ikke oppfordre om betaling i lotteri.

Helt enig. Sånn skal det være👍 

(Synes jeg ser en viss annen kokk GI bort gavekort! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (26 minutter siden):

Helt enig. Sånn skal det være👍 

(Synes jeg ser en viss annen kokk GI bort gavekort! )

Ja, og gavekortene var heller ikke låst til egen nettbutikk 👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva kokken holder på med nå. Hva han er ute etter å oppnå. Det er to ting som virkelig har gitt ham klikk og sympati. Det er hans "stakkars meg" innlegg og hans "fyre løs mot kjerringtanker" innlegg. Nå må han jo ha fylt opp kvota for de stakkars han innleggene for ei stund fremover. Og kjerringa har vært nesten tam mot han i det siste, så han kan nesten ikke fyre løs mot henne heller, på en måte som kan rettferdiggjøres, på sin egen blogg. Så hva gjør han? Han fyrer løs mot henne, og får frem hvor synd det er i ham, på hennes blogg. Både i går og i dag har han skutt fra hofta i kommentarfeltet hennes, under innlegg som både er snill med ham, og ikke minst fremsnakker han. Nå vet han nok at en del av blodfansen hans også følger med hennes blogg slik at de kan opptrå som verbale livvakter hvis hun trår over streken. Slik sett oppnår han nå to ting. Han framstår mindre sytete for den jevne leser av kokkens blogg da han ikke syter på sin blogg, men på en blogg de fleste av hans lesere ikke følger med på. Dermed framstår han mer samlet på egen blogg. Og han mater sympatien blodfansen allerede har til han, siden han vet at de vil få med seg hvor mobbet og trakassert han fortsatt føler seg av kjerringa. Vinn vinn for kokken. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linnita skrev (37 minutter siden):

Er litt usikker på hva kokken holder på med nå. Hva han er ute etter å oppnå. Det er to ting som virkelig har gitt ham klikk og sympati. Det er hans "stakkars meg" innlegg og hans "fyre løs mot kjerringtanker" innlegg. Nå må han jo ha fylt opp kvota for de stakkars han innleggene for ei stund fremover. Og kjerringa har vært nesten tam mot han i det siste, så han kan nesten ikke fyre løs mot henne heller, på en måte som kan rettferdiggjøres, på sin egen blogg. Så hva gjør han? Han fyrer løs mot henne, og får frem hvor synd det er i ham, på hennes blogg. Både i går og i dag har han skutt fra hofta i kommentarfeltet hennes, under innlegg som både er snill med ham, og ikke minst fremsnakker han. Nå vet han nok at en del av blodfansen hans også følger med hennes blogg slik at de kan opptrå som verbale livvakter hvis hun trår over streken. Slik sett oppnår han nå to ting. Han framstår mindre sytete for den jevne leser av kokkens blogg da han ikke syter på sin blogg, men på en blogg de fleste av hans lesere ikke følger med på. Dermed framstår han mer samlet på egen blogg. Og han mater sympatien blodfansen allerede har til han, siden han vet at de vil få med seg hvor mobbet og trakassert han fortsatt føler seg av kjerringa. Vinn vinn for kokken. 

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor han på død og liv skal inn på Kjerringtanker sin blogg hver eneste dag for å spre sin eder og galle.....han bør konsentrere seg om seg og sitt og la det bli med det. Men neida, det klarer han ikke.

Lurer på hvordan det blir når fru kokk skal begynne å blogge og det kanskje kommer kritiske kommentarer der, da kommer jo kokken til å gå bananas, det er jeg nesten sikker på 🤪

Endret av Skrottefar
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Altså, de der kommentarene inne hos Kjerringtanker.....0

Jeg mangler faktisk ord.

Manglende impulskontroll har vært et begrep knyttet til en annen mannlig aktør i bloggverden, og passer virkelig godt i dette tilfellet. 

Hva er det med bloggere som gjør at de totalt mister gangsynet? Og hei hvor det singler i glasshuset der han nå plutselig selv skal anmelde lovbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Helt vilt å se hvordan han holder på i kommentarfeltet til Kjerringtanker for tiden!

