Gå til innhold

Vita og Wanda


WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt med på en stund ( aldri fulgt dem men de har dukket opp «overalt» på some likevel, inntil jeg «hidet» dem), men er de fortsatt like dårlig på å merke reklame? Var spesielt i vinter at de var nesten like gode som Helene Drage med merkingen.. Typisk var skibilde med fullt utstyr fra Northug, Rossignol, Hoka, etc og med tags til merkene på bildet men ingen klartekst i caption at det var reklame/ad. Men så var det kanskje 1 av 30 story-innlegg samme dag med antrekket og da var det (godt skjult, men synlig..) merket reklame.

 

Utrolig synd hvis de driver med Photoshop, virker liksom som om de er blitt så trygge på seg selv og prøver å fronte en sunn og aktiv livsstil. Men på en annen side forundrer det meg på en måte ikke når de har «photoshoppet seg selv» IRL, sikkert lett å ty til det på some-bilder også for å få dem så «perfekt» som mulig?! 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mymble skrev (På 9.5.2021 den 21.22):

inCollage_20210509_211727514.thumb.jpg.a51d2d520778eb73bbadba081b1fefbb.jpg

Altså, dette må man jo bare le av 🙈 Hentet fra 'redigertemashadi' -kontoen på insta. Første bildet er fra VG, det andre fra Wandas Instagram (det er akkurat samme bilde, så her er det ingenting å skylde på!) 

😂😂ser jo ut som hun har fått vepsestikk på haka og en allergisk reaksjon. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger dem ikke på Instagram, så jeg ser bilder av dem først nå. Jeg har derimot sett dem mye på TV de siste årene, for de har dukket opp i en del program jeg ser på. Det er jo uetisk å retusjere seg tynnere, men når man har sett dem på TV, så er det i hvert fall ingen tvil om at de er retusjert på Instagram, så jeg er litt usikker på hvor "skummel" påvirkning de har på følgerne når det gjelder å være mest mulig perfekt. Da er det mye skumlere med de influenserne man stort sett bare ser i sosiale medier som redigerer seg til en uoppnåelig kropp. Med Vita og Wanda er jo retusjeringen så tydelig at man nesten bare må le av det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella3 skrev (2 timer siden):

Jeg følger dem ikke på Instagram, så jeg ser bilder av dem først nå. Jeg har derimot sett dem mye på TV de siste årene, for de har dukket opp i en del program jeg ser på. Det er jo uetisk å retusjere seg tynnere, men når man har sett dem på TV, så er det i hvert fall ingen tvil om at de er retusjert på Instagram, så jeg er litt usikker på hvor "skummel" påvirkning de har på følgerne når det gjelder å være mest mulig perfekt. Da er det mye skumlere med de influenserne man stort sett bare ser i sosiale medier som redigerer seg til en uoppnåelig kropp. Med Vita og Wanda er jo retusjeringen så tydelig at man nesten bare må le av det. 

Jeg fikk sjokk første gangen jeg så de IRL. 
 

På deres IG-konto, virker de slanke og nette, men egentlig har de litt former. Men jeg syns de er fine som de er uten redigering. Man ser jo også det når de er på div serier, så hvem er det egentlig de prøver å lure🤔

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (3 timer siden):

Jeg fikk sjokk første gangen jeg så de IRL. 
 

På deres IG-konto, virker de slanke og nette, men egentlig har de litt former. Men jeg syns de er fine som de er uten redigering. Man ser jo også det når de er på div serier, så hvem er det egentlig de prøver å lure🤔

Seg selv 🤪🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mymble skrev (På 9.5.2021 den 21.22):

inCollage_20210509_211727514.thumb.jpg.a51d2d520778eb73bbadba081b1fefbb.jpg

Altså, dette må man jo bare le av 🙈 Hentet fra 'redigertemashadi' -kontoen på insta. Første bildet er fra VG, det andre fra Wandas Instagram (det er akkurat samme bilde, så her er det ingenting å skylde på!) 

Oi okei. Dette er jo ikke bra. Hva i alle dager.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så trist av dette. De er jo i veldig god fysisk form begge to, og har sterke kropper. Var råimponert over dem i Kompani Lauritzen, en av jentene bar jo sekken til en av karene opp det bratte fjellet. 

Så utrolig synd at det ikke er mer enn godt nok å ha en sterk og sunn kropp, når den ikke er syltynn i tillegg.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger instagramkontoen Redigertemashadi etter tips her, den er mildt sagt sjokkerende 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vita og Wanda er mye på TV-skjermen og blir ofte tatt bilde av andre i motsetning til noen andre influensere som kan legge ut redigerte bilder av seg selv uten at noen har faste bevis på at bildene er tuklet med. Utrolig synd at de føler de må redigere bilder av seg selv, spesielt når de gjør seg selv tynnere. De har mange unge følgere. Dette er nitrist. Mista respekt for de to nå, syns de var et friskt pust. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87

Jeg har sett de flere ganger i virkeligheten, og som noen nevnte over meg så ser de anderledes ut enn på Instagram. Veldig dumt at de redigerer seg slankere, de er flotte kvinner med fine og helt normale kropper. Ikke noe godt forbilde for følgerne deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen av mediehusene skriver om dette? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder jo for mange. Hva med Maria Mena, skuffet over hennes redigering - ikke til å kjenne igjen om andre publiserer bilder eller ser henne på tv. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym00000000
Mariss@68 skrev (På 24.5.2021 den 15.48):

Dette gjelder jo for mange. Hva med Maria Mena, skuffet over hennes redigering - ikke til å kjenne igjen om andre publiserer bilder eller ser henne på tv. 

Hva er bakgrunnen for at du tror hun også driver med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ingen til orde for en "unfollow-charity" her som på flere andre? Begge har ca 40 nye følgere hver dag ifølge socialblade, kanskje på tide at flere gjør opprør mot denne typen redigering, det er bare trist at de holder på sånn. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg følger også kontoen redigertemashadi, og jeg syns vedkommende gjør en veldig god jobb med å peke på et omfattende problem i inflencerbransjen. Jeg syns det er veldig rart at ikke media tar tak i det, det var lagt ut en story der en journalist takket nei til å gjøre noe på det. Mads Hansen ville heller ikke, hans argument var at kontoen var privat og at den burde være åpen om vedkommende ville nå offentlig ut. 

Problemet er kanskje at kilden er anonym, men de kan jo helt sikkert sjekke de samme bildene selv (hvis de ikke er slettet). Jeg vet selv at man blir forfulgt hvis man står fram som kritiker med navn, så skjønner godt at hen ikke vil det. Kontoen blir tydeligvis rapportert på daglig basis og hen får kritikk for å henge ut folk. Det er så utrolig typisk for hvordan influensere reagerer, og det er ekstra flaut i denne saken fordi redigeringen er så tydelig (når man først har sett det) 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym00000000 skrev (8 timer siden):

Hva er bakgrunnen for at du tror hun også driver med det?

Fordi jeg har både tv og Instagram. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (3 timer siden):

Fordi jeg har både tv og Instagram. 

Men tenker du over når ting var innspilt på tv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym00000000
Mariss@68 skrev (5 timer siden):

Fordi jeg har både tv og Instagram. 

Jeg bor i nærheten av Maria Mena og ser henne ofte. Om noe så er hun mye vakrere i virkeligheten og har virkelig en god, gammeldags stjerneaura, spør du meg. Og synes heller ikke hun virker som typen som redigerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...