Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Dette er triste greier. Mads Hansen la ut et klipp fra en samtale med en av dem der hun sverget på at de ikke redigerte bilder. «Lover du» spurte han. Og hun sverget med lillefingeren. 

Jeg kommer aldri til å forstå at folk har samvittighet til å lyve andre midt i fjeset. Men løgn er jo selve forretningsideen i influencerbransjen, enten det er å skryte av produkter som ikke holder det de lover, å redigere eget utseende, eller bare poste glansbilder av livet. Man blir kanskje litt avstumpet?

Jeg savner refleksjon, for til syvende og sist er det følgerne det går ut over. De som er selve grunnen til at de kan leve av dette. Det er følgerne som blir lurt til å betale for produkter som ikke er gode. Det er følgerne som sammenlikner seg med dem og kjenner på å komme til kort. 

Satans bransje altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg syns er rart med overdreven redigering er at de blir jo avslørt straks folk ser dem i virkeligheten. Jeg har ikke sett bildene på kontoen, men forstår det er snakk om ganske voldsom redigering for å fremstå tynnere. Men det blir jo så gjennomskuet?

Hadde jeg vært influenser og opptatt av å gjøre god business hadde jeg valgt å gå imot strømmen. Fronte en sunn og sterk kropp, at det er helt greit å ikke være syltynn, kanskje snakke om komplekser man har, men IKKE redigere seg selv (og attpåtil lyve om det). Jeg tror man kommer mye lengre ved å være ærlig.

Endret av Gulvplanke
Skrivefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Gulvplanke skrev (11 minutter siden):

men forstår det er snakk om ganske voldsom redigering for å fremstå tynnere

Jeg fulgte kontoen på Instagram og det var i hovedsak relativt små endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (29 minutter siden):

Jeg fulgte kontoen på Instagram og det var i hovedsak relativt små endringer.

Små endringer? De har jo redigert seg slanke. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Nussepus skrev (3 minutter siden):

Små endringer? De har jo redigert seg slanke. 

Fjerne en liten dobbelthake er ikke å redigere deg slank. Jeg står ved det jeg skrev om at det var små endringer på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (1 minutt siden):

Fjerne en liten dobbelthake er ikke å redigere deg slank. Jeg står ved det jeg skrev om at det var små endringer på bildene.

De har endret str på armene sine, midjen og lårene. Kam de ikke bare være fornøyde selv om de er litt lubne? De er jo flotte jenter. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (På 28.5.2021 den 17.35):

De virker lettere besatt av å fremstå tynnere enn de egentlig er. Husker jeg ble veldig overrasket da jeg så dem på kjendis vm på nrk, først og fremst fordi de var så gode på skiskyting, men også fordi de så helt annerledes ut.

jeg skjønner ikke hva de får ut av å late som de har en helt annen kropp på Instagram, men så mener jeg også at det kan være utfordrende å kritisere dem så veldig for det ettersom det ikke er ulovlig å redigere kroppen sin. Det er bare veldig veldig merkelig når de tross alt er en del på tv.

AB3A7C0D-C5F4-4BD7-9FE5-531BB933B5CC.jpeg

5385F364-12DE-435D-B746-27CFBE79E653.jpeg

5241E898-113D-4D5D-ACAE-CD415200E744.png

@padawansyns du dette er små endringer? 

Endret av Flettfrid
La til tekst
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (13 minutter siden):

I så fall er det på tide med en tur til Specsavers😜

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (7 timer siden):

De har endret str på armene sine, midjen og lårene. Kam de ikke bare være fornøyde selv om de er litt lubne? De er jo flotte jenter. 

Lubne?..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt fine slik de er, uredigert. Og det er vel hele poenget.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg.

Måne, admin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Flettfrid skrev (På 5.6.2021 den 17.34):

Det er flere som har svart i tråden som hadde problemer med å se noe særlig forskjeller på bildene på den IG-kontoen. For det meste var det svært små endringer så jeg vet ikke hvem som må ta en tur til optikeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (På 5.6.2021 den 15.43):

Det er en stor forskjell. Usikre meg som 13-åring hadde ikke blitt mindre usikker av at de kunne ligge i den posisjonen uten å få dobbelthake.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen når I byggeprosessen de kjøpte leiligheten? 

Synes det er veldig rart at de ikke få leiligheten slik de ville ha den før utbygger la ned mange unødvendige timer på flislegging etc bare for at de skal rive det ned igjen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (6 timer siden):

Vet noen når I byggeprosessen de kjøpte leiligheten? 

Synes det er veldig rart at de ikke få leiligheten slik de ville ha den før utbygger la ned mange unødvendige timer på flislegging etc bare for at de skal rive det ned igjen

Tilvalg fra utbygger (kan) koste veldig mye og mange velger derfor å gjøre det selv etterpå. Sånn er det bare…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (På 8.6.2021 den 14.23):

Det er flere som har svart i tråden som hadde problemer med å se noe særlig forskjeller på bildene på den IG-kontoen. For det meste var det svært små endringer så jeg vet ikke hvem som må ta en tur til optikeren. 

Ta deg en tur du.. Til optiker altså. 

Å redigere seg selv fra en str 44 til 36 er da virkelig ikke små endringer. 

Synes det er bare forkastelig at sånne mennesker blir sett opp til av unge mennesker. 

Screenshot_20210617_181306.jpg

Screenshot_20210617_181131.jpg

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 5 uker senere...
luna1 skrev (På 17.6.2021 den 18.16):

Synes det er bare forkastelig at sånne mennesker blir sett opp til av unge mennesker. 

Igjen: hun har to hender på glasset på det ene bildet og kun en på det andre.. det er ikke samme bilde?! Ingen her som får litt større overarmer på uheldige bilder, og at å rette opp ryggen er mer flatterende. Dette bilde blir brukt som eksempel igjen og igjen, det blir så dumt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (13 timer siden):

Igjen: hun har to hender på glasset på det ene bildet og kun en på det andre.. det er ikke samme bilde?! Ingen her som får litt større overarmer på uheldige bilder, og at å rette opp ryggen er mer flatterende. Dette bilde blir brukt som eksempel igjen og igjen, det blir så dumt.

Sjekk bakgrunnen skuldrene hennes. Linjene er hakkende skjeve, så dette bildet er fotoshoppet til gagns.

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luna1 skrev (På 17.6.2021 den 18.16):

Kaller du henne en størrelse 44?! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...