Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

En venninne av meg ble invitert til kaffe kl halv ti, kaffen var ikke klar før ti. Etter kaffen var det drinker som de måtte betale for selv og kl ett var "moroa" slutt. Men de kunne hun jo ikke si noe på, for det var jo sånn brudeparet ville ha det. Men hun følte ikke at hun hadde vært i bryllp, bare at hun hadde spist et veldig dyrt kakestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marianna Panna
En venninne av meg ble invitert til kaffe kl halv ti' date=' kaffen var ikke klar før ti. Etter kaffen var det drinker som de måtte betale for selv og kl ett var "moroa" slutt. Men de kunne hun jo ikke si noe på, for det var jo sånn brudeparet ville ha det. Men hun følte ikke at hun hadde vært i bryllp, bare at hun hadde spist et veldig dyrt kakestykke.[/quote']

Og drinkene og dansingen hadde hun glemt?

(Men, jeg syns det er i seneste laget å invitere folk til kaffe kl. 2130.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllup uten alkohol blir som en kjedelig komfirmasjon.

synes ikke gjestene skal betale for det. og de kan drikke SÅ mye de vil.... :)

brudeparet MÅ ha nok økonomi viss det skal bli bra. kan ikke kjipe inn på sånt!

da får de heller spare penger et år ekstra.

jeg hadde personlig fått sjokk om jeg møtte i bryllup, og måtte betale selv for øl etc.

Herreguuud! Er det virkelig mulig?!! For en sinnsykt snobbete kommentar! Tenker dere bare penger her eller?

Det er jo faktisk ganske artig lesning i denne diskusjonen her da. Så mange fjolsete kommentarer det er her! Bryllup handler jo faktisk ikke om penger og alkohol da, selv om dere gjerne vil ha det til det! Og hva er det egentlig dere gjester bruker så sinnsykt mye penger på? Jeg forstår jo dem som må reise et stykke for å komme dit, men dere ellers? Gaven? Er det den dere mener? For da må dere virkelig tenke dere om. Det er faktisk mulig å finne noe koselig å gi som ikke koster allverdens!

Jeg ler meg ihjel her jeg! Er det mulig! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og drinkene og dansingen hadde hun glemt?

(Men, jeg syns det er i seneste laget å invitere folk til kaffe kl. 2130.)

Kjøpe seg en drink til 80 kroner kunne hun da ha gjort hvor som helst. Og dansing var det ikke. Det var sånn brudeparet ville ha det og at kaffegjestene ikke syntes det var noe særlig spilte ingen rolle så lenge brudeparet fikk det som de ville. Kaffe halv ti ville de også ha. Det syntes de var et passe tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna Panna

Kjøpe seg en drink til 80 kroner kunne hun da ha gjort hvor som helst. Og dansing var det ikke. Det var sånn brudeparet ville ha det og at kaffegjestene ikke syntes det var noe særlig spilte ingen rolle så lenge brudeparet fikk det som de ville. Kaffe halv ti ville de også ha. Det syntes de var et passe tidspunkt.

Ja, ja - man er jo forskjellige. Jeg er liksom ikke typen til å irritere meg over sånne ting jeg. Er jeg i et bryllup så er det jo stort sett til gode venner og da er det viktig for meg som gjest også at de får den dagen de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Herreguuud! Er det virkelig mulig?!! For en sinnsykt snobbete kommentar! Tenker dere bare penger her eller?

Det er jo faktisk ganske artig lesning i denne diskusjonen her da. Så mange fjolsete kommentarer det er her! Bryllup handler jo faktisk ikke om penger og alkohol da, selv om dere gjerne vil ha det til det! Og hva er det egentlig dere gjester bruker så sinnsykt mye penger på? Jeg forstår jo dem som må reise et stykke for å komme dit, men dere ellers? Gaven? Er det den dere mener? For da må dere virkelig tenke dere om. Det er faktisk mulig å finne noe koselig å gi som ikke koster allverdens!

Jeg ler meg ihjel her jeg! Er det mulig! :hoho:

Har du hørt om at enkelte brudepar setter kleskode i invitasjonen? Vel, klær koster også penger, og tro det eller ei, men det er ikke alle som har fine nok antrekk til å gå i bryllup med. Så det er nok ikke bare gaven som koster :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja - man er jo forskjellige. Jeg er liksom ikke typen til å irritere meg over sånne ting jeg. Er jeg i et bryllup så er det jo stort sett til gode venner og da er det viktig for meg som gjest også at de får den dagen de ønsker.

Jeg er typen til å glede meg til å gå i bryllup, jeg, for da regner jeg med at jeg skal få meg en morsom og fin fest og regner ikke med at jeg skal være statist/fyllmasse for brudeparet... Neste gang jeg må betale for drinkene selv skal jeg drikke masse så de får ekstra penger i kassa. Da blir de nok glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna Panna

Jeg er typen til å glede meg til å gå i bryllup, jeg, for da regner jeg med at jeg skal få meg en morsom og fin fest og regner ikke med at jeg skal være statist/fyllmasse for brudeparet... Neste gang jeg må betale for drinkene selv skal jeg drikke masse så de får ekstra penger i kassa. Da blir de nok glade.

