n_97 Skrevet 23. oktober 2019 #561 Skrevet 23. oktober 2019 Det står i dommen at han blir lett stresset og har behov for mye ro. Trude Lobben har selv offentliggjort besøksforbudet og begrunnelsene er at hun kan komme til å begå en straffbar handling ovenfor noen, samt krenke noens fred. Det siste gutten trenger er at en fremmed oppsøker han på skolen på en lite hensiktsmessig måte. 16
riesling Skrevet 23. oktober 2019 #562 Skrevet 23. oktober 2019 Det står vel også i dommen at Barnevernet har forsøkt å sette opp tiltak hos hennes andre barn, men at dette ikke har ført frem pga Lodden sin "hostile" innstilling til barnevernet. 15
n_97 Skrevet 23. oktober 2019 #563 Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, riesling said: Det står vel også i dommen at Barnevernet har forsøkt å sette opp tiltak hos hennes andre barn, men at dette ikke har ført frem pga Lodden sin "hostile" innstilling til barnevernet. Ja, hun nektet dem adgang til hjemmet. Siden det også står i dommen at hun ofte tar til seg andres meninger som sine egne, så er nok hun også et offer. De som er rundt henne fyrer henne opp. 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #564 Skrevet 23. oktober 2019 Angående adopsjon så finnes det såkalt åpen adopsjon der barnet vet det har en biologisk mor/far og har en viss kontakt. Dette styres selvsagt etter barnets behov, og forutsetter godt samarbeid mellom foreldrene. Anonymkode: 2d18d...94c 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #565 Skrevet 23. oktober 2019 På 10.9.2019 den 14.35, AnonymBruker skrev: Gode skussmål fra sykehuset ble ikke tatt hensyn til. Bv mente gutten var u derærnært. Han hadde ett vekttap på 11% etter fødsel.normalt er 10%. Jordmødre sa det var ikke alarmerende høyt. Gutten var på vei opp i vekt da de tok gutten Anonymkode: 57df7...e45 Dette er litt sprøtt å høre. Jeg har en sønn og en datter.. Da minstemann ble født gikk han fra 3800g til 3100g , løpet av den tiden vi var på sykehuset. Dette er jo langt over det som er regnet som "normalt".. Da vi omsider kom hjem igjen la han på seg 500g på 3 dager Jeg ble ikke fratatt omsorgen av den grunn. Det MÅ ligge noe annet i bunnen her og ikke bare det ? Anonymkode: 1220d...9e1 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #566 Skrevet 23. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt sprøtt å høre. Jeg har en sønn og en datter.. Da minstemann ble født gikk han fra 3800g til 3100g , løpet av den tiden vi var på sykehuset. Dette er jo langt over det som er regnet som "normalt".. Da vi omsider kom hjem igjen la han på seg 500g på 3 dager Jeg ble ikke fratatt omsorgen av den grunn. Det MÅ ligge noe annet i bunnen her og ikke bare det ? Anonymkode: 1220d...9e1 Det er mange ting, og EMD har ikke konkludert med at omsorgsovertakelsen var feil. Det som var feil var adopsjonen. Anonymkode: 7f7e6...d2c 19
riesling Skrevet 23. oktober 2019 #567 Skrevet 23. oktober 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt sprøtt å høre. Jeg har en sønn og en datter.. Da minstemann ble født gikk han fra 3800g til 3100g , løpet av den tiden vi var på sykehuset. Dette er jo langt over det som er regnet som "normalt".. Da vi omsider kom hjem igjen la han på seg 500g på 3 dager Jeg ble ikke fratatt omsorgen av den grunn. Det MÅ ligge noe annet i bunnen her og ikke bare det ? Anonymkode: 1220d...9e1 Regner med at du fulgte rådene angående hyppig mating osv fra sykehuset? Grunnen til at det ble lagt vekt på dette, var ar mor til barnet nærmest måtte tvinges til å gi babyen mat til tross for vektnedgangen. De ansatte på mødrehjemmet måtte sitte inne på rommet for å passe på at hun gav babyen mat når han signaliserte behov. Dette står i dommen det var altså ikke selve vektnedgangen som var grunnlag. det var også lagt til grunn andre ting, som at hun viste avsky mot babyen og ikke ville ta imot råd fra helsepersonell osv. Endret 23. oktober 2019 av riesling 19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #568 Skrevet 23. