Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, utenlandsk skrev:

En overraskende mening.
Noen referanser?

Les bakover. Jeg har lagt det ut haugevis av ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, utenlandsk skrev:

Det enkleste er å kalle alle kritikere som hatere og løgnere.
Da kan du ekskludere alle slags argumenter.

Nei, alle kritikere er ikke hatere og løgnere. Men BV-motstanderne er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, utenlandsk skrev:
Du tar veldig feil når det gjelder ateisme.
Religionsfrihet betyr at folk som utøver en eller annen religion ikke blir diskriminert i homogene grupper fra folk som ikke utøver noen religion.

Det er ikke frihet å bli påtvunget religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, utenlandsk skrev:

Jeg vedder på at du også kaller EMD-jugder for å være barnevernets hatere.
Men de har rett til å bestemme hva som er faktum.
Når det gjelder lav terskel for å få barnet tilbake, kan du lese http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-198580

Enda en sak der de ikke har noen problemer med selve omsorgsovertakelsen. Takk for bekreftelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, utenlandsk said:

Nei, koblingene mine handler ikke bare om omsorgsoverføring, men all saksbehandling, inkludert manglende tilrettelegging for familiegjenforening.

 

10 minutter siden, jabx said:

Tullprat.

 

1 minutt siden, jabx said:

Enda en sak der de ikke har noen problemer med selve omsorgsovertakelsen. Takk for bekreftelsen.

Det er ikke behov for ytterligere kommentarer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, utenlandsk skrev:

Du har en veldig merkelig tolkning av grensesaker. Det meste av omsorgsovertagelser skjer på grunn av manglende foreldreferdigheter i Norge (det er ikke fra meg men fra SSB), ikke på grunn av seksuelle overgrep eller alvorlig vold eller narkotikamisbruk etc.

Det skjer på grunn av omsorgssvikt. Du mener visst omsorgssvikt er greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, jabx said:

Det skjer på grunn av omsorgssvikt. Du mener visst omsorgssvikt er greit.

Jeg har aldri sagt at omsorgssvikt er ok.
Imidlertid er omsorgsovertagelse ikke den eneste måten å takle det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle starter av seg selv ...

Bare les tilbake de tidligere kommentarene mine først?
Jeg har aldri motsagt meg selv om dette emnet. Det ser ut til at du ikke vil forstå mitt poeng som inngrepsprinsipp i den grad det er nødvendig i et demokratisk samfunnz innebærer at staten etter en omsorgsoverføring har en positiv plikt til å ledsage familiegjenforening, og at det er en for høy terskel for det - - dømt av EMD allerede i en rekke saker.
Se også 
https://www.dagbladet.no/nyheter/hoyesterett-i-2012---fire-samvaer-i-aret-er-nok/71856096

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, jabx said:

Men omsorgsovertakelsen var fortsatt 100% korrekt, og ettertiden viser jo at dama er fullstendig uegnet.

Legg merke til at EMD ikke hadde noen sjanse til å dømme om advokatens omsorg, da rettslige rettsmidler ikke er oppbrukt.
Det er en rekke saker om omsorgsovertakelser som venter i Strasbourg, vil vi se.

Jeg tror ikke du har noen myndighet til å bedømme evnen til en mor, spesielt ikke her på forumet. La dette stille spørsmål til de ansvarlige myndigheter og domstoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, jabx said:

Les bakover. Jeg har lagt det ut haugevis av ganger.

Hvor kynisk. Jeg har sjekket tilbake.

Jeg har funnet 4 lenker av deg, hver er sendt en gang.
En til videoen om Rune Fardals snakk med Trude.
To lenker til facebookgrupper som ser ut til å hån mot Rune Fardal, men en er ikke tilgjengelig mer.
Pluss https://www.aftenposten.no/norge/i/P3WP7/ungdommen-naa-til-dags-har-aldri-vaert-bedre som bare er på ungdom generelt og ikke har for mye å gjøre med omsorgsovertagelser og familiegjenforeninger og saksbehandling i barnevernssaker.

Merk at jeg aldri har referert til eller lenket til Rune Fardal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.10.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Helt fjernt at noen faktisk tror at adopsjonen kan omgjøres. 

Anonymkode: 31e69...e41

Har dere egentlig lest hele saken?? Dere kan sitte der bak skjermen å kaste ut noe dere tror er fakta, å lage egne påstander! Dette her er ei tøff dame som har kjempet lover 10 år mot barnevernet i Drammen å barnevernet i Drammen er ikke feilfrie tvert i mot.  Alt som ble lest opp i retten er alt fakta, alt det barnevernet har sagt og gjort i denne saken er faktisk 100% feil.. dere er en gjeng med inkopitente nisser!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hannaza said:

Har dere egentlig lest hele saken?? Dere kan sitte der bak skjermen å kaste ut noe dere tror er fakta, å lage egne påstander! Dette her er ei tøff dame som har kjempet lover 10 år mot barnevernet i Drammen å barnevernet i Drammen er ikke feilfrie tvert i mot.  Alt som ble lest opp i retten er alt fakta, alt det barnevernet har sagt og gjort i denne saken er faktisk 100% feil.. dere er en gjeng med inkopitente nisser!! 

Har du lest samme sak som meg? Hadde jeg vært Trude ville jeg lagt meg flat og innrømt hvor lite egnet jeg hadde vært, dengang. Det er jo sjokkerende alt som er notert fra da sønnen hennes var nyfødt. Det er en seier med bismak og ingen full frikjennelse av henne.

Anonymkode: 8249c...f83

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest alle svar, men skulle tro dere alle har førstehåndsinformasjon. 
Sitte slik å synse over saker dere ikke vet noe om er uhørt. 
Da Trudes gutt ble tvangsadoptert hadde hun giftet seg og barn nr to var kommet. Det var to viktige grunner dommerne skulle ha vektlagt. Men de kom ikke med en eneste grunn for at adopsjon var nødvendig. 
Når barnevernet tar omsorgen for et barn så skal det kun være midlertidig. Og når forholdene ligger til rette for det skal barnet tilbakeføres noe det klart gjorde i Trudes sak! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 16.16, utenlandsk skrev:

Du har en veldig merkelig tolkning av grensesaker. Det meste av omsorgsovertagelser skjer på grunn av manglende foreldreferdigheter i Norge (det er ikke fra meg men fra SSB), ikke på grunn av seksuelle overgrep eller alvorlig vold eller narkotikamisbruk etc.

Men du mener at foreldre uten foreldreferdigheter skal få ha omsorg for barn? 🤔

Det finnes grove former for omsorgssvikt som ikke innebærer seksuelt misbruk eller vold. Du vet det? Fravær av vold og seksuelt misbruk gir altså ikke automatisk en tilstrekkelig god barndom.

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om foreldre mangler foreldreferdigheter så kan de kurses på å bli bedre foreldre. Samtidig med hyppige samvær slik at barn ikke mister sin kontakt med foreldrene sine

manglende foreldreferdigheter er ingen grunn for tvangsadopsjon i mine øyne. Eller omsorgsovertakelse for den saks skyld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du lest samme sak som meg? Hadde jeg vært Trude ville jeg lagt meg flat og innrømt hvor lite egnet jeg hadde vært, dengang. Det er jo sjokkerende alt som er notert fra da sønnen hennes var nyfødt. Det er en seier med bismak og ingen full frikjennelse av henne.

Anonymkode: 8249c...f83

Hvis jeg hadde vært barnevernleder i Drammen eller dommer i lagmannsretten i Borgarten, sa jeg mea culpa, mea maxima culpa ... og hadde jeg satt i gang forsøk på ny rettsak også for barnets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, persondebatt, spekulasjoner, ryktespredning, innhold KG ikke ønsker å assosieres med, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2020 at 12:36 PM, utenlandsk said:

Hvis jeg hadde vært barnevernleder i Drammen eller dommer i lagmannsretten i Borgarten, sa jeg mea culpa, mea maxima culpa ... og hadde jeg satt i gang forsøk på ny rettsak også for barnets beste.

Men har du lest dommen, hvor de siterer fra da Trude nylig hadde født? Det er jo hårreisende observasjoner! Dama hadde overhodet ingen omsorgsevner. Det er godt dokumentert.

Anonymkode: 8249c...f83

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men har du lest dommen, hvor de siterer fra da Trude nylig hadde født? Det er jo hårreisende observasjoner! Dama hadde overhodet ingen omsorgsevner. Det er godt dokumentert.

Anonymkode: 8249c...f83

Hvilken del av dommen viser du til? ( http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-195909 )
Jeg kan bare gjette på punkt 24, som jeg tror kan indikere postpartum depresjon, for eksempel. Så vidt jeg forstår var det bare påstander om manglende omsorg, og ingen reelle medisinske undersøkelser rundt, så hvem vet. Og så spekulasjoner basert på inspeksjonene veldig veldig lenge. Absolutt ikke overbevisende om den langsiktige mangelen på omsorg som alternative forklaringer ikke blir undersøkt og utelukket.

Dette burde også ha vært de norske domstolenes plikt til å dypdykk og avdekke alternative forklaringer og rimelig tvil. Det har vært alvorlige mangler i beslutningsprosessen, og det er nå kjent med en endelig dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...