Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
det er jo bare alkoholen dere diskuterer her!

Ærlig talt, du har skrevet mer enn 50% av innleggene om alkohol... Det var ikke det som var hovedtema i denne tråden.

Og ps, fint med mellomrom...men kanskje ikke imellom hver setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss.Chanel

jeg må ha mellomrom pga. dysleksi.

og er ikke fri bar mas , samme som alkohol eller ikke alkohol?

tror folk blir rett og slett sure pga. de ikke har råd å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirito er inne på noe jeg mener er typisk norske brudepar. De ber flest mulig for å få flest mulig gaver. De vil ikke betale for hele moroa' date=' men forventer å få gaver. Trodde det var selskapet som var det viktigste jeg.[/quote']

Jeg har ikke tenkt til å be flest mulig for å få flest mulig gaver, og jeg tror ikke det er typisk norske brudepar heller. :roll:

Jeg har enkelt og greit ikke lyst på fulle gjester i mitt bryllup, og jeg har ihvertfall ikke tenkt til å sponse det. Jeg har venner som mener at en liter sprit er den perfekte mengden alkohol for en bra kveld, og det blir litt i dyreste laget hvis man skal ha fri bar.

Jeg kan godt sponse alkohol, men synes det er greit med bonger slik at man har en viss kontroll over hva det hele kommer på prismessig.

Hvis alkoholmengden i et bryllup er det viktigste, hvorfor ikke bare droppe middagen? :roll:

Når jeg går i bryllup er det middagen jeg ser frem til og setter pris på, ikke alkoholen på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare alkoholen dere diskuterer her!

kan heller betale for middagen da! ... å ha fri bar... høres teit ut ikke sant?

hvorfor skal det alltid være alkoholen som "holdes tilbake"?

kutt ned på blomstene, fjaset, og gi gjestene en helaften!

er ikke normalt å betale for seg i bryllup!

Ser du selv hvor dumt det her ser ut? En betaler da ikke for å komme i bryllup!! Det er de som VIL drikke alkohol som betaler for det. Ingen tvinger noen til det! Så bryllupet kan fint bli gratis for gjestene. Middag, dessert og kaffe/kaker er jo en selvfølge i et bryllup derfor bør jo det være gratis. Men alkohol er jo ikke en selvfølge? Ikke for meg i allefall.

Men synes du det da er like greit at det ikke er noen mulighet for å få tak i alkohol den kvelden da? Brudeparet kan liksågodt bare droppe det? Høres det bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du selv hvor dumt det her ser ut? En betaler da ikke for å komme i bryllup!! Det er de som VIL drikke alkohol som betaler for det. Ingen tvinger noen til det! Så bryllupet kan fint bli gratis for gjestene. Middag, dessert og kaffe/kaker er jo en selvfølge i et bryllup derfor bør jo det være gratis. Men alkohol er jo ikke en selvfølge? Ikke for meg i allefall.

Men synes du det da er like greit at det ikke er noen mulighet for å få tak i alkohol den kvelden da? Brudeparet kan liksågodt bare droppe det? Høres det bedre ut?

Helt enig! Det virker som det er mer surmuling for bonger/kjøp av drikke enn det er for helt alkoholfrie bryllup!

Vurderer nesten å droppe alkoholen fullstendig jeg, kanskje folk ikke gidder å bli sure da? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillaQ
Det er slettes ikke gøy å gå i bryllup.

Faktisk synes jeg det ofte er langdrygt og direkte pinlig. Jeg gleder meg virkelig for brudeparet, men det er noe med å samle så mange personer fra forskjellige referansegrupper på ett sted.

Men innimellom er det svært gøy. De bryllupene ejg har vært på som var nettopp artige, var de bryllupene der brudeparet greide å tenke på gjestene i tillegg til seg selv. Dessverre tilhører disse brudeparene unntakene.

Ja, det er definitivt deres dag. Men jeg bruker min helg og mye penger på bryllupet deres, jeg også. Jeg betaler min del i utdrikkingslaget, jeg gir gave, og jeg reiser, og betaler hotell eller annen overnatting. De billigere bryllupene koster meg totalt omtrent 2000, de dyrere opptil 4000.

Jeg takker ikke nei til en bryllupsinvitasjon med mindre jeg har en svært god grunn. Dette fordi jeg ville tatt det tungt om noen takket nei til mitt bryllup. Men jeg må si det føles lite takknemlig overfor meg som gjest når jeg har brukt 3000 kr på å komme, og jeg får komme i kirken - deretter sitte alene på hotellrommet og vente på et fremmed sted i mange timer - før jeg kommer og får servert en kaffe, en cognac og et kakestykke, med beskjed om at "baren er der borte".