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt sprøtt å høre. Jeg har en sønn og en datter.. Da minstemann ble født gikk han fra 3800g til 3100g , løpet av den tiden vi var på sykehuset. Dette er jo langt over det som er regnet som "normalt".. Da vi omsider kom hjem igjen la han på seg 500g på 3 dager Jeg ble ikke fratatt omsorgen av den grunn. Det MÅ ligge noe annet i bunnen her og ikke bare det ? Anonymkode: 1220d...9e1 Dommen (eller deler av den) er lagt ut for noen sider siden. Ligger helt klart mer i bunnen enn kun vektnedgang. Anonymkode: 3cdab...849 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #569 Skrevet 23. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt sprøtt å høre. Jeg har en sønn og en datter.. Da minstemann ble født gikk han fra 3800g til 3100g , løpet av den tiden vi var på sykehuset. Dette er jo langt over det som er regnet som "normalt".. Da vi omsider kom hjem igjen la han på seg 500g på 3 dager Jeg ble ikke fratatt omsorgen av den grunn. Det MÅ ligge noe annet i bunnen her og ikke bare det ? Anonymkode: 1220d...9e1 Opp til 10% er normalt, men har man over 10% blir man ofte holdt igjen på sykehuset. Det ble vi. Var der i sju dager. Barnet gikk ikke opp i vekt, og tre uker etter fødsel måtte de ansatte sitte inne hos henne, og vekke henne hver tredje time for å få henne til å mate barnet sitt. Til slutt ønsker de at hun skal dra til sykehuset, men det vil hun ikke, og vil heller ta med seg babyen hjem. De ansatte frykter for barnets liv ettersom det er slapt, ikke går opp i vekt og mor ikke hører at barnet gråter på natten eller opprettholder jevnlig mating. Dette, i tillegg til at hun ikke tar til seg opplæring fra de ansatte, selv etter gjentatte forklaringer, og at de ansatte stadig finner babyen med rester av avføring på seg, er litt av grunnen til hun mistet omsorgen i første omgang. Anonymkode: 31e69...e41 19
riesling Skrevet 24. oktober 2019 #570 Skrevet 24. oktober 2019 Ser at aftenbladet kjører en sak om dette nå, noen som har lest?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #571 Skrevet 25. oktober 2019 På 23.10.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev: Det er mange ting, og EMD har ikke konkludert med at omsorgsovertakelsen var feil. Det som var feil var adopsjonen. Anonymkode: 7f7e6...d2c De mente vel egentlig ikke at adopsjonen var feil, men at den skjedde for tidlig. Anonymkode: 605f8...e8f 16
riesling Skrevet 27. oktober 2019 #572 Skrevet 27. oktober 2019 På 25.10.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev: De mente vel egentlig ikke at adopsjonen var feil, men at den skjedde for tidlig. Anonymkode: 605f8...e8f Stemmer, men merk at oppreisningen til Trude ble 2500 euro, det ble ingen omgjøring av adopsjonen som mange tror . 😊 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #573 Skrevet 27. oktober 2019 1 time siden, riesling skrev: Stemmer, men merk at oppreisningen til Trude ble 2500 euro, det ble ingen omgjøring av adopsjonen som mange tror . 😊 Helt fjernt at noen faktisk tror at adopsjonen kan omgjøres. Anonymkode: 31e69...e41 19
riesling Skrevet 28. oktober 2019 #574 Skrevet 28. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt fjernt at noen faktisk tror at adopsjonen kan omgjøres. Anonymkode: 31e69...e41 Vel, det er mange som har tolket det på denne måten, inkludert Trude selv desverre. 1
