Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel

å sitte å skåle med brus i et bryllup!

neimen om vi skal.

god natta alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigaste er vel at brureparet får ei feiring som passar dei sjølve?!??!?!?!??!

Ja, og at gjestene har det hyggelig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Flere som har skjønt at det går an å ha det morro uten alkohol! =) HURRA!!! :flagg:

Som jeg skrev...de hadde leid inn en proff toastmaster som loset det alkoholfrie bryllupet vel i havn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigaste er vel at brureparet får ei feiring som passar dei sjølve?!??!?!?!??!

Hmm...JA! =) Så sant, så sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man må betale for serveringspersonal' date=' for å få jobben gjort? :roll: Det er det dummeste jeg har hørt, for selv profesjonelle kan slite med å servere alle gjestene varm mat.[/quote']

Det dummeste?...Ja, da kan du ikke ha hørt mye dumt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer ikke til å ha fri bar' date=' rett og slett fordi vi ikke ser på det som vårt ansvar at gjester skal sitte og tylle i seg sprit. Jeg hadde heller ikke reagert om jeg kom i et bryllup og måtte betale drinkene selv, jeg hadde aldri tatt det som en selvfølge at brudeparet skulle stå for min rotbløyte (selv ikke om jeg kom langveisfra):o . Hadde det vært så grusomt viktig for meg å bli beruset på andres regning, hadde jeg heller holdt meg hjemme dersom det viste seg i ikke være fri bar. [/quote']

Jøss for et forhold til alkohol...går fint an å drikke uten å bli beruset...eller som du skriver...rotbløyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

HVorfor tror alle de som ikke vil ha alkohol, eller som ikke vil ha åpen bar, at folk er ute etter en rotbløyte når de går i bryllup?

Vi hadde fri flyt i lange baner, men bare èn ble dritings, og han blir det alltid... Og denne gangen fordi han satt og pjallet på et utested mens vi var hos fotografen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVorfor tror alle de som ikke vil ha alkohol, eller som ikke vil ha åpen bar, at folk er ute etter en rotbløyte når de går i bryllup?

Vi hadde fri flyt i lange baner, men bare èn ble dritings, og han blir det alltid... Og denne gangen fordi han satt og pjallet på et utested mens vi var hos fotografen......

Nemlig....at folk drikker seg dritings i bryllup er nærmest kun en myte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Elisabeth

Jeg kjenner at jeg blir utrolig provosert av å lese flere av innleggene her. Hvem sin dag er egentlig bryllupsdagen??? Det er greit at gjestene har forskjellige meninger om hva som burde / ikke bli gjort, men det mener jeg ærlig talt at de ikke har noe med.

Bryllupsdagen skal være slik brudeparet selv ønsker at den skal være, ikke andres. Og om de da kutter "proffe hjelpere", så trenger da jammen ikke det å være negativt!!! Med god planlegging kan ett bryllup koste omtrent hva du vil.

Ta meg f.eks. Jeg og samboeren har flyttet inn i nybygd hus, og har egentlig ingenting til overs. Ingen av våre fire foreldre har noe penger og hjelpe oss med. Mer lån kan vi ikke ta. ERGO, skal vi ha muligheten til å gifte oss, må det bli billig. Og ett bryllup betyr vel i bunn og grunn at to personer lover hverandre evig troskap, og ikke at man må betale titusner av kroner for at andre skal syns det er en bra nok fest???

Enig at det skal være en minnerik dag for alle, men det trenger jo ikke nødvendigvis å koste skjorta!!!

Angående alkohol, har vi skrevet i innbydelsen at det er lov å ta med egen drikke til festen, og det er noe vi har fått veldig positive tilbakemeldinger på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Angående alkohol' date=' har vi skrevet i innbydelsen at det er lov å ta med egen drikke til festen, og det er noe vi har fått veldig positive tilbakemeldinger på! :-)[/quote']

Fin løsning :)

Funker dårlig på fex hotell eller restaurant, men ellers er det jo veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir utrolig provosert av å lese flere av innleggene her. Hvem sin dag er egentlig bryllupsdagen???

Selvfølgelig er det opp til deg hvordan type bryllup du velger,

"Essensen" i hovedinnlegget oppfattet jeg dithen at man også har et ansvar for at gjestene får en hyggelig fest.

Ellers så har det vel vært reagert mot at man som brudepar vil ha flest mulig gjester...så får heller gjestene betale for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet ditt, jeg Bree..........

Er det for mange folk? Er det for dyrt å reise? Synd du at du skal la vær å kjøpe presang, eller vil du at folk skal slutte å holde taler....? Eller var det noe annet?

Jeg synes jeg gjorde det hele temmelig klart i det første innlegget, men det var tydeligvis vanskelig for folk å lese.

Jeg synes det er utakknemlig overefor meg, som gjest, som har brukt 2000-4000 kr pluss min frihelg, på komme på en tilstelning der brudeparet til sammenligning koster på meg 150 kr (kaffe&cognac-eskpemelet). Ikke bare er det utakknemlig, det er direkte frekt.

Jeg synes at brudeparet bør tenke over at folk bruker masse penger for å komme i bryllupet deres. Det bør være en viss takknemlighet inne i bildet, og kan de ikke i det misnste varte dem opp og sørge for en hyggelig helaften, bør de skamme seg.

