Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Har folk blitt helt koko eller? :o

Champagnefrokost

Spa eller lignende for bruden (noen ganger også for alle)

Lunsj

Fremkostmiddel (limo, taxi eller lignende som gjerne leies for hele dagen)

Aktiviteter (go-kart, strikkhopp, stripper, danseinstruktør og/eller lignende)

Bar(er)

Middag

Osv...

På de utdrikkingslagene jeg har vært (de fleste jeg kjenner har utdrikningslaget i Oslo-området) er dette helt normalt - og det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Champagnefrokost

Spa eller lignende for bruden (noen ganger også for alle)

Lunsj

Fremkostmiddel (limo, taxi eller lignende som gjerne leies for hele dagen)

Aktiviteter (go-kart, strikkhopp, stripper, danseinstruktør og/eller lignende)

Bar(er)

Middag

Osv...

På de utdrikkingslagene jeg har vært (de fleste jeg kjenner har utdrikningslaget i Oslo-området) er dette helt normalt - og det koster.

Det er jo bare såååå bra da (not)....betale i bøtter og spann for et utdrikningslag for så å få lov til å være kaffegjest under bryllupet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du er det vaerste med bryllup da Bree? At det koster deg tid og penger eller at det er kjedelige taler og underholdning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...tror vi lever i litt froskjellige "bryllupsverdener" alt etter hvor vi kommer fra....i forhold til pengebruk i utdrikningslag og til selve bryllupet........... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet kan i alle fall ikke ta ansvar for prislapp på utdrikningslaget...

Sist jeg var i utdrikningslag ble vi enige om pris på forhånd. Da hadde i alle fall alle mulighet til å si i fra om de syns det ble for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet kan i alle fall ikke ta ansvar for prislapp på utdrikningslaget...

Sikkert ikke, men jeg mener da vitterlig å ha lest her inne at noen også opererer med ønskeliste i forbindelse med utdrikningslag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert ikke, men jeg mener da vitterlig å ha lest her inne at noen også opererer med ønskeliste i forbindelse med utdrikningslag. :ler:

Ja, det er nok noen bruder som vil ha også kontroll på det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Men jeg må si det føles lite takknemlig overfor meg som gjest når jeg har brukt 3000 kr på å komme, og jeg får komme i kirken - deretter sitte alene på hotellrommet og vente på et fremmed sted i mange timer - før jeg kommer og får servert en kaffe, en cognac og et kakestykke, med beskjed om at "baren er der borte".

.

Tror nok bare du har vert veeeldig uheldig med dette bryllupet. De jeg har vert i har vert topp!! Og vårt skal være sosialt og gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du er det vaerste med bryllup da Bree? At det koster deg tid og penger eller at det er kjedelige taler og underholdning?

Spørsmålet ditt viser at du igrunnen ikke forstår hva jeg snakker om i det hele tatt.

Det verste med bryllup er når brudeparet ikke utviser respekt og takknemlighet overfor gjestenes utlegg og tid. Man bør ha noe å tilby gjestene som i noen grad står i forhold til hva de ofrer for å være der.

Jeg synes det er frekt å be meg betale for meg på festen i tillegg til å betale for alt det andre. Da er det bedre, som andre sier, å skaffe et billigere lokale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg synes det er frekt å be meg betale for meg på festen i tillegg til å betale for alt det andre. Da er det bedre, som andre sier, å skaffe et billigere lokale.

Mener du at alle MÅ ha fri bar?? At det er uakseptabelt med feks 2 bonger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje blitt spurt om dette allerede, men hvorfor velger du a ga i slike bryllup da?Det er jo synd dersom dette er opplevesen du har av a vaere gjest. Og som sagt tidligere, det er vel litt valgfritt hvor mye penger du skal bruke. Det er klart det finnes merkelige pa spissen opplevelser, men de aller fleste brudepar er vel takknemlige og de aller fleste bryllup er vel hyggelige? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at alle MÅ ha fri bar?? At det er uakseptabelt med feks 2 bonger??

Har du ikke råd til fri bar, bør du kanskje ha festen et annet sted. Det går f.eks også an å spise middag på restaurant og ha kaffen og festen i et leid lokale hvor du kan ta med medbragt - det lønner seg raskt når du uansett skal betale for to bonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bree

Det er du som velger å bruke så mye penger på bryllupet til vennene dine / familien din.

Kanskje du burde se etter noen biligerer løsninger? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, jeg har èn frihelg i måneden (en sjelden gang to).

For andre som har hver helg fri, stiller det seg muligens annerledes, men for meg er frihelgene ganske verdifulle.

Ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om.

har ikke fri stort oftere selv. Men blir jeg bedt i bryllup ville jeg da synes at det bare var en super måte å bruke fritiden min på. Det er jo kjempekoselig! Og ikke akkurat dagligdags...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målløs

Ofrer tid?????? hvis det virkelig er så fælt, hold deg hjemme!!!! Det å være glad på brudeparets vegne er farlig, istedenfor å tenke på det positive med ett bryllup er det jo MYE viktigere å fokusere på det negative! Hva i all verden er det me folk? Regner med de som klager over at de må betale litt selv og at de bare blir invitert til kaffe ikke er gift selv???? Skal jeg finne den billigste kjolen, la være å gå til frisøren, og ta bussen fra kirka slik at gjestene skal få fri bar?? Nei, det er brudeparet sin dag, og de skal kunne unne seg noe ekstra, det er en dag det er lov å være litt "egoistisk". Og dere som klager over gaver, middag, taler, og i det hele tatt alt som har med ett bryllup og gjøre.... hold dere hjemme, og gjør akkurat det som passer dere! Dere vet hva dere går til i ett bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofrer tid?????? hvis det virkelig er så fælt, hold deg hjemme!!!! Det å være glad på brudeparets vegne er farlig, istedenfor å tenke på det positive med ett bryllup er det jo MYE viktigere å fokusere på det negative! Hva i all verden er det me folk? Regner med de som klager over at de må betale litt selv og at de bare blir invitert til kaffe ikke er gift selv???? Skal jeg finne den billigste kjolen, la være å gå til frisøren, og ta bussen fra kirka slik at gjestene skal få fri bar?? Nei, det er brudeparet sin dag, og de skal kunne unne seg noe ekstra,  det er en dag det er lov å være litt "egoistisk". Og dere som klager over gaver, middag, taler, og i det hele tatt alt som har med ett bryllup og gjøre.... hold dere hjemme, og gjør akkurat det som passer dere! Dere vet hva dere går til i ett bryllup!

:klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brudeparet kan i alle fall ikke ta ansvar for prislapp på utdrikningslaget...

Sist jeg var i utdrikningslag ble vi enige om pris på forhånd. Da hadde i alle fall alle mulighet til å si i fra om de syns det ble for dyrt.

Når min forlover spurte om jeg hadde spesielle ønsker for utdrikningslaget sa jeg at jeg ville ha en kosedag med venninner, og at det var viktig for meg at det ikke kostet mer enn et par hundrelapper per. person å være med. Så man kan jo faktisk påvirke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i brylluper som ikke har tatt av. Om det var fri bar eller ei, må jeg innrømme at jeg ikke husker, men noen ting jeg synes er avgjørende er:

- god og gjennomtenkt bordplassering inkl. splitting av par

- bra dansemusikk som passer for både gammel og ung

- rikelig med vin til maten slik at man slipper å skåle med vannglass

Når vi giftet oss for en drøy mnd siden fulgte vi godt med på om folk koste seg, særlig de som var skeptisk til å ikke sitte sammen med partneren. Vi ble utrolig glad og lettet når vi merket den gode stemningen, og når vi så hvor lett praten gikk rundt bordene! Dette var helt avgjørende for at vi som brudepar koste oss, og det vil jeg tro gjelder for de fleste brudepar. Selv om man er dagens midtpunkt er man jo opptatt av at andre skal kose seg. Og fy f.... så kjipt å bruke 100 000-vis av kroner på en kjedelig fest...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brudeberta

Jeg synes jeg gjorde det hele temmelig klart i det første innlegget, men det var tydeligvis vanskelig for folk å lese.

Jeg synes det er utakknemlig overefor meg, som gjest, som har brukt 2000-4000 kr pluss min frihelg, på komme på en tilstelning der brudeparet til

sammenligning koster på meg 150 kr (kaffe&cognac-

eskpemelet). Ikke bare er det utakknemlig, det er direkte frekt.

Jeg synes at brudeparet bør tenke over at folk bruker masse penger for å komme i bryllupet deres. Det bør være en viss takknemlighet inne i bildet, og kan de ikke i det misnste varte dem opp og sørge for en hyggelig helaften, bør de skamme seg.

Og nei, det er ikke bare å si nei til invitasjonen, ihvertfall ikke for min del. Som sagt, ville jeg blitt svært lei meg om noen hadde takket nei til mitt bryllup uten god grunn.

Det ER en god grunn å betale så mye (tenker på reisen)for å kun kunne få delta til kaffen! Her synes jeg faktisk brudeparet kunne ha prøvd å tenke selv, at å bruke tusenvis av kroner, og ikke få være med på hele festen. DET høres ingensteds hjemme! Makan! Du burde fått vært med på hele bryllupsfestenfesten synes jeg. Ellers hadde jeg sagt at det blir for dyrt for meg å betale reisen, og å måtte sitte alene i den dødperioden de andre sitter å koser seg med middag.

Men jeg synes du høres litt utakknemlig ut også. Det er ikke bare bare å varte opp alle gjestene HELE tiden!

Og hvorfor absolutt gå når du tydeligvis synes brylluper er så kjedelige? Hm... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til fri bar, bør du kanskje ha festen et annet sted. Det går f.eks også an å spise middag på restaurant og ha kaffen og festen i et leid lokale hvor du kan ta med medbragt - det lønner seg raskt når du uansett skal betale for to bonger.

Oj da... dette var noe av det dummeste jeg har lest...

:o

Hvordan kan du si at noen "bør" ha festen et annet sted for å få ha fri bar???? Bonger eller ikke bonger, fribar eller ikke, det har da ikke en dritt å si på hvordan festen blir! Du kjenner jo ikke de du snakker til og deres venner, hvordan kan du da vite at de trenger fri bar for å ha det gøy??

Personlig kommer vi til å ha mer enn nok alkohol i vårt bryllup, men det er andre ting som spiller større rolle når det gjelder å få til et artig bryllup for aller og en hver..som underholdning av diverse slag, musikk, dans osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...