Gå til innhold

Beforeigners HBO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig skeptisk, jeg er ikke særlig glad i satire på TV, syns det egner seg best som tekst. Men elsker denne serien altså! De har klart å ikke overdrive, det blir ikke for dumt og påtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Albbas skrev:

Jeg var veldig skeptisk, jeg er ikke særlig glad i satire på TV, syns det egner seg best som tekst. Men elsker denne serien altså! De har klart å ikke overdrive, det blir ikke for dumt og påtatt. 

Helt enig, jeg er veldig positivt overrasket over denne serien. Gleder meg til flere episoder! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mye grove scener i denne?

Anonymkode: 37434...49f

Nei.

Anonymkode: 5110b...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger denne serien. Alle det små detaljene. Som forbuds skiltet med hest og kjerre ved tunellen i Oslo sentrum. Og det skrå blikket på vår tid. Scenen på familievernkontoret hvor samtalen ikke gikk som mor hadde håpet...... jeg døde litt. Både flirer og ler. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.9.2019 den 22.38, Boletta skrev:

Det sto «til minne om Bjørn Moan» i rulleteksten på dagens episode. Har han gått bort? 

Finner ikke noe saklig info om det på Google...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min favoritt så langt; 

Jeg har Libress med vinger. Men sånt vet vel ikke du om. For dåsa di tørket vel ut for 20 år siden. :fart2:

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2019 at 10:38 PM, Boletta said:

Det sto «til minne om Bjørn Moan» i rulleteksten på dagens episode. Har han gått bort? 

Nei.

Anonymkode: 00834...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 00834...a8f

Det var da godt å høre det da, men hvordan vet du det? Mener ikke å pirke i andres privatliv, bare syntes hele situasjonen her er så snål. 

Tok bilde av TV-skjermen fra sesong 1, episode 4.

 

A8B2FA4C-79E0-4E4E-809C-97505146D0BB.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2019 at 1:23 PM, TheGirlWhoWaited said:

De må ha glemt å klassifisere dette som en komedie - det er den eneste sjansen til at jeg kan klare å ta denne serien alvorlig... Hvis dette skal være seriøs drama/SciFi som jeg leser overalt, er et vel tilnærmet det dummeste jeg har sett noen gang... Den ene klisjeen etter den andre, overdrevne rollekarakterer ("rasistisk og sexistisk politisjef, glutenallergisk politimann med ME og musearm???) og henvisninger til det virkelige liv som bare blir dumt slik de har lagt det opp (hulefrue???) 

Dette var en serie jeg virkelig hadde sett fram til, men nei altså... ærlig talt...

Det er tung satire.

Anonymkode: d7768...47d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2019 at 8:58 AM, AnonymBruker said:

Er det mye grove scener i denne?

Anonymkode: 37434...49f

Nei, og det er litt av svakheten. Den kunne gjerne vært "slemmere".

Og det trekker ned at endel av birollene ikke er besatt at de beste skuespillerne.

Anonymkode: d7768...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like scenen på hipster grøt-stedet som solgte alle mulige fancy grøtretter, men gammeldags grøt med sukker og kanel hadde de ikke.

Anonymkode: d7768...47d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Like scenen på hipster grøt-stedet som solgte alle mulige fancy grøtretter, men gammeldags grøt med sukker og kanel hadde de ikke.

Anonymkode: d7768...47d

Haha, den lo jeg også av.  "Kanel på grøten?"  *foraktelig blikk fra grøthipsteren bak disken*

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Det var da godt å høre det da, men hvordan vet du det? Mener ikke å pirke i andres privatliv, bare syntes hele situasjonen her er så snål. 

Tok bilde av TV-skjermen fra sesong 1, episode 4.

 

A8B2FA4C-79E0-4E4E-809C-97505146D0BB.jpeg

Ja, hvorfor sto det sånn? Jeg har heller ikke funnet noe på Google 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Boletta skrev:

Ja, hvorfor sto det sånn? Jeg har heller ikke funnet noe på Google 

Sitter ikke helt godt hos meg. Spes når det ikke er noe om dette på nettet ved et enkelt søk. Noe mer søk er makabert for meg. Pluss at den ovenfor her skrev han ikke er gått bort. 

Gleder meg til mer av TV-serien...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, GjestSiden2006 said:

Sitter ikke helt godt hos meg. Spes når det ikke er noe om dette på nettet ved et enkelt søk.

Sjekk på Facebook....

Anonymkode: d7768...47d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid

Jeg elsker Beforeigners, men ikke pga handlingen. Storyen og plottet engasjerer meg ikke i det hele tatt, det er enkeltscenene som er morsomme. Bryr meg ikke om hvem det er som kidnapper folk, eller hvorfor det dukker opp folk fra en annen tid i sjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir serien 5 av 5 stjerner, fordi den filmer operahuset hvert 3. minutt for å være sikker på at alle vet at Norge har et operahus.

Jeg har sett en halv episode og har noen spørsmål:

- En viking jente kan lære språket, komme over kultur-sjokket, ta skole OG politi utdanning, alt på noen få år, var det 3år?. Samtidig går alle de andre beforeignerne rundt i de samme klærne som de kom i.

- Uprofesjonaliteten hos politistyrken er jo til å gråte av i den serien, "æsj hvorfor måtte det være drap, jeg vil ha min LUNSJ!", er det sånn i virkeligheten også? Hinter serien til noe jeg burde inkludere i min politiske stemme?

- Hovedperson sa jenta var drept etter "reisen til nåtiden", men hvordan visste han det? "Hmm, disse mærkene tyder på at denne vikingkvinnen har vært i KAMP og drept".

- Alle de fattige "innvandrerne" kjører rundt med de flotte kjerrene og TO hester, midt i byen. Tok de hestene med seg over fra fortiden og opp fra vannet, er det et valg?

- Hvorfor velger de å bo midt i sentrum og selge fillene sine til de blir nakne, når de kan leve helt som før på landsbyen?

- Hva er alle disse lagerbygningene med folk fra fortiden for, minner om krigstilstand, er de syke?

- Hvorfor filmer kameraet noen ganger 1 km unna handlingen, ansikter og handlingen er det vanskelig å huske, fordi jeg nesten ikke får sett noe. Andre som finner filmingen litt forstyrrende?

 

Anonymkode: bc003...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...