Vet du, om det er sånn du føler deg i byllupsfest hos vennene dine så tror jeg du bør revurdere hvem det er verdt å ha som venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg må betale for drinkene selv skal jeg drikke masse så de får ekstra penger i kassa. Da blir de nok glade.

Dette tolker jeg som om at du tror at brudeparret får pengene du bruker på å kjøpe drinkene dine for..

Vel, i det fleste bryllup hvor de velger å ikke ha fri bar, så vil jeg tro at bryllupet blir holdt på feks. hotell eller andre steder hvor utleieren av lokalet står for baren. Da går IKKE det du betaler for en drink i lomma til brudeparret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av dere som ikke skal ha fri bar, hvorfor vil dere ha bar i det hele tatt? Jeg forstår godt at sprit er dyrt i Norge, men kan dere ikke bare stille frem mere vin, øl og brus? Det har jeg opplevd i flere bryllupper, og det syntes jeg er en fin løsning. Å betale for drinker i et bryllup synes jeg til gjengjeld er :o Ellers morer jeg meg litt over den frykten for at noen skal bli overstadig beruset som kommer frem i denne og lignende tråder. For det første kan nok de fleste styre seg, og hvis ikke, hva skader det om en eller to får i seg litt for mye?

Ellers er jeg delvis enig i Brees første innlegg, når man holder en så stor fest, bør man tenke OGSå på at gjestene har det bra.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna Panna

Dette tolker jeg som om at du tror at brudeparret får pengene du bruker på å kjøpe drinkene dine for..

Vel, i det fleste bryllup hvor de velger å ikke ha fri bar, så vil jeg tro at bryllupet blir holdt på feks. hotell eller andre steder hvor utleieren av lokalet står for baren. Da går IKKE det du betaler for en drink i lomma til brudeparret..

Og, kan man kjøpe inn drikke selv som feks. om man har festen på et lokale...Da syns til og med jeg at det blir litt drøyt å selge drinker...

(Men, hadde nok ikke latt det ødelegge kvelden min nei :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vurdert det slik at om gjestene ønsker tilgang på alkohol etter kaffen, så skal de få det. Derfor har vi "bar som koster gjestene våre penger"...

Men ingen tvinger dem til å kjøpe. Og vi mener at i vårt bryllup tenker på gjestene også, ikke bare oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Dere som ikke har fri bar fordi dere er redd for at folk skal bli så overstadige, tenker dere ikke på at det er tilgangen til alkoholen som gjør folk fulle, og ikke om det er gratis...? For som drikker seg fulle i et bryllup ville vel gjort det enten det var gratis eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marianna Panna
Dere som ikke har fri bar fordi dere er redd for at folk skal bli så overstadige, tenker dere ikke på at det er tilgangen til alkoholen som gjør folk fulle, og ikke om det er gratis...? For som drikker seg fulle i et bryllup ville vel gjort det enten det var gratis eller ikke....

Er det virkelig sånn at folk ikke har fri bar fordi man er redde for at folk skal bli "dritings"? Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror man syns det høres finere ut enn at man ikke ønsker å bruke penger på fri bar.

Jeg syns det er helt ok å ikke ha fri bar, men syns man kan stå for det valget man tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er det virkelig sånn at folk ikke har fri bar fordi man er redde for at folk skal bli "dritings"?

Det er ihvertfall det som er argumentet stort sett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall det som er argumentet stort sett......

... mens den egentlige grunnen stort sett er at de har et dyrere bryllup enn de har råd til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk må bli så fulle de vil... Vi har valgt flest mulig til middag, derfor ikke fri bar.... Men alkohol er ikke noe diskusjonstema blant venner og familie hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om at enkelte brudepar setter kleskode i invitasjonen? Vel, klær koster også penger, og tro det eller ei, men det er ikke alle som har fine nok antrekk til å gå i bryllup med. Så det er nok ikke bare gaven som koster  :wink:

Det er da fullt mulig å finne klær til div bryllup, som ikke trenger å være så dyrt!! Det handler om prioriteringer, og om hvor kresen og fin på det man skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Folk må bli så fulle de vil... Vi har valgt flest mulig til middag, derfor ikke fri bar.... Men alkohol er ikke noe diskusjonstema blant venner og familie hos oss.

Altså kvantitet i stedet for kvalitet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener fortsatt det jeg skrev.

drikker ikke brudeparet, så skal ikke gjestene heller! det blir for dumt...

religion, ja ok, da er vel alle enig, og ingen drikker alikevel?

alkoholproblemene til "onkel knut" , hva så? skal 60-70 andre Voksne mennesker ikke drikke på grunn av det?  

og det blir bedre stemning med alkohol.  

mine tanker da.

jeg har betalt så det er FRI DRIKKING , så regner jeg med folk er voksne og klare å styre seg selv.

Kan man ikke ta hensyn til ens person drikkeproblem fordi det kun er en person, har man selv et problem. Medmenneskelighet, hørt om det? Jeg ville satt det høyere at alle kunne bli bedt å få det hyggelig jeg. Uansett om det er en person som hindrer for andres alkoholdrikking. Snakk om hensyn liksom. Man vel ikke ha alkohol for å ha det gøy. Da ville jeg revurdert gjestene og vennenne mine iallfall! Helt utrolig diskusjon!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...