Gå til innhold

Beforeigners HBO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Hva om alle som framvandrer har tilbakevandret først?

 

Anonymkode: c0110...ba3

jeg skummet gjennom de siste tre episodene, og la merke til noe interessant som kanskje støtter det du sier der. Når han vi senere finner ut er Olav er på kurs for nyankomne, får han et anfall, og etterpå spør han om det finnes noe som heter telefon i denne tiden. Så ringer han Madde. Hvordan kunne han vite om telefoner hvis han kom rett fra vikingtida?

Anonymkode: 6ee13...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, jeg tror at da Madde forsvant de få sekundene i vannet, så reiste hun tilbake i tid i dette tidshullet. Da hun kom tilbake til vår tid, hadde tennene hennes råtnet. Det kan være en indikator på at hun har vært der såpass lenge (selvom det for oss bare var noen få sekunder) at hun har hatt tid til å både lære seg norrønt og å innlede et slags forhold med Olav Digre. 

Slik jeg tolket det med Alfhildr, er at hun egentlig er fra vår tid, men sannsynligvis har hun vært på båttur med familien sin for x-antall år siden, og så falt over bord akkurat over tidshullet. Derav liten jente i vann med redningsvest fra våre dager som ble reddet opp av Tore Hund (eller var det Store-Tore?) 

Jeg likte denne serien, og jeg håper for guds skyld at det kommer en sesong 2! Må vite hva som skjedde mens Madde var på den andre sida 😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Janzypants skrev:

Okei, jeg tror at da Madde forsvant de få sekundene i vannet, så reiste hun tilbake i tid i dette tidshullet. Da hun kom tilbake til vår tid, hadde tennene hennes råtnet. Det kan være en indikator på at hun har vært der såpass lenge (selvom det for oss bare var noen få sekunder) at hun har hatt tid til å både lære seg norrønt og å innlede et slags forhold med Olav Digre. 

Slik jeg tolket det med Alfhildr, er at hun egentlig er fra vår tid, men sannsynligvis har hun vært på båttur med familien sin for x-antall år siden, og så falt over bord akkurat over tidshullet. Derav liten jente i vann med redningsvest fra våre dager som ble reddet opp av Tore Hund (eller var det Store-Tore?) 

Jeg likte denne serien, og jeg håper for guds skyld at det kommer en sesong 2! Må vite hva som skjedde mens Madde var på den andre sida 😂

enig med deg. Det var Store-Tore som tok Alfhild opp av vannet. Madde må ha vært lenge nok i vikingtida til å gi Olav Digre telefonnummeret sitt :Knegg: Det er ikke sikkert Olav har vært i vår tid før - han kan ha avtalt fremvandring med Madde, og avtalt hvordan de skulle finne hverandre.

Det jeg synes er rart er hvordan noen av fremvandrerne husker alt fra sitt gamle liv (Alfhildr og Urd), mens andre husker ingenting (Tore, Madde).

Anonymkode: 6ee13...74a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Helgeline said:

Altså, døde ikke Olav digre på Stiklestad? Eller sto han opp fra de døde og fremvandret? Hun dama hans, var hun fra fortiden hele tida eller skjedde det noe i det tidshullet?

Vil Alhildr gjenforenes med familien sin siden hun er fra vår tid tydeligvis?

Og hva er greia med det misjonerende spøkelset? 

Er forvirra.... men syns det var en artig serie.  

Spøkelset som Haaland ser tror jeg er en indikasjon på at han er en sjaman som nå har unlocka evnene sine, han bare vet det ikke ennå. Den gamle blinde mannen kalte ham en sjaman og sa at «så klart trenger du verktøyet ditt» når Haaland spurte etter dråper. Jeg tror han kommer til å finne sin vei i livet når han forstår hva han er og hvordan det kan brukes for å løse drapsgåter.

Anonymkode: 01aae...454

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg skummet gjennom de siste tre episodene, og la merke til noe interessant som kanskje støtter det du sier der. Når han vi senere finner ut er Olav er på kurs for nyankomne, får han et anfall, og etterpå spør han om det finnes noe som heter telefon i denne tiden. Så ringer han Madde. Hvordan kunne han vite om telefoner hvis han kom rett fra vikingtida?

Anonymkode: 6ee13...74a

Kanskje Madde hadde fortalt ham det da de var sammen i vikingtida? Om telefoner altså.

Endret av Helgeline
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Helgeline skrev:

Kanskje Madde hadde fortalt ham det da de var sammen i vikingtida? Om telefoner altså.

ja, det gir mening.

Anonymkode: 6ee13...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

jeg skummet gjennom de siste tre episodene, og la merke til noe interessant som kanskje støtter det du sier der. Når han vi senere finner ut er Olav er på kurs for nyankomne, får han et anfall, og etterpå spør han om det finnes noe som heter telefon i denne tiden. Så ringer han Madde. Hvordan kunne han vite om telefoner hvis han kom rett fra vikingtida?

Anonymkode: 6ee13...74a

Fordi Madde hadde tilbakevandret og gitt han nummeret?

Anonymkode: d7768...47d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne gi denne serien en sjanse og første episode virket lovende, men i episode 2 så falt jeg av.