Når jeg bruker tusienvis av kroner på deres bryllup, er det minste dere kan gjøre for meg, å gi meg en hyggelig kveld - uten at ejg skal måtte betale for det.

Jeg har all respekt for at dere har dårlig råd. Men da må dere innskrenke antall gjester (jeg forstår at dere ønsker mange folk der - men tenk litt på andre enn dere selv og tenk på om dissse menneskene egentlig har noe igjen for å komme i bryllupet deres - hva kan dere tilby dem?).

Eller gjør det hele enklere; ha spleisefest på et lokal i nærheten. Er det ikke viktigere for dere at folk husker bryllupet deres som et koselig og gjestfritt arrangement?

Jeg ønsker bare å føle meg velkommen. Og jeg føler meg ikke velkommen som kaffegjest, og jeg føler meg ikke velkommen som betalende gjest heller.

av ren plikt for at dere skal ha flotte bilder som kan dokumentere at "se, så amnge venner jeg har".

Synes det høres ut som du mener at du skal stå i fokus på bryllupsdagen. Hviske, hviske.... se der er h*n som faktisk brukte 3000 på å komme hit..... La oss bære h*n på gullstol gjennom lokalet slik at alle får en sjanse til å lovprise denne fantastiske personen.

La oss ta masse bilder slik at vi husker h*n.

Synes du er ufattelig utaknemlig! Brudeparet inviterer deg fordi de vil at du skal være med på DERES dag, også sitter du der og vrenger av deg en masse dritt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en liten hvit and
Nå er vi nesten tilbake på den lange diskusjonen om kaffegjester og hva man bør tenke på i forhold til det.

Jeg er faktisk enig med Bree her at om man er tilreisende så bør man bli bedt til middag og ikke bare til kaffen.

Men jeg syns det er helt greit at folk velger å invitere flere folk som de ønsker å dele dagen sin med i motsetning til å ha færre gjester og åpen bar.

Nå står det vel gjerne i invitasjonen at XX inviteres herved til kaffe kl 18... Og sist jeg sjekket er det fremdeles frivillig å gå i bryllup. Tror trådstarter er et lite bustetroll som er ute etter å lage kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ......

Jeg er ikke ute etter å provosere, men jeg er provosert. Synes bare at brudepar må komme ned på jorden og skjønne at selv om denne dagen er alt for dem, er den slettes ikke alt for meg.

Synes du blir mer og mer patetisk. Du sier at du ikke ønsker å stå i sentrum, men hvert eneste oppgulp du kommer med viser jo nettopp at det er nettopp det du ønsker. Om du er så smålig at du synes er pinlig å høre foreldrene tale til sine avkom på bryllupsdagen, så bør du jammen holde deg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Middagsgjestene får velkomstdrink, vin til maten så mye de vil og kaffe og cognac til kaffien.

Kaffigjestene får velkomstdrink og kaffi, cognac til kaffien selvsagt.

Utover det må de kjøpe i baren på hotellet til "hyggelige" priser.

En velkomstdrink

Kaffe

En konjakk.......

For meg der det ut til at dere regner med å gå i pluss med disse kaffegjestene, når de ikke får servert mer enn dette...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det er mye prat om at det er DERES/VÅR dag og det er det, men det er desverre mange som henger seg altfor mye opp i nettopp det...

Om det ikke har noe med alkoholen å gjøre så kan det være så enkelt som å tilby en fest som de fleste trives i!

Det betyr så ufattelig mye å ha god musikk og noen som lager liv! Har man ikke det da må man nesten ha et lass med sprit stående :ler:

Men det jeg vil frem til er at det er så mange brudepar som tenker med på at alt skal se så flott og fint ut, men glemmer trivselen som ikke kan skapes av noen fine blomsterdekorasjoner på bordet.

Det er vel det man anser som egoistisk av brudeparet her...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

på`n igjen .... :wink:

vil ikke at folk skal bli fulle vettu... det er fali det. :wink:

:hoho: må bare le av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på`n igjen .... :wink:

vil ikke at folk skal bli fulle vettu... det er fali det. :wink:

:hoho: må bare le av dette...

...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

det var ironi...

la nå dette barnslige vrøvvelet ta slutt...

vi har alle våre forskjellige vennetyper, mine drikker når det er fest, altså helt naturlig for oss å ha alkohol da! og vis de måtte betalt i baren hadde de fått sjokk! og jeg hadde erlig talt syntes det var flaut.

dere som ikke drikker har deres bryllup på deres måte.

synes det er synd å bli kranglete pga. dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En velkomstdrink

Kaffe

En konjakk.......