Hadde ikke kommentarene inneholdt såpass skremmende elementer, så hadde det vært komisk! Her er så mye forknytt aggresjon og infamitet at man knapt tror sine egne øyne.

Det mest skremmende er at han konfronterer både henne - og leserne hennes(!) - med kommentarer de skrev for uker og måneder siden! Hvordan er det mulig liksom? Går han rundt og husker dette, tar han skjermbilder eller noterer han ned? Vet ikke hva som er mest forskrudd.

Hele greia fremstår usunt og temmelig sprøtt. For å si det mildt. Det åpenbarer seg bare mer og mer at blogging ikke passer for alle.

Nå har "livsstils-bloggingen" skaffet kjendisstatusen som kreves for å få gi ut bøker og starte nettbutikken med eget “navn”. Et og annet intervju forekommer fremdeles. Kundegrunnlaget er skapt. Hvorfor ikke bare gi seg, når det er så åpenbart at bloggingen koster MYE mer enn den smaker? Eller gjøre det han forkynte for noen uker siden - kun blogge om mat.

Det som skjer nå er jo nesten vondt å være vitne til. Og likevel skal samboeren være med i sirkuset, nå ikke bare i kulissene som ”Kjærest”, men med egen blogg. Og ja @Skrottefar- jeg lurer også på hvordan han kommer til å reagere om hun får kritikk. 

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Finlay skrev (6 timer siden):

Helt vilt å se hvordan han holder på i kommentarfeltet til Kjerringtanker for tiden!

Hadde ikke kommentarene inneholdt såpass skremmende elementer, så hadde det vært komisk! Her er så mye forknytt aggresjon og infamitet at man knapt tror sine egne øyne.

Det mest skremmende er at han konfronterer både henne - og leserne hennes(!) - med kommentarer de skrev for uker og måneder siden! Hvordan er det mulig liksom? Går han rundt og husker dette, tar han skjermbilder eller noterer han ned? Vet ikke hva som er mest forskrudd.

Hele greia fremstår usunt og temmelig sprøtt. For å si det mildt. Det åpenbarer seg bare mer og mer at blogging ikke passer for alle.

Nå har "livsstils-bloggingen" skaffet kjendisstatusen som kreves for å få gi ut bøker og starte nettbutikken med eget “navn”. Et og annet intervju forekommer fremdeles. Kundegrunnlaget er skapt. Hvorfor ikke bare gi seg, når det er så åpenbart at bloggingen koster MYE mer enn den smaker? Eller gjøre det han forkynte for noen uker siden - kun blogge om mat.

Det som skjer nå er jo nesten vondt å være vitne til. Og likevel skal samboeren være med i sirkuset, nå ikke bare i kulissene som ”Kjærest”, men med egen blogg. Og ja @Skrottefar- jeg lurer også på hvordan han kommer til å reagere om hun får kritikk. 

Eg måtte inn å se. Det er vont å lese og det kommer ikke til å ende bra. For noen av di

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kokken bare fortsetter med kommenteringen sin inne hos Kjerringtanker......virker så manisk og tvangstanke-aktig det at han på død og liv må inn der for å kommentere :roll:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (18 minutter siden):

Og kokken bare fortsetter med kommenteringen sin inne hos Kjerringtanker......virker så manisk og tvangstanke-aktig det at han på død og liv må inn der for å kommentere :roll:

Hun gav ham en mulighet nå. Tilbød ham at hun aldri mere skulle nevne ham hvis han bare holdt kjeft. Han valgte å ikke benytte seg av den muligheten. 

Det er trist å se. Han var/er i utgangspunktet en dyktig skribent med mye å komme med. Men har låst seg så fast i et "stakkars meg" image at alt annet forsvinner. Han er jo åpen om sin psykiske helse, og om dette er et resultat av det vil jeg ikke spekulere i da jeg ikke innehar den kompetansen. Men noe er det som skjer med ham. Og det er trist å se et menneske falle så på trynet som jeg mener han har gjort nå. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
Linnita skrev (3 timer siden):

Hun gav ham en mulighet nå. Tilbød ham at hun aldri mere skulle nevne ham hvis han bare holdt kjeft. Han valgte å ikke benytte seg av den muligheten. 