Tror det var hele greia med han urmannen og hun bloggerdama som gjorde det og de folkene som jobbet i det sikkerhetsselskapet var utrolig dårlige skuespillere.

Det blir for karikert og jeg synes noen norske serier har en tendens til å bli litt sånn.

Men jeg likte Alfhildr og den har elementer jeg liker. Tror allikevel ikke at den når helt opp for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg ville gjerne gi denne serien en sjanse og første episode virket lovende, men i episode 2 så falt jeg av.

Tror det var hele greia med han urmannen og hun bloggerdama som gjorde det og de folkene som jobbet i det sikkerhetsselskapet var utrolig dårlige skuespillere.

Det blir for karikert og jeg synes noen norske serier har en tendens til å bli litt sånn.

Men jeg likte Alfhildr og den har elementer jeg liker. Tror allikevel ikke at den når helt opp for min del.

Karikaturer og satire går hånd i hånd.

Anonymkode: b1e45...87f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karikaturer og satire går hånd i hånd.

Anonymkode: b1e45...87f

Ok, men jeg synes ikke at det fungerer i denne serien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker denne serien. 

Jeg identifiserer meg egentlig litt med disse skjoldmøyene som både har hår som minner om mitt, kler seg ganske likt som jeg gjorde på tidlig 90-tall,  henger på en stampub der klientellet minner om folk i min tidligere omgangskrets og at de også har litt av mentaliteten som det finnes mye av blant mange damer i det området jeg egentlig kommer fra.  

Anonymkode: 49ede...143

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig sett siste episoden. Er Olav digre den som ble Olav den hellige? 

Det som forvirret meg var det med alfhildr og redningsvesten. Men skjønte det når en her forklarte det. Takk. Men hadde ikke datteren til Tore på akkurat samme genser og redningsvest? Og dstra hans ligna veldig på hun som skulle være alfhildr. 

Ada forklarte det jo, denne tidsreisen er ikke så rett frem som man først trodde. Den er også tilbake. 

Anonymkode: e6a86...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk endelig sett siste episoden. Er Olav digre den som ble Olav den hellige? 

Det som forvirret meg var det med alfhildr og redningsvesten. Men skjønte det når en her forklarte det. Takk. Men hadde ikke datteren til Tore på akkurat samme genser og redningsvest? Og dstra hans ligna veldig på hun som skulle være alfhildr. 

Ada forklarte det jo, denne tidsreisen er ikke så rett frem som man først trodde. Den er også tilbake. 

Anonymkode: e6a86...b38

Ja Olav Digre er Olav den hellige. Jeg tror ikke det er noen sammenhengen mellom Alfhildr og datteren til Tore - det var bare det at redningsvesten til datteren trigget minnet om da de fant Alfhildr, og at det var først da han forsto at klærne hennes var fra fremtiden.

Anonymkode: 6ee13...74a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alt for sykt hvis Alfhildr er datteren til Tore. Hadde ikke de noe slags forhold da? 

Anonymkode: 5110b...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo alt for sykt hvis Alfhildr er datteren til Tore. Hadde ikke de noe slags forhold da? 

Anonymkode: 5110b...d79


det er jo ikke det de antyder i det hele tatt. De viser jo scenen der Alfhildr blir funnet av faren til Tore i vikingtiden, mens Tore sitter og ser på at hun blir dratt opp av vannet. Hun har en moderne redningsvest, som gjør det naturlig å spekulere i om hun har tilbakevandret fra moderne tid til vikingtiden, men det har jo ingenting å gjøre med Tores datter i moderne tid. Hun har bare lik redningsvest, som hundretusen andre unger har.

 

Anonymkode: 6ee13...74a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja Olav Digre er Olav den hellige. Jeg tror ikke det er noen sammenhengen mellom Alfhildr og datteren til Tore - det var bare det at redningsvesten til datteren trigget minnet om da de fant Alfhildr, og at det var først da han forsto at klærne hennes var fra fremtiden.

Anonymkode: 6ee13...74a

Ja, du har nok rett i det. 

Noen som har hørt eller lest noe om en sesong 2? Jeg håper ikke det tar for lang tid før den evt kommer, for da glemmer jeg alt til den starter... 

Anonymkode: e6a86...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul serie, karikaturer og satire som fungerer utmerket. Mange kule detaljer. 'Take Away Rakfisk', den var bra! 

Kred til manusforfatterne her, de har virkelig skapt noe unikt og annerledes. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2019 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Ja, du har nok rett i det. 

Noen som har hørt eller lest noe om en sesong 2? Jeg håper ikke det tar for lang tid før den evt kommer, for da glemmer jeg alt til den starter... 

Anonymkode: e6a86...b38

leste et sted at de har begynt å skrive på sesong 2

Anonymkode: 6ee13...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne serien! 

Herlig skråblikk på vår tid: glutenallergi, hulefrue og Navn Ukjent, Gregers og spøkelsesmannen som kom på døra som en annen Jehovas Vitne og lurte på om NCB hadde hørt om "en trivelig kar med navn Odin" eller noe i den duren. 😂 Alfhildr er jo bare helt rå og morsom, og det samme med Urdr. 

Håper virkelig det blir mange sesonger! Elsker forresten introen, herlig sang og herlig liten historie. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...