For meg der det ut til at dere regner med å gå i pluss med disse kaffegjestene, når de ikke får servert mer enn dette...................

Gå i pluss? Det gjør vi neppe med over 100 gjester. Men som sagt så er det mest vanlig at man må kjøpe alkoholen sin selv her jeg bor, så jeg tror faktisk ingen rynker på nesa av den grunn. Jeg har iallfall aldri reagert på dette når jeg selv har vært i bryllup - synes det slett ikke er pinlig om jeg må betale alkoholen min selv - jeg er tross alt ikke kommet i bryllup for å sitte å pimpe alkohol heller. Alkoholen er liksom ikke det viktigste i et bryllup spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det var ironi...

la nå dette barnslige vrøvvelet ta slutt...

vi har alle våre forskjellige vennetyper, mine drikker når det er fest, altså helt naturlig for oss å ha alkohol da! og vis de måtte betalt i baren hadde de fått sjokk! og jeg hadde erlig talt syntes det var flaut.

dere som ikke drikker har deres bryllup på deres måte.

synes det er synd å bli kranglete pga. dette!

Nettopp. Noen er ikke glad i alkohol og vil ikke bruke titusenvis av kroner på det, mens andre synes det er en viktig del av festen og er villige til å betale litt ekstra for det. Ser ikke poenget med å slenge kommentarer til hverandre, det kommer vi ingen vei med. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Praxis

Hei!!!!

Bare for å slenge med en kommentar før jeg legger meg; Jeg er helt enig me jannemm. Vi skal ha fri bar og hadde aldri tenkt på å måtte be gjestene våre om å betale for seg. Hos oss er det uvanlig og rart, og dessuten vil jeg at gjestene skal kose seg med det de vil, om de velger å ta en brus eller en dram, uten å tenke på om de har nok penger til det. Ikke alle drikker heller, men noen (de fleste) velger det på fest. Har hørt om venner av meg som har vært på bryllup hvor de har måttet betale sine egne drinker, og de var ganske skuffet over det.

Men, det er min mening. Måtte bare skrive det, etter å ha fulgt med denne tråden som kanskje har utartet seg noe!

Nok om det!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Gå i pluss? Det gjør vi neppe med over 100 gjester.

For meg ser det ut som at dere har invitert masse kaffegjester for å få flere gaver. De får servering for langt mindre enn de betaler for gaven, noe jeg syns er helt vanvittig. Så for meg ser det ut til at dere har slengt på en haug med kaffegjester for å få flere gaver, når ikke serveringen til disse er bedre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som anser bursdagsgaver som noe man "bytter". For meg er det helt :o . Gaver er noe man gir. Det gjelder også bryllupsgaver. Jeg gir dem uten å forvente å få middag/alkohol til tilsvarende pengesum tilbake. Jeg gir gaver til de jeg ikke er hos også, om de er nære venner. Rent tapsprosjekt vil mange kanskje si, men det er det ikke. Det gleder meg å kunne gi noen i anledning en stor dag.

Blir jeg invitert i bryllup, drar jeg så sant det er praktisk og økonomisk mulig. Og gleder meg over dagen deres uansett om jeg er der eller ikke, er invitert eller ikke. For de er vennene mine, de er forelsket/har møtt den store kjærligheten, og de feirer den (alene eller med andre). Det er stort det.

Og når jeg ER i bryllup, ser jeg på min venninne/venn. Og så ser jeg at h*n er lykkelig, rød i ansiktet, stooort smil, midtpunkt, endelig er dagen her. Gavene har h*n ikke tid til å se på før flere dager etterpå, de er pakket opp av venninner og står i et eget rom / hjørne av rommet. Men i kveld er kvelden, partneren er vakker, alle som betyr noe er rundt dem, og jeg er en av de heldige som betyr noe. Om jeg er bedt til middag er jeg i innerste krets. Er jeg bedt i kaffe er jeg kanskje ikke det, men jeg er en som de syns er så viktig å ha med at de valgte kaffegjester for å få det til. Det er stort det!!

Om jeg må betale for en GT i baren blir så utrolig underordnet at jeg ikke kan forstå at noen kan bry seg en gang.

Og pengene jeg har gitt i gave/brukt på reise ofrer jeg ikke en tanke en slik kveld.

Kjærlighet feires, jeg er med, who cares om flytruen kostet penger jeg tydeligvis hadde råd til å betale siden jeg er der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...