Gå til innhold

Beforeigners HBO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får man faktisk la være å gå inn i tråder som omhandler serien før man har sett det, slik at det går an for andre å diskutere den på en normal måte. Enkelt og greit.

Anonymkode: 5110b...d79

Nå må du skjerpe deg. Denne tråden, i følge HI, er vedrørende når og hvor ofte episodene kommer. Ellers er dette et internasjonalt opplegg hvor mennesker hæler å ta hensyn til hverandre, med noe så enkelt som å bruke spoilertags - når det finnes selv på små forum som våre norske forum er, så er det så enkelt som det kan være. Det finnes nok av ting å diskutere rundt serier uten å røpe nyeste handling, og dersom man gjør det, SÅ KAN MAN BRUKE SPOILERTAG.

Gjør du deg alltid så vanskelig eller er det bare vanskelig for deg å forstå?

Anonymkode: 01aae...454

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, TheGirlWhoWaited said:

Hva kan det være å ikke forstå med det? Ikke alle har sett den, så da legger man selvfølgelig ikke ut om handlingen...

 

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får man faktisk la være å gå inn i tråder som omhandler serien før man har sett det, slik at det går an for andre å diskutere den på en normal måte. Enkelt og greit.

Anonymkode: 5110b...d79

Enig med siste taler. 

Anonymkode: cb2e8...9f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp første episode og jeg elsker den! 😍 Den beste norske serien jeg har sett! 😍 Rett og slett blåst av banen over hvor rå den var! 😍 

Anonymkode: d292b...f5d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dorey said:

Når kommer episode tre?

Skal vi se, slippdagen var forrige onsdag - noe sier meg at det kommer en ny episode hver onsdag framover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Skal vi se, slippdagen var forrige onsdag - noe sier meg at det kommer en ny episode hver onsdag framover.

Ah, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett tredje episode nå. Nå ble det mye som skjedde, men jeg henger fortsatt med. Gleder meg allerede til neste episode! 

Utrolig kreativ intro, som nesten er en historie i seg selv. 🤩

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alle tre. Det lugget litt uti episode en, men jeg vil gjerne få til denne serien, å gi det en real sjanse.

Elsker at alle menneskene lever sammen i Oslo. Liker stemningen i de forskjellige gruppene, aksepten i allmenheten, og tilpasningen som har tvunget frem nye lovverk osv....helt absurd, tankevekkende og nyskapende.

Gliser litt av og til, det er komisk. Dialekten til den kvinnelige motparten er strålende, og flere følger på med en rar melodi i sin røst når ordene kommer ut. Jeg elsker det.

En av karakterene er splitter pine naken hele tiden...og i ekte HBO ånd, skjules ikke noe av intime kroppsdeler med et velplassert interiør og kameravinkel. Nei da, her er det 60´tommers TV og mannedeler....nei klarer det ikke helt. Er jeg for prippen? Ehhh nei, er bare litt vel feil setting noen ganger...

 

Gleder meg til å finne ut mer om alle lag med fortellinger disse folkene har å komme med. Tenker dette blir en premiert og rost serie i Skandinavia.

 

Og jeg misliker sterkt å måtte vente en uke på neste episode. Det er ikke lenger slik at man har avtale-serier. Som med Beverly Hills 90210, at vi avtalte fast dag i uken å møttes flere å så det sammen. Da var det noe vi gjorde sammen. Det vil jeg ikke, jeg vil se alt. Gjerne 5 sesonger om gangen. Som jeg har gjort med Vikings i det siste. Og jammen funker det bedre for meg. Bedre flyt. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hovedskuespilleren er finsk og kunne ikke et kløyva ord norsk før innspillingen av serien, sikkert derfor den norønne aksenten virker så troverdig.  Lurer på alle de som alltid sitter og brenner bål og tydeligvis bor i parken.  Hvorfor har ikke disse fått leiligheter??

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hun hovedskuespilleren er finsk og kunne ikke et kløyva ord norsk før innspillingen av serien, sikkert derfor den norønne aksenten virker så troverdig.  Lurer på alle de som alltid sitter og brenner bål og tydeligvis bor i parken.  Hvorfor har ikke disse fått leiligheter??

Det ble nevnt i onsdagens episode at endel fikk sosialstønad. Kanskje de vill det slik eller at de er blitt narkomane av de dråpene feks?

Anonymkode: 1a940...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien. Det er så mange humoristiske snedigheter:

1800-talls stefar med russedatter, Skjoldmøy i politiet, steinaldermann med rosablogger-kone, Viking-hærfører som leverer Sushi - på sykkel. 

Litt "lettvinte" kostymer osv bryr ikke meg så mye. Det er jo ikke en historisk serie dette her. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, SupaWoman said:

Hun hovedskuespilleren er finsk og kunne ikke et kløyva ord norsk før innspillingen av serien, sikkert derfor den norønne aksenten virker så troverdig.  Lurer på alle de som alltid sitter og brenner bål og tydeligvis bor i parken.  Hvorfor har ikke disse fått leiligheter??

Sikkert av samme grunn som at hjemløse bor under broer og diverse i Norge i dag - det ER faktisk ikke alle som bare får en leilighet...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Sikkert av samme grunn som at hjemløse bor under broer og diverse i Norge i dag - det ER faktisk ikke alle som bare får en leilighet...

Ikke alle som vet at det finnes uteliggere i Norge.

Anonymkode: 30485...4cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle som vet at det finnes uteliggere i Norge.

Anonymkode: 30485...4cc

Akkurat det er i grunn litt skremmende...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes kostymene er dårlig, prøv å se første episode/sesong av game og thrones igjen 😜

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å le meg ihjel når de introduserte tidstranser😂

Unnskyld meg. Men tuktuk-kriger er noe jeg alltid har visst var innerst inne i meg.

Jeg skrattlo! For en herlig serie

Anonymkode: b4b08...78b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.8.2019 den 22.00, SupaWoman skrev:

Hun hovedskuespilleren er finsk og kunne ikke et kløyva ord norsk før innspillingen av serien, sikkert derfor den norønne aksenten virker så troverdig.  Lurer på alle de som alltid sitter og brenner bål og tydeligvis bor i parken.  Hvorfor har ikke disse fått leiligheter??

De har sikkert ikke boevne.

Geiter i blokk, slakting ol. Er en god del hjemløse pga manglende boevne i virkelighetens Norge.

Greger er en favoritt hos meg. 1800-tallsmann som liksom skal være progressiv og åpen for nye ideer. LOL.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 1.35, Malika skrev:

 

Det er et legemiddel som ble gitt til fremvandrene for å glemme traumer, men det ble så forbudt. Det slører og gir de en følelse av velvære og forelskelse. Heroin-ish.

Jeg har også lurt på dette og fikk ikke med meg at de har sagt noe om det? Når sa de det? 😅 Er det derfor omtrent ingen husker hvem de er eller hva de gjorde i sin tid? 

Ellers elsker jeg serien, og syns den er artig! Så at noen kommenterte baguettkommentaren her! Den replikken var bra 😂 Også replikken: "Det kjennes som en pusekatt i trusa" 😂  Nei, jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som godt voksen (farlig nært 50 år) kan jeg bare si: jeg elsker denne serien! Plottet, kostymene, språket, humoren og hvordan alt er sydd sammen til noe som er ganske så nytt i mine øyne. Det er neppe uten grunn at serien har fått så mye omtale, har troa på at dette kan bli en internasjonal greie. 

Favoritten er  Alfhildr - for et vanvittig bra valg av skuespiller!

Anonymkode: 72077...03c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...