tirben Skrevet 28. oktober 2019 #575 Skrevet 28. oktober 2019 3 minutter siden, riesling skrev: Vel, det er mange som har tolket det på denne måten, inkludert Trude selv desverre. Sier noe om hvilke rådgivere hun har. Skulle tro at denne eksadvokaten kjente til loven, men virker ikke som at han har fortalt Trude at hun ikke vil få kontakt med gutten uansett. Og det er viktig å legge merke til at det ikke var omsorgsovertagelsen som ble kritisert, men kun noen formaliteter rundt adopsjonen. 17
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #576 Skrevet 28. oktober 2019 3 timer siden, tirben skrev: Sier noe om hvilke rådgivere hun har. Skulle tro at denne eksadvokaten kjente til loven, men virker ikke som at han har fortalt Trude at hun ikke vil få kontakt med gutten uansett. Og det er viktig å legge merke til at det ikke var omsorgsovertagelsen som ble kritisert, men kun noen formaliteter rundt adopsjonen. Jeg er egentlig helt på din side, vil bare rette på det siste du sier. Det innebærer mer enn noen formaliteter. Domstolen mente at Barnevernet ikke hadde gjort nok for å opprettholde kontakten mellom barnet og biomor. Hadde de gjort det, kunne det tenkes at hun fortsatt hadde hatt samværsrett og kontakt med sønnen. Dette skal de ta i betraktning ved senere saker, slik at det faktisk kan få enorme konsekvenser for den det gjelder i fremtiden. Anonymkode: 31e69...e41 3
tirben Skrevet 28. oktober 2019 #577 Skrevet 28. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig helt på din side, vil bare rette på det siste du sier. Det innebærer mer enn noen formaliteter. Domstolen mente at Barnevernet ikke hadde gjort nok for å opprettholde kontakten mellom barnet og biomor. Hadde de gjort det, kunne det tenkes at hun fortsatt hadde hatt samværsrett og kontakt med sønnen. Dette skal de ta i betraktning ved senere saker, slik at det faktisk kan få enorme konsekvenser for den det gjelder i fremtiden. Anonymkode: 31e69...e41 I Norge opprettholder man ikke kontakt mellom biologisk familie etter adopsjon. Da er det i så fall ikke adopsjon, men fosterhjem. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #578 Skrevet 28. oktober 2019 3 timer siden, tirben skrev: I Norge opprettholder man ikke kontakt mellom biologisk familie etter adopsjon. Da er det i så fall ikke adopsjon, men fosterhjem. Det er jo poenget mitt. Hadde barnevernet gjort det de kunne for å opprettholde kontakten mellom mor og barn, så ville ikke adopsjonen skjedd så tidlig som den ble. Ergo, store konsekvenser. Anonymkode: 31e69...e41 4
jabx Skrevet 28. oktober 2019 #579 Skrevet 28. oktober 2019 På 22.10.2019 den 11.04, Summerbreeze skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/50k37X/adoptivforeldrene-hetses-i-sosiale-medier-naa-er-de-bekymret-for-gutten-sin Er det bare jeg som reagerer kraftig på at disse adoptivforeldrene virker ekstremt egoistiske og lite empatiske? Sikter da særlig til det de sier på slutten Nei, de virker ikke egoistiske og lite empatiske. Den biologiske moren, derimot... 13
jabx Skrevet 28. oktober 2019 #580 Skrevet 28. oktober 2019 På 22.10.2019 den 11.24, Summerbreeze skrev: Virker jo som de setter sitt behov foran barnet da. De sier jo for eksempel vår familie før de sier gutten. Men det kommer generelt fram i artikkelen etter min mening. De vil jo for eksempel ikke la moren se sønnen, noe jeg synes er uheldig. Greit at sønnen kanskje har det bedre med fosterforeldrene, men at de blir så egoistiske at de ikke lar han omgås med moren blir helt feil i mine øyne. Nei, den biologiske moren har jo vist at hun bare vil ødelegge. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå