riesling Skrevet 23. oktober 2019 #541 Skrevet 23. oktober 2019 13 timer siden, Summerbreeze skrev: Det med de som er utenlandsadopterte er jo fullstendig irrelevant i denne saken. I utenlandet er det ingen myndigheter som har gått inn og tatt barnet, men rett og slett foreldre som har valgt å gi fra seg barnet fordi de har sett at de ikke kan tilby barnet det nødvendige. I denne saken har norske myndigheter adoptert bort barnet hennes, mot hennes vilje at det var? Tro du virkelig at NORSKE myndigheter/barnevern er verst i verden? 5
riesling Skrevet 23. oktober 2019 #542 Skrevet 23. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken konfliktnivå?? Hun ville bare sende ham bursdagskort 😕 Anonymkode: 40720...f0d Nei, hun oppsøkte han på skolen... 10
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #543 Skrevet 23. oktober 2019 1 hour ago, riesling said: Nei, hun oppsøkte han på skolen... Uten noen krangel eller konflikt. Det var fosterforeldrene som oppførte seg konfliktskapende med den skandaløse politianmeldelsen. De kunne istedenfor koble inn profesjonelle og prøve å løse det på et bedre måte, men de valgte å ta hevn. Derfor sier jeg at de setter sine egne følelser / interesser foran barnets. Anonymkode: 40720...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #544 Skrevet 23. oktober 2019 1 hour ago, riesling said: at det var? Tro du virkelig at NORSKE myndigheter/barnevern er verst i verden? Det ser ut sånn... 34 saker mot Barnevernet i EMD per i dag 😮 https://www.dagbladet.no/nyheter/sju-nye-norske-barnevernssaker-til-behandling-i-emd/71736107 Anonymkode: 40720...f0d 1
riesling Skrevet 23. oktober 2019 #545 Skrevet 23. oktober 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten noen krangel eller konflikt. Det var fosterforeldrene som oppførte seg konfliktskapende med den skandaløse politianmeldelsen. De kunne istedenfor koble inn profesjonelle og prøve å løse det på et bedre måte, men de valgte å ta hevn. Derfor sier jeg at de setter sine egne følelser / interesser foran barnets. Anonymkode: 40720...f0d hun hadde INGEN rett til å oppsøke han. Han er en 11 år gammel gutt som ikke kjenner henne 22
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #546 Skrevet 23. oktober 2019 5 minutter siden, riesling said: hun hadde INGEN rett til å oppsøke han. Han er en 11 år gammel gutt som ikke kjenner henne Man snakker sånn når man skaper konflikt og ikke respekterer guttens rett til å ha biologiske slektninger, og ikke erkjenner at Norge har krenket menneskerettighetene hans. Ellers letter man etter en løsning. Anonymkode: 40720...f0d 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #547 Skrevet 23. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man snakker sånn når man skaper konflikt og ikke respekterer guttens rett til å ha biologiske slektninger, og ikke erkjenner at Norge har krenket menneskerettighetene hans. Ellers letter man etter en løsning. Anonymkode: 40720...f0d Hvis barnet ikke kjenner de biologiske foreldrene og de velger å troppe opp på skolen og snakke til et fremmed barn, så sier det jo mer enn nok om de foreldrene. Anonymkode: 3fa2f...6ff 21
riesling Skrevet 23. oktober 2019 #548 Skrevet 23. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet ikke kjenner de biologiske foreldrene og de velger å troppe opp på skolen og snakke til et fremmed barn, så sier det jo mer enn nok om de foreldrene. Anonymkode: 3fa2f...6ff takk, helt enig. Det er veldig mange som glemmer at det har blitt gjort forsøk med samvær her, som ikke har fungert! Viser til sitat fra dommen for ett ar sider siden. 17
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #549 Skrevet 23. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis barnet ikke kjenner de biologiske foreldrene og de velger å troppe opp på skolen og snakke til et fremmed barn, så sier det jo mer enn nok om de foreldrene. Anonymkode: 3fa2f...6ff Det er din mening, jeg er uenig med deg 🙂 Jeg synes at biologisk slekt er verdi i seg selv og mer kjærlighet til ungen kan bare være godt for ham. Og jeg synes også at ved hjelp av profesjonelle kunne de finne en løsning for å slippe vanskelige situasjoner. De ser ikke noe spesielt ressurssterke, disse adoptivforeldre (IMHO). Istedenfor konstruktivitet velger de hysteri, konflikt, personlig hevn og bortforklaringer. Anonymkode: 40720...f0d 2
riesling Skrevet 23. oktober 2019 #550 Skrevet 23. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din mening, jeg er uenig med deg 🙂 Jeg synes at biologisk slekt er verdi i seg selv og mer kjærlighet til ungen kan bare være godt for ham. Og jeg synes også at ved hjelp av profesjonelle kunne de finne en løsning for å slippe vanskelige situasjoner. De ser ikke noe spesielt ressurssterke, disse adoptivforeldre (IMHO). Istedenfor konstruktivitet velger de hysteri, konflikt, personlig hevn og bortforklaringer. Anonymkode: 40720...f0d hvor har du denne informasjonen fra? Hysteri? 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #551 Skrevet 23. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din mening, jeg er uenig med deg 🙂 Jeg synes at biologisk slekt er verdi i seg selv og mer kjærlighet til ungen kan bare være godt for ham. Og jeg synes også at ved hjelp av profesjonelle kunne de finne en løsning for å slippe vanskelige situasjoner. De ser ikke noe spesielt ressurssterke, disse adoptivforeldre (IMHO). Istedenfor konstruktivitet velger de hysteri, konflikt, personlig hevn og bortforklaringer. Anonymkode: 40720...f0d Så skremme ungen ved å møte barnet på skolen, mår man fremstår som en vit fremmed er greit i dine øyne? Hvorvidt det bør foreligge kontakt, så skal den begynne i det små og jobbes oppover til barnet blir kjent med biologisk foreldre. Troppe opp på skolen og prate med et vilt fremmed barn er langt unna greit. Anonymkode: 3fa2f...6ff 13
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #552 Skrevet 23. oktober 2019 «Mer kjærlighet» er selvfølgelig vel og bra, men biomor evnet ikke å gi barnet denne kjærligheten gjennom de tre årene hun hadde hyppig samvær med barnet, så hvorfor tror hun at å møte opp på skolen til et barn som ikke kjenner henne er «kjærlighet»? Det er galskap. Det burde vært gjort fra starten av, men det går altså ikke på grunn av hennes egen oppførsel. Hvis hun noen gang ønsker å ha kontakt med barnet, skal hun selvfølgelig aldri gå direkte til barnet, men gjennom foreldrene. Hun vil aldri få et godt forhold til den familien som sønnen hennes tilhører, og skal det være noen som helst mulighet for det, må hun slutte å oppføre seg truende, farlig og som om hun har noen som helst rett til å eie en annens barn. Anonymkode: 31e69...e41 16
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #553 Skrevet 23. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din mening, jeg er uenig med deg 🙂 Jeg synes at biologisk slekt er verdi i seg selv og mer kjærlighet til ungen kan bare være godt for ham. Og jeg synes også at ved hjelp av profesjonelle kunne de finne en løsning for å slippe vanskelige situasjoner. De ser ikke noe spesielt ressurssterke, disse adoptivforeldre (IMHO). Istedenfor konstruktivitet velger de hysteri, konflikt, personlig hevn og bortforklaringer. Anonymkode: 40720...f0d Dette handler ikke om mening, men om kunnskap om barn og sette barnet foran seg selv! Biologi er selvfølgelig ikke en verdi i seg selv hvis man ikke evner å sette barnets beste og behov først. Denne diskusjonen viser så utrolig godt hvem som tenker på barnet og hvem som har kunnskap, og hvem som kun tenker på mor! Anonymkode: 14d62...bb0 15
tirben Skrevet 23. oktober 2019 #554 Skrevet 23. oktober 2019 (endret) På 23.10.2019 den 9.48, AnonymBruker skrev: Uten noen krangel eller konflikt. Det var fosterforeldrene som oppførte seg konfliktskapende med den skandaløse politianmeldelsen. De kunne istedenfor koble inn profesjonelle og prøve å løse det på et bedre måte, men de valgte å ta hevn. Derfor sier jeg at de setter sine egne følelser / interesser foran barnets. Anonymkode: 40720...f0d Igjen, hun har ingen grunn til å oppsøke ham! Han er ikke hennes barn! Han har fått nye foreldre, og hun kan derfor ikke gjøre noe med dette før HAN SELV tar kontakt etter at han blir 18 år, dersom HAN VIL! Endret 25. oktober 2019 av tirben 9
Carrot Skrevet 23. oktober 2019 #555 Skrevet 23. oktober 2019 (endret) Det som ingen ser ut til å tenke over er at dette barnet sansynligvis har et liv det er godt tilfreds med slik det nå er, en tilbakeføring er ofte traumatisk for barna og krever tid, ro og samarbeid langt ut over det man har hatt før en evn tilbakeføring. Som fosterforeldre har vi heldigvis gjort dette etpar ganger - det er vondt for ungene i starten fordi de er så lojale mot alle partene i dette, deretter er det vårt ansvar som voksne å bidra til at de får et positivt syn på den de har flyttet fra, til og nå fra igjen og til på nytt om det kommer dit. Dessuten - jeg er enig med brukeren som skrev at selv om saken om adopsjon er vunnet er det ikke et likhetstegn til det å være egnet som forelder. Barn fortjener mye mer enn at man bare er glad i dem. Endret 23. oktober 2019 av Carrot 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #556 Skrevet 23. oktober 2019 9 minutter siden, Carrot skrev: Det som ingen ser ut til å tenke over er at dette barnet sansynligvis