Det er trist å se. Han var/er i utgangspunktet en dyktig skribent med mye å komme med. Men har låst seg så fast i et "stakkars meg" image at alt annet forsvinner. Han er jo åpen om sin psykiske helse, og om dette er et resultat av det vil jeg ikke spekulere i da jeg ikke innehar den kompetansen. Men noe er det som skjer med ham. Og det er trist å se et menneske falle så på trynet som jeg mener han har gjort nå. 

Kjerringtanker kan jo takke HAM for å være der hun er i dag😄

Kokkejævel: -"Jeg vet ikke hvor mange år du har blogget, men husker jeg ikke feil så hadde du vel ikke så mange lesere før jeg dukket opp. I dag er du på topp fem."

Sikkert litt sårt å se at bloggeren han framsnakket så varmt i går, bare ligger på 9 plass i dag, mens Kjerringtanker spratt opp til en 5 plass.

Han burde kanskje sende en tanke til samarbeidspartnerne sine før han øser ut av seg, både i blogginnlegg, eget kommentarfelt og hos Kjerringtanker.

Det er ganske mange små og mellomstore bedrifter som har varer i butikken hans, de aner nok ikke at han jobber på si som nettroll i andres kommentarfelt. Det er ingen selvfølge at de vil kobles til hans navn for en hver pris.

Sakset fra https://kjerringtanker.blogg.no/det-gjelder-a-tra-forsiktig.html#kommentarer

"Interessant problemstilling. Hva tenker f.eks velrenommerte Alveland og Stensaas om å bli koblet til sutrete blogginnlegg og om smerter, hat og elendighet – til overmål- kokkens morgentiss – svært detaljert beskrevet? Er det egentlig GOD reklame?"

"Om jeg produserte en kvalitetspølse i tredje generasjon .. ville jeg aldri i verden blitt assosiert med en sprengt morgentiss ala kokken…"

"Godt poeng, Bien. I tillegg skriver Kokkejævel i nyeste blogginnlegg nå, sitat; « Jeg gir nemlig ikke bare ut denne boken fordi jeg vil bade i penger, sniffe kokain og ligge med prostituerte» sitat slutt.
Hvilke seriøse aktører vil ønske å bli knyttet til dette?! Seriøst?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hjernevasket

Jeg håper Kjerringtanker velger å ikke kommentere kokkens blogg på sin daglige topp5 liste.

Nå er jeg ny selv som blogg leser og blogger selv i miniskala, så jeg har ikke lest disse bloggene så lenge, men av det jeg har lest så er første inntrykk at kokken overreagerer noe voldsomt på hva Kjerringtanker skriver om hans blogg.

Han sliter psykisk har jeg lest på hans egen blogg og håper han får behandling. Det kan ikke være godt å ha det slik.

Jeg skriver mye om den psykiske helsen da jeg sliter veldig mye selv. Jeg håper virkelig at Kokkejævel slutter å lese hennes blogg hvis det sliter han ut så mye. Det er en form for selvskading han driver med, tror jeg. Det er kun min personlige erfaring med selvmobbing som får meg til å tenke det.

Det å kalle andre mennesker for «kloakk» er mye værre i mine øyne enn et kritisk øye på hvordan han har «konkurranser» på sin blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han har blitt inspirert av Gladkokkens hyggelige give away/trekning på Facebook.
Fra siste blogginnlegg: 

‘La dere forresten merke til det fenalåret? Det kan bli ditt, fraktfritt levert, hvis du skriver i kommentarfeltet, enten her eller på fb:

ChristineEmilie, jeg vil lese om livet mellom maskene!’

Man lærer så lenge man lever?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart han skriver  mye merkelig, aggressivt og tildels upassende på bloggen  hvis det pilleforbruket stemmer som han skriver om. Det hadde vært bedre om han roet ned bloggen mens dette pilleoverforbruket pågår. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...