Og nei, det er ikke bare å si nei til invitasjonen, ihvertfall ikke for min del. Som sagt, ville jeg blitt svært lei meg om noen hadde takket nei til mitt bryllup uten god grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det opp til deg hvordan type bryllup du velger,

"Essensen" i hovedinnlegget oppfattet jeg dithen at man også har et ansvar for at gjestene får en hyggelig fest.

Ellers så har det vel vært reagert mot at man som brudepar vil ha flest mulig gjester...så får heller gjestene betale for seg.

:) Takk, endelig en som faktisk forstår hva jeg mener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det bare er å si nei til en bryllupsinvitasjon. Er det slik at man ikke synes forutsetningene for gjestene er bra nok lagt opp fra brudeparets side, ville i alle fall jeg som gjest sagt nei til å komme. I alle fall isteden for å kritisere opplegget, og klage på at gjestene ikke er godt nok tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna Panna

Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår ikke problemet.

Jeg har vært i flere typer bryllup hvor jeg har brukt forskjellig med penger. DET er det siste jeg tenker på i forbindelse med et bryllup, om jeg tenker på at det blir dyrt for meg å reise i et bryllup så drar jeg ikke i det bryllupet. Nå blir jeg stort sett bare invitert i bryllup til folk jeg bryr meg om så dette er aldri et problem.

Jeg har vært i bryllup hvor vi har betalt selv og hvor vi har fått bonger og betalt resten selv. Ikke noe problem, og i det tilfellet hvor vi fikk bonger så kjøpte jeg ingenting etterpå fordi da hadde jeg faktisk spist og drukket godt siden kl. 1500, da frister det ikke så mye med mengder av drinker etter middag.

Jeg forstår ikke hvorfor du antar at alle brudepar er som de du kjenner, du har har tydeligvis merkelige venner - jeg kjenner meg ikke igjen i dine beskrivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Jeg synes jeg gjorde det hele temmelig klart i det første innlegget, men det var tydeligvis vanskelig for folk å lese.

Jeg synes det er utakknemlig overefor meg, som gjest, som har brukt 2000-4000 kr pluss min frihelg, på komme på en tilstelning der brudeparet til sammenligning koster på meg 150 kr (kaffe&cognac-eskpemelet). Ikke bare er det utakknemlig, det er direkte frekt.

Vel, jeg håper du ikke blir invitert i flere bryllup, da, stakkar, så slipper du å lide deg gjennom flere grufulle helger der hele sparekontoen din blir tømt og alt du sitter igjen med en er kopp kaffe.

Og jeg håper inderlig at de som syns godt nok om deg til å invitere deg, en dag får øynene opp for hvor vanvittig egoistisk du er her.

At du ikke klarer å si nei takk til en invitasjon, er det brudeparets feil det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt :o og :hakeslepp: da jeg leste denne tråden her. Er dette mulig egentlig?

Min første tanke var, skal vi avlyse hele bryllupet vårt? Om folk virkelig er SÅ utakknemlige, så fortjener dem ikke å bli invitert..

Vi skal IKKE ha fri bar. MEN alle gjestene skal få to bonger hver. Vi har INGEN kaffegjester, alle er bedt med hele dagen. Det ER rikelig med drikke til middagen. Vi SKAL feire dagen på hotell. Gjestene har fått "spesialpriser" av hotellet. Vi har bedt 20 gjester.

Siden de fleste gjestene våre kommer utenbys fra, mente vi at et "opplegg" mellom kirken og mottagelsen var viktigere enn fri bar. Derfor har vi valt å ha en servering av "fingermat", kaffe og mineralvann på hotellet mens vi er hos fotografen.

Dette opplyste vi om i innbydelsen og har faktisk ikke fått NOEN kritiske tilbakemeldinger på det..

For å være erlig, er ikke folk fornøyde så får dem droppe og komme i stedet for at dem skal sitte der og surmule.

Det er nemlig VÅR dag, og vi må få ha den som vi selv ønsker. Vi har IKKE flust med penger, men ønsker alikevel å gifte oss og ha de nermeste sammen med oss den dagen. Skal vi da "arresteres" fordi vi ikke har fri bar?

Tåpelig i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg gjorde det hele temmelig klart i det første innlegget, men det var tydeligvis vanskelig for folk å lese.

Jeg synes det er utakknemlig overefor meg, som gjest, som har brukt 2000-4000 kr pluss min frihelg, på komme på en tilstelning der brudeparet til sammenligning koster på meg 150 kr (kaffe&cognac-eskpemelet). Ikke bare er det utakknemlig, det er direkte frekt.

Jeg synes at brudeparet bør tenke over at folk bruker masse penger for å komme i bryllupet deres. Det bør være en viss takknemlighet inne i bildet, og kan de ikke i det misnste varte dem opp og sørge for en hyggelig helaften, bør de skamme seg.

Og nei, det er ikke bare å si nei til invitasjonen, ihvertfall ikke for min del. Som sagt, ville jeg blitt svært lei meg om noen hadde takket nei til mitt bryllup uten god grunn.

Åh! Stakkar deg! Må du bruke en fri helg på bryllup?! Huffameg! Ja, du har det vel tøft! :o :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er forskjell på å invitere tyve stykker, og det å invitere førti til middag og tredve til kaffe for å fylle på med folk, da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...