har et liv det er godt tilfreds med slik det nå er, en tilbakeføring er ofte traumatisk for barna og krever tid, ro og samarbeid langt ut over det man har hatt før en evn tilbakeføring. Som fosterforeldre har vi heldigvis gjort dette etpar ganger - det er vondt for ungene i starten fordi de er så lojale mot alle partene i dette, deretter er det vårt ansvar som voksne å bidra til at de får et positivt syn på den de har flyttet fra, til og nå fra igjen og til på nytt om det kommer dit. Dessuten - jeg er enig med brukeren som skrev at selv om saken om adopsjon er vunnet er det ikke et likhetstegn til det å være egnet som forelder. Barn fortjener mye mer enn at man bare er glad i dem. Jeg tror de aller fleste tenker på at denne gutten nok har det veldig bra der han er. Han har jo levd hele livet i denne familien. Hans familie! Det er bare de såkalte barnevernshaterne som mener at det skal skje en tilbakeføring i dette tilfellet. Ser flere sammenligner det med tilfellene hvor store barn blir tatt ut av familier av barnevernet, at det kan være opprivende for dem. Men i de tilfellene er det til barnets beste å bli tatt ut, på grunn av vold, omsorgssvikt og lignende, og i dette tilfellet er barnets beste å forbli i familien sin, for det foreligger ikke vold, omsorgssvikt eller lignende. Anonymkode: 31e69...e41 12
Summerbreeze Skrevet 23. oktober 2019 #557 Skrevet 23. oktober 2019 5 timer siden, riesling skrev: at det var? Tro du virkelig at NORSKE myndigheter/barnevern er verst i verden? Det har jeg ikke sagt. Jeg er bare uenig i hvordan denne saken ble håndtert. Har flere venner og familiemedlemmer som har gått igjennom barnevernet, og barnevernets håndtering av sakene har vært super. Derimot synes jeg ikke at håndtering fra deres side i denne saken har vært riktig. Greit at de har plassert han i fosterhjem, men synes ikke noe om at de tvangsadopterer en gutt, uten foreldrenes samtykke 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #558 Skrevet 23. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror de aller fleste tenker på at denne gutten nok har det veldig bra der han er. Han har jo levd hele livet i denne familien. Hans familie! Anonymkode: 31e69...e41 Det var snakk først og fremst om å få kontakt med biologiske familien, ikke tilbakeføringen i første omgang. Kanskje, det kunne avtales om gradvis tilvenning. Har han veldig bra der han er? Her tenker jeg bare. Det sto flere ganger i trådene at han har spesielle behov, det kan bety at et eller annet som ikke helt stemmer med ham. Mobbing? Utagerende? Medisinert? Det ser ikke ut at Trudes andre barn har spesielle behov (ellers ville det bli brukt mot henne). Anonymkode: 40720...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #559 Skrevet 23. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sto flere ganger i trådene at han har spesielle behov, det kan bety at et eller annet som ikke helt stemmer med ham. Mobbing? Utagerende? Medisinert? Det ser ikke ut at Trudes andre barn har spesielle behov (ellers ville det bli brukt mot henne). Anonymkode: 40720...f0d Han hadde jo spesielle behov helt siden fødsel, det er en av grunnene til omsorgsovertakelsen. Det kreves større omsorgsevne å ivareta barna med spesielle behov enn "normale barn". At hun får beholde de barna hun har nå er også begrunnet med at hun ikke er alene om omsorgen slik at den totale situasjonen gjør at barna får tilstrekkelig omsorg, i motsetning til med sitt første barn der hun var alene. Jeg har ikke hørt om nyfødte som har spesielle behov som følge av mobbing, utagering eller medisinering, men... Anonymkode: b2495...922 15
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #560 Skrevet 23. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var snakk først og fremst om å få kontakt med biologiske familien, ikke tilbakeføringen i første omgang. Kanskje, det kunne avtales om gradvis tilvenning. Har han veldig bra der han er? Her tenker jeg bare. Det sto flere ganger i trådene at han har spesielle behov, det kan bety at et eller annet som ikke helt stemmer med ham. Mobbing? Utagerende? Medisinert? Det ser ikke ut at Trudes andre barn har spesielle behov (ellers ville det bli brukt mot henne). Anonymkode: 40720...f0d Men hvilken nytte vil han ha av gradvis tilvenning til en dame som ikke hadde noen interesse av å bli kjent med han som barn fra 0-3 år? Det har stått at han har vært ekstra sårbar helt fra han var liten baby. Det var litt av begrunnelsen til at biomor fikk beholde de barna hun har fått i ettertid, for de har ikke vært ekstra sårbare. Dette står i dommen. Anonymkode: 31e69...e41 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå