Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Kan jeg kanskje forslå at vi dropper hele denne linken? Det er jo helt utrolig at det er skrevet 11 sider om dette! Tenk det, 11 sider!! Hva annet hadde vi giddet bruke så mye tid på?

Nå har vi vist at vi er forskjellige, at noen er uenige at noen er usaklige og så videre, men det er jo tross alt bare en dag, og en dame som mente noe. Let it go!!

Bare husk på essensen i det hele og det er at det er viktig at selv om det er vår dag, så skal det være kjekt for alle som kommer også. Det kan jo være viktig for alle bridezillaene der ute å huske på... :roll:

Ny dagen, og husk at dine venner og familie og venner er sikkert veldig glade for å få komme.

Takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diskuterte dette på jobben i dag og der var det ingen som hadde hørt om at gjestene måtte betale for seg i bryllup, så jeg tror ikke den løsningen er så vanlig som man kan få inntrykk av her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg har diskutert det på jobben min, og der er det helt vanlig å bli bedt i bryllup hvor det ikke er fri bar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ingen vits i å droppe en link når den gir en god diskusjon. KG er faktisk er DISKUSJONSFORUM og ikke et eget bryllupsforum... :wink:

Jeg er litt enig i de aller fleste her jeg...

Men det er svært tydelig at de som er mest imot å bruke penger på gjestene er brudene...

Hvordan feirer dere store bursdager, små bursdager og andre jubileer? Som regel er det bare de store runde dagene man virkelig feirer på lik linje som et bryllup. Da mine foreldre feiret sitt felles 50-årslag var det ikke snakk om at NOEN skulle måtte betale for noe i festen. De sparte god tid i forveien og spredte utgiftene for å ha råd til fri tilgang på mat, kaker og drikke. Deres mål var å lage en knallbra fest for ALLE som var der! :-)

Når dere inviterer folk på middag eller til fest hjemme hos dere, hva er viktigst for dere da? Må de kjøpe seg et glass vin de kan kose seg med etter maten? eller er det max 2 glass per person da også?

Hvorfor tenker man ikke sånn når man gifter seg? Hvorfor er det SÅ utrolig mye viktigere at brudeparet skal ha det slik DE vil? Hvis man virkelig har den meningen synes jeg man burde droppe festen og heller ha en liten middag for seg selv og forloverne (evt nærmeste familie).

Ja det kan hende dere synes jeg har satt det litt på spissen, men hvis det er en så utrolig viktig dag som dere gjerne vil dele med alle venner og kjente, hvorfor legge standarden lavere for gjestene deres fordi det er flere enn vanlig gjester nettopp fordi det er en MYE viktigere dag enn de andre festlighetene. :roll:

Ser dere at det ikke henger helt sammen?

For eks: Hvis man inviterer 4 stk på middag trenger man kanskje ikke spare for å ha råd til masse mat og drikke, men når man skal feire noe spesielt vet man om det laaang tid i forveien og har god mulighet til å spare penger til festen.

Jeg skjønner at mange velger å ha bonger, men det synes jeg er en dårlig løsning. Da ville jeg heller satt fri flyt av brus, vin og øl og mulighet for å kjøpe drinker.

Det bryllupet jeg var i der det ble delt ut bonger fikk jeg et inntrykk av at det var på bekostning av at de ville ha det på et flott sted. Litt dårlig siden de som betalte bryllupet hadde hatt råd til å betale det lille ekstra det ville kostet å ha flere bonger eller fri bar. Dessuten hadde de bryllupet på en av de dyreste hotellene i området :roll:

Tenk dere om brudepar! Det er riktignok deres dag, men er det ikke viktig at deres gode venner skal ha det like bra som dere selv????

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke like viktig at gjestene våre har en like bra dag som oss. Det er VÅR dag.

(Ironi ja.... Så at Tex hadde en reaksjon her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Nei' date=' det er ikke like viktig at gjestene våre har en like bra dag som oss. Det er VÅR dag.[/quote'] :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjæst

Når jeg først begynnte å lese innlegget ditt(trådstarter) så tenkte jeg ...herregud for en egoist! Så tenkte jeg...stakkars gjest...for et bryllup...men det var nå det.

Ja jeg er gift selv nå og det var mange i mitt bryllup som ikke kom...noe jeg ble veldig lei meg for. Men takk trådstarter for at du skrev dette innlegget. Nå er jeg IKKE lei meg for det lenger for nå er jeg KJEMPELGAD for at dem som kom ikke var der. HIMMEL tenk å ha hatt en sånn gjest som deg da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt klart i fra til toastmaster og til andre viktigheten av at kaffigjestene føler seg velkomne og virkelig føler at de blir satt pris på, men fri barblir det absolutt ikke.

Middagsgjestene får velkomstdrink, vin til maten så mye de vil og kaffe og cognac til kaffien. Kaffigjestene får velkomstdrink og kaffi, cognac til kaffien selvsagt. Utover det må de kjøpe i baren på hotellet til "hyggelige" priser.

og når det gjelder penger, så er bruker jammen brudeparet nok penger de også. Det er ikke akkurat billig å gifte seg for tiden. Før var det gjerne foreldre som betalte festen. Slik er det ofte ikke lengre. og hvis folk virkelig er såå sure fordi de ikke får drikke det de orker på brudeparets rekning, ja da kan de bare holde seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det er ikke like viktig at gjestene våre har en like bra dag som oss. Det er VÅR dag..)[/quote']Mener du dette? :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når det gjelder penger' date=' så er bruker jammen brudeparet nok penger de også. Det er ikke akkurat billig å gifte seg for tiden. [/quote']

Hvilke andre enn brudeparet er det som skal bruke penger på bryllupet da? Hvorfor skal bryllup være spleiselag? Kan jo heller sette i innbydelsen at : vi har ikke fri bar så derfor kan dere droppe gave. Det viktigste er at dere kommer og feirer med oss"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi forventer ikke gaver vi, og har sagt det til flere også. Hyggligere om folk kommer i bryllupet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven skal da tilsvare kuvertpris, ikke en hel fylleaften? :o

Vi har ikke tenkt til å ha fri bar av den grunn at mange av vennene våre er veldig glad i alkohol og tåler ekstreme mengder. Hadde blitt lei meg om de ikke ville gi oss gave på grunn av det, det er jo tross alt middagen og festen som er grunnlaget for gaven (sånn i følge skikk og bruk-boka :wink: ), ikke middag, fest og alkohol nok til å bli dritings? Da må jeg kjøpe en vesentlig dyrere gave til brudeparet jeg skal til i sommer. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirito er inne på noe jeg mener er typisk norske brudepar. De ber flest mulig for å få flest mulig gaver. De vil ikke betale for hele moroa, men forventer å få gaver. Trodde det var selskapet som var det viktigste jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Har du ikke råd til fri bar, bør du kanskje ha festen et annet sted. Det går f.eks også an å spise middag på restaurant og ha kaffen og festen i et leid lokale hvor du kan ta med medbragt - det lønner seg raskt når du uansett skal betale for to bonger.

?!?!?! :o :roll:

Familie og venner får GRATIS fest, utenom kanskje noen drinker, hvis de vil ha mer enn 2 etter maten.

Det er også VÅR dag, og VÅRE penger. Er steindyrt fra før av. Tåpelig at du kan MENE at man skal ha det et annet sted!!

Er det ikke viktig at vi LIKER lokale, og skal gifte oss EN GANG I LIVET?!?! Eller er det viktigst at gjestene skal få ALL drikke gratis på vår dag?! Herreg... SKJERPINGS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er litt sjokkert over hvor mange meninger folk har om andres bryllup. Jeg velger selv om jeg drar på et bryllup. Når jeg er gjest på et bryllup, så aksepterer jeg at festen ikke nødvendigvis er lagt opp etter min smak.

Har vært på bryllup uten alkohol, men fri bar, og med bonger. Det var visselig ikke DET som avgjorde om festen var bra.

Når noen er så snille og inviterer meg til å feire at de skal gifte seg, så aksepterer jeg at festen skjer på deres premisser. Synes mange i denne tråden er unødvendig negative. Er jo snakk om vennene dere, herregud... Kan dere ikke bare glede dere på brudeparets vegne og ignorere smådetaljene som ikke behager dere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sjokkert over hvor mange meninger folk har om andres bryllup. Jeg velger selv om jeg drar på et bryllup. Når jeg er gjest på et bryllup, så aksepterer jeg at festen ikke nødvendigvis er lagt opp etter min smak.

Har vært på bryllup uten alkohol, men fri bar, og med bonger. Det var visselig ikke DET som avgjorde om festen var bra.

Når noen er så snille og inviterer meg til å feire at de skal gifte seg, så aksepterer jeg at festen skjer på deres premisser. Synes mange i denne tråden er unødvendig negative. Er jo snakk om vennene dere, herregud... Kan dere ikke bare glede dere på brudeparets vegne og ignorere smådetaljene som ikke behager dere..?

Som om jeg skulle sagt det selv!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

det er jo bare alkoholen dere diskuterer her!

kan heller betale for middagen da! ... å ha fri bar... høres teit ut ikke sant?

hvorfor skal det alltid være alkoholen som "holdes tilbake"?

kutt ned på blomstene, fjaset, og gi gjestene en helaften!

er ikke normalt å betale for seg i bryllup!

bonger, whatever... SPAR MERE PENGER, ikke lag no halveis... gi litt igjen!

dummeste jeg har lest "det er vår dag" bla bla bla... gå på kontoret da vel!

disse gjestene bruker penger på dere, dere ikke aner de gjør, klær, frisør, gaver, etc...

huff, vi blir aldri enige uannsett her!

men jeg synes gjestene skal få ha det gøy også... jeg tenker mest på at de skal ha det gøy!

virker som "dere" slutter å spare penger akurat når alt er "betalt"..........untatt alkoholen.....WHY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...