Gå til innhold

Norsk Birth rate er på 1.56...


liseliselise

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Camlon skrev:

Med den holdningen så kommer fruktbarheten til å forbli lav.

Jeg tror absolutt det er mye myndighetene kan gjøre om de vil, og jeg er helt sikker på at du vil mene at eventuelle tiltak er meningsløst fordi du er bryr deg ikke.

 

Så din løsning er å få kritikere til å holde kjeft og ha offentlig propaganda for hvor fantastisk Norge er for barnefamilier?

Det kommer ikke til å fungere. 

Nå er jeg spent på hva du mener myndighetene kan gjøre for at folk skal få hjelp av familien sin?

Propaganda? Barnefamilier har det jo faktisk utrolig bra her i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, asterix said:

Nå er jeg spent på hva du mener myndighetene kan gjøre for at folk skal få hjelp av familien sin?

Propaganda? Barnefamilier har det jo faktisk utrolig bra her i landet. 

Mye de kan gjøre, holdningskampanjer, mer fokus på familieverdier i skolen, flere lekeområder, aktivitetsentere, barselgrupper, etc. Å forandre de delene av norsk kultur som er lite barnevennelige tar tid, men din holdning at det er ingenting myndighetene kan gjøre viser at du egentlig ikke bryr deg. 

Hva mener du at myndighetene skal gjøre for å øke fruktbarheten? Har du noen andre løsninger utenom statlig propaganda om hvor fantastisk det er å få barn i Norge?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Camlon skrev:

Mye de kan gjøre, holdningskampanjer, mer fokus på familieverdier i skolen, flere lekeområder, aktivitetsentere, barselgrupper, etc. Å forandre de delene av norsk kultur som er lite barnevennelige tar tid, men din holdning at det er ingenting myndighetene kan gjøre viser at du egentlig ikke bryr deg. 

Hva mener du at myndighetene skal gjøre for å øke fruktbarheten? Har du noen andre løsninger utenom statlig propaganda om hvor fantastisk det er å få barn i Norge?

Ingenting av det du nevner her gjør vel at barnefamilier får mer hjelp av familien?

Og informasjon om ditt syn er "holdningskampanjer", mens informasjon om mitt syn er propaganda? Interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenighet om barneønske er en faktor her som jeg ser ikke er nevnt for ofte i tråden. Mange menn vil ikke ha flere enn 1-2 barn. Mange kvinner vil gjerne ha mer enn 2 barn.

I tillegg går kvinnen på effektiv prevensjon som f.eks. spiral. Det skjer dermed færre uhell, til muligens menns store lettelse og kvinners store sorg.

I Norge lever de fleste barnefamilier i tillegg som isolerte øyer, og det er ikke akkurat en landsby som står klar til å hjelpe, ref. de forrige innleggene.

Endret av student86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, asterix said:

Ingenting av det du nevner her gjør vel at barnefamilier får mer hjelp av familien?

Og informasjon om ditt syn er "holdningskampanjer", mens informasjon om mitt syn er propaganda? Interessant...

Jo, for eksempel lekeområder er et godt sted å bli kjent med folk som har barn og møte eksisterende familie og venner.

Holdningskampanjer fokuserer på folks oppførsel. Det du foreslår er ikke en holdningskampanje, men ren statlig propaganda med mål å forandre folks meninger. Vil du at jeg skal bruke feil ord sånn at du slipper å bli assosiert med et ord du føler er negativt?

Du nevnte heller ingen andre løsninger, betyr det at statlig propaganda om hvor fantastisk det er å få barn i Norge er din eneste løsning?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Camlon skrev:

Jo, for eksempel lekeområder er et godt sted å bli kjent med folk som har barn og møte eksisterende familie og venner.

Holdningskampanjer fokuserer på folks oppførsel. Det du foreslår er ikke en holdningskampanje, men ren statlig propaganda med mål å forandre folks meninger. Vil du at jeg skal bruke feil ord sånn at du slipper å bli assosiert med et ord du føler er negativt?

Du nevnte heller ingen andre løsninger, betyr det at statlig propaganda om hvor fantastisk det er å få barn i Norge er din eneste løsning?

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du egentlig synes er problemet med å være småbarnsfamilie i Norge, bortsett fra at du har mer familie og venner i et annet land da. Jeg synes vi småbarnsfamilier faktisk har det godt i Norge og at det ikke er noe problem å ha mange barn her og at flere kanskje skulle være litt mer takknemlig for hvordan vi har det.

Og om man ønsker endring på ulike områder så er det jo det man kan bruke demokratiet til. Stemmeretten er til for å brukes og om det ikke føles nok bør man engasjere seg mer direkte i politikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...